Novinky H0 2015

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod jihous » čtv 02 dub, 2015 4:39 pm

fousek píše:To nemusí znamenat nic. Roco nikdy v Číně žádnou fabriku nemělo, vše si nechávalo dělat externě.... Na rozdíl od Pika.



Je pravda, že ROCO si nechávalo v Číně vyrábět zřejmě u Sandakana a proto nikdo nevěděl co a v jaké kvalitě na Rokáče vypadlo v A z kontajnerů.
jihous
 
Příspěvky: 317
Registrován: čtv 05 kvě, 2011 12:13 pm

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod jstrains » čtv 02 dub, 2015 6:21 pm

Model 754.085 nema nic spolocne so 754.004, vychadza zo skutocnych fotografii rusna, este aj datumy revizii ma skutocne podla knihy oprav...
!!! FOTOGALÉRIA LOKOMOTÍV na JSTRAINS.SK !!!
jstrains
 
Příspěvky: 10
Registrován: stř 10 úno, 2010 6:25 pm
Bydliště: SK

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod ReichenbergW » pát 03 dub, 2015 8:55 am

jstrains píše:Model 754.085 nema nic spolocne so 754.004, vychadza zo skutocnych fotografii rusna, este aj datumy revizii ma skutocne podla knihy oprav...


Psal jsem jen že jsem pro Roco na jejich objednávku dělal 754.004, také podle fotky. Proč pak udělali 754.085 netuším. A je mi to taky vcelku jedno. Práci jsem jim odevzal :-)

Pokud jde o kotlové vozy pro Chemičku v Novákách, tak firma održela dva tyto vozy v létě 1949 z reparace. Nově přidělená čísla pro ně jsou napsána na dokumentu vlevo, tedy 048 a 049 na konci.

A pokud jde o provoz jídelních a lůžkových u ČSD, nejlépe to asi osvětluje tento dokument. O barvě se tam sice nic nepíše, ale pochybuji, že by společnost Waggon Lits chtěla v tu dobu provozovat jiné vozy než modré. K vozu 36040 Mitropa je známo ještě toto:
36040 WLC 4ü-21 08.42-03.45 (Mietwagen, DRG 12 019 Bln), Verbleib unbekannt
Tedy ano, pět lůžkových vozů po válce bylo, dva byly vraky, jestli byly opraveny nevím. Ala 1-0102 byl jen jeden, čtyřnápravový Hecht. Všechny vozy byly v majetku ČSD, spol. WL byly jen pronajaty. Vlastník uváděný na vozech je tak pochopitelně ČSD.
Přílohy
P1300986_.jpg
P1310435.JPG
Naposledy upravil ReichenbergW dne pát 03 dub, 2015 9:08 am, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod Tempotaxi » pát 03 dub, 2015 9:31 am

ReichenbergW
Děkuji za poznatky ke kotlovému vozu.
Jen mně nesedí popisová tabule nalevo. Popis má být obráceně.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4847
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod ReichenbergW » pát 03 dub, 2015 9:50 am

Tempotaxi píše:ReichenbergW
Děkuji za poznatky ke kotlovému vozu.
Jen mně nesedí popisová tabule nalevo. Popis má být obráceně.


Tabule je v pořádku. Označení je na ní vpravou, kvůli původní schránce na přechodky. Zelené Mitropy byly na začátku jejich provozu. To je jiné období. Zbytečně do toho vnášíte další zmatky. Dokument je dost jasný.
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod Tempotaxi » pát 03 dub, 2015 12:57 pm

Ano, krásný dokument o jídelních a lůžkových vozech. Proto je vlastně ani Mitropa ve svých pamětech (seznamech) neuvádí nebo jsou informace jiné v poznámkách, že údajně nejsou přečíslované u ČSD. Vozy jsou pronajaty pro společnost „Wagons-Lits“ a tím pádem bude podniková modrá barva. Dá se ještě nějak dopátrat odstín modré. Děkuji.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4847
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod zmar » sob 04 dub, 2015 8:44 am

Je to cenný dokument, který objasňuje počátky provozu vlastních lůžkových a jídelních vozů ČSD. Přikládám vozovou kartu Ala 1-0102. Stále zůstávají otázky:
* proč byl v Hlavní knize (ústřední evidence vozů ČSD) vůz Ala 1-0102 zaznamenán výslovně jako šestinápravový s rokem výroby 1912 ?
* proč byla vozu Ala 1-0102 v roce 1952 vystavena nová vozová karta ?

Co se týká nátěru - lze předpokládat, že vůz měl modrou v odstínu CIWL. Kdo si jej bude chtít vymodelovat, může použít další údaje na nápisech a některé datum revize z karty - ale samozřejmě ještě před novým nátěrem 1954 !

Díky seznamu se snad vyjasní i předchozí osud vozů Ala 1-0103 a Ala 1-0104, které v seznamu ještě nejsou uvedeny pod označením Ala.
Přílohy
ala10102b.jpg
ala10102a.jpg
zmar
 
Příspěvky: 188
Registrován: sob 07 čer, 2014 7:00 am

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod ReichenbergW » ned 05 dub, 2015 7:56 am

zmar píše:Je to cenný dokument, který objasňuje počátky provozu vlastních lůžkových a jídelních vozů ČSD. Přikládám vozovou kartu Ala 1-0102. Stále zůstávají otázky:
* proč byl v Hlavní knize (ústřední evidence vozů ČSD) vůz Ala 1-0102 zaznamenán výslovně jako šestinápravový s rokem výroby 1912 ?
* proč byla vozu Ala 1-0102 v roce 1952 vystavena nová vozová karta ?

Co se týká nátěru - lze předpokládat, že vůz měl modrou v odstínu CIWL. Kdo si jej bude chtít vymodelovat, může použít další údaje na nápisech a některé datum revize z karty - ale samozřejmě ještě před novým nátěrem 1954 !

Díky seznamu se snad vyjasní i předchozí osud vozů Ala 1-0103 a Ala 1-0104, které v seznamu ještě nejsou uvedeny pod označením Ala.


Osobně díky za kartu, která taky leccos osvětluje. On ten seznam není taky nic tajného, dá se najít ve archivu i s celým spisem, a předpokládám, že se časem objeví i další věci. Každopádně díky jeho neznalosti může dojít i k tomu, že částečná pravda byla na obou stranách - viz např. vlastnictví a provoz. Sám jsem rád, že víme následující provozní číslo k pozdějšímu provedení - viz foto vozu odstaveného v Čerčanech, kterou jsem dával na začátku diskuse. Model by se nyní dal připravit. Proč je vůz zanesen s pozdějšími chybami vytušit bez znalosti toho seznamu moc nejde. Může se jednat o nějakou prostou chybu, která snadno vznikla z důvodu plánování. Však ona ta prvotní informace taky mohla zaniknout v onom ministerském kolečku, kdy spis koloval mezi úředníky a každý k tomu připsal svůj názor. Mnoho věcí se dělala od stolu, kdy o vozidlu rozhodovali jen podle udaných depem aniž by jej fyziky viděli. Samozřejmě je divné zaměnit čtyř- a šestiosý vůz. Je zajímavé, že další dva vozy z toho seznamu se nakonec lůžkovými staly ačkoliv jejich trojmístná čísla odpovídají popisem vůzům jídelním. tomu i vcelku odpovídají nyní známé obrázky. Ala 1-0103 je zdokumentována již jako WLA 189 (k přeznačení na WLB 391 zřejmě již nedošlo, soudě podle stavu vozu). Osobně by nás zajímaly následující čísla vozů původních voz Ala 1-0100 a 0101. Bohužel modely šestiosých vozů adaptovatelných do ČSD barev se zatím použít nedají, neboť se liší podvozky. Základní informace o nich poskytuje Německá literatura a seznam na této stránce, který z ní patrně vychází http://www.drg-salonwagen.eu/salonwagen ... zuege.html
Jak vidno o osudu svých původních vozů Němci prakticky nic neví, v čemž jsme my o něco lépe, protože je zpět zařadit většinou dokážeme. Zajímavé taky je, že poslední v seznamu nepřeznačené vozy, byly původně vozy jídelními, poté zřejmě na lůžkové rekonstruovány našimi dílnami, zcela poslední uvedený byl vůz osobní (resp. v té době zadržený jako lazaretní, tak jako i jiné vozy tedy bez interiéru, a tak byl znovuzřízen k jiným účelům. To je i věc na které jsme se nemohli shodnout, neboť tato praxe byla běžná i u jiných vozů (např. oba vozy pozd. řady Balm na lipence). Každopádně je rozhodně lepší v tomto ohledu spolupracovat a ne se handrkovat, ten model, nebo min. sleva (podle "velikosti" informací), se věřím vždy najdou .-) Zatím by mě zajímalo jaké barvy mohly být po válce na vozech jídelních? Ten seznam je v danou dobu jen souhrnem co zde ke konci roku 1947 bylo. Jak víme např. vozy Ara 1-0200 - 0204 (a další) zůstaly na pozdějších kolejích obnovených ČSD hned po válce, kam to "lepší" bylo z německého vnitrozemí uklízeno před nálety (vždyť např. u ČSD skončilo min. osm (jiné prameny udávají až 13) původně modro-krémových vozů z legendárního rychlíku Rheingold - které ale už za války o své původní barvy přišly (byly přetřeny na olivově zlenou a pouze lité nápisy nad okny je vzdáleně připomínaly) a u ČSD byly zásadním způsobem rekonstruovány pro další provoz) . Tak se sem i dostaly prakticky všechny rychlé motorové jednotky a další vozidla, která nejen využívala Německá branná moc, resp. její velení. Ta dvoubarevná schémata se hojně vyskytují až v první polovině 50. let, přičemž dlouho nevydržela a byla nahrazena jednotnou modrou s bílýmu pruhy. Odstín modré barvy zřejmě nebyl jednotný, ale z pátrání po obdobně natíraných motorových lokomotivách a vozech ČSD jsem našel odstín tehdy užívané barvy Temperol - jako její číslo 1066 - což byla temně, až do černa, laděná modrá. Vozy ale byly zřejmě po vzoru CIWL o něco světlejší, v odstínu který odpovídal barvám zavedeným této společnosti. Tak nějak jsme u přípravy modelu uvažovali. Ta obnova nátěru v parním provozu probíhala podstatně častěji než jsme zvyklí dneska, takže nátěry byly obnovovány vícekrát. I tak min. za mě díky, že jsme se vzájemně vybičovali k diskusi která přinesla ovoce a prokázala, že Ivo volil správně /samozřejmě bez znalosti karty se přesné datum revize trefit nikdy nedá/ :-) Určitě na další modely kořistních vozů časem dojde nejen u Roca...
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod Čouda » úte 07 dub, 2015 8:26 am

Liberec: Prosím, jak to vypadá se čmelákem ROCO? Několik stránek zpět je zmínka o jeho kontrole..

Díky Mira
TT V. epocha // H0 IV. epocha.
Uživatelský avatar
Čouda
 
Příspěvky: 232
Registrován: sob 11 říj, 2008 8:59 am
Bydliště: Trutnov

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod ReichenbergW » úte 07 dub, 2015 10:37 am

Čouda píše:Liberec: Prosím, jak to vypadá se čmelákem ROCO? Několik stránek zpět je zmínka o jeho kontrole..

Díky Mira


Korektury přišly a jsou vyřízeny (bez chyb, pouze jsme chtěli výlisek stanoviště v barvě zelené a ne šedá jak pořád dělají), tedy na termínu dodání by se nic snad změnit nemělo.
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod Čouda » pát 10 dub, 2015 3:36 pm

Dobro, děkuju. Ještě k tomu termínu. Nikde jsem se nedočetl na kdy to přesně chystají. Všude je napsáno - bude upřesněno. Domnívám se správně, že to bude cca květen/červen?
TT V. epocha // H0 IV. epocha.
Uživatelský avatar
Čouda
 
Příspěvky: 232
Registrován: sob 11 říj, 2008 8:59 am
Bydliště: Trutnov

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod A2C » úte 14 dub, 2015 5:43 pm

Rád by som sa vrátil k plošináku od Brawa, Pa
Dnes som neodolal a kúpil si ho k meninám, na predajni v Bratislave boli 3 kusy a tak som si vybral ten najkrajší, ktorý nebol ohnutý atď...
Prekvapenie sa konalo doma, keď som si chcel byť istý, že je v poriadku nakoľko v predajni jeden bol prehnutý tak až jeden koniec smeroval výrazne k zemy a ďaľší sa nakláňal do strany.
Obrázek
Tak som sa vrátil k príspevkom ktoré riešili problémy s týmto modelom
VD.CSD píše:Narovnanie Brava Pa ČSD podla drehscheibe:
Nun zum erfolgreichen Richten. Das geht Ratzfatz! Drehgestelle vorsichtig abhebeln, 4 Schrauben lösen und die gegossene Ladefläche händisch vorsichtig gegen die Biegung spannen. Kontrolle mit dem Stahllineal und wieder zusammenbauen. Der Kunststofflangträger passt sich der jetzt geraden Ladefläche an. Das hat keine 5 Minuten gedauert.


Podvozky opatrne vypáčiť.
Uvolniť 4 skrutky.
Odliatok naklad. podlahy napružiť proti ohybu prehnutia.
Pomocou ocelového pravítka skontrolovať.
Zmontovať naspať.

Plastové pozdĺžniky sa prisposobia narovnanej podlahe.
Doba opravy 5 min.


Na prekvapenie, rám bol po celej dlžke nedocvakaný, tak som ho pozatláčal, ďaľšie prekvapenie bočné výstuhy boli nedocvakané tak isto. Vozeň som položil preto na stôl a plastovou tyčinkou som zatláčal postupne každý jeden zámok aby vozeň sedel ako má, a poistil som to pár kvapkami sekundového lepidla (niekto to sekunďákom skúšal už predomnou)
Obrázek
Obrázek

Keď som ho teda mal vyrovnaný pekne jazdiaci, chcel som ho vrátiť späť do krabičky, na prekvapenie sa do krabičky nezmestil :!:
Tu som si spomenul na príspevok od greenery ktorý tiež riešil problémový obal
Takže som teplovrdušnou pištolou obal nahrial a v mieste spodnej výstuže tvaroval dovtedy kým sa vozeň nezmestil, rovnako i druhú polovicu obalu, nakoniec sa všetko podarilo a s modelom som veľmi spokojný avšak na ďalší za plnú cenu nepríjde.
Obrázek

Rád by som vedel ako čisto nový model v číne tlačia do krabičiek aby to mohli exportovať :evil:
Naposledy upravil A2C dne úte 14 dub, 2015 6:08 pm, celkově upraveno 1
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1710
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod Michal Dalecký » pát 17 dub, 2015 2:22 pm

Obrázek
:: H0, DCC, III-IV :: http://www.ambmodely.cz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1863
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod Michal Dalecký » pát 17 dub, 2015 2:34 pm

Obrázek
:: H0, DCC, III-IV :: http://www.ambmodely.cz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1863
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod JarPi » sob 18 dub, 2015 10:19 am

Fleischmann 530804 - Dresden, Verbandsbauart, Musterblatt A9, výr. cca 1914 až 1928. Model v provedení ČSD - fikce nebo skutečnost?
JarPi
 
Příspěvky: 72
Registrován: úte 09 pro, 2014 7:09 pm
Bydliště: Jihlava

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků