Keďže tu nikto nič nepíšete o limitke od MTB teda E499.005, pridávam sem pár postrehov.
Môj model prešiel malými, ale podstatnými úpravami aby zobrazoval nakoniec prototyp E499.001
Ešte som s ním nenajazdil "ani meter" teda pár krát som ho posunul hore dole po 60cm koľajnici.
Ale môžem popísať vzhľad, úpravy, ale aj postrehy s pojazdom...
Takže po rozbalení na nás vyskočil krásny model E499.005 ako je vidieť na fotkách.
Skôr než som začal čokoľvek s modelom robiť som sa rozhodol ho osadiť dekodérom Zimo MN330P22 tu som narazil na pár problémov. V prvom rade na zámok motora ktorý bránil v docvaknutí dekodéra, ale súčasne aj k starému známemu problému krátkych nožičiek u Zimo.
Takže som prebytok zámku odcvakol a zatlačil dekodér nadoraz.
Neskôr som prešiel k úprave na E499.001 aby odpovedala do stavu po výrobe.
Začal som odstránením madiel pod oknami, našťastie MTB použilo množstvo nepríliš kvalitného lepidla, preto som madlo v podstate vypáčil.
Zbytky lepidla zostali okolo otvoru, avšak nepoškodili lak ani farbu modelu a tak sa dali jednoducho zoškrabnúť bez následkov.
Vložil som do otvorov kruhový evergreen o priemere 0,5mm a zalepil. Následne jemne prebrúsil a pretrel podobným odtieňom farby.
Bohužiaľ som si pri práci všimol, že pochrómované diely na modely majú isté nedostatky ako je vidieť aj na fotke
To neskôr som pretrel, resp. prešiel štetčekom s špeciálnym zváracím lepidlom na plast ktorý túto farbu zmäkčil a prilepil k základni.
Model má všeobecne pár nedostatkov vo farebnej úprave detailov. Napr. na streche.
Prípadne očistenie náliatkov ako napr. na elektrickej výzbroji na streche alebo na svetlách...
Sú to drobnosti ktoré sa dajú odstrániť.
Pokračoval som však úpravami.
Odvŕtal som otvory na hadice, hák aj topnú spojku a osadil hadicami a hákom z Piko Laminátky, topnú spojku som jemne upravil z Roco.
Odvŕtal a osadill som madlo posunovača na ktoré MTB zabudlo a pokračoval som na úpravu strechy. Tu som zbrúsil lávky ktoré mali cca 0,6mm na približne hrúbku 0,4mm a osadil dýhou o hrúbke 0,4mm ktorú som zbrúsil z hrúbky 0,8mm ktorú som našiel v šuplíku. Po namorení hnedou Gunze C41 to myslím pekne dvihlo úroveň modelu.
Následne som zatmelil otvory na trúby pomocou evergreen profilu a Gunze tmelu.
Tu by som celkom rád vedel, prečo sú otvory na trúby v streche keď ich po výrobe nemali, mali len píšťalu, ale otvory pre hadice ktoré mali všetky Bobiny alebo také madlo posunovača tam tiež chýba.
Popravde, dosť som penil, pretože táto oprava je dosť na očiach a zabrala mi 3 dni, pričom s ňou ani teraz nie som na 100% spokojný.
Nakoniec som jemne odvŕtal z vytmeleného otvoru, kvapol do priehlbinky čierny základ a na neho som kvapol modrú farbu ktorá cca odpovedá odtieňu modrej. Následne na to som kvapol matný lak a ešte to celé zjednotil prestreknutím polomatným lakom v pomere asi 15:1 s leveling riedidlom aby som docielil zjednotenie povrchu a rozliatie prípadných kopčekov na streche.
Ako som písal, výsledok nie je 100% ale tak na 95% som spokojný.
Fotka však predbieha postup, takto to vyzeralo tesne pred dokončením.
Medzitým som nebol spokojný s plastovým vzhľadom pantografov, krytov pružiny ani tyčí vedenia na streche. Preto som ich nastriekal najskôr čiernym základom, červenou GX3 od Gunze a nakoniec lesklým lakom. Takto konečne zberače dostali vzhľad ktorý model znova dvihol vyššie.
Pretože som si bral inšpiráciu z modelov od IS Model zistil som, že na maskách podvozku je zrejme rýchlomer a ten nebol na maskách od MTB vôbec znázornený, vyrobil som imitáciu z toho čo dali šuplíky.
Ono masky podvozku i tak chceli minimálne matný lak, tak som ich spoločne s batériovými skriňami a vzdušníkmi prestriekal najprv čiernym základom, potom strednou šedou a nakoniec matným lakom.
Keď som už mal pojazd odstrojený, rozhodol som sa skontrolovať dvojkolia ktoré údajne menia samovoľne rozchod, prípadne sa pretáčajú. I keď sa mi ani jedno nepretáčalo, po otvorení prevodoviek som bol prekvapený farebnou pestrosťou jednotlivých ozubených kolečiek...
Ale aj rôznym rozchodom dvojkolí. Vnútorná vzdialenosť bola od 13,5mm po 14,5mm. Preto som všetky dvojkolia rozobral, očistil od náliatkov a sekundovým lepidlom zalepil na oske v správnom rozmere 14,3mm.
Obruče dvojkolí som nakoniec namaľoval na bielo. Viem, že E499.005 ich má červené, ale ja ju budem preznačovať na 1tku.
Musím podotknúť, že väčšina ložisiek na oskách bola voľná a na oske sa pohybovala čím umožňovala pohyb dvojkolia do strán, teda až na dve, jedno sa mi podarilo jemne rozchodiť, druhé však bolo veľmi tuho ako keby nalisované. Osobne nie som žiadny fanúšik tohto riešenia. Skôr dúfam, že sa časom nájde výrobca ktorý vyrobí poriadnu skriňu prevodovky kam sa len preskladajú ozubenia a vyhodí sa toto ložiskové riešenie. Bol by som rád, keby to bol minimálne poriadny plast ako používa Piko, ideálnejšie však zliatina akú používa Roco. Celkovo plast ktorý používa MTB mi príde ako recyklovaný.
Ešte dodám, že pluhy odpovedajú pluhom z výroby prvých kusov, avšak majú úplne zbytočne veľkú dieru. Stačilo by menej.
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse