Ragulin pro Piko je už hotový. Bude příští rok (počkejme si na Norimberk). Byť modely od Pika jsou v některých partiích zjednodušené (např. nestříkané podvozky) jde při poměru cena/kvalita jistě o výborný počin a vidím to jak cestu ven z tohoto cenového marastu který nám tu ostatní výrobci při nevalných výsledcích každý rok servírují (už nyní klidně řeknu že souboj čmeláků díky tomu vyhraje Piko - byť samozřejmě i přes fakt že každý si jistě najde tu svou. Zcela záměrně jsem dělal jednotlivé verze tak aby nebyly dvě stejné zároveň u obou). Pokud jde o raguliny, tak sám mám první vyrobenou BR 130 004 DR a jsem z tohoto hlediska spokojený. Podvozky nemají tisk, tedy si je přestříknu. ČSD verze byla následně dělána podle skutečnosti, tedy podle četných snímků obou lokomotiv a podle výkresu Pika verze 18. Ano min. tolik variant, které mají základ v lokomotivách BR 130 a 131 a jejich různých podverzí, má Piko připraveno. Dal jsem nápisy i na podvozky, tak uvidíme jestli je natisknou. Např. u čmeláků to tak udělají, byť se u některé verze musel zvolit kompromis.
Pokud jde o Roco a jeho zamračené, tak kolega již odeslal dopis vedení ve kterém je upozorňuje na chybu se špatnou nádrží. Jak se k tomu Roco postaví nevíme, ale naše chyba to není. Požadováno je dodání správných nádrží. Bohužel jde o přehmat ve vedení v Evropě, zaslaný do Číny. Jinak u lokomotiv ČD a vlastně také ČSD by měl být zase aršík s tištěnými a leptanými tabulkami (pevně doufám že tam zase nevyrobí aršík jen leptaný, když je předepsaný v kombinaci tisk /jako smalt nebo ploch se samolepou a u odlitých tabulek a znaků pak lept), takže tabulka s logem ČD je k dolepení tak jako tomu bylo dříve. Ten tisk tam ale musí být (označuje místo kam přijde tabulka dolepit - mějte na paměti že ne všichni si tam tabulky dávají a jsou zručnými modeláři. Pokud jde o výšku loga ČD na čele, tak jim to sjelo mírně níž, ale když zpětně koukám na podklady které byly k dispozici přímo z depa kde 250 jezdila, tak se umístění loga i jeho velikost podle času zřejmě různě měnila. Lokomotivu jsem nekreslil tedy nemám k tomu co více říci. To samé je i výše kritizovaná zetka. Vůz kolega Mahel kreslil podle reálných podkladů, takže nevidím důvod mu nevěřit. Tlaková brzda a německé nárazníky byly zřejmě doplněny po válce z nějakého ze zrušených vozů. Evidence nebývá od reálu vždy zcela přesným podkladem. O tom jsme se přesvědčili už mnohokrát .-)
Má snad ještě někdo zájem na jednání s výrobci? Rád přenechám pak budu jen kritizovat, jako je to tu zvykem. Však si to každý může zkusit
