T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod greenery » čtv 11 čer, 2020 8:30 am

Kulsud:
... ano souhlasím. Také si nedovolím zpochybňovat technologii výroby, svým způsobem považuji za úžasné, co p. Báňa předvádí. Nevadí mi určité zjednodušení, menší množství detailů, lze si "dodělat". Ale kvůli tvarovým nepřesnostem (nebo spíše nedokonalostem) vlastním bohužel pouze 2 modely MTB, až zájem by byl mnohem větší. A dost mne to mrzí.
A že to jde, dokazuje např. "kulatá" zamračená. Tvarově složitý model je zvládnutý z mého pohledu téměř za 1, jiné vykazují základní tvarové nepřesnosti. To je nepochopitelné.

Něco jde asi opravdu na vrub úsporám. Např. "pílštyk" v TT má vysoký rám, zřejmě unifikovaný i pro jiné modely. To pochopit jde, byť pro mě je model "nekoupitelný". Ale podivné proporce modelů nákladních vozů, notorické, stále se opakující nepřesnosti v tvarování střech motorových vozů aj., zmíněná "šikmá" kabina T466 (naštěstí opravená) aj., tomu opravdu nerozumím. A to nejsem znalec, nevidím mnohé další chyby, zmíněné ostatními.

Tyto znaky vykazují nedostatky v přípravě modelu, v konstrukci. Chyba mezi klávesnicí a židlí, škoda, škoda a znovu škoda...... už to tu mnohokrát zaznělo.
Technologickou a ekonomickou stránku fungování firmy, rychlost přípravy modelů (..... že by jeden z důvodů chyb?) obdivuji.

xmatejx:
... nesouhlasím s Vaším názorem. Nadřazovat ekonomická kriteria kvalitě výstupu je z dlouhodobého hlediska v pořádku v jakémkoliv oboru? Nezapomínejte že se jedná (alespoň v původním slova smyslu) o diskusi modelářů. Nejsme v Davosu.
Nicméně přístup MTB respektuji a zařadil jsem se tedy po bok modelářů, kteří pořizuji výrazně méně modelů za výrazně vyšší (nebo také ne) ceny od výrobců, kteří mě kvalitou výrobků vyhovují. Popř. stavím sám.
Produkce MTB pro mne postrádá smysl, z mého pohledu jde o výrobce hraček.

sidlo:
.. ano, jde o ztrátu času, už teď mě těch mých 5 minut mrzí...
greenery
 
Příspěvky: 1065
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod xmatejx » čtv 11 čer, 2020 9:13 am

greenery píše: ...vlastním bohužel pouze 2 modely MTB, až zájem by byl mnohem větší. A dost mne to mrzí.


Mě též, věřte mi. Jak jsem psal v úvodním příspěvku, za kvalitu bych zaplatil násobek. Běžně ji u modelů ESU či Brawa platím. Bohužel můj názor nezapadá do obchodního modelu pana Báni, ten se vydal jiným směrem.

greenery píše: A že to jde, dokazuje např. "kulatá" zamračená. Tvarově složitý model je zvládnutý z mého pohledu téměř za 1, jiné vykazují základní tvarové nepřesnosti. To je nepochopitelné. Tyto znaky vykazují nedostatky v přípravě modelu, v konstrukci. Chyba mezi klávesnicí a židlí, škoda, škoda a znovu škoda...... už to tu mnohokrát zaznělo. Technologickou a ekonomickou stránku fungování firmy, rychlost přípravy modelů (..... že by jeden z důvodů chyb?) obdivuji.


Opakuji, to není "chyba". Model = zjednodušení. Nikdo tu netušíme, jak vypadá celý vývojový proces v MTB. Pan Báňa rozhodl, že u MTB H0 bude shoda s předlohou, jaká je. Motivace byla určitě ekonomická, tím jsem si zcela jistý.

greenery píše: ... nesouhlasím s Vaším názorem. Nadřazovat ekonomická kriteria kvalitě výstupu je z dlouhodobého hlediska v pořádku v jakémkoliv oboru? Nezapomínejte že se jedná (alespoň v původním slova smyslu) o diskusi modelářů. Nejsme v Davosu. Nicméně přístup MTB respektuji a zařadil jsem se tedy po bok modelářů, kteří pořizuji výrazně méně modelů za výrazně vyšší (nebo také ne) ceny od výrobců, kteří mě kvalitou výrobků vyhovují. Popř. stavím sám. Produkce MTB pro mne postrádá smysl, z mého pohledu jde o výrobce hraček.


S čím nesouhlasíte? Vždyť jste mi sám dal obsahem za pravdu :D - nelíbí se vám modely MTB? Koupíte si jiné, nebo si postavíte jiné. Tak to má být. A nikdo nic nenadřazuje. Podnikání je soustavná činnost prováděná za účelem generování zisku. Pan Báňa ji provádí za účelem generování zisku. V podstatě jste potvrdil, co píši výše a co psal pan s nickem "sidlo": očekáváte, že pan Báňa bude kamarád modelář, který bude plnit vaše tajné sny o dechberoucích modelech a bude se s vámi o ně dělit zřejmě za náklady. A motivací pana Báni bude pohled na rozradostněné tváře modelářů. Možná by to tak i mohlo fungovat, ale možná má pan Báňa hypotéku na dům, možná má i jiné sny, které v tomto příšerném systému, ve kterém žijeme, vyžadují ekonomické zdroje a tak si takový luxus zkrátka nemůže dovolit. Co je na tom nepochopitelného?
xmatejx
 
Příspěvky: 222
Registrován: čtv 04 čer, 2020 11:33 am

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod jirkan » čtv 11 čer, 2020 10:30 am

Já patřím k té generaci, která zažila to, jak se předchůdci dnešních (a mnohdy již neexistujících výrobců) vymotávali z plenek. Všechny nákladní vozy na jednotném spodku, na jeden pojezd napasováno několik karosérií, jako zázrak v oblasti modelové věrnosti byl chápán skok v délkovém měřítku rychlíkových vozů na 1:100 (v H0). Jízdní vlastnosti hrozné, výhybky s obrovskými přestavníky atd atd.
Ale nějak mi to připadá, že jsme míň brblali a víc se z toho radovali....
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod greenery » čtv 11 čer, 2020 11:07 am

xmatejx:

Nečtete pozorně. Zdůraznil jsem, že tvarové nepřesnosti vznikají v prvopočátcích přípravy, kdy nepotřebujete nic jiného, než udržet myš v ruce a mít k dispozici počítač a příslušný CAD. Nemá to nic společného s bohulibou myšlenkou prosperující firmy, jde o prostý šlendrián, jak to trefně popsal "Viky".

A s čím nesouhlasím? Omlouváte s minimálními náklady řešitelný nedostatek (a tak to z mého pohledu je, ať už je to způsobeno úmyslně nebo neumětelstvím) podnikatelskou činností. Se všemi ostatními aspekty kvality produkce MTB nemám nejmenší problém. Včetně úspěchu na trhu, který bohužel generuje další, horkou jehlou šité hračky. A tady jde, pokud vím, o modelářské fórum.

Pokud tedy budeme hračky MTB nazývat modely, budou prodávány modelářskými obchody za účelem generování zisku, pak asi opravdu pláču na špatném hrobě a nemám tady co pohledávat.
greenery
 
Příspěvky: 1065
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod Michal Dalecký » čtv 11 čer, 2020 11:15 am

Pánové přesuňte se do "plkání" tohle je mimo téma.
:: H0, DCC, III-IV :: http://www.ambmodely.cz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1866
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod novk2007 » čtv 11 čer, 2020 12:37 pm

Není ten život krásný, jak se tady stále někteří jedinci dokážou neustále bavit o hov.... , mm sem mm tam . Tím je už MTB známe. A co s tím uděláme . nic . takže model koupíte nebo ne . Ale jak jsem již psal o motorácích od MTB. Nadáváte jak to nesedí ale jakmile dojdou modely k prodejcům jsou beznadějně hned rozebrány a čeká se zdali bude nová zásilka . když jsem viděl vodeo na Youtubu jak Roco dělá formu tak tam jsou 2 lidi co mají již hotový podklady, ale stejně jdou a tu lokomotivu změří. protože výroba formy která zvládne x desítek tisíc kastlí stojí opravdu hodně . Tak to je pak jasne že si na ní projektanti dají záležet. Podle mě MTB používá formy ktere nejsou tak nákladne ,ale zvladnou udělat jen par tisíc kusu. a jestli to pan majitel kreslí ty projekty sám což něco takoveho jsem zaslechl tak je jasne že nemusí platit dalsího projektanta. a tím pádem to po něm nikdo nezkontroluje takže kdo chce koupí kdo ne nekoupí . Stejně když model bude jezdit po kolejích tak ten problem vidět nebude. Hlavně se chci zeptat těch fajnsmekru jezdíte s modelama co mají odpružene názarníky a soupravy máte spojene hadicema a sroubovkou ? Protože pak to neodpovídá předloze. jo a nefunguje mi klávesa s s háčkem a e s čárkou. Acme když udělali model banánu tak to že jim nesedělo čelo tak se tady ty diskuze o to tak dalekosáhle neprobírali . Když TI udělalo Laminatku tak že ty kulate okna mají velke taky veliký povik nebyl ale když zase MTB udělá to že si usetří práci . Ta se tady vedou dalekosahle diskuze .. Nekdo zde psal i o modelech ČS Train. neco na způsob že nebyl spokojen No já nevím díky ČS Trainu mam kastle elektrik a Piko obslehlo kastli bastarda . Takže ja jsme za ČS Train rád
novk2007
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned 23 říj, 2011 6:58 am

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod Brejla » čtv 11 čer, 2020 1:43 pm

xmatejx píše:... MTB vyrábí za akceptovatelné peníze zejména pro český trh, i když ambice pana Báni jsou jistě větší. Nabízí plastové sériové modely, snaží se výrobky technicky inovovovat (ložiska, pětipólové motorky) a stále drží ceny pod úrovní Roco, kde je přímý analog.

Jestli bude v Kyklopovi pětipolový motor, tak začnu věřit na zázraky :lol: Dříve zakoupená Mashima bude tradiční jistotou. A ty valivá ložiska je taky dobrý úlet. Při těch obvodových rychlostech hřídelů a dostupných kvalitních materiálech pro samomazná kluzná pouzdra je to totální nesmysl. Problém MTB jsou nekvalitní plastové nápravy.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod jipol57 » čtv 11 čer, 2020 3:02 pm

Brejla píše:Jestli bude v Kyklopovi pětipolový motor, tak začnu věřit na zázraky.....

Pětipólové motory se snad už dnes dávají všude né? Nedávno jsem měl rozbraného Kocoura (teda ne motor). A když jsem ho bez kastle projížděl, tak mě překvapilo jak na nejnižší rychlost se setrvačník krásně pomalinku převaluje. Plynulý měkký chod, že by to určitě třípólový takhle nezvládnul. Už jsem tady četl víc nadávek na motory v MTB, ale nechápu. Za mně můžu říct že nemají chybu. Snad 458čka, mě trochu vrní. Ale to nevím jestli je motorem.

Ještě něco. Kdysi jsem digitalizoval Vackovu Rosničku. O té je známo, že je na jízdu nic moc. Vyměnil jsem motor za pětipólový Mashima. Ale stejně to moc nepomohlo.
jipol57
 
Příspěvky: 1412
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod JaroHo » čtv 11 čer, 2020 3:15 pm

v rychlosti...na fotkách vypadá o dost hůře než v reálu. Já jsem rád, že jej mám.fotky ze předu jsem raději nedával, tam vyleze spousta kosmetických vad, kterých je co se týče popisu a laku tedy rozhodně méně než na zamračené...
Leptané tabulky budou nutností :!:
komu se nelíbí......ať si koupí roco. Já mám obojí :mrgreen:
Přílohy
IMG_20200611_164750.jpg
IMG_20200611_164651.jpg
IMG_20200611_164611.jpg
DR5000, Z21app,2x myš, kolejiště ve výstavbě
Uživatelský avatar
JaroHo
 
Příspěvky: 1517
Registrován: čtv 28 bře, 2013 2:59 pm
Bydliště: Nymburk

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod radula63 » čtv 11 čer, 2020 9:23 pm

jipol57 píše:
Brejla píše:Jestli bude v Kyklopovi pětipolový motor, tak začnu věřit na zázraky.....

Pětipólové motory se snad už dnes dávají všude né? Nedávno jsem měl rozbraného Kocoura (teda ne motor). A když jsem ho bez kastle projížděl, tak mě překvapilo jak na nejnižší rychlost se setrvačník krásně pomalinku převaluje. Plynulý měkký chod, že by to určitě třípólový takhle nezvládnul. Už jsem tady četl víc nadávek na motory v MTB, ale nechápu. Za mně můžu říct že nemají chybu. Snad 458čka, mě trochu vrní. Ale to nevím jestli je motorem.

Ještě něco. Kdysi jsem digitalizoval Vackovu Rosničku. O té je známo, že je na jízdu nic moc. Vyměnil jsem motor za pětipólový Mashima. Ale stejně to moc nepomohlo.

MTB má od začátku motory třípólové, jen jednu chvíli byli v kocourech (mluvím o H0 velikosti) motory pětipólové od stejného dodavatele. Ale paradoxně při výrobě bylo větší procento vyřazených motorů pětipólových, tak se přešlo zpět na třípólové. Ano, není to jen motorem, ale záleží i na celkové konstrukci převodů a pojezdu. V tom nemohu MTB vůbec nic vytknout. Roky jezdím v analogu a poslední dobou v digitálu. pokud nestačí dekodéru nastavení z výroby, tak předefinovat nastavení CV co se týče ovládání motoru (já zatím nemusel měnit nic - modelařím v TT a tam jsou motory v MTB modelech taky třípólové). Ze svého pohledu uznávám, že nejsem počítač nýtů, pokud se mi model líbí a mám na něj, tak ho koupím. Ano, MTB je spíše pro jezdiče, ne počítače nýtů ( můj názor). Nicméně v provozu na kolejišti nepřesnosti zaniknou. Kdo chce vitrínkové modely, nechť nakupuje třeba modely za 50 tisíc..

Za asi 8 let mi v MTB modelu odešel jen jeden motor a to v modelu, který najezdil na výstavách XY, snad XYZ kilometrů. Ano, ubrousili se kartáčky na komutátoru třípólového motoru. Pro porovnání, mám i modely Roco i Tillig a třeba i modely vlastní stavby na pojezdech z V100 Tillig. A paradoxně mi odešla pára 377 Roco, která z těch výstavních modelů (ty které používám na výstavách) najezdila nejmíň - odešla převodovka v tendru - nové díly sháním bez úspěchu už 4 roky :-( - hlavní těleso tendru, šnek a šnekové kolo. Za tu dobu odešel jeden motor v MTB (cca 5 modelů) , jeden motor v Roco (v Ragulinovi), jedna převodovka a hlavní těleso tendru v Roco páře 377 (teď aktuálně bohužel jen vitrínový model, není schopen popojet ani 5cm bez zničení ozubených kol), v Tilligu nic neodešlo. Chce to dobrou údržbu, čistil, mazat, seřizovat. pak to běhá spolehlivě a snad ani nezáleží na výrobci. Nevymýšlím si a nejsem ani nějaký ořezávátko. Ano, v soulromí modelařím ve velikosti TT a pracovně se 20 let věnuji výrobě železničních modelů.

Promiňte, snad jsem se rozvášnil v psaní, ale nedalo mi to nereagovat. Zda-li admini uznají, tak ať to smažou nebo přesunou.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1376
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod jipol57 » čtv 11 čer, 2020 10:10 pm

ASi mám v tom Kocourovi (H0) pětipólový. Nevěřím, že by třípólový se dokázal tak jemně převalovat. Modely MTB mi na ježdění stačí, a jak píšeš, při jízdě se nepřesnosti ztratí. Ale toho Brejlovce si asi pořizovat nebudu. Jednak už mám Rokácké, ale ty brejle se jim opravdu nepovedly. I podle těch posledních obrázků. Takové smutné. Jak se říká o dětech před pláčem. Pusinka do podkovičky. A taky nějak moc zapuštěné skla. Já bych bral raději Pielstika. Třeba trochu nepovedeného, ale aspoň nějakého.
jipol57
 
Příspěvky: 1412
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod radula63 » pát 12 čer, 2020 2:59 am

jipol57 píše:ASi mám v tom Kocourovi (H0) pětipólový. Nevěřím, že by třípólový se dokázal tak jemně převalovat.

Jestli máš pětipólový poznáš hned - viewtopic.php?f=15&t=6965&start=750#p236786 - je to na něm napsáno. Jinak tam máš třípólový.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1376
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod George V. » pát 12 čer, 2020 4:13 am

Brejla píše: Problém MTB jsou nekvalitní plastové nápravy.


...tak nevím jak v H0, ale v TT zároveň s přechodem na valivá ložiska přešli i na kovové osy....
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3268
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod Stanin » pát 12 čer, 2020 6:43 am

Mel jsem vcera v ruce vsechny barevne varianty a byly tam sem tam chybky v laku (zubate prechody). Nicmene nich hrozneho a ten model nazivo nepusobi uplne zle. Jinak, jak uz byva u MTB zvykem, u ctyrokeho prosvitaji svetla do sousednich.
Stanin
 
Příspěvky: 565
Registrován: ned 16 čer, 2013 8:48 pm
Bydliště: Brno

Re: T478.3, T478.4, 753, 754 od MTB Model v H0

Příspěvekod sidlo » pát 12 čer, 2020 6:57 am

elvis.jarous díky za fotky. Ty fotky co jsem viděl doposud, tak na nich Brejlovec MTB vypadal hrozně. Říkal jsem si že ho určitě nekoupím. Tvoje fotky ukazují úplně něco jiného a zase nejsem rozhodnutý.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3751
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník