Tak nějak nechápu,kde jsi přišel na to,že BR 78 je 20 let stará mašinaTo jej jednoduché. Protože se o I. a II. epochu zajímám, tak k modelům vedu spoustu informací a taky ty modely potkávám na FREMO setkánících. Takže vím, že to je novinka z roku 1991 a od té doby se na něm změnil jen plošný spoj a pár drobností. Vzhledově se jedná o skvělý model, minimálně o třídu výše než Märklin/Trix, bohužel pojezd je "jen průměrný", takže je velice často cílem remotorizací. V každém případě to není žádná novinka.
To je to samé,jako bys tvrdil,že BR 94 dnes je ta samá jako před 10-ti lety. 94 naštěstí není ten samý model co před deseti lety, má od roku 2005 úplně nový pojezd (ten první pocházel z první půlky 80.let).Ten předchozí byl typicky fleischmanský, ale ten vršek byl tak skvělý, že se pro ní daly sehnat extra pojezdy na míru viz:
http://www.lokbau-stadelmann.de/Teichma ... delle.htmlI v současných modelech je Fleischman nahoře lepší než dole. Třeba S3/6 od ROCO je starší model, ale průhled pod kotlem, kola, silueta jsou perfektní, model jezdí dobře. Fleischmann je dole pohledové prostě horší, ale jezdí také dobře. Na druhou stranu má výrazně lepší nátěr a detaily. Chtělo by to nějak zkombinovat dohromady
Nicméně stále platí,že pokud něco dobře funguje,tak proč to měnit?Samozřejmě, proč slejzat ze stromů.
Když se Märklin dostal před pár lety do prvních problémů, tak jejich tehdejší vedení poprvé přiznalo, že hlavní příčina problémů je příslišná stagnace, soustředění se na sběratele a zájemce, jejichž hlavní cíl byla spolehlivost a schopnost udržet se na kolejích různých vlakodromů.