Novinky H0 2014

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod TTmili » pát 30 kvě, 2014 8:03 pm

ReichenbergW píše:Dá se říct že od letoška existují. Díky nedávno získané sbírce unikátních fotek z 50. let, jsou k dispozici min. tři čísla (byť něco se vědělo už dříve), přičemž jeden je ex. BCa, dva pak Ca ex DR, u nás ale značeny degradací třídy jako ABa a Ba. V TT je už máte pro Tilliga připravený. V H0 nám bohužel díky liknavosti Liliputu nezbude nic než pěrestrojka .-)


To je překvapivá a hodně zajímavá informace. Nebylo tím však porušeno základní pravidlo "nesmíme ani naznačovat" :wink: ? Zajímavé je i přeznačení tříd těhle vozů, nečekal bych že je ČSD budou využívat o třídu výš. Nebo jsem to špatně pochopil, a třeba fotky jsou až po přetřídování v roce 56/57?
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod George V. » sob 31 kvě, 2014 7:23 am

ReichenbergW píše:O tom že by to nikoho nezajímalo bych se taky nestrachoval, jen prodej půjde pomaleji. Prodávají se o hodně dražší vozy. Inu cenová politika je u Pika prapodivná, to ale neznamená že ten výrobek je špatný.


...výrobek to opravdu nemusí být špatný, ale je trošku problém s jeho upotřebitelností. Pro "jezdiče" kteří příliš nedbají na modelovost a stačí jim, že je na tom ČSD, je moc drahý a pro "fajnšmekry", kteří jsou schopni a ochotni ty prachy dát může být nezajímavý, pokud nedělají zrovna Lipenku. Tak nevím. Já osobně jsem tak na půl cesty, ale tento model by mne neoslovil ani za poloviční cenu... Ten odbyt bych viděl v řádu několika desítek kusů na celou ČR (a na Slovensku ještě méně...).

Docela by mne zajímalo, jestli tyto vozy byly v provozu i někde jinde, než jen na Lipence. Ono je stejně zajímavé, že v běžném provozu vydržely, přes svoji atypičnost, tak dlouho. Já jsem měl možnost se jedním svézt v roce 1990. Jakou měly vyjimečnou vlastnost, že dráhám stálo za to je tak dlouho udržovat?
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod ReichenbergW » sob 31 kvě, 2014 8:11 am

Vezmu to polopatě, neb jsem to sesypal moc dohromady.
Piko je Schürzen provedení z roku 1939, Liliput, Trix ... a v TT Tillig jsou starší a jiné. Těch se týkaly ty fotky, byť tam vozy z lipenky byly ve svém původním označení taky. Původní C4üp 3. třídy byly u nás Ba atp. Třetí třídu neměly tedy se nedegradovaly a třída jim zůstala. Po převzetí k ČSD to byly velice moderní vozy, takže to co byla třetí třída v Německu, neznamenalo že to musela být třetí třída u nás. Pokud mám správné info tak ty vozy jezdily jinde a na lipenku se dostaly později (snad koncem 50. let?). Nehledě na to že jich bylo o něco málo víc. V provedení v jakém je nabízí Piko ale vůz odpovídá už provozu na lipence. Často byl provoz organizován tak, že loko E 422.0 vezla jeden tenhle vůz a patrák Bmo. Někdy jel s vozem Bix, jindy jely oba. Těch možností je spousta. Nehledě na to, že při různých akcích a zesílený dopravě byly využívány i jinde. To že se udržely tak dlouho je asi dáno místním zájmem o ně, kdy prakticky z pravidelnýho provozu přešly do provozu muzejního. Buďme rádi, že je máme. Spousta jiných unikátů i místního významu to má už dávno za sebou.
Jak jsem už napsal, s cenou neudělám nic. U Pika není moc co na výběr tak prostě volba padla na tento vůz. Na rok příští snad projde něco jinýho co se bude líbit zase tomu a nebude líbit zase onomu. Však nikdo nikoho nenutí něco kupovat. To je každýho volba. Znám spoustu lidí co se nad cenou jen pousmáli, neb si kupují daleko dražší věci. Tedy toto téma nemá žádný smysl řešit.
TTmili pro TT je připraveno vůzů víc než dost. Naznačovat nemusím. Už si je ani nepamatuju. Budou postupně ,-)
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod mlha » sob 31 kvě, 2014 8:30 am

TTmili,divím se,že forex nenapsal nehroť to...:-):-):-)
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod George V. » sob 31 kvě, 2014 9:47 am

ReichenbergW píše: Často byl provoz organizován tak, že loko E 422.0 vezla jeden tenhle vůz a patrák Bmo. Někdy jel s vozem Bix, jindy jely oba. Těch možností je spousta.


Tak tak, rok 1990 - tento vůz a Bmo; akorát nás tehdy nevezla E 422, ale E 426. E 422 tou doubou už na Lipence v pravidelném provozu nejezdily.

P.S. - Jedna věc mne napadla, proč tyto vozy vydržely - topení na 1500V. Běžné osobní vozy tehdy uměly jen 3000V.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod ReichenbergW » sob 31 kvě, 2014 10:36 am

Těžko říct proč vydržely tak dlouho, patráků i Bixů byl přebytek. Bmo stály léta nevyužívané u tunelu ve Vršovicích a hnily. Na Pacifiku jich jezdilo jen pár. ČSD ani ČD neumělo ty patra využít. Zatím co v Německu již byly rekonstruovaný a nasazovaný na S-Bahn, ČD je pomalu a nejistě rekonstruuje až v posledních pár letech, kdy je už Němci víceméně nahradily novými typy. U nás jde všecko pomaleji .-) Každopádně na lipence mám malý bobinky focený jak za časů porevolučního ČSD, tak i za ČD. Turnusově skončily v roce 1996, naposledy jsem jí fotil v pravidelným provozu ještě v létě 1999 - byla to 100 003-3, které pak přešla do Tábora. Tím to taky nebude. Nakonec tam jsou i oba tyhle Balmy. Každopádně je dobře, že oba vozy vydržely dodnes.

P.S: Tady je to nasazení bobinek pěkně popsáno: http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/4 ... ex-E-4220/
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod George V. » sob 31 kvě, 2014 10:53 am

S malýma bobinkama asi máte pravdu, ale v tom roce 1990 (léto) tam vůbec nebyly. Neviděl jsem je ani na trati, ani v depu. A někde jsem to i četl, ale momentálně si nemohu vzpomenout kde... Myslím, že to snad mělo co dělat s vyšším objemem nákladní dopravy, tak snad měly být na bechyňce výměnou za E 426...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod ČouĎák » sob 31 kvě, 2014 7:04 pm

PIKO a ROCO se s cenou modelů zbláznilo.
Přílohy
P1050774.JPG
DF porušuje práva svobodného projevu. Příspěvky se přesouvají nebo cenzurují jako za komunistů. ;)
Uživatelský avatar
ČouĎák
 
Příspěvky: 365
Registrován: čtv 18 říj, 2012 6:53 pm
Bydliště: Hohenfurth

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod George V. » ned 01 čer, 2014 6:31 am

Teď je na nás, abychom jim to spočítali.

Já třeba letos už od Roco za plnou cenu nic nekoupím.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod ReichenbergW » ned 01 čer, 2014 8:57 am

Čouďák: Foto je lehce zavádějící, to je přelakovaný vůz a popis tuším od Jardy Jirana (moc velký písmo, nesedí font, popisový chaos - tak to nevypadalo). Ten skutečnosti neodpovídá. Taky mám jeden předělaný, ale s obtiskem z Parostroje (perfektní práce Bohouše Voříška - koupil jsem ho z druhý ruky). Ten je podstatně věrnější - nese inventární číslo 003, který ten vůz měl v určitém období taky měl. Nicméně Piko bude (je) natištěný a lak lepší takže každý má na výběr jak se s tím popasuje. Zrovna včera se orig. vozy v DRB verzi dražily na e-bay a byla o ně těžká řež. Cenově vylezly pomalu na původní cenu, takže to "počítání z Česko-Slovenska" výrobcům asi moc vrásek nenadělá .-)
Nahoru lezou všechny ceny všude, takže když nechytnete nějakou akci, lepší cenu je třeba hledat v konkurenci prodejců. Ta u nás moc nefunguje, v Německu ty vozy jsou levnější. Ale zase buď si proto musíš dojet nebo poslat a to jsou zase náklady... Dobrý je Modellbahnshop Sebnitz, který díky blízkosti hranice ČR posílá za naše poštovný ,-) Tam je aktuální cena 62,09, takže si stejně moc nepomůžete. Piko má ceny v Classicu vysoký, to je marný, na druhou stranu v Expertu jsou ceny zase hodně nízko. Něco je hold dražší, něco zase levný. Myslím ale, že něž pořád remcat nad cenami je lepší si koupit to co se mi líbí a zbytek nechat ladem. Jen stres člověka zabíjí :lol:
Přílohy
DSCF2949.JPG
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod ReichenbergW » ned 01 čer, 2014 9:47 am

[list=]A ještě drobný edit k těmto vozům, když už jsme ty novinky takto lehce zaplevelili :-) Koukal jsem na fotky co tu mám a ještě v 70. letech byly oba vozy na lipence zelený, ve druhý půlce 70. let, kdy dostaly novou revizi už byly natřený hnědočerveně, přičemž ale měly kamna - měl zřejmě dvoje - má dva komíny. "Náš" vůz se tedy postupně měnil. Tedy hypotéza s topením na 1500 V asi nebude úplně košér, neb vozy dojezdily z kamny uprostřed, a dokonce prostřední okno bylo v určitém čase zaslepeno, což od doby kdy se vůz začal používat jako "bufet Elinka" už zase není...
Přílohy
Bal 70 54 20-05 000-1 ČSD.jpg
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod ČouĎák » ned 01 čer, 2014 10:05 am

vím,že to nesedí ale na tu dobu aspoň něco,nebyly digitály a internet a dělal se po paměti.
a ještě snad pamatuji jejich odchod do Tábora,když jsem po vyučení v 94 začínal ve Vyšším Brodě depu.
DF porušuje práva svobodného projevu. Příspěvky se přesouvají nebo cenzurují jako za komunistů. ;)
Uživatelský avatar
ČouĎák
 
Příspěvky: 365
Registrován: čtv 18 říj, 2012 6:53 pm
Bydliště: Hohenfurth

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod ReichenbergW » ned 01 čer, 2014 10:20 am

ČouĎák píše:vím,že to nesedí ale na tu dobu aspoň něco,nebyly digitály a internet a dělal se po paměti.
a ještě snad pamatuji jejich odchod do Tábora,když jsem po vyučení v 94 začínal ve Vyšším Brodě depu.


Jo v poho, vím že si to takto pár lidí udělalo. To bylo jen upozornění že to neštimuje. Nakonec pamět je věc ošemetná a fotka je prostě fotka. Vagon byl jeden den takový, za půl roku makový, takže možností je vždycky spousta. S ostatním stejně nic neprovedeme... .-)
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod TTmili » ned 01 čer, 2014 10:57 am

K tomu topení u těhle vozů, na fotkách co jsi aktuálně poskytl to vypadá že v původním stavu vůbec elektrické topení neměly, protože tam není ani památky po průběžných kabelech. První fotka s topným kabelem je až ta čtvrtá, takže bych se vůbec nedivil kdyby původní topení bylo například nějakým bufíkem (ať už vzduchovým nebo vodním), který po dlouhé neúdržbě nahradili kamny. No a v posledních letech možná vůz dostal nějaké topenice a průběžný kabel. Je to jen hypotéza, ale podporovaná tím, že pokud si dobře pamatuji, tak žádná lokomotiva z pražských spojek neměla topné kabely, a stejně tak žádné z motoráků (snad jen EM411.001 ale nejsem si jistý).

A co se týče provozu patráků a BDs, kdysy jsem se o to zajímal a něco si matně pamatuji. Byly upraveny snad 2 vozy od každého pro možnost topení 1500Vss, jakým způsobem nevím, ale u BDs to určitě bylo o dost jednodušší než u Bmo. Ony BDs snad dneska jezdívají (když se jezdí elektricky vyjímečně) na Bechyňce, Bmo patrně prošly rekonstrukcí na Bdmteeo. Pro Bechyňku byly takto snad upravené nějaké Bt (asi taky 2), které se vyskytují spolu s BDs. Záhadou však je proč i když tyhle soupravy existovaly a existují, pro bylo téměř pravidlem na obou tratích vídat vozy daleko starší, nebo s vlastním topením.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod TonyHazard » ned 01 čer, 2014 12:47 pm

Drobný Obrázek Když jsem se poprvé vezl vojenským převozem (1977), mám dojem, že to byly tyto vagóny (Balm), vybavené pouze kamny.
S vnukem vláčkodráha Tomáš/Tomica,stavby http://www.panzernet.net/php/index.php/ ... 953.0.html
Uživatelský avatar
TonyHazard
 
Příspěvky: 42
Registrován: pon 12 kvě, 2014 3:12 pm
Bydliště: Hodonínsko

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků