Ne, že by byla barva sběračů na modelu něco tak zásadního a nepřekonatelného ( je to sice pracné, ale dá se to přetřít ), ale jde o něco jiného :
Nevím, jestli se dá shodnout na faktu, že ( v rozporu s výše uvedeným "typovým listem" sběrače - nebo jak to nazvat ) je na tovární fotografii barva sběračů oranžová.
Pokud se na tomto shodnout lze, je tady pak možné vysvětlení, proč tomu tak je :
Na tom typovém listu jsem nenašel žádné datum. Je to datum známé ? Z toho, co jsem zjistil, byly první lokomotivy této řady dodány do Plzně v květnu 1975.
Začátkem roku 1976 vydalo FMD výnos 6.817/76-12, který stanovoval a sjednocoval barevné provedení lokomotiv ČSD a je v něm obsaženo barevné provedení sběračů Oranž návěstní 7550.
Je tedy dost dobře možné, že už v předstihu došlo ke změně barevného provedení sběračů u výrobce - protože už ta předpokládaná změna (z červené na oranžovou) byla známá.
Vede mě k této úvaze např. tento článek, který popisuje podobnou situaci u lokomotiv řady ES499.0 .....
https://www.railtrains.sk/modules/AMS/a ... oryid=1558ze kterého přikládám krátký úryvek :
...."Výnos FMD č.j. 6.817/76-12 z 19. 1. 1976 o první generaci unifikovaných nátěrů sice vyšel až v lednu 1976, avšak výrobci a dílny se již od přelomu let 1973 a 1974 řídili pokyny,
které znamenaly setření barevné palety hnacích vozidel. Takto i sériové stroje byly na podzim 1975 opatřeny v zásadě teprve budoucím závazným barevným řešením "..... A tedy i
oranžovými sběrači.
Mě by daleko víc zajímalo, jakou barvou byl proveden pojezd lokomotivy na tom továrním snímku ( protože mi barva připadá spíš černá, než tmavě šedá ) a pak hlavně, jak byly
barevně provedeny další stroje této řady, protože výše uvedený předpis stanovuje, že střecha i pojezd a podvozky mají být v barvě Šeď střední 1100. A moc mi nejde na rozum, proč by
si výrobce ( Škodovka ) komplikoval situaci tím, že by používal jinou barvu na střechu a jinou na pojezd lokomotivy.....