Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Vik » pon 17 úno, 2014 8:07 am

George V. píše:
Vik píše:Tak od včerejška jsem se stal hrdým majitelem 151 006-4
Musím říct, že se na ní nemohu vynadívat. Je to opravdu nádherně zpracovaná mašina.
Rovnou se vezkoušela na Julisce a prošla na 1+


...noo, tak pár blešek by se našlo. Předně - přijde mi nějak divně zpřevodovaná. Maximálka nic moc, ale na druhou stranu jízda v nízkých rychlostech taky žádná sláva. Dost dlouho "bzučí" než má motorek normální zvuk, a to až při poměrně vysoké rychlosti. To ukazuje na poměrně těžké zpřevodování, ale maximálka tomu moc neodpovídá. Asi slabší motůrek... Dále, co mi poměrně vadí, tak prosvítání horního světla do kabiny. A dosti podivné tabulky s označením a docela silné plastové vodiče na střeše jsou už jenom prkotiny. Takže za mne horší 1-, a to hlavně pro poměrně příznivou cenu (především při srovnání s konkurenčními výrobci (obecně), včetně těch českých :mrgreen: ).


Zpřevodování: Nemohli jsme otestovat na plné napětí, neb je tam centrální zdroj 9V. Na ten to jede poměrně svižně. Ale TGV to není.
Co se týče pomalých rychlostí tak jsem žádný problém nezaznamenal. Stejně tak i zvuk motorku.
Prosvítání horního světlometu, nevšiml jsem si také. Proto netvrdím, že se to neděje.

Ale asi se shodneme, že za tyto peníze je to opravdu povedený model.
H0
Uživatelský avatar
Vik
 
Příspěvky: 176
Registrován: stř 09 led, 2008 1:09 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Miloš » úte 18 úno, 2014 1:34 pm

Lokomotiva 151 od ACME v jízdních vlastnostech perfektní bohužel při nákupu jsem přehlédl drobné nedostatky (zalakovaný nepořádek prach a vlasy) v lakování spodního zeleného pruhu, na další vybalené lokomotivě zlomená přední plošina pro přístup strojvedoucího k oknům, poslední model svítí na každé straně jinak otočen tišťák to je prkotina ze 30 ti dodaných kusů vráceno prodejcem pět kusů zpět. Na lokomotivě jsou bezvadné detaily v porovnání s modelem Piko je mašina nižší a vedle modelu Roco OBB 1014 vypadá úžasně. prolisy na bocích jsou méně výrazné také mřížky doplněné u řady 151 na boku s okny jsou nevýrazné. Číslo z umělé hmoty 151.006 je uděláno dost hrubě, kdyby někdo měl lept nebo věděl kde ho sehnat rád se s koupí připojím (musí to být toto číslo dole na lokomotivě je nové mezinárodní číslo natištěné). Také interiér kabiny volá po drobných úpravách není po vzoru vozů barevně sladěn s originálem. Vzduchojem pod předním pluhem asi vyměním nebo posunu je trochu menší a houkačky to chce na burze koupit mosazné. Jinak model je opravdu hodně dobrý a potěší fandy řady 151.
Miloš
 
Příspěvky: 19
Registrován: pon 16 črc, 2012 8:01 am

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Miloš » pát 21 úno, 2014 7:34 am

Po pěkných modelech vagonů Vindobony mě přijde model 151 více odbytý (asi ve výrobě přidali na tempu) ještě jsem v popisu zapomněl na přední rampu pro přístup strojvedoucích k oknům a schody jsou asi lepší z nabízených leptů na burze jen je potřeba trefit zelenou. Povrchová úprava a celkové pojetí detailů proti vagonům je přeci jen trochu slabší (ve vagonech je pěkně provedený interiér, na dveřích směrové tabule, toto dosud žádný výrobce nenabízel a jedinnou vadou byly vrzající atrapy kotoučů na kolech, žádný vagon neměl vady v povrchové úpravě). Další menší zklamání přinesl set Bmee a Bdmsee. Jízdní vlastnosti 151 proti Piko fantastické a bohužel nikdo jiný asi 151 dělat nebude a cena "konkurenční" 380 Roco to snad není možné ani komentovat. Celkově Roco x ACME má pro mne jednoznačného vítěze....cena a množství detailů, když se Vámi vybraný kousek podaří = ACME.
Miloš
 
Příspěvky: 19
Registrován: pon 16 črc, 2012 8:01 am

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod FloP » pát 21 úno, 2014 10:08 am

...plný souhlas :wink: mám slovenskou i českou verzi a už se těším na československou :P snad to nebudou šít moc horkou jehlou :!: Roco má neúměrné cenové požadavky, asi se připravují na jarní "snížení" cen a tím i "umělé" zvýšení poptávky :idea: kdo ví :roll:
FloP
 
Příspěvky: 218
Registrován: čtv 22 lis, 2012 10:52 am

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod George V. » pát 21 úno, 2014 12:01 pm

...levnější než Taurus určitě nebude :) .
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod George V. » pát 21 úno, 2014 1:15 pm

...samozřejmě Taurus od Roco
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod George V. » sob 22 úno, 2014 11:53 am

Nevím, asi záleží odkud to bereš. Mám 151, Vindobonu i sadu rakušanů a no problem (jen hospoda z Vindobony trochu vrže). Vše z E-shopů (renomovaných).
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Ešus » stř 05 bře, 2014 11:39 pm

Dnes mi už konečně přišla řada 151 od ACME. Čekal jsem špičkový model na stejné úrovni jako oba sety Vindobony a vůz s kontejnery. Ale po rozbalení jsem byl spíše zklamaný. Asi jsem čekal opravdu hodně velkou kvalitu. Je to sice pěkný model, ale jak je vidět, je to spíše záležitost kus od kusu. Odřená zelená barva vedle podvozku, nic moc štítky s číslem. Na jednom z nich chybí kus červené barvy a vůbec jsou takové hrubé. Navíc byly křivě nalepené, ale naštěstí jsou nalepené tak, že do nich jde šťouchnout. Velké stupačky na čelech také křivě, ale opět šly narovnat. Reflektorové LED jsem musel oblepit molitanem z krabičky, protože svítila nejen kabina, ale i okna do strojovny a přes žaluzie byl krásně vidět osvětlený dekodér Lenz Silver 21+... Svítící kabina mě taky štve, ale asi s tím bohužel nepůjde nic udělat.
Navíc mě přijde, že motor je nějak nízkootáčkový, protože Vmin je cca 20× větší oproti baruně od MTB (ta má však rychlost asi 1 pražec / 10 sekund :) ). A ani se nepokoušejte vytáhnout hadice a šroubovku a vyměnit je za přiložené v pytlíčku, JSOU TAM TOTIŽ PŘILEPENÉ!!! :evil: Takže vám fakt děkuju, Číňanové, jedny musím ustříhat a druhý dobarvit přímo na modelu. :oops:

Až na svítící kabinu to jsou však vady snadno opravitelné nebo zanedbatelné. Loko jezdí krásně, plynule; potěšilo, že když přehodíte oba přepínače do polohy OFF, tak můžete ovládat reflektory pomocí F1 a F2. Škoda, že nejdou vypnout i koncová světla...

... a nad nápisem DHV: PRAHA se můžeme jen pobavit :D :D :D . Podobně jako UIC označení CD - ČD na bastardovi od Pika a kontrolka 8 na 714 010 od Roca (když má být 714 010-6...

Sice nevím, jaké to má hřídele, ale jsem rád, že to obstojně jezdí. Narozdíl od bastarda (Piko), u kterého výrobce vsadil na gumové hřídele, a jízda je doslova katastrofální. Hrkání, atd. Navíc u bastarda dojíždím také na zbytečná 4 obandážovaná kola, která nepřenáší proud. Přemýšlel jsem, že bych koupil místo nich normální, ale jedno dvojkolí stojí bez dopravy kolem 300 korun!!! A kontakty u zbylých čtyř vodivých kol se dají vyčistit jen tak, že odmontujete DPS, vyndáte motor s "úžasnými" gumovými hřídelemi a vycvaknete podvozek :oops: . Hrůza; troufám si říct, že 3× levnější herkules Piko Hobby jezdí klidněji, nezasekává se kvůli nedostatku proudu a je spolehlivější.
No, to jen pro porovnání a zdůraznění, že přes všechny drobné nedostatky je 151 od ACME velice pěkná mašina, kterou stojí za to koupit. (I když ještě jsem se nepokoušel rozdělat podvozek :) .) Taky chválím, že kastle jde lehce nasadit zpět, narozdíl od bastarda, se kterým se mordujete půl hodiny a stejně kastle nelícuje s pojezdem...
Ešus
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř 26 pro, 2012 8:21 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod George V. » čtv 06 bře, 2014 5:44 am

Vem to taky jako srovnání s "konkurencí". Také mám ze 151 spíše smíšené pocity, ale když si vezmu, že mne stála to, co dnes stojí barča od Roco, o aktuální ceně bastarda ani nemluvě... Pro někoho, kdo chce modelovat elektrický provoz na našich drahách, prostě nezbývá, než koupit (což tedy není můj případ :D ), aby měl vůbec s čím jezdit. I přes zmíněné nedostatky je to furt mnohem lepší model, než kocour od MTB...
Naposledy upravil George V. dne čtv 06 bře, 2014 7:32 am, celkově upraveno 1
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Miloš » čtv 06 bře, 2014 7:30 am

Bohužel model 151 je nutné vybírat z více kusů, při nákupu nespěchejte a vybalený model si pořádně prohlédněte. S ohledem na kvalitu provedení modelu se neustále objevují stejné chyby (zejména v nástřiku zelené) a vypadá to jako by Italové přeposílali vrácené kusy mezi jednotlivé prodejce!!
Miloš
 
Příspěvky: 19
Registrován: pon 16 črc, 2012 8:01 am

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod zdenek » čtv 06 bře, 2014 8:04 pm

Já jsem celkem spokojený, jen toho lepidla je víc než zdrávo a to i tam kde být nemá.
A nyní pár postřehů k montáži druhé kinematiky. Nejdříve je nutné sundat kastli a přitom je potřeba dávat velký pozor na kabely elektrického topení. Konec kabelů je nutné vytáhnout z díry na čele, jinak se ulomí. Dlouhé modelové vzduchové hadice a šroubovku doporučuji ucvaknout nebo uříznout, vyndat to v žádném případě díky lepidlu nejde. A na závěr - kinematiku je před montáží nutné očistit od otřepů a na čelní straně obou větví směrem k šachtě spřáhla je ji nutné přibrousit do roviny a srazit hrany, jinak drhne. Zdeněk
zdenek
 
Příspěvky: 88
Registrován: čtv 18 dub, 2013 9:30 am

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod zdenek » čtv 06 bře, 2014 8:27 pm

Tady je toho broušení minimum, spíš na to nezapomenout. A ještě vtipná taškařice - nasadit ty dvě pružinky kinematiky, to je dílo. Myslím si, že jsem šikovný a přesto mi to zabralo asi 15 minut, neboť ty dírky jsou tak malé a pružinky pěkně napružené ........
zdenek
 
Příspěvky: 88
Registrován: čtv 18 dub, 2013 9:30 am

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Ešus » čtv 06 bře, 2014 11:59 pm

zdenek píše:Tady je toho broušení minimum, spíš na to nezapomenout. A ještě vtipná taškařice - nasadit ty dvě pružinky kinematiky, to je dílo. Myslím si, že jsem šikovný a přesto mi to zabralo asi 15 minut, neboť ty dírky jsou tak malé a pružinky pěkně napružené ........

Stačí např. malým šroubovákem trochu zvětšit očka na koncích pružiny - tak, abyste viděli konec drátku pružiny. Pak to jde docela lehce.
Ešus
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř 26 pro, 2012 8:21 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Ešus » pát 07 bře, 2014 12:03 am

zdenek píše:Já jsem celkem spokojený, jen toho lepidla je víc než zdrávo a to i tam kde být nemá.
A nyní pár postřehů k montáži druhé kinematiky. Nejdříve je nutné sundat kastli a přitom je potřeba dávat velký pozor na kabely elektrického topení. Konec kabelů je nutné vytáhnout z díry na čele, jinak se ulomí. Dlouhé modelové vzduchové hadice a šroubovku doporučuji ucvaknout nebo uříznout, vyndat to v žádném případě díky lepidlu nejde. A na závěr - kinematiku je před montáží nutné očistit od otřepů a na čelní straně obou větví směrem k šachtě spřáhla je ji nutné přibrousit do roviny a srazit hrany, jinak drhne. Zdeněk

Díky za radu. To abych ještě rozebral DB vozy z Vindobony, protože u nich se kinematika pohybuje jen velice ztuha.
Ešus
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř 26 pro, 2012 8:21 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Ešus » pát 07 bře, 2014 10:15 pm

Tak jsem se dnes pustil do úprav, jejichž cílem bylo odstranit světlo z kabin, které evidentně pochází od horního reflektoru. A byl jsem úspěšný, takže vám přináším popis provedených úprav:

1.jpg
Nejprve je nutné sundat oranžově označené "antisvětelné" nálepky. Ty jsou tam vcelku nanic, protože nezakrývají prostor mezi světlovodem reflektoru a střechou, což je místo, kudy vniká část světla do kabiny. Další část světla v kabině pochází přímo od světlovodů pod stropem, takže se musíme dostat do kabiny. Karoserie se musí roztáhnout, aby zeleně označené záklopky uvolnily "kokpit". Ten jde však vyndat velice těžce a vůbec se mu nechce ven. Po chvíli zápasení by se vám mělo podařit jej vytáhnout směrem k černému šroubku na fotce.

2.jpg
Já jsem k odstínění použil alobal zpevněný izolepou. Neoblepujte světlovody celé, nešla by pak zpátky nacvaknout kabina. Je totiž nutné odstínit jen tu část světlovodu, která je v kabině. Tady však buďte velice pečliví, protože na tomto úkonu závisí výsledek vaší práce. Při určování velikosti kusu alobalu vám pomůže zeleně zvýrazněná záklopka (zadní stěna kabiny). Také by šla místo alobalu použít série vrstev černé barvy, mně se ale nechtělo čekat.

Kabinu nacvakneme zpátky, nalepíme zpátky nálepku zakrývající bílá a červená světla zevnitř a přejdeme do další fáze, kdy "ucpeme" prostor mezi stěnou kabiny a stropem.

3.jpg
Jako vycpávku jsem použil molitan z krabičky. Nastříhané proužky molitanu jsem pěchoval šroubováčkem hlavně mezi světlovod a střechu. Poté vrátíme na své místo černou nálepku.
Toto opatření mně stejně ale přišlo málo, a celou zadní stěnu kabiny jsem polepil alobalem zpevněným izolepou tak, abych zakryl i onu černou nálepku.

Výsledek je velice pěkný, v kabině je úplná tma. Přeji vám, ať se vaše úprava povede. A hlavně aby vám při roztahování nepraskla karoserie (párkrát mi přišlo, že to už musí prasknout). :oops:
Ešus
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř 26 pro, 2012 8:21 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: FilipP a 4 návštevníků