Který ČSD/ČD model nejvíc chybí?

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Který ČSD/ČD model nejvíc chybí?

Příspěvekod TTmili » čtv 26 zář, 2013 5:47 pm

Moment, proč by zábradlí a přechodový můstky měli být problém na zhlavích a v obloucích? Pokud bude mít vůz dobře fungující kinematiku (což je i podmínka pro spojení nárazník na nárazník) není zábradlíčko s můstkem problém, podobně jako nejsou problémem měchy nebo návalky u jiných vozů.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1693
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Který ČSD/ČD model nejvíc chybí?

Příspěvekod fousek » čtv 26 zář, 2013 7:00 pm

No teda pánové. Na jedné straně byste se do krve pohádali kvůli špatnému sklonu kabiny na kocourovi a absence mezivozových můstků by nevadila?
TTmili to naštěstí rozseknul. Takové řešení existuje mnoho let, jen je na něj potřeba myslet při návrhu formy. Proto tady apeluji.
Nakonec malé shrnutí. Šikulové asi nečekali, že místo prasátka, hurvínka, či M296 mnohem víc chceme něco jiného. :)
fousek
 
Příspěvky: 466
Registrován: sob 17 led, 2009 11:33 am
Bydliště: Praha

Re: Který ČSD/ČD model nejvíc chybí?

Příspěvekod Dosa » čtv 26 zář, 2013 7:25 pm

Vyrobit by to určitě šlo, ale vzhledem k funkčnosti dost pochybuji o reálném vzhledu. A potom ta cena. Já nejraději jezdím sólo, takže bych upřednostnil dobře vyvedený interiér a stanoviště. Na stránkách Šikulů píší, že M296 zařadily do výrob. programu. Tak se nechme překvapit.
Dosa
 
Příspěvky: 42
Registrován: úte 24 zář, 2013 7:22 am

Re: Který ČSD/ČD model nejvíc chybí?

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 27 zář, 2013 7:35 am

jirkan píše:Když už tady probíráme ty motoráky, tak si myslím, že vždycky bude problém s jízdními vlastnostmi dvounápravových strojů. Tady se dost kritizuje Bramos, ale nezvládli to v řadě případů ani výrobci mnohem "světovějších" jmen - stačí se podívat, v kolika případech je motorák napevno a elektrickou propojkou spřažen s vlečňákem. To se dá akceprovat tam, kde je v soupravě řídicí vůz, ale v podmínkách ČSD je to problém.

Nabízí se řešení dlouhé soupravy M131+Blm+M13
nebo krásná šílenost M131+Balm+M131 :D :D
Ale vážně, M240 + Balm má velký potenciál hlavně kvůli dalšímu využití Balm, které jsouv provozu od 60-tých let dodnes (byť v reko verzi)třeba s lokomotivami 714, nebo 742
Ale stejně bych radší M262.0
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2398
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Který ČSD/ČD model nejvíc chybí?

Příspěvekod mlha » pát 27 zář, 2013 7:53 am

TTmili píše:Moment, proč by zábradlí a přechodový můstky měli být problém na zhlavích a v obloucích? Pokud bude mít vůz dobře fungující kinematiku (což je i podmínka pro spojení nárazník na nárazník) není zábradlíčko s můstkem problém, podobně jako nejsou problémem měchy nebo návalky u jiných vozů.

Muselo by být pohyblivé,to znamená ve všech spojích.Kdo by to dělal?
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Který ČSD/ČD model nejvíc chybí?

Příspěvekod TTmili » pát 27 zář, 2013 8:39 am

mlha píše:
TTmili píše:Moment, proč by zábradlí a přechodový můstky měli být problém na zhlavích a v obloucích? Pokud bude mít vůz dobře fungující kinematiku (což je i podmínka pro spojení nárazník na nárazník) není zábradlíčko s můstkem problém, podobně jako nejsou problémem měchy nebo návalky u jiných vozů.

Muselo by být pohyblivé,to znamená ve všech spojích.Kdo by to dělal?


Nemuselo. Copak jsou měchy na vozech ze 30-tých let od Roca pohyblivé? A takhle se dá pokračovat. Podívej se u HekTTora na stavebnici/doplněk plošin pro vozy Bi od LPH a bude ti jasné co myslím. Nehledě na to, že u takového Balmu by to šlo jednoduše jako vyndavací doplňek, vytáhneš nacvaklé zavřené kryty přechodových dveří, pod nimi budou už jen přechodové dveře, a do drážek ve kterých byly kryty zacvaklé nasuneš otevřené se zábradlíčkem a přechodovými můstky. Vše pochopitelně jen po délku nárazníků, v rovném úseku a mírných obloucích ani nepoznáš že to je dělené pokud to bude pěkně zpracované.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1693
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Který ČSD/ČD model nejvíc chybí?

Příspěvekod radeksindy » pát 27 zář, 2013 9:10 am

Taky nechápu co se tu řeší. Co nepřesahuje rovinu nárazníků a je chyceno ke skříni se natáčí s vozem a kineatika zajišťuje to, že se to do se nezaplete. Vozy I. a II. epochy jsou běžně vybavovány měchy, sklapovacími můstku a jinými obvyklosti tehdejší doby a problém s tím není.
radeksindy
 
Příspěvky: 2530
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Který ČSD/ČD model nejvíc chybí?

Příspěvekod Dosa » pát 27 zář, 2013 5:12 pm

Můstek nemůstek, spíš mě zajímá, jestli toto téma má sloužit jako průzkum nějakého výrobce, nebo jen tak, aby řeč nestála. Protože jako průzkum je snad lepší anketa, nebo ne?
Dosa
 
Příspěvky: 42
Registrován: úte 24 zář, 2013 7:22 am

Re: Který ČSD/ČD model nejvíc chybí?

Příspěvekod TTmili » pát 27 zář, 2013 7:48 pm

Dosa píše:Můstek nemůstek, spíš mě zajímá, jestli toto téma má sloužit jako průzkum nějakého výrobce, nebo jen tak, aby řeč nestála. Protože jako průzkum je snad lepší anketa, nebo ne?


To chce víc číst :lol: . Jen aby řeč nestála, je to na začátku tématu :wink: .
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1693
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Který ČSD/ČD model nejvíc chybí?

Příspěvekod Dosa » sob 28 zář, 2013 3:41 pm

Už to vidím, omlouvám se. Prostě nestíhám číst všechny příspěvky. Asi bych měl za chvilu ,, hodně velke bulvy" :shock: Doufám, že si to přečte nějaký ten výrobce. Ovšem jaký z toho vyvodí závěr?
Dosa
 
Příspěvky: 42
Registrován: úte 24 zář, 2013 7:22 am

Re: Který ČSD/ČD model nejvíc chybí?

Příspěvekod mariov8 » úte 08 říj, 2013 7:29 pm

Za mne ČSD III-IV epocha...

Motoráky:
M262.0
M240.0 + Balm

Diesely:
T466.0 (Připravuje MTB? Tovární modré zbarvení se žlutými doplňky a "unifik" prosím)

Elektriky:
E499.0

Páry:
434.2 (0/1, škoda úpadku Klein Modellbahn)
H0 a H0e, analog (zatím), III a IV epocha. Lepty. Prototypy. Technika a její vývoj - historie.
Uživatelský avatar
mariov8
 
Příspěvky: 156
Registrován: úte 10 dub, 2007 7:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Který ČSD/ČD model nejvíc chybí?

Příspěvekod E27 » úte 08 říj, 2013 8:01 pm

mariov8 píše:Za mne ČSD III-IV epocha...
Diesely:
T466.0 (Připravuje MTB? Tovární modré zbarvení se žlutými doplňky a "unifik" prosím)

Mno ja sa nechcem nikoho dotknúť, ale radšej by malo troška unifikovať to, čo už robí a možno ďalšie verzie T448.0
Keby to malo byť rovnakého prevedenia (pár chýb) ako model Bangle, tak rovno nech MTB robí T466.0 a k tomu tri vozy ako Starset.
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Který ČSD/ČD model nejvíc chybí?

Příspěvekod jazvek » úte 26 lis, 2013 3:41 pm

Mne chýbajú typické osobákové vozne - Bdt, Bdtmee. Z dízlov celkovo chýba asi len tá rosnička, karkulky a pilštiky. A potom tie "nové stroje" (736/746 ZSCS, 757 ZSSK, 708/714 ČD/ČDC). Na motoráky sa tiež nejako zabúda (810,811,812,813,814 ZSSK/ČD).
H0, digitál, VI. epocha (2011-2016)

Na 746ky ZSCS sa nenadáva !
jazvek
 
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 15 bře, 2012 12:25 pm
Bydliště: Zvolen

Re: Který ČSD/ČD model nejvíc chybí?

Příspěvekod A2C » úte 26 lis, 2013 4:09 pm

za mňa asi najviac chýbajú motoráky, taká M240 alebo M262.0 rozhodne má uplatnenie na každom koľajisku a doteraz je to minimálne zastúpený segment,
T334.0 mi chýba rovnako ako asi všetkým, mimo tých čo majú home made modely alebo Vacka,
T679.0 áno poviete si že tých bolo len minimum kusov ale popravde Goríl tiež extra veľa nie je a predsa sú z nich krásne modely.
T444.0 je krásny stroj ktorý by si svoju modelovú predlohu tiež určite zaslúžil.
rovnako by stálo za zváženie aj T211.0
a rozhodne by to chcelo momentálne najpočetnejšiu lokomotívu na koľajách S499.0

Viem že väčšina dostupných lokomotív je už dostupných, avšak nie som počítač nítov a ani Rockefelerov potomok a naviac sa mi zapáčila politika Piko takže dúfam že v tejto cenovej kategórii môžeme očakávať modely aj naďalej, naviac to beriem len ako veľmi kvalitnú hračku s ktorou si len robím radosť :)

A aby som nezabudol, zelené Adidas-i Bdtmee
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1670
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Který ČSD/ČD model nejvíc chybí?

Příspěvekod mistrkejml » ned 22 pro, 2013 4:59 pm

Já bych určitě ocenil následující modely. Vše myšleno pro provoz na kolejišti - tedy v rozumné cenové úrovni a s kompromisní variantou detailů (není potřeba počítat každý nýt). V tomto směru jde teď docela příkladem Piko.

Motorové a přívěsné vozy:
- M 262.0 - myslím, že tenhle motorák vede v každé anketě a hodně modelářům by se určitě hodil
- malý Balm (Bix)
- M 240.0 (když už by někdo vyráběl Balm, tak by asi nebyl problém vyrobit i tenhle motorák)

Parní lokomotivy:
- 310.0 - docela se divím, že je ještě žádný z renomovaných výrobců nevyrobil. Jde o nejrozšířenější lokálkovou lokomotivu v bývalém Rakousku (řada 97 K.k.StB.). Určitě by se hodila na spoustu malých domácích kolejišť. Uplatnění by našla na lokálkách, na posunu ve stanici, v depu anebo na vlečce, při nejhorším i jako lokomotivní pomník před nádražím :-) Vyrábět by se mohla celá řada variant pro jednotlivé železniční společnosti (obdobně jako Brawa vyráběla řadu 422.0). Pokud by šlo o model za rozumnou cenu, bylo by možné ji prodávat i v různých startsetech (obdobně jako německou řadu 80). Třeba se jí jednou dočkáme od Brawy nebo od ROCO.
- 423.0 - kromě české verze by se dala udělat i sudetská verze pro německé modeláře. Asi by šlo částečně využít základ od lokomotivy 431.0, kterou před časem vyrábělo ROCO. Ty 431.0 (a její rakouská verze) byly ve skutečnosti rozšířeny asi obdobně jako naše 423.0 a když se výroba jejího modelu ROCO vyplatila (i přes konkurenci od Liliputu), tak by se mohla vyplatit i výroba 423.0 v cenové úrovni podobné jako 431.0.
- 434.1 a 434.2 - základem je také původní rakouská lokomotiva. Jestli si to dobře pamatuji, tak ROCO by mělo mít formy od Klein Modellbahn pro 434.1 a 434.0. Teoreticky by mohlo být jednoduché využít tyhle formy a k tomu doplnit vylepšený pojezd. Tyhle lokomotivy by určitě taky bylo možné vyrobit v rakouské, polské, německé (sudetské) nebo třeba jugoslávské verzi, aby se výroba více vyplatila.
- 354.1 - opět by šlo využít základ od Klein Modellbahn

Motorové lokomotivy:
- T 444.1 - doufám, že se jednou dostanou do výrobního programu MTB
- T 334.0
- T 211.0

Vozy:
- dvounápravový služební vůz pro osobní vlaky v epoše III. - např. http://www.parostroj.net/katalog/ov/for ... =0&odkud=0
- služební vůz typu Rybák
- vysokostěný čtyřnápravový vůz Vsa (v rozumné cenové úrovni)
- krytý čtyřnápravový vůz Zsa - viz http://www.parostroj.net/katalog/nv/for ... 1&razeni=0
- dvounápravový plošinový vůz Ptdr - viz http://www.parostroj.net/katalog/nv/for ... 5&razeni=0 nebo Ptdo
- dvounápravový oplenový vůz Otdr - viz http://www.parostroj.net/katalog/nv/for ... 5&razeni=0
mistrkejml
 
Příspěvky: 1
Registrován: ned 22 pro, 2013 12:45 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků