MTB Motorový vůz 830 101 ČSD

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: MTB Motorový vůz 830 101 ČSD

Příspěvekod jipol57 » pát 07 úno, 2025 9:02 am

vvitty píše:Tomu rozumim :) Jen prosim na zverejnovanych fotkach nenechavej nezaizolovane vyvody repro vne modelu.

Potvrzuji, dotyk vývodů repro s kolejnicí vede k okamžitému odpálení dekodéru.
Ostatní vývody to nějak přežijí. Nanejvýš odejde tranzistor v H-můstku pro motor. V domácích podmínkách se dá vyměnit.
Ale vývod pro reprák jde asi přímo do čipu. Dekodér vytuhne celý, nejen zvuky.
jipol57
 
Příspěvky: 1378
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: MTB Motorový vůz 830 101 ČSD

Příspěvekod Vysočina » pát 07 úno, 2025 4:18 pm

Ahoj, Všem,
a co dát repro takto ..... - ozvučnice 18,- Kč a repro 0,5€ :mrgreen: ´> celkem triviální řešení .......
Naposledy upravil Vysočina dne sob 08 úno, 2025 8:59 am, celkově upraveno 1
(.) P R U D Í Č
Vysočina
 
Příspěvky: 158
Registrován: ned 29 lis, 2009 1:09 pm
Bydliště: 758029 HCV

Re: MTB Motorový vůz 830 101 ČSD

Příspěvekod vvitty » pát 07 úno, 2025 9:04 pm

Trivialni ale ponekud paskvil. Funkcni to bude, jako reseni na vlastnim modelu je to kazdeho vec, udelat to takto zakaznikovi u modelu za osm litru fakt ne ...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: MTB Motorový vůz 830 101 ČSD

Příspěvekod Zlámalík » pát 07 úno, 2025 11:31 pm

Vysočina píše:Ahoj, Všem,
a co dát repro takto ..... - ozvučnice 18,- Kč a repro 0,5€ :mrgreen: ´> celkem triviální řešení .......

Fuj.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2643
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: MTB Motorový vůz 830 101 ČSD

Příspěvekod Dovi » sob 08 úno, 2025 6:18 am

Jestli mohu dotaz z praxe ohledně minimálního poloměrem oblouku.

MTB uvádí 380 mm.
Je ta hodnota fakt pravdivá?
Anebo se výrobce jen jistí a udává ji s větší využitelnou rezervou?

--

Takže kolegové, prosím vás,
jak se vůz chová na běžném minimálním poloměru 358 respektive 360 mm ?
(tj. standardní kolejivo PIKO, Roco, TRIX atd.)

Díky.
- v dětství H0 a potom N
- teď už si jen občas hraju (nemodelařím) s H0, H0e, H0f, N a TTm, DC+DCC
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 687
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: MTB Motorový vůz 830 101 ČSD

Příspěvekod alik » sob 08 úno, 2025 3:15 pm

Dovi píše:jak se vůz chová na běžném minimálním poloměru 358 respektive 360 mm ?
(tj. standardní kolejivo PIKO, Roco, TRIX atd.)
Díky.

Fleischmann profi R1 356 mm bez problémů, stejně jako ostatní motoráky MTB. U MTB je průjezdnost perfektní.
alik
 
Příspěvky: 81
Registrován: pon 27 srp, 2012 5:02 pm

Re: MTB Motorový vůz 830 101 ČSD

Příspěvekod alik » ned 09 úno, 2025 9:49 am

ČD 830.056 s doplňky.
20250209_105256.jpg
alik
 
Příspěvky: 81
Registrován: pon 27 srp, 2012 5:02 pm

Re: MTB Motorový vůz 830 101 ČSD

Příspěvekod Dovi » ned 09 úno, 2025 10:32 am

Dovi píše:jak se vůz chová na běžném minimálním poloměru 358 respektive 360 mm ?
(tj. standardní kolejivo PIKO, Roco, TRIX atd.)
Díky.

alik píše:Fleischmann profi R1 356 mm bez problémů, stejně jako ostatní motoráky MTB. U MTB je průjezdnost perfektní.


aliku,
děkuji Ti za nadějnou informaci..

A díky i za čerstvou fotku právě expedovaného Kredence ČD.
Stihl jsi ho už digitalizovat anebo je to analog (zachycený svítící = v pohybu)?

___

Mimochodem, díval jsem se na stránky MTB a mají tam uvedeno (u obou typů 830), že prý ex M262.1 (?)

Měl jsem za to, že 830 "vznikla" v roce 1988 přeznačením z M262.0.
A že remotorizované M262.1 byly přeznačeny na 831...

Nemá tam tedy p. Báňa chybu/nepřesnost na svých stránkách (v informačních popisech k těmto modelům)?
- v dětství H0 a potom N
- teď už si jen občas hraju (nemodelařím) s H0, H0e, H0f, N a TTm, DC+DCC
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 687
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: MTB Motorový vůz 830 101 ČSD

Příspěvekod alik » ned 09 úno, 2025 4:17 pm

Model jsem si ozvučil, kostka 10x15x11 dole naležato ukrytá za vanou generátoru, zaizolována a není vůbec vidět. Zvuk je naprosto čistý a silný, hloubky i výšky perfektní. Jak tady psal Jacek, uvnitř byl zvuk poněkud tlumený, ale to pozná jen fanda do zvuků. Ovšem záleží taky na kvalitě repra a velikosti ozvučnice, já to vždy před instalací zkouším a vyberu nejlepší.
Jistě, 830 odpovídá řadě M262.0.
alik
 
Příspěvky: 81
Registrován: pon 27 srp, 2012 5:02 pm

Re: MTB Motorový vůz 830 101 ČSD

Příspěvekod Dovi » stř 12 úno, 2025 6:50 am

alik>
Díky za podrobnosti a sdílené zkušenosti.
Jsou (asi nejenom pro mne) inspirativním pokušením :-)
- v dětství H0 a potom N
- teď už si jen občas hraju (nemodelařím) s H0, H0e, H0f, N a TTm, DC+DCC
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 687
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: MTB Motorový vůz 830 101 ČSD

Příspěvekod Depo HCV » pon 14 dub, 2025 4:59 pm

Depo HCV
 
Příspěvky: 12
Registrován: pát 15 lis, 2024 5:35 pm

Re: MTB Motorový vůz 830 101 ČSD

Příspěvekod Mcx » úte 15 dub, 2025 11:33 am

V stanici Hukovice zastavil osobní vlak - motorák M262.0234, vytuněný MTB model :D
M_262_02.jpg

M_262_01.jpg
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2740
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: MTB Motorový vůz 830 101 ČSD

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 15 dub, 2025 4:52 pm

Ahoj Milane, vypada moc hezky, ty okna u strojvedoucího jsou upravována před přelakováním, nebo ponechána původní?
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: MTB Motorový vůz 830 101 ČSD

Příspěvekod Mcx » úte 15 dub, 2025 5:59 pm

Všechna okna jsou původní, nic jsem s nimi nedělal - mimo operace vylomení a vložení. K celé úpravě mi stačil tři spreje s barvou, střecha zůstala původní šedá a trochu více maskovací pásky.
ten vlevo je bílá
M_262_03.jpg

pak matný a polomatný lak a pár drobností - zelená na sedačky, červená na madla a stříbrný fix, trochu lepidla a obtisk
Měl jsem ještě udělat částečné zaslepení "díry" pro pohyb kinematiky - to je díra jak do tunelu a mění to poměr výšky a šířky čela - kazí to vzhled, já nemám tramvajové oblouky :D samozřejmě spřáhlo - hák z spřáhla KMB (je takový malinký, subtilní) je zasunuto až na úroveň talířů nárazníků, má to i připojený Balm
Jo a samozřejmě uříznutý "pluh" byl jen někde u první série -zůstaly malé smetáky - jsou sice oproti skutečnosti dál od podvozku, ale to až tak nevadí. Jinak jsem spodek zatím neřešil ani barevně ani patinou.
Naposledy upravil Mcx dne úte 15 dub, 2025 6:02 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2740
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: MTB Motorový vůz 830 101 ČSD

Příspěvekod jipol57 » úte 15 dub, 2025 6:00 pm

Ta po***ná okna, jak je tak nazval sám majitel MTB, zůstaly. Správně by spodní hrana bočních, měly lícovat s čelními. To na předělávce Mcx není, ale i tak úprava prospěla k lepšímu.
Taky bych ji chtěl polomáčenou ČSD. Uvažoval jsem, že si ji koupím a jen smažu logo ČD. Na takovou úpravu, jako udělal Mcx, nemám buňky.
jipol57
 
Příspěvky: 1378
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 2 návštevníků