Novinky H0 2014

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod horak » stř 03 zář, 2014 9:37 pm

ČouĎák píše:MTB nemám,pouze uvažuji na kulatý báře,jinak si kvůli zetce kupovat MTB nechci a nebudu,ROCO je lepší.


To ti aj tak nepomoze... gulata Bardotka nie je v ponuke s poukazkou na vagony Zaz. Iba klasicke hranate Bardotky so zltym pruhom na cele a aj to iba v znaceni 751... T478.1 a 2 su uz vypredane...
Obsah príspevku je bez môjho súhlasu iba na NEKOMERČNÝ účel. Zásah do SW/HW je Vaše vlastné riziko!
horak
 
Příspěvky: 732
Registrován: pát 17 srp, 2012 5:46 am
Bydliště: Bratislava

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod George V. » čtv 04 zář, 2014 5:46 am

...a dá se tam podvozek vyměnit za Bramos? :mrgreen:
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod Ronoath » čtv 04 zář, 2014 6:37 am

No, stále mi připadá, že jde jen o marketing. Kdyby byla akce uvedena jako "set lokomotivy s vozy za výhodnou cenu, navíc nezvýšenou o kolejivo, které stejně majitelé kolejišť, pro které je toto především určeno, musejí složitě prodávat dál", asi by se takové reakce nenašly. Ještě by jistě někteří byli rádi, že mašinku ze setu dostanou k ježdění hned, a vozy se zašlou, jak budou vyrobeny.

Hodnotit detailně podle fotky si nedovolím, ale ze zveřejněných obrázků mi připadá, že vůz vystihuje velmi dobře. Jen bych se přimlouval za provedení ČD, které by bych bral i za podmínek, že je nutno k ním objednat i "zamračenou". Třeba by se v tomto "setu" mohla objevit i kdysi prezentovaná a zatím nerealizovaná 749.234 či 749.100, popřípadě bych se nezlobil za některou z "bleskovek" 751.357, 751.354, 751,372 či 749.244 (samozřejmě to období, kdy byla vybavena modrým rámem, červenou skříní a "blesky".

Pro případnou popiskovou variantu ČD mám k dispozici nějakou tu fotodokumentaci, o kterou se klidně podělím.
H0, se zamračenými někde mezi roky 2001 - 2005 na Šumavě. V digitálu.
Uživatelský avatar
Ronoath
 
Příspěvky: 229
Registrován: úte 22 led, 2013 9:05 am
Bydliště: Prajzsko

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod petr47 » čtv 04 zář, 2014 10:07 am

Pánové, já myslím, že kdo si počká, vozů Zaz samotných se dočká... :)
Forma se snad musí zaplatit, ne?
Začínám znova po 30 letech...
Epocha III-IV_digitál, Roco Multimaus + Z21+ TC 8.0 Silver
petr47
 
Příspěvky: 98
Registrován: ned 12 pro, 2010 10:00 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod George V. » čtv 04 zář, 2014 10:11 am

Já tedy nevím, jestli mám na co čekat... Já mám jeden Zaz od MD z odlitku (byl v setu tuším k 754.028) a myslím, že vypadá o dost lépe. Tohle na mne působí trochu dojmem hračkovitosti. A ty podvozky....škoda mluvit :( .
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod petr47 » čtv 04 zář, 2014 10:13 am

George V. píše:Já tedy nevím, jestli mám na co čekat... Já mám jeden Zaz od MD z odlitku (byl v setu tuším k 754.028) a myslím, že vypadá o dost lépe. Tohle na mne působí trochu dojmem hračkovitosti. A ty podvozky....škoda mluvit :( .

No já myslel ty, co se tu teď rozčilují :)
Začínám znova po 30 letech...
Epocha III-IV_digitál, Roco Multimaus + Z21+ TC 8.0 Silver
petr47
 
Příspěvky: 98
Registrován: ned 12 pro, 2010 10:00 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod Svratka » čtv 04 zář, 2014 11:33 am

K modelu vozu Taes/Has/Zaz...

Porovnání model /skutečný vůz:

Už na první pohled je zřejmá odchylka ve velikosti (výšce) madel nad čely vozu. Skutečný vůz má horní hranu madel o poznání výše, než je horní hrana posuvné střechy. Horní trubka těchto madel je tedy nejvyšším bodem obrysu vozu! Nikoli, jak je to na modelu i bohužel na náčrtcích vozu v různých publikacích i na "parostroji", že je hrana madla téměř ve stejné výši jako hrana posuvné střechy... viz: http://www.parostroj.net/katalog/nv/cla ... /Taes.php3 Trošku se nabízí jízlivá otázka, zda modely značky mtb nevznikají dle takových náčrtků, i dle zkušenosti s kabinami 751 a 742...?

Madla je zkušeněnjší modelář schopen snad i přepracovat do věrnější podoby, horší pak trefit na ně shodnou barvu s vozem... Co je však myslím zásadnější omyl je umístění šikmých profilových výztuh. Model má šikmé výztuhy umístěny tak, že směřuji vždy pod svislý sloupek do strany, ovšem skutečný vůz je má pochopitelně zaústěny přímo k rámu, čili do místa, kde svislý sloupek drží k rámu vozu. Obdobně i nahoře. Pokud by u skutečného vozu byla šikmá výztuha jak na modelu, příliš by k vyšší pevnosti vozu neprospěla... Toto přece musí průměrně znalý technik vědět..., jak to, že to neví u mtb?

Další technicky fatální chybou je umístění horních madel posuvných dveří (nad uzávěrem vozu). U skutečného vozu jsou pochopitelně výše, kdyby byly tak dole (hned nad uzávěrem) jak to má model, tak by nešlo uzávěr vozu vůbec obsloužit (otočit o 180%), protože by madla jaksi vadila tomuto pohybu. Proč asi výrobce skutečného vozu dal ta madla tak vysoko? Jistě ne proto, aby obsluha vozu to měla ze země hůře dostupné, že? Opět se ptám, zda u přípravy výroby modelu někdo vůbec přemýšlí, skutečné vozidlo obejde, nafotí...?

Stupačky pod bočnicí jsou ve skutečnosti mnohem tenčího provedení, ty na modelu jsou přiliš silné a už na první pohled bohužel způsobují hračkovitý vzhled modelu. I kotvy jsou ve skutečnosti o něco drobnější. Žebřík na čele dole končí stupačkou, která je na modelu nahrazena pouze "šprušlí".

Z nátěrového hlediska použitý odstín barvy je myslím velice věrný originálu, ovšem co umístění té žluté? Kotvičky se žlutě dříve natíraly pouze samotné, kostka ke které jsou přivařeny byla ovšem v barvě vozu. Až někdy v 90.letech se začaly natírat na žluto i tyto kostky. Čili v období ČSD mají být spíš hnědé a na nich žluté kotvičky. Stupačka má být správně celá hnědá, natírání celých stupaček, přip. madel na žluto patří jednak až do cca epochy VI, navíc spíš do oblasti nových vozů z výroby. U běžných vozů se natírá žlutě spíše pouze nástupná hrana stupačky, každé dílny to dělají lehce odlišně, ale svislá konzola stupačky žlutá? Proč? Stačí přece přemýšlet...

Trošku mě zaráží vzhledové chyby, opět se jako u zamračených či u 742 jedná o zbytečný nesoulad mezi vzhledem skutečného vozidla a modelem. Zde dokonce vznikl u těch výztuh a madel takový malý technický nesmysl... Tak se ptám, viděl autor někdy skutečný vůz? Hmm? Jistě, možná se jedná o kompromis, kdy přesné vytvoření těchto partií by prodražilo formu, no ale nevím...?

Marketing - nabídka modelů:

Komu nevadí, že si musí k modelu vozu ještě koupit zamračenou (otázka, jaký je o ni vůbec zájem...), ten ať si koupí. Ovšem myslím, že kdo si počká na vůz samostatný, případně set tří s různými čísly, nebo obdobně v epoše V., ten se jistě dočká. Vždyť v nabídce je inzerován vůz coby Taes/Has/Zaz, no ale označení Taes je z období ČD, číselný interval 081 1 - 081 4, čili epocha V...

Když to celkově zhodnotím, jsem velmi rád, že model vznikl. Ovšem co mě zaráží je skutečnost, že výrobce dělá i po zkušenostech s fatálními chybami u modelů lokomotiv opět stejné chyby. Přece když něco vytvořím a uvidím, že jsem chyboval, vezmu si ponaučení a příště si dám pozor. Tady však stále stejné chyby. Proč ta nepřístupnost si nechat poradit, když evidentně vozidlo nemám tak zcela "v oku"? Není lepší si nechat poradit od někoho, kdo vozidlo lépe zná, kdo zas umí něco jiného? Proč ta ješitnost, dělat vše sám, nikoho do toho nenechat mluvit a když je dílo na světě, říct, že dělá české modely na hraní a že když se to neprodá, že půjde od toho? Hmm?

Přidávám srovnávací fotky.
Přílohy
obrcl-zaz-81-0545-143-256.jpeg
4529.jpg
Svratka
 
Příspěvky: 273
Registrován: úte 08 dub, 2014 7:38 am

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod radeksindy » čtv 04 zář, 2014 1:19 pm

Podle těch novějších fotek to vypadá s posazením na podvozky dobře. Jinak je bohužel má Svratka pravdu, výztuhy jsou hodně blbě udělaný, mají špatnou polohu a i tvarově to nevypadá dobře (má to být U profil 100x60). Madla plošinky nahoře jsou zřejmě opravdu nižší, což je vidět dobře z boku. Na Parostroji je použit náčtek z knihy, který je jen informativní, takže tam se přesnost nečeká. Blbě umístěná madla na dveřích jsou další problémek. Navíc se zdá, že na dveřích vozu je svislá výztuha z L profilu, nikoli z U. Ale to možná klame světlo. V každém tvar střední příčky rámu dveří je hodně podivný, nechápu co to má znamenat. Ve skutečnosti je to ohýbaný plech, který na krajích vystupuje nad rovinu výpně dveří a uprostřed je nižší. Na modelu je tento profil vystouplý stejně v celé výšce, přesahující nahoře i dole obvodový rám dveří (!). Navíc tam chybí šrouby, výplň dveří je tam přichycená.

Podvozky jsou brutální, to se muselo vyměnit za nějaké lepší. Celkově si to na jemnost detailů moc nehraje, zjednodušení čela jsou jak z dílny BTTB. Například provedení přesahu střechy na čele nebo stupaček. Stupačky jsou natvrdo odlité jakou součást skříně, jejich tvar, velikost a průhlednost šla stranou. Čelník skutečného vozu v MTB učitě neviděli.

Pokud by byla zachována základní tvarová přesnost, tak by možná stálo zkusit jeden upravit. Ale byla by to fuška. Vůz je zcela evidentně určen pro zájemce, kteří na něj budou koukat ze vzdálenosti 2m a víc.
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod Svratka » čtv 04 zář, 2014 2:41 pm

V předchozím příspěvku jsem se zmínil pouze o těch na první pohled do očí bijících nepřesností a chybách.

Radeksindy správně poukazuje na výztuhy dveří i na dveře samotné.

Při pohledu na přiloženou fotografii i laik pozná na modelu chybějící odpružené "dorazy" posuvných dveří, dále skutečný vůz má kostky s kotvičkama vždy blíže k vnějšímu sloupku než jak to trefili u modelu. Pěkné je, že výrobce vůz opatřil i "nýty" na sloupcích. Nejsou to ve skutečnosti nýty, ale hlavy šroubů či matice, teď z hlavy nevím. Nojo, ale zřejmě neví, proč tam jsou...? Nejsou na parádu, ty šrouby totiž drží dřevotřískové desky bočnic! Čili na modelu zase chybí např.na pásovině nad rámem vozu, což je pak divný, že někde jako jsou a někde ne... A teď ať mi někdo vysvětlí, proč tyto hlavy šroubů jsou na modelu na rohovém sloupku zcela dole, v úrovni rámu i pod rámem! Co tam jako drží? Výrobce si umístění těchto šroubů zřejmě vysvětluje coby pěknou ozdobu..., jinak si to nedokážu vysvětlit. Upozorňuji však případné šťouraly, že nejsem "počítačem nýtů" :-) , tohle nepovažuji zrovna za tak fatální, jen srovnávám. Osobně tohle není to, co mi na modelu vadí, horší jsou ty nedostatky z minulého příspěvku...

Podívejme se ještě na posuvné plechy větracích otvorů v bočnicích a porovnejme poměr jejich výšky vzhledem k výšce bočnice. Nejsou poněkud malé? Zatímco na skutečném voze tvoří plech přibližně čtvrtinu výšky bočnice, na modelu je to pouze asi pětina její výšky! Předpokládám, že to vzniklo dodržením úhlopříčky tohoto plechu, neboť vlivem silnějších sloupků je zřejmě plech nejen nižší, ale i užší, tedy tvar má správný, ale je celkově menší. Bohužel, mě už to do očí trklo... Navíc, skutečný vůz nemá větrací otvory až u samého horního okraje bočnice, ale o kousek níže, nad otvory je ještě kousek plochy. Taky je otázkou, jak jsou dodrženy vůbec rozměry mezi jednotlivými sloupky. Přijde mi, že model má krajní dvě pole (ty s větracími otvory) vzhledově o dost užší než ty pole s šikmými vzpěrami. Skutečný vůz je má jen o kousek užší.

Co mi ještě na modelu chybí je krycí plech nad vodící kolejnicí dveří.
Přílohy
4519.jpg
04.jpg
Svratka
 
Příspěvky: 273
Registrován: úte 08 dub, 2014 7:38 am

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod ČouĎák » čtv 04 zář, 2014 8:00 pm

horak píše:
ČouĎák píše:MTB nemám,pouze uvažuji na kulatý báře,jinak si kvůli zetce kupovat MTB nechci a nebudu,ROCO je lepší.


To ti aj tak nepomoze... gulata Bardotka nie je v ponuke s poukazkou na vagony Zaz. Iba klasicke hranate Bardotky so zltym pruhom na cele a aj to iba v znaceni 751... T478.1 a 2 su uz vypredane...

já jsem psal,že jediný do čeho půjdu je kulatá bára ........ a ne kulatou s poukázkou.
DF porušuje práva svobodného projevu. Příspěvky se přesouvají nebo cenzurují jako za komunistů. ;)
Uživatelský avatar
ČouĎák
 
Příspěvky: 365
Registrován: čtv 18 říj, 2012 6:53 pm
Bydliště: Hohenfurth

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod Eury » pát 05 zář, 2014 2:25 pm

Novinky Roco - najde sa tam nieco aj z nasich koncin :)
http://www.roco.cc/de/news/items/Extrab ... index.html
Eury
 
Příspěvky: 99
Registrován: čtv 17 led, 2013 9:22 pm

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod Barbucha » pát 05 zář, 2014 5:17 pm

Eury píše:Novinky Roco - najde sa tam nieco aj z nasich koncin :)
http://www.roco.cc/de/news/items/Extrab ... index.html


Ach jo, samá IV. epocha. Taková moderna…
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod horak » pát 05 zář, 2014 6:56 pm

Na strane 18-19 vidim CSD III. epochu - sluzobny, 2. a 3. trieda a lozkovy... Strana 22 CSD IV. epocha Talbot...
Obsah príspevku je bez môjho súhlasu iba na NEKOMERČNÝ účel. Zásah do SW/HW je Vaše vlastné riziko!
horak
 
Příspěvky: 732
Registrován: pát 17 srp, 2012 5:46 am
Bydliště: Bratislava

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod fousek » pát 05 zář, 2014 7:02 pm

Taky nechápu co myslel Barbucha. Já jsem spokojen. Zajímalo by mě, zda bude mít ten Hecht zase stínované písmo, či žluté...
fousek
 
Příspěvky: 515
Registrován: sob 17 led, 2009 11:33 am
Bydliště: Praha

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod Myšpulín » pát 05 zář, 2014 7:04 pm

Podívejte se na poznámku pod čarou u jeho příspěvků. Ne každý tady dělá ČSD.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků