Novinky H0 2016

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Novinky H0 2016

Příspěvekod "Beňa" » pon 10 říj, 2016 5:49 pm

Brejla má rozbitý detektor sarkasmu :(
Když se potkají peníze, volný čas a chuť, vznikají modely...
Uživatelský avatar
"Beňa"
 
Příspěvky: 149
Registrován: ned 06 črc, 2008 11:47 am
Bydliště: Olomouc

Re: Novinky H0 2016

Příspěvekod novk2007 » úte 11 říj, 2016 12:47 pm

Tak Čoudák má pěkné modely . co vím . Ale ještě k jinemu tematu jaké máte zkušenosti s parníma mašinkama z nové produkce Gutzold , Dostala se mě do Hlavy Reko 03 DR Olejovka Jednu dělá Roco Druhou Gutzold . Nemúžu jí dostat z hlavy . Nevím proč už jsem přemýšlel že bych si upravil 03 DR Reko od Fleischmanna a trošku tendr přestavět ale to mě opustilo neb by se to nevyplatilo . Zatím mam parní mašinky jen od Brawy Roca Fleismana Liliputa . Někdo vychvaluje Gutzolda že ji má lepší než Roco . Děkuji za vaší pomoc P.s Novinek na rok 2016 už asi moc nebude. Tak se nezlobte že jsem tu začal rozebírat lonskou novinku
novk2007
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned 23 říj, 2011 6:58 am

Re: Novinky H0 2016

Příspěvekod kokr » čtv 13 říj, 2016 5:27 pm

Dobrý den

chtěl jsem se zeptat na reálnost tohoto modelu. http://www.masinky.cz/produkt/24918-H0- ... /index.htm
Něco podobného jsme viděl LP Turnov v hrozném stavu a částečně vyhořelé, ale bylo to možná ono. Předem děkuji.
kokr
 
Příspěvky: 88
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:41 am

Re: Novinky H0 2016

Příspěvekod Michal Dalecký » úte 18 říj, 2016 8:03 am

Leptané tabulky pro T478.4048 od ROCO máme na prodejně. Kdo si model od nás koupil tak je obdrží buď osobně nebo s další objednávkou.
:: H0, DCC, III-IV :: http://www.ambmodely.cz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1866
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Novinky H0 2016

Příspěvekod Brejla » úte 18 říj, 2016 8:15 am

Michal Dalecký píše:Leptané tabulky pro T478.4048 od ROCO máme na prodejně. Kdo si model od nás koupil tak je obdrží buď osobně nebo s další objednávkou.


Už jsem je včera osadil a model hned vypadá líp. Jenom je mohli hoši od ROCA dodat jako bonus za svoje opomenutí už obroušené, ale to už bychom asi chtěli moc.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Novinky H0 2016

Příspěvekod greenery » čtv 20 říj, 2016 7:20 pm

Tillig opět inovoval vyobrazení
https://www.tillig.com/Produkte/produktinfo-76676.html
https://www.tillig.com/Produkte/produktinfo-70030.html
řada Ut.jpg
řada Ut.jpg (26.63 KiB) Zobrazeno 6075 krát

Počet peřejek odpovídá čelníku vagonu na této fotografii, nebo spíš +/- odpovídá. Tillig si to udělal po svém, po celém obvodu. Měnilo se to v čase a při opravách?
Na většině fotografií i výkrese jsou peřejky užší a je jich cca 12.
greenery
 
Příspěvky: 1065
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: Novinky H0 2016

Příspěvekod radeksindy » čtv 20 říj, 2016 8:57 pm

Vozy měly na čele i na bočnici 12 prken. Jaroměřský exponát Ke 7-17954 má skutečně na čele bez klapky prken 10, ale zřejmě se jedná o výměnu výdřevy v období, kdy sloužil jako pracovní vůz. Ve Zlonicích existuje vůz, který má skutečně 9 prken jak na bočnici, tak i na čele

_DSCF8991.jpg


Vůz sloužil na vlečce ČKD a je hodně upravený. Zcela jistě se nejdná o úpravy provedené u ČSD. Jednak už není nýtovaný, ale když se člověk pozorně podívá, tak zásadní nýty chybí, naopak se objevují navařené výztuhy. Dokonce dostal šikmé výztuhy na čele. Celá výdřeva je nová, což je vidět na druhé straně, kde došlo dokonce k odstranění klapek.

_DSCF9017.jpg


Jak jsem postupně zjistil, TIllig se s nějakým získávání dokumentace a konstruováním modelů nezabývá, ale pouze kopíruje dostupné malosériové modely. Jako předloha kotláku Tillig posloužila stavebnice BV-model, která je naštěstí ve vztahu k předloze provedená velmi dobře a tak i výsledný model Tillig není špatný. Jenom některá konstrukční řešení okopnul, aniž by úplně tušil, proč to tak je. A ani tento uhlák není pochopitelně úžasná konstrukční práce pánů od Tilligu, ale kopie modelu DK-model se všemi jeho chybami. Jenom k ní přidali ještě jednu, a tím je menší počet prken, protože hned na začátku proběhla novinkovým katalogem fotka vozu DR, který k podobné újmě také přišel. Že k tomu existují další fotografie vozů zůstavších u DR, kde je počet prken nezměněný, tak to už pány ze Sebnice moc nezajímá. Takže asi tak :evil:

A ještě dodatek. Spodek na kterém to sedí, je z kotlového vozu s rozvorem 4,0 m, který má Tillig v nabídce. Proto nenabízí variantu bez brzdy, protože takový spodek nemá. To je stejná situace jako s vozy A1 (pozdější O10 Halle), které u ČSD už mezi válkami jezdili jako řada Vu. Ten má také spodek z kotláku.
radeksindy
 
Příspěvky: 2630
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Novinky H0 2016

Příspěvekod greenery » čtv 20 říj, 2016 9:19 pm

.... a kromě toho nesedí proporce - poměr výšky a šířky nástavby je nějako jinak + nepasující podvozek. Skříň na něm sedí vysoko.
Nedělám si iluze, že na obrázku je stále omalovánka.

... už jsem se bál, že budu vyhazovat lepty.....
greenery
 
Příspěvky: 1065
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: Novinky H0 2016

Příspěvekod radeksindy » čtv 20 říj, 2016 9:45 pm

Bohužel proporce bočnice a celého vozu jsou špatně už na uhláku DK-model. Užší krajní pole, neodpovídající sloupky a výztuhy atd. Zajímavé je, že se z nějakého důvodu rozhodli neudělat budku s plochou střechou, která je i ve stavebnici, ale budku s oblou střechou, která vycházela z brzdařských budek kkStB a na vozy se dostávala asi do roku 1921. Později už vozy dostávaly výhradně jen nové s plochou střechou. Paradoxně tak vynaložili spoustu práce a peněz na něco,co tomu modelu zase tolik nepřidá.

Nedělám si iluze, že se jedná o finální podobu modelu. Ale ono se to prodá, jako všechny kraviny ...
radeksindy
 
Příspěvky: 2630
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Novinky H0 2016

Příspěvekod tusakvlasta » ned 23 říj, 2016 2:37 am

radeksindy píše:Bohužel proporce bočnice a celého vozu jsou špatně už na uhláku DK-model. Užší krajní pole, neodpovídající sloupky a výztuhy atd. Zajímavé je, že se z nějakého důvodu rozhodli neudělat budku s plochou střechou, která je i ve stavebnici, ale budku s oblou střechou, která vycházela z brzdařských budek kkStB a na vozy se dostávala asi do roku 1921. Později už vozy dostávaly výhradně jen nové s plochou střechou. Paradoxně tak vynaložili spoustu práce a peněz na něco,co tomu modelu zase tolik nepřidá.

Nedělám si iluze, že se jedná o finální podobu modelu. Ale ono se to prodá, jako všechny kraviny ...

Dal by se vůz s budkou považovat jako bývalý KkStb po přeznačení na ČSD? Mám na mysli jestli se takové vozy reálně k nám dostaly.
Uživatelský avatar
tusakvlasta
 
Příspěvky: 223
Registrován: úte 21 pro, 2010 11:03 pm

Re: Novinky H0 2016

Příspěvekod radeksindy » ned 23 říj, 2016 10:30 am

Vozy kkStB tvořily základ vozového parku ČSD, ale vypadaly úplně jinak - rozvory 4,4 až 4,6 m, nižší stěny, dřevěné boční klapky atd.
radeksindy
 
Příspěvky: 2630
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Novinky H0 2016

Příspěvekod JaroHo » pon 24 říj, 2016 6:30 am

chtěl jsem se zeptat,na PIKO railjet:
vozy v základním setu mi nepřipadají jako originál velké krabicovaté vagony a okna mají blízko sebe, bočnice nejsou hladké jako originál vozy. Můžu se zeptat, podle čeho piko dělalo ty skříně? Je to reálný vůbec?
Díky.
DR5000, Z21app,2x myš, kolejiště ve výstavbě
Uživatelský avatar
JaroHo
 
Příspěvky: 1517
Registrován: čtv 28 bře, 2013 2:59 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Novinky H0 2016

Příspěvekod George V. » pon 24 říj, 2016 7:08 am

Těžce nereálný včetně mašiny. Vozy jsou nějaká Eurofima, univerzální PIKO Hobby forma na osobní vozy, které jen nastříkají do vhodného nátěru, mašina je Hobby Taurus 1016 (správně má být 1216, kterou dělá PIKO jako Expert za jiné peníze). A řidičák je hybrid mezi Eurofimou a čelem Tauruse...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3268
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Novinky H0 2016

Příspěvekod Brejla » pon 24 říj, 2016 10:54 am

elvis.jarous píše:chtěl jsem se zeptat,na PIKO railjet:
vozy v základním setu mi nepřipadají jako originál velké krabicovaté vagony a okna mají blízko sebe, bočnice nejsou hladké jako originál vozy. Můžu se zeptat, podle čeho piko dělalo ty skříně? Je to reálný vůbec?
Díky.


Stačí se podívat na stránky http://www.piko.de a původ této hračky se v hobby modelech dá snadno odhalit. Potom se stačí podívat do řady expert nebo classic na cenový rozdíl a jenom lokomotiva může být dražší než celý hobby set. A řidičák v té sadě není. Samotný stojí cca 1500 Kč.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Novinky H0 2016

Příspěvekod Svratka » úte 25 říj, 2016 1:03 pm

ad. uhlák Ut od Tilliga:

vozy s peřejkami mívaly tyto užší, čili více prken k výšce bočnice, jak zde to už popisují i jiní pánové... Vlivem výměny výdřevy spíše až po vyřazení vozů a změny na vůz pro služební účely, docházelo někdy k použití širších "nenormovaných" prken a tím ke snížení jejich počtu. Toto pozorováno u různých i dnes již neexistujících exemplářů různých řad, samozřejmě uhláků, ale i krytých vozů. Bohužel, pokud se podařilo takový vůz zachránit, málokdy si muzejníci vůz opravili dosazením původních užších prken...
Svratka
 
Příspěvky: 273
Registrován: úte 08 dub, 2014 7:38 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník