Jacek píše:Aby to nevyznělo nějak blbě,
k prvotnímu problému, ve zvukovém projektu jsou oproti CV výše jen dva rozdíly v CV38 a 39. Zatím to nemám na čem ověřit, pak opravím i v návodech.
Samozřejmě co uživatel dál vylepší nebo upraví podle sebe, v tom už se fantazii meze nekladou. Při nejhorším se dá resetovat do stavu po nahrání, viz můj poslední článek. Možností jak něco zkazit je tak minimum.
K těm efektům, dávám přednost tomu reálu, to je však občas práce až detektivní nebo vědecká. Nikdy mě nenapadlo natáčet světla, takže pak není se čeho chytit. Něco se však dnes dá najít. Třeba tady na začátku videa jsou různá zdravení světly
https://www.youtube.com/watch?v=rwO3azE ... f&index=71
Video jsem stáhl a ve střihovém programu jsem "měřil" úseky času rožínání/zhasínání. U dálkových reflektorů to bylo mezi 0,3 - 0,4s. Poziční světla probliknou snad jen u pendolina, je to asi polovina času, ale patrné to je. Ledková světla pochopitelně žádný náběh ani doběh nemají. Na základě tohoto jsem částečně přehodnotil to co jsem psal výše. Efekt CV190/191 bohužel nastavuje stejný čas pro všechny použité výstupy, ale i tak to vypadá dobře. Pro interiér se dá použít efekt "soft start" nebo kratší "ditch light".
Samozřejmě pro obyčejné žárovky ve strojovně nebo na stanovišti jsou tyto efekty nepoužitelné.
Otázkou ovšem je jak toto případně zapracovat přímo do projektů. Každý takový nápad vyžaduje komplexní řešení. Co kde (ne)použít, upravit ve stovkách souborů a pak v návodech k nim. A ještě ke všemu nastavení je jiné pro MX a MS dekodér.
V projektu CD Cargo je hlavně špatně nastavené osvětlení kabin, které mají při rozjezdu zhasnout, tedy CV#132=61 a CV#159=62