475 od Albatrosu

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 22 pro, 2015 2:04 pm

Ahoj, Mě osobně Pětasedma zklamala celkem třikrát.
Poprvé když jsem viděl fotografie, podruhé když byla zveřejněná cena ("investici" přes 30 tisíc do jakékoliv lokomotivy si sám před sebou neumím zdůvodnit) a potřetí, když jsem ji viděl naživo. To třetí zklamání bylo asi největší.
To je moje věc ale píšu sem proto, že mám řešeníé pro všechny rýpaly a nakonec možná i pro Albatros model (pokud se od konkurenčního výrobce bude chtít přiučit.
Takže pokud netrpíte podobným problémem jako já (ty prach mě nezruinují ,ale fakt si před sebou neobhájím) a toužíte po krásném modelu české lokomotivy, doporučuji Vám lokomotivu, kterou jsem viděl na sobotní burze. Provedním je minimálně o třídu (spíš o dvě) výš a přitom je cena téměř totožná jako u 475.1
Jedná se o Mikádo 387.0 od p. Murase. Jen ve stručnosti - leptaný model na pojezdu Roco = možnost standardního provozního zatížení, pohon v tendru + kardan, na lokomotivě spoustu vlastních doplňků (armatury atd.).
Přestože je pětasedma moje srdeční záležitost a ani provozně Mikádo na rychlíky nepotřebuju (Mikáda v běžném provozu dojezdily moc brzy) mám výše uvedené zdůvodňování u tohoto modelu mnohem snažší.
Tak pěkného Ježíška
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod radeksindy » úte 22 pro, 2015 6:11 pm

Mikádo od V.Murase bylo vidět i na setkání v Hluku a musím říct, že po dlouhé době jsem viděl krásnou předělávku sériového modelu na loko ČSD. Jednak technicky dobře vyřešeno a samozřejmě kvalitní, detailní a čisté provedení.

Pětasedmu od Albatros model nemá smysl komentovat. Cenovka je z jiného vesmíru než provedení. Lokomotivu za ty prachy bych si dokázal zdůvodnit, ale ne v této kvalitě.
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod Miloš » úte 22 pro, 2015 7:06 pm

Lokomotiva má zcela nepochopitelně otevřené dveře na stanovišti z obou stran, tento nápad ještě zvýraznil mezeru mezi boudou a tendrem. Další potíž je v tom otevřeném provedení prohánět lokomotivu mimo depo. Souhlasím se všemi diskutujícími, že mezera a viditelné převody (pokud je model nový jsou převody černé, nevím jak to bude vypadat po pár hodinách provozu) model značně degradují. Pokud model neuvidíte naživo, tak jej nekupujte ať nejste zklamáni. Model má ještě navíc problémy s projetím profilových obloukových vyhybek Pilz (vykolejuje přední podvozek nebo první spřažená náprava na srdcovce) na vyhybkách Roco O.K.
Miloš
 
Příspěvky: 19
Registrován: pon 16 črc, 2012 8:01 am

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod dnovy » úte 22 pro, 2015 7:35 pm

Miloš píše:Lokomotiva má zcela nepochopitelně otevřené dveře na stanovišti z obou stran, tento nápad ještě zvýraznil mezeru mezi boudou a tendrem. Další potíž je v tom otevřeném provedení prohánět lokomotivu mimo depo. Souhlasím se všemi diskutujícími, že mezera a viditelné převody (pokud je model nový jsou převody černé, nevím jak to bude vypadat po pár hodinách provozu) model značně degradují. Pokud model neuvidíte naživo, tak jej nekupujte ať nejste zklamáni. Model má ještě navíc problémy s projetím profilových obloukových vyhybek Pilz (vykolejuje přední podvozek nebo první spřažená náprava na srdcovce) na vyhybkách Roco O.K.


Tak to je blbý...To vylepšení propojení loko/tendr nespraví... Dík za info.
dnovy
 
Příspěvky: 270
Registrován: ned 29 lis, 2009 12:13 pm
Bydliště: Prostějov

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod Matouš Danielka » stř 30 pro, 2015 10:54 am

U kolegy jsem měl včera možnost kouknout na model zelené šlechtičny, tak jsem k tomu rovnou sepsal menší recenzi, protože osobních zkušeností zatím asi stále mnoho není. http://modelarzeleznic.wz.cz/view.php?n ... 2015120001
Matouš Danielka
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř 30 pro, 2015 7:22 am

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod dnovy » stř 30 pro, 2015 11:19 am

Matouš Danielka píše:U kolegy jsem měl včera možnost kouknout na model zelené šlechtičny, tak jsem k tomu rovnou sepsal menší recenzi, protože osobních zkušeností zatím asi stále mnoho není. http://modelarzeleznic.wz.cz/view.php?n ... 2015120001



Díky. Myslím že hodně modelářů bude mít konečně jasno. je to blbý, hodně z nás se na 475 těšilo ale....No třeba chlapci z Třebíče vylepší co mají nebo pujdou s cenou dolů aby se to prodávalo...
dnovy
 
Příspěvky: 270
Registrován: ned 29 lis, 2009 12:13 pm
Bydliště: Prostějov

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod radeksindy » stř 30 pro, 2015 12:43 pm

No nazdar, když se model otočí, tak to je teprve síla.

Závěrem je potřeba ocenit kvalitní práci konstruktérů

??? Na skutečné lokomotivě je mezi čelem předního podvozku a vzduchojemem pod čelníkem pořádná mezera. Taková, že by snad dokázala pojmout i zvětšení okolku podle NEM. Jak je možné, že jim leze do vzduchojemu i kolo? Výbrus vzduchojemu je příšerný.
Jen informativně, jak to vypadá

celo_475.1.jpg
celo_475.1.jpg (31.28 KiB) Zobrazeno 4677 krát
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod Matouš Danielka » stř 30 pro, 2015 1:07 pm

radeksindy píše:No nazdar, když se model otočí, tak to je teprve síla.

Závěrem je potřeba ocenit kvalitní práci konstruktérů

??? Na skutečné lokomotivě je mezi čelem předního podvozku a vzduchojemem pod čelníkem pořádná mezera. Taková, že by snad dokázala pojmout i zvětšení okolku podle NEM. Jak je možné, že jim leze do vzduchojemu i kolo? Výbrus vzduchojemu je příšerný.
Jen informativně, jak to vypadá


To nás ani nepadlo. Čelník je tedy evidentně kratší.
DSC_1701.jpg
Matouš Danielka
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř 30 pro, 2015 7:22 am

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod Mcx » čtv 31 pro, 2015 4:10 pm

radeksindy píše:Na skutečné lokomotivě je mezi čelem předního podvozku a vzduchojemem pod čelníkem pořádná mezera.

Tož to posuzovat podle pochabé malůvky... to snad chlapci nemyslíte vážně. Ta malůvka neodpovídá skutečnosti!! Když kouknu na tovární fotku z boku, tak vzduchojem by na modelu měl být kousek posunut směrem pod čelník a tím se trochu zvětši mezera mezi dvojkolím a vzduchojemem. Ale v celkovém dojmu to nehraje roli. Ovšem kdo chce modely přepočítávat na desetiny mm - ten má o čem psát :lol:
Loko 475.1136

Obrázek

Ještě poznámka k článku od pana Danielky - spřáhlo, které je otočné spolu s podvozkem nelze !!! použít k dosazení krátkého spřáhla - to je známá skutečnost - viz. popsané problémy.
Poznámka druhá - dvojkolí použité na lokomotivě a výhybky kolejiva Pilz - zejména srdcovky, to dohromady moc nejde, opravdu asi nejde konstruovat nové modely na historické kolejivo. Zjištěno již před 15 lety - hrboun od ROCO + oblouková výhybka Pilz :D.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2740
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod Brejla » čtv 31 pro, 2015 4:47 pm

Podle těchto fotografií http://severan.kocourek.eu/vse/fotogalerie/lokomotiva_475-179_slechticna.html bych řekl, že blíže realitě je ta malůvka než model od Albatrosu.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod dnovy » čtv 31 pro, 2015 4:49 pm

Mcx píše:
radeksindy píše:Na skutečné lokomotivě je mezi čelem předního podvozku a vzduchojemem pod čelníkem pořádná mezera.

Tož to posuzovat podle pochabé malůvky... to snad chlapci nemyslíte vážně. Ta malůvka neodpovídá skutečnosti!! Když kouknu na tovární fotku z boku, tak vzduchojem by na modelu měl být kousek posunut směrem pod čelník a tím se trochu zvětši mezera mezi dvojkolím a vzduchojemem. Ale v celkovém dojmu to nehraje roli. Ovšem kdo chce modely přepočítávat na desetiny mm - ten má o čem psát :lol:
Loko 475.1136

Obrázek

Ještě poznámka k článku od pana Danielky - spřáhlo, které je otočné spolu s podvozkem nelze !!! použít k dosazení krátkého spřáhla - to je známá skutečnost - viz. popsané problémy.
Poznámka druhá - dvojkolí použité na lokomotivě a výhybky kolejiva Pilz - zejména srdcovky, to dohromady moc nejde, opravdu asi nejde konstruovat nové modely na historické kolejivo. Zjištěno již před 15 lety - hrboun od ROCO + oblouková výhybka Pilz :D.



ale tady nejde o počítání nýtů ale spíš o celkové provedení....třeba to že se musí vytrhnoout přední spřáhlo a nejsou tam ani hadice pro modelový vzhled...nebo že zadní spřáhlo vykolejuje vozy, argument že je to typem spřáhla neberu ...v dnešní době a při ceně modelu musí být krátké spřáhlo samozdřejmost......

To vše mi nepřijde košer...

Zajímavý je i přístup výrobce který mlčí a mlčí přestože asi tuto diskusi čte... Možná kdyby třeba osvětlil jak musel řešit nějaké potíže s konstrukcí tak by to modeláři i pochopili...

http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/475340.jpg

zde je vidět že vzduchojem by měl opravdu být víc vepředu...

Jinak moje výlevy tady jsou z čisté frustrace, na model jsem se 2 roky těšil... A dal bych za něj i víc kdyby byl kvalitně proveden...
dnovy
 
Příspěvky: 270
Registrován: ned 29 lis, 2009 12:13 pm
Bydliště: Prostějov

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod Mcx » čtv 31 pro, 2015 4:55 pm

Berte to z té lepší stránky - ušetříte 33000 Kč :lol:
Na té vámi odkazované fotce není vidět bohužel nic :roll:
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2740
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod Brejla » čtv 31 pro, 2015 5:41 pm

Mcx píše:Berte to z té lepší stránky - ušetříte 33000 Kč :lol:
Na té vámi odkazované fotce není vidět bohužel nic :roll:

Řekl bych, že ta malůvka má dle fotografií k realitě mnohem blíž, než model od Albatrosu. Ale prodloužit čelník, posunout vzduchojem a dosáhnout tak správné proporce by neměl být u modelu této kategorie velký problém.
P.S. Nýty fakt nepočítám.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod A2C » čtv 31 pro, 2015 5:49 pm

No ono sa to dá brať i takto :lol:
Ja neušetrím, Mikrometakit bude robiť kafemlejnek :twisted: slintám skoro rok :D
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1710
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod jirkan » čtv 31 pro, 2015 6:55 pm

Tak ono kdyby Albatrosové podobně jako MMK prohlásili za minimální průjezdný poloměr R9 od Roca, tak by se tady asi nemusela řešit ani mezera mezi lokomotivou a tendrem, ani vykolejování v oblouku s krátkým spřáhlem (která do MMK ani nejdou dát). Jinak jsem to vykolejování testoval a docela s ulehčením konstatuji, že jsem nic takového nepozoroval (myslím u tendru, přední spřáhlo jsem tam nedával).
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků