
Tillig H0 (76661) / cena cca.: 740,-
Tak je tady další novinka (TY VÝROBCI SE ZBLÁZNILI

Máte již někdo doma a jak tenhle novej kotel z větší série modelů kotlových vozů dopadl?
Moderátor: Michal Dalecký
Tempotaxi píše:Vývoj po druhé světové válce
V důsledku druhé světové války a rozdělení Německa a Mitropa byla rozdělena. Mitropa (východ) a DGR (západ).
Jinak začátek MItropy se datuje k roku 1896 (DESG).
ReichenbergW píše:No .-) Co vidí oko mé je jen to, že nátěr vozu je celistvý neodpovídající žádnému známému nátěru DRG/DRB ani Mitropy - Žádná žlutá poprsnice ani další pruhy běžně na vozech Mitropy se vyskytující, ani normálie DRG/DRB tam vidět nejsou a přetřeny nejsou zcela jistě. Před Hechtem je starý "teakový" vůz CIWL, tedy dá se předpokládat původní barva hnědá. Na tu modrou, i když je to čb, to sedí nejvíc. Doložit to samozřejmě z čb fotky neumíme, stejně jako oponenti .-) . . .
. . .
Osobně věřím kol. Mahelovi a barvě modré.
JarPi píše:Když se tu tak řeší ty poválečné nátěry lůžkových vozů, měl bych jeden dotaz: Není to sice k žádné letošní novince, ale asi před 10 lety dělala firma Liliput model jídelního Schürzenwagenu Ara1-0202. Vzhledem k tomu, že zde v jednom diskuzním vláknu asi před 3 lety zde zaznělo, že se jedná o "špičku v oblasti modelů kořistních vozů",
(viewtopic.php?f=15&t=4578&hilit=vozy+%C4%8CSD+III)
předpokládám, že jeho autentičnost je nesporná. Model spadá do začátku 50-tých let, má spodek skříně světle modrý, až do zelena (tyrkysová) a od oken nahoru slonová kost. Toto základní rozložení barev je dobře vidět ve filmu "Expres z Norimberka", kde je docela pěkný záběr tohoto vozu, i když samozřejmě tak jako v případě tohoto zde diskutovaného Hechtu nelze na čb záběru určit, jaký ten spodek skříně opravdu je, je vidět pouze to, že je výrazně tmavší než horní část kolem oken. Ve světle této diskuze a uvažovaných variant ((tmavě) modrá, (tmavě) červená, (tmavě) zelená)) mi ten světle-modrozelený nátěr připadá trochu zvláštní. Neví někdo, odkud by takový nátěr mohl pocházet resp. zda je vůbec reálný?
JarPi píše:Když se tu tak řeší ty poválečné nátěry lůžkových vozů, měl bych jeden dotaz: Není to sice k žádné letošní novince, ale asi před 10 lety dělala firma Liliput model jídelního Schürzenwagenu Ara1-0202. . . .
. . .
Model spadá do začátku 50-tých let, má spodek skříně světle modrý, až do zelena (tyrkysová) a od oken nahoru slonová kost. . . . Ve světle této diskuze a uvažovaných variant ((tmavě) modrá, (tmavě) červená, (tmavě) zelená)) mi ten světle-modrozelený nátěr připadá trochu zvláštní. Neví někdo, odkud by takový nátěr mohl pocházet resp. zda je vůbec reálný?
ReichenbergW píše:V tomto ohledu bych vůbec nebyl takto radikální. Fotek lůžkových vozů v celomodrém nátěru existuje více a rozložení písma je stejné. Někdy byl rozdíl v umístění čísla vozu a ČSD. Z řady dalších fotek se dá vypozorovat, že tato nejednota panovala i u dalších kořistních vozů, kde bylo ČSD bez stínu a označení vozu bylo hned pod ním. Oboje uprostřed vozu, pod tím byla váha. U jiných vozů to bylo na bočnici po stranách s ČSD a váhou uprostřed. Každopádně nátěr je vždy (i na čb) fotkách tmavý celistvý a bez pruhů. Rozhodně žádný původní německý lak, který by vypadal zcela jinak. Po pruzích a jiných ozdobných prvcích nikde ani vidu. . . .
. . .
Každopádně pokud by se mělo na voze Ala mělo jednat o nějaký původní německý lak byly by tam vidět zatřený taky původní nápisy a to nejsou.
ReichenbergW píše:Naproti tomu další lůžko upravené z osobního Eiheitu je opět celomodré (byť se vyskytovaly i v kombinaci s krémovou - vil Ala 0137), foto je opět z 50. let, kdy platilo nové popisové schéma. Rozhodně bych netvrdil, že je to plácání bez důkazů. Info o barvách dává i řada dochovaných spisů, tak proč jim najednou nevěřit?
ReichenbergW píše:Tedy opět si musím stát za tou modrou i na Hechtu i když se to někomu nelíbí...
Zpět na Velikost H0 (komunita H0)
Uživatelé procházející toto fórum: colt274 a 4 návštevníků