novinky 2012

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: novinky 2012

Příspěvekod ReichenbergW » pát 31 srp, 2012 6:00 pm

aklman píše:
ReichenbergW píše: Obdobně vypadal i originál KKMB s provozním číslem Ra 8-61330, který je vyfocený na str. 386 v katalogu vozů ČSD z roku 1960.

Bohužel kotel s provozním číslem Ra 8-61330, vyfocený na str. 399 v katalogu vozů ČSD z roku 1965 je DEUTZ s objemem 480hl a ne 630hl (model ex KMB teď ROCO)


Aby jsme se do toho nezamotali. 480 hl kotel má průměr 2600 mm, 630 hl kotel má průměr 2900 mm. To co dělal KKMB (a teď Roco) byl ale kotel 630 hl (je už na první pohled bachratější - viz ten katalog. To co má kolega s budkou na fotce z netu je 480 hl. Pozná se to podle vyššího zábradlí, které vyplňuje profil, kdežto 630 hl kotel má zábradlí nízké a to ten náš má :-) Stejně tak zachovalý kotel v Blavě je 630 hl, průměr 2900 mm a zábradlí nízké. Tedy použité číslo na původní KKMB kotel je špatně, to součané na ten samý 630 hl kotel je už dobře. Asi tak.
Přílohy
Ra 8-61330 ČSD.jpg
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: novinky 2012

Příspěvekod George V. » sob 01 zář, 2012 11:33 am

Novinky Tillig HO:

http://www.modelyasport.cz/soubory/H0-HNH2012_web.pdf

...doporučuji pozorně prozkoumat stranu 4. Zdá se, že nám něco uniklo. Tillig se pravděpodobně rozhodl inovovat svě ypsilony na plnokrevné Y/B 70. Vozy na obrázcích mají výrazně ostřejší hrany čel, topnou spojku a s velkou pravděpodobností i podvozky Gorlitz V.a. Zajímavé je u jedničky celistvé okno vedle dveří. Jediná vada na kráse jsou dva schody, ale třeba se to ještě změní. Tak snad se brzo dostane i na nás a Tillig překopá i naše barevné mutace. Slováci se tedy mají na co těšit (a Roco taky :mrgreen: ).
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: novinky 2012

Příspěvekod TTmili » sob 01 zář, 2012 11:39 am

Koukám a na fotkách jsou čitokrevné vozy TT. Je to tam i napsané, čili hodně pochybuju že by Tillig něco překopal. Jinak podvozky Goerlitz V.a. nejsou pro vozy Y/B-70 nutností (kromě vozů AB), ovšem to co Tillig udělal v TT, že na Y/B napasoval podvozky sice Goerlitz V. ale v čistokrevné německé upravě tak jak je němci používali na čtyřosých Reko vozech, to je horší. Stejně tak to že pro německé vozy v TT si Tillig celistvé okno udělal, ale nám na ČSD už ho nedal. Zajímavé.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: novinky 2012

Příspěvekod George V. » sob 01 zář, 2012 11:56 am

...kdepak, chlapče. Tohle jsou Goerlitz V.a, ten tlumič je chycenej na podélník podvozku; na tom vašem "nesmyslu" co máte pod ypsilonama je tlumič v kolébce. Uvidíme po Lipsku. V on-line katalogu H0 máme udělanou sekci Y/WLAB, kde je veškerá dosavadní produkce a pak nově (asi rok) sekci Y/B 70, kde jsou zatím jen dva vozy ZSSK a jeden PKP, tak možná přeci jen...

P.S. ještě k použítí podvozků u vozů ČSD/ČD - pro vozy B, AB, BDs jsou možné obě varianty Goerlitz V. i V.a, vozy A pouze Goerlitz V.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: novinky 2012

Příspěvekod TTmili » sob 01 zář, 2012 12:27 pm

No pokud po sobě umím číst tak jsem nikde nenapsal že v katalogu na obrázku nejsou Goerlitz V.a. Jsou, a tuplovaný, a opět výhradně německý. Tlumič sekundárního vypružení je skutečně mezi podélníkem a kolébkou, navíc má tenhle podvozek vedení dvojkolí pomocí listové pružiny po vzoru Goerlitz VI. (na Goerlitz V.a. výhradně německá záležitost) a podvěs podélníku je na tyčích. Čili tohle nebrat.
Jinak Goerlitz V, tlumič sekundárního vypružení mezi kolébkou a podvěsem podélníku, ten je uchycen přes hraníky.

Ještě tě doplním, u vozů Y/B (A, AB, B, Bc, WLAB, WR) jsou možné pouze Goerlitz V, u vozů Y/B-70 jsou možné na vozech B, Bc, BDs, WLAB obě varianty, na vozech A, Ds a WR pouze Goerlitz V, a na vozech AB zase pouze Goerlitz V.a.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: novinky 2012

Příspěvekod George V. » sob 01 zář, 2012 4:19 pm

Pravdu díž, je tam to vedení. I když tohle by se, myslím, dalo docela snadno vypreparovat.

AB349 jsou z roku 1984, čili výhradně Goerlitz V.a, všechny ostatní jsou AB350, čili typ Y/B; bohužel dodnes ještě hojně nasazované. Ale musím oponovat - vozy WLAB typ Koenigsberg (nebo též "dlabaný ingot") mají v první serii podvozky Goerlitz VI, ve druhé Goerlitz V.a (a to dokonce s dynamem!). Občas byly k vidění i s Goerlitz V., ale ty nejspíš nebyly z výroby.

Konec off-topic
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: novinky 2012

Příspěvekod vorisekml » pon 03 zář, 2012 7:07 pm

Pěkně, čistě provedený. Tmavší sědá střecha, ne ta šílená světle šedá jako u Roco setu 41341. Zelezá jako u Roco. Jde pěkně starším, Roco vozům. Dvojkolí má na můj vkus až moc velkou volnost. To druhé číslo není, paní v Sebnitz neuměla odpovět, nebo jsme si spíš nerozuměli.
Přílohy
P9030023 - Kopie.JPG
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Re: novinky 2012

Příspěvekod milan ferdián » pon 03 zář, 2012 7:29 pm

Další sci-fi nebo jsem se špatně díval do seznamu na parostroji.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: novinky 2012

Příspěvekod vorisekml » pon 03 zář, 2012 8:13 pm

Nevím, jak reagovat. Jde o nebenbahnwagen /serienwagen/ Ci 33. Celá početná skupina serienwagen byla u ČSD poměrně dobře zastoupená až do 70. let. Jde samozřejmě o kořistní vozy z parku DRb.
Jestli jde o konkrétní vozové číslo tak to nedokážu odpovědět zda jde o podvrh. Tillig využil hotových podkladů od svého zástupce pro ČR /p.Strupp/ , který je má dispozici páč tento vůz se už dělal pro TT /Schirmer/.
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Re: novinky 2012

Příspěvekod milan ferdián » úte 04 zář, 2012 7:31 am

vorisekml píše:Nevím, jak reagovat. Jde o nebenbahnwagen /serienwagen/ Ci 33. Celá početná skupina serienwagen byla u ČSD poměrně dobře zastoupená až do 70. let. Jde samozřejmě o kořistní vozy z parku DRb.
Jestli jde o konkrétní vozové číslo tak to nedokážu odpovědět zda jde o podvrh. Tillig využil hotových podkladů od svého zástupce pro ČR /p.Strupp/ , který je má dispozici páč tento vůz se už dělal pro TT /Schirmer/.


Jestli je to tak,jak píšeš,tak dobře.Pavlovi věřím.Mě jen nesedlo to označení Bi 4-7426.Důvodem je číslování těchto osobních vozů,protože vozy Ci byly 3-9000 až po 3-9843,dále pokračovala 4-0000 až po 4-5716 kde byly zařazeny vozy Ci,Cay,Ca.Číselná řada od 4-7000 až po 4-7102 byla přidělena pro vozy Calm.Je možné,že některé z vozů Ci se dostaly při přeznačení z Ci na Bi a zůstalo jim číslo.Zde by to chtělo erudované vysvětlení profesionála,protože já vycházím jen ze svého archívu a podkladů co mám k dispozici.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: novinky 2012

Příspěvekod ReichenbergW » úte 04 zář, 2012 8:17 am

milan ferdián píše:
vorisekml píše:Nevím, jak reagovat. Jde o nebenbahnwagen /serienwagen/ Ci 33. Celá početná skupina serienwagen byla u ČSD poměrně dobře zastoupená až do 70. let. Jde samozřejmě o kořistní vozy z parku DRb.
Jestli jde o konkrétní vozové číslo tak to nedokážu odpovědět zda jde o podvrh. Tillig využil hotových podkladů od svého zástupce pro ČR /p.Strupp/ , který je má dispozici páč tento vůz se už dělal pro TT /Schirmer/.


Jestli je to tak,jak píšeš,tak dobře.Pavlovi věřím.Mě jen nesedlo to označení Bi 4-7426.Důvodem je číslování těchto osobních vozů,protože vozy Ci byly 3-9000 až po 3-9843,dále pokračovala 4-0000 až po 4-5716 kde byly zařazeny vozy Ci,Cay,Ca.Číselná řada od 4-7000 až po 4-7102 byla přidělena pro vozy Calm.Je možné,že některé z vozů Ci se dostaly při přeznačení z Ci na Bi a zůstalo jim číslo.Zde by to chtělo erudované vysvětlení profesionála,protože já vycházím jen ze svého archívu a podkladů co mám k dispozici.


Sci-fi určitě nee :-) Naopak všechny vozy co od Tilliga jsou dělány podle konkrétních výkresů a fotografií reálných vozů které zvěčnil pan Vlastimil Novotný. Ještě bude Be 2354 (= stejný vůz s jiným označením, přičem to "e" je správně), dále pak Dd 7-2288, vše se žlutými nápisy, přičemž poslední dva jmenované ještě s nápisy Pražská dráha, následně k tomu pak přibudou dva vozy ex USTC, Zz a D-6 s bílými nápisy. Časem by se daly nápisové vzory otočit. Příští rok pak ještě obohatíme nabídku čtveřicí vozů Y/B z 80. let (reálné nápisy budou překvapení). Oproti vozům v TT máme přesnější domicil a hlavně věrné fonty. S Tiligem se spolupracuje dobře :-) Jsem spokojený...
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: novinky 2012

Příspěvekod George V. » úte 04 zář, 2012 8:29 am

ReichenbergW píše: ...Příští rok pak ještě obohatíme nabídku čtveřicí vozů Y/B z 80. let (reálné nápisy budou překvapení). Oproti vozům v TT máme přesnější domicil a hlavně věrné fonty. S Tiligem se spolupracuje dobře :-) Jsem spokojený...


...zkuste tedy, prosím, v rámci dobré spolupráce s Tilligem dohlédnout, ať ty nápisy natisknou opravdu na podélník a ne někam pomalu do čtvrtiny bočnice :mrgreen: . Děkuji...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: novinky 2012

Příspěvekod ReichenbergW » úte 04 zář, 2012 9:49 am

George V. píše:
ReichenbergW píše: ...Příští rok pak ještě obohatíme nabídku čtveřicí vozů Y/B z 80. let (reálné nápisy budou překvapení). Oproti vozům v TT máme přesnější domicil a hlavně věrné fonty. S Tiligem se spolupracuje dobře :-) Jsem spokojený...


...zkuste tedy, prosím, v rámci dobré spolupráce s Tilligem dohlédnout, ať ty nápisy natisknou opravdu na podélník a ne někam pomalu do čtvrtiny bočnice :mrgreen: . Děkuji...


Který nápisy myslíte? Na vozech Bi/Be? Tam byly takhle. Forma je po Sachsenmodelu a to neovlivní ani Tillig. Navíc ty vozy měly někdy podélníky zaplechovaný. Na ilustračním obr. je poslední provozní pdoba s počítačovým číslem, tedy další možná varianta. Pokud jde o bílý popis tak zatím mám jen mizernou fotku ve vlaku a tam není vidět nic.
Pokud se dotaz týkal ypsilonek tak nápisy budou kde byly.
Jinak kdo má zájem může si tu diskusi a přípravu s výrobci zkusit. Některý mu rád přenechám :-)))
Přílohy
Be 50 54 24-20 298-2 ČSD_foto Vlastimil Novotný.jpg
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: novinky 2012

Příspěvekod George V. » úte 04 zář, 2012 9:55 am

Myslel jsem nápisy na ypsilonkách co mají být jakoby na "podélníku", neboli na spodku kastle v úrovni rámu. Tillig to tiskne strašně vysoko a ještě každej vagon jinak... Úplná trága jsou BDs.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: novinky 2012

Příspěvekod ReichenbergW » úte 04 zář, 2012 10:06 am

George V. píše:Myslel jsem nápisy na ypsilonkách co mají být jakoby na "podélníku", neboli na spodku kastle v úrovni rámu. Tillig to tiskne strašně vysoko a ještě každej vagon jinak...


Uff tak to jsem si oddychnul. U Vás jeden nikdy neví :-) U ypsilonek jsou nápisy dvouřádkový, takže se s tím musí vejít do toho "podélníku". Je ale fakt, že ty předchozí série ho mají o půl mm výš než Sachsen který to zvládal líp a hlavně měl pěknou sytou žlutou, což ale Tillig už má teď taky. Dobře připíšeme jim tam poznámku. Snad si z ní něco vezmou...
Když jsme u Tilliga, neznáte někdo provozní číslo vleku k VT 135? Min. Ještě při předávání motorových vozů od DRB k ČSD zpět, v roce 1945, jich tam v Děčíně pár stojí. Myslím, že když tu zůstaly Manky tak vleky taky. Na nic k nim jsme ale zatím nenarazili.
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků