Elektrika 181 až 183 od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod Jacek » stř 05 srp, 2015 1:26 pm

Zkoušel už někdo instalovat zvukový dekodér MX645P22? Nevím jestli mám nějaký atyp nebo někde soudruzi udělali chybu, ale bez vyfrézování kusu příčky ve stropu tam nevejde :shock:
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod Jacek » čtv 06 srp, 2015 9:38 pm

Tak si odpovím sám, nevleze. Na stránky jsem napsal článek o modelu i zvucích. Kvalitu videa omluvte, člověk nemá tři ruce :D
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod George V. » pát 07 srp, 2015 4:30 am

Vypadá to dobře, mašinu jsem už objednal. Akorát by možná bylo dobré trochu potlačit ty ventilátory a zdůraznit trakčáky. Přeci jen při poslechu z větší dálky ve skutečnosti ten zvuk ventilátorů zaniká (vyšší frekvence) a dominuje spíše zvuk trakčáků. Pokud to jde nějak uživatelsky nastavit, prosím nekamenovat :mrgreen: .
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod Jacek » pát 07 srp, 2015 1:33 pm

Už jsem to udělal včera, na videu to je, ukázku musím nahrát znovu. Zvuk TM se dá uživatelsky nastavit.
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod George V. » pát 07 srp, 2015 4:01 pm

Ano, divil jsem se, že to video zní trochu jinak, než ukázka. Tak to je fajn...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod George V. » pát 18 zář, 2015 11:25 am

Tak už mám svůj kousek také doma a musím pochválit výrobce - došlo k jemné inovaci v oblasti sběračů - lyžiny už mají lepší tvar, více odpovídající skutečnosti. A také lze bez problémů zacvaknout kastle i se zabudovaným zvukovým dekodérem, aniž by bylo nutné cokoliv brousit (teda aspoň u toho mého kusu)...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod George V. » pon 21 zář, 2015 7:39 am

A jakého charakteru je ten hluk? Je slyšet motorek - zvuk spíše "kvílivého" nebo bzučivého charakteru? Nebo jsou slyšet spíše převody - chroupavý zvuk? Zpomalí v oblouku?
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod George V. » pon 21 zář, 2015 9:25 am

Vyzkouším toho svého a dám vědět... Ale hned tak to nebude :( .
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod George V. » ned 27 zář, 2015 2:36 pm

Tak bohužel, musím konstatovat, že se mi ta moje 182 chová podobně jako Mikinkovi. Velmi hlučná, ale hluk jde spíše od motoru, trochu připomíná hučení holícího strojku. A bohužel je patrné i houpání otáček na DCC; u mne spíše v nejvyšších rychlostech. Přitom na analogu je to v pohodě. A také se mi občas rozblikají světla - to se mi stalo, když jsem zaměňoval propojku za dekoder, abych mašinu projel i v analogu. Tam se chová normálně v celém pásmu rychlostí. No a při vrácení dekoderu se mi už nerozjela a blikala. Zkoušel jsem všechno možné a už jsem myslel že půjde na reklamaci. Vrátil jsem kastli a ještě naposled vyzkoušel... A ejhle, s kastlí zase jezdí. Bez kastle bliká. To je mi záhada :(
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod George V. » pon 28 zář, 2015 11:18 am

Já mám nejspíše druhou serii...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod Aleson » stř 30 zář, 2015 12:28 am

Ahoj všem.
Koupil jsem šestikoláka. Nevím jestli první nebo nějaké další série (pokud někdo může napsat, podle čeho se to dá poznat, prosím o info). V každém případě jsem se rozhodl napsat pár postřehů, které by třeba mohly někoho zajímat. Jen pro úplnost,
jedná se o verzi ČD a všechny poznatky se týkají tohoto mého jednoho kusu.
V první řadě, hned po vybalení z krabičky mě zamrzelo, že pantografy se po "odjištění" sami nezvedají, ale musí se rukou zvednout do pracovní polohy ve které tak tak drží a nekladou téměř žádný odpor při sklápění. Problém je ve slabé pružince pod gondolou. Gondoly šlo bez problému opatrně sejmout, pružinky vyměnit za trochu silnější a sběrače už se chovají, jak mají.
Protože chci dát do lokomotivy dekodér, musel jsem sejmout kastli. Ta se mi zdá ve srovnání s jinými modely (PIKO,Roco) dost tenká a zobáčky jsou trochu nešťastně umístěny nad vyčnívajícími maskami podvozků s odpružením, takže se k nim
ze spodu dá špatně dostat. Když už jsem tu kastli sundal, rozhodl jsem se podívat tomu šestikoláku na zoubek, respektive
na zoubky všech ozubených koleček :-). No upřímně - Roco to není.Podle mého soudu bych řekl, že nepatrně horší než Piko. Motor je velký, setrvačníky slušné, výměna kartáčů je pravděpodobně nemožná (ale to jsem příliš nezkoumal). Řekl bych,
že při rozumném zatěžování by ten motor mohl dalece přežít životnost převodů. Hnaných je všech 6 náprav, ozubených
koleček je tam jak v orloji :-), jejich uložení je ale na tlustých plastových "hřídelích", kolečka nejsou téměř jistě ze silonu ani podobného otěruvzdorného plastu, takže jejich opotřebení bude pravděpodobně brzo patrné. Přesnost uložení není velká, obzvlášť jedno ze 6ti ozubených koleček (přiléhající ke střední nápravě) má velkou vůli a na hřídeli se vakle. A to v obou podvozcích, takže asi konstrukční vada. Dal jsem k tomuto kolečku (v obou podvozcích) vymezovací podložku, možná to pomůže zajistit lepší stabilitu celého soukolí..Tlusté jsou také plastové hřídele samotných dvojkolí a ve svých uloženích se otáčejí poměrně ztuha. Celokovová kola vypadají slušně (když pomineme, že nejsou loukoťová), sběr proudu na všech
kolech vypadá spolehlivě, sběrné plíšky by mohly být z o něco pružnějšího materiálu. Převody jsou namazané jakýmsi vazelínoolejem, kterého je tam zbytečně moc, teklo to i po vnější straně podvozků pod sběracími plíšky a někde i po nich.
To jsem vyčistil. Mašina jezdí (zatím ještě v analogu) docela rozumně, oběma směry zhruba stejně a je to i podobně hlučné (a to docela dost). Ta nedokonale uložená ozubená kolečka na tlustých hřídelích i tlusté osy náprav budou způsobovat docela velké tření (a zřejmě i hluk), které nezmizí. K určitému zlepšení by ale mohlo dojít zajetím modelu. Pokud ovšem dřív nedojde k opotřebení a rozsypání těch ozubených koleček, která moc důvěry nebudí. :?
No, dál se uvidí, jak to bude jezdit v digitálu. Pokud bude zájem, ještě pár informací napíšu.
Alda
Aleson
 
Příspěvky: 444
Registrován: pát 24 čer, 2011 9:33 pm

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod George V. » stř 30 zář, 2015 3:57 am

První serie modelu se na první pohled poznají podle "nevzhledných" lyžin sběračů; další serie už nemají zakončení lyžin do špičky ale rovně useknuté. Není to dokonalé, ale určitě to vypadá lépe. Škoda, že inovace neproběhla i v TT; nová 141 ČSD bohužel s původním "hnusem" :( .
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod halik » pát 02 říj, 2015 11:08 am

Zdravím všechny,
rád bych přispěl se svým malým poznatkem na provoz šestikoláka. Hlučný je více než dost. A to i po zajetí. V analogu jezdí bez problému ve všech rychlostech. DCC jsem ještě nezkoušel. Podle mě je ve spektru hluku obé, jak převody tak i motorek. Teď se nabízí otázka co s tím. Reklamace asi nebude to pravé, přestože je to výrobní vada. Zkusil už někdo kontaktovat výrobce? A pokud ano jaký je výsledek? Dejte vědět zde na fóru. Děkuji VH.
halik
 
Příspěvky: 60
Registrován: pát 21 pro, 2012 7:53 am

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod Barbucha » sob 03 říj, 2015 8:22 am

http://www.mkzdar.cz/stavba-kolejiste/stavba68
Podobný postřeh mají i modeláři ze Žďáru. Motor mizerný a převody jak pro hračku. Viz prvních pár fotek.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod greenery » sob 03 říj, 2015 12:32 pm

No já si nemyslím, že by lokomotivy MTB měly obecně špatné jízdní vlastnosti. Šestikoláka nemám, nesoudím, ale hektory mám tři. A jezdí velmi dobře.
Výtka žďárských se týkala mazání převodů, ne jejich provedení. A třípolový motor bez uhlíků je subdodávka, nepadá tedy na vrub výrobce ale jde o chybu ve výběru. Jestli je v hektorech, pak tedy jezdí velmi dobře.

Strojařsky a konstrukčně jsou modely podle mých měřítek velmi dobré. V Čechách je MTB ojedinělý úkaz. Neberu v potaz Albatros model, to jsou v podstatě ruční maloserie a jiné peníze.
Je proto věčná škoda jejich přístupu k detailu a některým zjevným tvarovým chybám modelů. A mrzí o to víc, že jsou opakované.
greenery
 
Příspěvky: 1065
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků