Papousek ve velikost H0

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Příspěvekod Popopo » pát 29 led, 2010 3:00 pm

Převodovka nad rám přesahovat bude, schová se ale v popelníku.

Asi takhle:

Obrázek

Motor bude v rámu pevně, převodovku bude pohánět přes kardan.
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 386
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod marwin » pát 29 led, 2010 3:09 pm

Popopo píše:Převodovka nad rám přesahovat bude, schová se ale v popelníku.

Asi takhle:

Obrázek

Motor bude v rámu pevně, převodovku bude pohánět přes kardan.


Aha, dekuji za ujasneni. Predpokladal jsem, ze budete hnat vsechny hnane/sprazene dvojkoli, pak by velikost prevodovky byl problem.
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 679
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pát 29 led, 2010 3:20 pm

Jinak o výrobě nových kol jsem uvažoval, bohužel ale technologie 3D, plus nechat je nalisovat v plastu, je pro "pár"těch našich modelů naprosto nerentabilní. Druhá možnost je odlévání z resinu či kovu - zde je zas obrovský problém se smršťováním formy, takže opět nelze dodržet parametry pro zachování požadovaných vlastností kol (středy a následná souosost, vnější průměr kola pro nalisování okolků). Pavlovo řešení pak vychází v tomto kontaxtu jako nejlepší.

V kastli se počítá se zástavbou zvukáče a v kotli bude místo i pro zástavbu kouřáku. Model je od začátku plánován pro DCC provoz.
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod jiri739 » pát 29 led, 2010 4:04 pm

Zatím to vypadá slibně. Držím vám palce ať to vyjde.
HO DCC
Uživatelský avatar
jiri739
 
Příspěvky: 125
Registrován: pát 16 led, 2009 10:53 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod radeksindy » pát 29 led, 2010 8:00 pm

Dva dotazy ke konstrukci:

1. Přemýšleli jste o tom dát motor spíše do kotle?

2. Bude pohon jediné nápravy u takové lokomotivy stačit? Ja vím, že se to občas dělá, ale obvykle jsem to viděl u menších lokomotiv.
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod Pája » pát 29 led, 2010 10:47 pm

radeksindy píše:Dva dotazy ke konstrukci:

1. Přemýšleli jste o tom dát motor spíše do kotle?

2. Bude pohon jediné nápravy u takové lokomotivy stačit? Ja vím, že se to občas dělá, ale obvykle jsem to viděl u menších lokomotiv.


Jak jedné? Pokud vím je to pára,takže má spojené všechny hlavní/velké kola,nebo ne?V TT to ROCO tak má na BR80,motor pohání poslední nápravu a rozvody (od toho to maj v názvu) to rozvedou. 8) :wink:
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod George V. » sob 30 led, 2010 7:11 am

Mám od Roco tři páry a všechny to mají řešené stejně, přímý pohon jedné nápravy, ostatní spřažené...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Popopo » sob 30 led, 2010 9:49 am

ad dva dotazy ke konstrukci:
1. Přemýšlel jsem. Kotel je ale poměrně vysoko, byl bych omezený ve výběru motoru, převodovka by byla komplikovanější a takto si Petr může s kotlem dělat co chce a nebudeme se vájemně omezovat.
2. Vycházím z konstrukce stavebnic pojezdů anglických lokomotiv, kde je toto řešení běžné. Spojnice budou pohánět ostatní dvojkolí. V ložiskách spojnic pak sice musí být minimální vůle, ale dá se to zvládnout. Nápravy budou odpružené, pohánět všechny nápravy by pak bylo příliš komplikované (kardany mezi nápravovými převodovkami).

Pájo, rozvody rozvádí páru...
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 386
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod alf » sob 30 led, 2010 11:27 pm

Chlapi,zdá se to moc pěkné všechna čest..asi jsem tu přehlédl malou drobnost..kolik to bude stát?
Ad.Pája,on to zas tak špatně nenazval..obvykle říkáme ..rozvod parního stroje.. :)
alf
 
Příspěvky: 222
Registrován: úte 01 led, 2008 11:43 pm
Bydliště: Letohrad

Příspěvekod Petr Zatrepalek » ned 31 led, 2010 8:51 am

alf píše:Chlapi,zdá se to moc pěkné všechna čest..asi jsem tu přehlédl malou drobnost..kolik to bude stát?
Ad.Pája,on to zas tak špatně nenazval..obvykle říkáme ..rozvod parního stroje.. :)


Info viz výše!
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Popopo » ned 31 led, 2010 10:27 am

Cena pojezdu bude záviset na ceně komponent (jen kolečka jsou cca 1500 CZK) a pak na tom, kolik prototypů postavím, než se věc povede.

Dle Příručky pro strojvedoucí parní loko jsem pochopil, že rozvod parního stroje rozvádí páru, kola mezi sebou spojují spojnice. :)
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 386
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod George V. » ned 31 led, 2010 11:36 am

Rozvod parního stroje je v podstatě totéž, čemu se rozumí rozvody u spalovacího motoru. Je to systém řízení plnění parního válce, tj. šoupátka (ev. ventily), jejich pohon a "regulace".
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Pája » ned 31 led, 2010 11:50 am

Kamarádi/kolegové děkuji,že jste se mě snažili zastat,ale pokud jsem použil špatný název,patří mi to a naplno do mě.Má to výhodu,že se aspoň dovím něco nového a snad neumřu jako úplný blbec.
PS: pro znalý,spojnice se může nazvat všechno to ,,tyčový" co se dole točí,hejbe,kvrdlá a poskakuje?Poučte nás neznalý a nebo dejte odkaz na nějaký obrázek s popisem tech bazmeků.Děkuje termínus-technikus neznalý,ale páry obdivující Pája
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod Jarda H. » ned 31 led, 2010 1:31 pm

Pája píše: ..... dejte odkaz na nějaký obrázek s popisem tech bazmeků. ..... Pája



To Pája : pomůže tohle ? http://fira.hyperlink.cz/tech3.htm
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Pája » ned 31 led, 2010 1:47 pm

Nevím zda mi to pomůže,ona se nabízí otázka jestli mě vůbec něco pomůže :lol: ,ale zkusím se tím prokousat,děkuji.
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků