MTB Motorový vůz 830 101 ČSD

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

MTB Motorový vůz 830 101 ČSD

Příspěvekod Kulsud » čtv 26 pro, 2024 8:09 am

Něco, na co asi řada lidi čeká a co nutně potřebuje, je ohlášeno na podzim 25. Jsou k dispozici asi 4 fotky, ale na FB se už rozjelo peklo. Mě osobně by velmi mrzelo, kdyby i tahle ikona měla řadu proporčních nedostatků. https://www.ambmodely.cz/mtb556-motorov ... h0/d-30456
Kulsud
 
Příspěvky: 470
Registrován: stř 23 říj, 2013 7:52 am

Re: MTB Motorový vůz 830 101 ČSD

Příspěvekod jipol57 » čtv 26 pro, 2024 10:45 am

Ten pluh je ale nějaký divný. Ve skutečnosti žádný pluh neměly, jen takové lopatky nad kolejí, na odhrnutí překážky. Nebo, že by měla 101-čka něco atypického?
Edit: A můj prodejce už ji taky má v předprodeji na leden. Myslel jsem že počkám na polomáčenou, ale asi bych to nevydržel. Ta bude později.
jipol57
 
Příspěvky: 1378
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: MTB Motorový vůz 830 101 ČSD

Příspěvekod Jindřich Bek » čtv 26 pro, 2024 8:13 pm

Na FB už jede hodnocení, jako obvykle. Za mě jen tolik: model bude spolehlivě jezdit , to ano jako např. M296.1 a jiné. Karoserie, respektive její bočnice se vymkla konstruktérovi z rýsovacího programu, na pohled i z nedokonalých obrázků jsou vidět markantní nedostatky v rozměru oken. Nepochopil jsem smysl existence pluhů u modelu, když na předloze žádné humpolácké pluhy nejsou ale jen jednoduchá smetadla. Ostatně ať si názor udělá každý sám. Nedoufám že nedostatky výrobce opraví a potom škoda promarněné příležitosti.
Naposledy upravil Jindřich Bek dne ned 29 pro, 2024 11:04 pm, celkově upraveno 1
Jindřich Bek
 
Příspěvky: 163
Registrován: ned 20 kvě, 2018 7:28 pm

Re: MTB Motorový vůz 830 101 ČSD

Příspěvekod fousek » čtv 26 pro, 2024 10:31 pm

Na Facebook nemám přístup, ale M262 mám od dětství dost nakoukanou, tak na modelu vidím první vadu.
Čelní a boční okna stanoviště strojvůdce mají mít horní a spodní hranu ve stejné výšce. Ovšem tady jsou boční okna stanovišť příliš vysoká a spodní hranu mají příliš nízko. Na fotce označeno modrou čarou.
Obrázek
fousek
 
Příspěvky: 513
Registrován: sob 17 led, 2009 11:33 am
Bydliště: Praha

Re: MTB Motorový vůz 830 101 ČSD

Příspěvekod Jezevec Pepa » pát 27 pro, 2024 12:37 am

vvitty píše:Pro ty kdo nechteji cekat az do rijna to tady budou mit skladem uz v lednu > https://pojezdy.eu/cs/h0-830831m262/703 ... g-mtb.html


přesně, výrobce MTB píše na stránkách: Expedice 1/3 ledna 2025
Jezevec Pepa
 
Příspěvky: 170
Registrován: pát 21 kvě, 2010 12:03 pm

Re: MTB Motorový vůz 830 101 ČSD

Příspěvekod mariov8 » pát 27 pro, 2024 2:19 pm

Jsem vždy s kritikou zdrženlivý, ale i když je skladem poslední kus, tohle si nechám ujít... třeba se povede někdy v budoucnu lépe M262.0 I. nebo II. série, ale tohle je dle všech fotek opravdu už poněkud mimo. A to hned na několika místech.
H0 a H0e, analog (zatím), III a IV epocha. Lepty. Prototypy. Technika a její vývoj - historie.
Uživatelský avatar
mariov8
 
Příspěvky: 160
Registrován: úte 10 dub, 2007 7:47 pm
Bydliště: Praha

Re: MTB Motorový vůz 830 101 ČSD

Příspěvekod Marthi » stř 01 led, 2025 10:12 pm

S okny máte naprostou pravdu. Přijde mi to, jakoby ty boční okna strojvedoucího byly z první série. Tam byly větší. Čelní byly ale také větší, takže to bylo zase ve stejné výšce. Tady je to prostě špatně. Škoda.
Marthi
 
Příspěvky: 2
Registrován: ned 07 čer, 2020 1:37 am
Bydliště: Kladruby

Re: MTB Motorový vůz 830 101 ČSD

Příspěvekod Vážňas » čtv 02 led, 2025 9:37 am

Přidám sem asi nejobsáhlejší předběžný komentář k tomuto modelu:

O tom, že MTB chystá tuto řadu jsem slyšel už někdy v polovině roku 2023. Údajně už byl v té době model téměř hotový, jen se řešil konstrukční oříšek v podobě "ohnutí" modelu do poloměru oblouku 380 mm. Paralelně s "kredencem" prý pobíhal a nejspíš i běží i vývoj "krokodýlů" M286.X, taktéž zaseklých na problémech s "naskládáním" do menších poloměrů. Tato řada by tak měla být vlastní invencí firmy, nikoli "reakční výplod" rychle splácaný proti výrobku konkurence, jež má zanedlouho přijít na pulty.

Při náhledu na model jako první "praští" do očí špatná boční okna na stanovištích strojvedoucího v rozměrech II. série. Buď mají v plánu udělat i II. sérii s nízkou střechou a poněkud bizarně si "ulehčili" práci použitím těchto bočnic i na III. sérii, nebo jak by řekl můj kolega z práce, "Jsou to prostě vemena..."

Dal jsem si tu práci a procházel fotogalerie na stránkách prototypy.cz a strojvedouciplzen.cz, jestli nenajdu nějaký stroj s podobnými "radlicemi", jakými je model vybaven. Objevil jsem něco podobného na zánovním stroji 033 v prvních letech provozu na prototypech. Jinak nic. Jejich demontáž je však záležitostí 4 šroubků a max. 5 minut, takže bych je více neřešil...

Nejméně zvládnutá část je spodek, schovaný pod "sukní". V případě "kredenců" je spodek poměrně zajímavý, viz můj doplněný náčrtek z knihy od NADASu o této řadě z roku 1972: https://img41.rajce.idnes.cz/d4102/19/19407/19407708_6f08757752e9ce60972a205a95cc8949/images/20241230_093432.jpg?ver=0 a několik mých fotek skutečného stroje č. 076 II. série CHV Lužná: https://www.rajce.idnes.cz/vaznas/album/m262-0-spodni-partie

Stroje III. série mají prvky a jejich rozložení stejné, jen mají navíc hlavní palivovou nádrž mezi skříněmi akumulátorů - tu má mimochodem model jen jednu. Ač by koncepce pohonu umožnila udělat spodek dle skutečnosti, MTB si práci dost ulehčilo. Srovnání si udělejte sami. Já jen doplním, že brzdový válec měl každý podvozek vlastní...

Za mě tedy:

- Skříň vypadá po proporčních stránkách dobře. Dokonce lépe než lept KuBer nebo 3D tisk LocoLabu s podivnými spodními partiemi skříně, postupně zužujícími se na dělících spárách panelů. Vadou jsou špatné rozměry bočních oken na stanovištích jako II. série.

- Pluhy jsou na modelu navíc, ale dají se sundat.

- Na spodku chybí z náhledu viditelná druhá akumulátorová skříň. Chybějící ostatní prvky jako je dynamomotor s kompresorem vidět z náhledu nejsou a i když by s nimi model vypadal lépe, nepovažuji jejich absenci za těžkou chybu.

- Model bude mít dobré jízdní vlastnosti

S konečným hodnocením počkám až na finální model, resp. pro mě na polomáčený do 70. let a podle toho uvidím. Kdyby to doopravdy bylo jen o těch oknech, pak by možná za mě stálo za to je upravit/opravit než tvořit něco z 3D tisku, leptu nebo odlitku...
ČSD od UIC čísel po "čtyřkové brejlovce"
Vážňas
 
Příspěvky: 37
Registrován: ned 10 úno, 2019 9:28 am
Bydliště: Kladno

Re: MTB Motorový vůz 830 101 ČSD

Příspěvekod jipol57 » čtv 02 led, 2025 11:09 am

Děkuji za hodnocení.
Mně se na první pohled zdá velice zdařilý. Jenže druhým pohledem z boku padnou do oka ty zprzněná okna. To si to fakt nemohli lépe oměřit? Vždyť by to nic nestálo. A úvaha, že to chtějí sjednotit s I. sérií, mně nepřipadá věrohodná. Ta má přední okna všeobecně jinak.
Jako opravu (výrobního zmetku), by možná stačilo jen dolepení pásku plastu, na spodek těch oken. Pro zvýšení spodní hrany. Jenže aby se to pak dalo neznatelně barevně napojit.
jipol57
 
Příspěvky: 1378
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: MTB Motorový vůz 830 101 ČSD

Příspěvekod Marthi » čtv 02 led, 2025 2:45 pm

Dovolím si sem přidat vysvětlení pana Báni z MTB.
Snad mu to nebude vadit:

Vuz 3 serie byl vyroben pouze jako doplněk k hlavní formě 1. a 2. serie. Sice jsem upravil velikost oken na čele ale toho boku jsem si nevšiml, resp naštestí jsem na to byl upozorněn až ted , ponevadž kdybych si této nunance při upravách 3D všiml zavčas, tak 3. serie by ani ani nevznikla. To by znamenalo všechny nove bočnice a všechny okna udělat znova a na to fakt už nemam kapacity, dělat 3 nové formy jen kvuli jinému okenku ..

Modeláři kterým to vadí maji možnosti si počkat na 2. serii, která bude v lednu.

Pluh tam je jako výškové vedení spřáhla, aby nárazem vagonu nevyskočila kinematika z pružin. Každý si je muže odšroubovat ale jsem si jistý že kdo s tím bude jezdit jej vzápětí (poté co si kienamitku opraví ) vrátí z provozních důvodu zpět.

Takže resumé- vuz 3. serie ma skutečně nepřesnost v bočních oknech , ponevadž jako primarni produkce je chystán vůz 1 a 2. serie.
____________________________________________

Takže já si určitě počkám.
Přeji hezký den všem.
Marthi
 
Příspěvky: 2
Registrován: ned 07 čer, 2020 1:37 am
Bydliště: Kladruby

Re: MTB Motorový vůz 830 101 ČSD

Příspěvekod jipol57 » čtv 02 led, 2025 6:52 pm

Nevím. Nějak mně ty přední boční okna nesedí ani k I.a II. sérii. Jakoby úzké a vysoké. Ale budiž. Ale jestli s bokama nechce nic měnit, tak je to jen pro II. sérii. I. neměla samostatné dveře na 1. stanoviště. Takže bude jen II. série. Ty dveře jsou asi jediný viditelný rozdíl mezi I. a II.
M&T píše:- tá kinematika je riadny prúser, lebo informácia, že pokiaľ tú obludnosť odmontujem tak kinematika bude mať problém vôbec nie je potešujúca.

U podpěry kinematiky, nevidím žádný problém. Používám pevná spřáhla FLM, a u některých vozidel (i jiných výrobců), se při stlačení (sunutí), spřáhla tlačí dolů. Došlo i na dotyk rozpojovacího čudlíku, s kolejnicí na výhybce. Vyřešil jsem to podpěrou šachty, a není to vůbec vidět.
Tak uvidím, až to dostanu do ruky. Třeba bude stačit ponechat jen funkční podpěru, a pluh odříznout, aby nebyl vidět. Nebo ponechat jen svislé tyčinky nad kolejnicemi, jak je to ve skutečnosti.
jipol57
 
Příspěvky: 1378
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: MTB Motorový vůz 830 101 ČSD

Příspěvekod Jacek » čtv 02 led, 2025 8:49 pm

jipol57 píše:Ty dveře jsou asi jediný viditelný rozdíl mezi I. a II.

Jsou tam rozdíly taky ve svítilnách, u první série byly obráceně, z výroby jen jednoduché sdružené
https://www.strojvedouciplzen.cz/index. ... erie&id=76
Stránky o modelové železnici TT, digitál, zvuky http://www.jacek-modely.cz
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: MTB Motorový vůz 830 101 ČSD

Příspěvekod JOHNZ » pát 03 led, 2025 9:50 pm

Marthi píše:Dovolím si sem přidat vysvětlení pana Báni z MTB.
Vuz 3 serie byl vyroben pouze jako doplněk k hlavní formě 1. a 2. serie. Sice jsem upravil velikost oken na čele ale toho boku jsem si nevšiml, resp naštestí jsem na to byl upozorněn až ted , ponevadž kdybych si této nunance při upravách 3D všiml zavčas, tak 3. serie by ani ani nevznikla. To by znamenalo všechny nove bočnice a všechny okna udělat znova a na to fakt už nemam kapacity, dělat 3 nové formy jen kvuli jinému okenku ..

Modeláři kterým to vadí maji možnosti si počkat na 2. serii, která bude v lednu.


Klasika. Máme motorák, ktorý sa vyrábal v 3 sériách. Prvá bola cca. 50ks, druhá 30ks tretia dvakrát toľko čo prvé dve dohromady (160ks). Väčšina ľudí si s radou spojí tú tretiu sériu, pretože tú jedinú až na muzeálne kusy ešte zažila. Na forme pre ktorú sériu bude pán Báňa šetriť?
JOHNZ
 
Příspěvky: 142
Registrován: sob 05 led, 2008 9:24 pm

Re: MTB Motorový vůz 830 101 ČSD

Příspěvekod Vysočina » sob 04 led, 2025 6:51 pm

To snad nikdo nepamatuje tyto vozy !!!!

Okna snad nejsou s černým rámem !?!
M262.1002-Velká-Kraš-23.7.11_4.jpg
A velikost oken rozpozná i čtyřletá vnučka :roll: :roll: :roll:

Snímek pochází z alba Petra Smutka !
(.) P R U D Í Č
Vysočina
 
Příspěvky: 158
Registrován: ned 29 lis, 2009 1:09 pm
Bydliště: 758029 HCV

Re: MTB Motorový vůz 830 101 ČSD

Příspěvekod Zlámalík » sob 04 led, 2025 6:57 pm

Snímek obrazovky 2025-01-04 200219.png

První otázka: Co si myslíte o aktuálním vyjádření pana majitele, zejména s ohledem na rozvoj železničního modelářství mezi mládeží? :lol:
Je to tam furt: https://www.mtb-model.com/pages/product ... meritko=H0
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2643
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Další

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků