Tak jen pro zopakování, závada se začala projevovat tak, že motorový vůz po chvíli ježdění ( modelovou rychlostí tak cca 40 až 60 km/h ) začal zpomalovat jízdu, ale motor se točil pořád stejnou rychlostí, nebo dokonce jeho otáčky začaly stoupat. Po zastavení a opakovaném rozjezdu vše chvíli vypadalo normálně ( vůz se začal pomalu rozjíždět ), ale po dosažení určité nevelké rychlosti opět začal samovolně zpomalovat, až se úplně zastavil, přičemž motor se točil v relativně vysokých otáčkách. Podle mého předběžného odhadu mohl být příčinou např. prasklý unašeč na hřídeli motoru nebo podvozku a tím způsobený prokluz, vedoucí až k zastavení modelu....
Nezbylo, než motorák rozebrat. Aby se dalo dostat k hnacímu mechanizmu, je nutné vůz rozebrat téměř kompletně. Je to poměrně nepříjemná a zdlouhavá práce. Podrobně ji popisovat nebudu, snad něco napoví obrázek :
O hnacím mechanizmu jsem zjistil několik věcí :
1) Nic nebylo prasklé ( což je celkem potěšující zjištění )
2) Uspořádání pohonu není podle mě moc ideální protože : hřídel motoru je dost krátká a neumožňuje nasunutí unašeče v celé délce příslušného otvoru. Hřídel na podvozku je také příliš krátká ( nebo je příliš krátký kardan ) a proto výkyvná hlava kardanu musí být nasunutá těsně na konci hřídele podvozku a stačí tedy její mírné proklouznutí a posunutí po hřídeli směrem k motoru, aby se ze spojení hřídel podvozku-hlava kardanu stala "kluzná spojka". Což se přesně stalo u tohoto modelu.
Křížový kloub kardanu (výkyvná hlava kardanu), má opět poměrně krátké "trubičkové" uložení, kterým je kardan nasunutý na hřídeli podvozku. Jestliže trubička není dostatečně pevně nalisovaná na leštěné kovové hřídeli podvozku, pak obzvlášť v souvislosti s důkladným zaolejováním celého mechanizmu může docházet k prokluzu, až ke sklouznutí trubičky z hřídele. Nemá to moc žádné ideální řešení ( snad kromě výměny unašečů a kardanu za nějaký jiný typ), takže jsem zvolil cestu nejmenšího odporu : Odmastil jsem hřídele benzínem, pokusil jsem se je aspoň nepatrně zdrsnit smirkovým papírem a unašeč i trubičku hlavy kardanu jsem přilepil na hřídele vteřiňákem. Motorák jezdí, vše je v pořádku, ale jestli to lepidlo časem nepovolí a nebudu muset celý proces opakovat, to tedy nevím.


Ještě možná jedno důležité upozornění - když jsem vůz složil a vrátil zpět dekodér, při pokusu motorák rozjet sebou jen cukl a dekodér zakvílel přetížením. Zjistil jsem, že setrvačníkem motoru lze jen stěží pootočit. Musel jsem povolit šrouby závaží na spodku vozu a motor přitlačením na ten setrvačník nepatrně posunout směrem k předku vozu. Bylo to snad méně než 1/2 milimetru, ale teprve pak se motor začal volně otáčet. Dekodér to přetížení naštěstí přežil ... Takže pozor na to !