George V. píše:Ad 745:
Jak jsi to zjistil, že je pootočený komutátor? Mně ta 745 jezdí dobře, ale zdá se mi, dost pomalu. Může to být tím? Jinak podle papírů má setrvačník také...
Pootočení komutátoru se navenek projeví tak, že se model při jízdě na jednu doslova "vleče" a na druhou stranu "letí jak raketa", respektive motor má na jednu stanu výraně vyšší otáčky než na stranu druhou a "hřeje se" (tento poznatek mám od staršího kolegy-modeláře, který naše snažení sleduje už z modelářského nebe a možná se nestačí divit

Tu loko kupoval kolega v e-shopu přímo v místě jeho působení a při předvedení modelu si toho zřejmě nevšiml........
George V. píše:Ad pohony v tendru:
Mám dvě mašiny s pohonem v tendru a nic moc. Dokud jsou bandáže měkké tak to jakž takž jezdí, pak už má v kopci ta mašina co dělat sama se sebou, natož ještě táhnout nějaký vagony. Obzvlástě BR 01 je na to dost háklivá...
No jo, když jsem si kupoval první BR 01, tak jsem si taky říkal co to ti blbci v Piku v NDR vymysleli.


U BR 38 jsou navíc hnaná všechna 4 dvojkolí.........u BR 56 jsou navíc všechna bandážovaná........
PS: Ten tendr (u BR 01, 03) se musí u většiny staré produkce vyladit.