Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod PASKVAL » úte 23 úno, 2016 2:00 pm

Lamina od TI bude. O to sa nikto bat nemusi. Pani z Brna uz dlhsie riesia jeden problem ktory maju aj modely od MTB. A ked vyriesia, pojde do predaja :wink:
PASKVAL
 
Příspěvky: 198
Registrován: pát 12 úno, 2016 7:04 am
Bydliště: Martin

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod greenery » úte 23 úno, 2016 2:09 pm

PASKVAL píše:Lamina od TI bude. O to sa nikto bat nemusi. Pani z Brna uz dlhsie riesia jeden problem ktory maju aj modely od MTB. A ked vyriesia, pojde do predaja :wink:


....... jsi tajemnej jak hrad v Karpatech
greenery
 
Příspěvky: 1065
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod sidlo » úte 23 úno, 2016 2:54 pm

Petr Zatrepalek píše:Možná to tak vyznívá, a je to naopak jen dobře! Protože tím že si to koupíš (kupujete) jen podporuješ (podporujete) výrobu dalších nepodarků a odfláknutých věcí. I to je určitý úhel pohledu na věc. Nebo si snad myslíš (myslíte), že pouhým remcáním tady na foru nebo facebooku něco změníš /změníte? ...

Úhel pohledu na věc máme zcela opačný. Je to špatně a pokusím se říci proč.

Trh funguje podle pravidel (je na to celá věda - ekonomie) a nefunguje podle našich přání. Pokud na trhu zrušíme firmy, které nemáme rádi, tak ty co zbydou zvýší svoje ceny a zhorší kvalitu svých výrobků. Už tak úzká obec modelářů se ještě ztenčí, protože více lidí na to nebude mít peníze.

Pokud bude více firem vyrábět levnější modely, tak to přitáhne více zákazníků. A ti co budou chtít uspět v tvrdší konkurenci tak sami budou muset zvyšovat kvalitu.

Tím, že odstraníme jednu firmu z trhu kterou nemáme rádi, tak svoji pozici zákazníka ještě více zhoršíme.

Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme o tom vést spor, ale to je asi tak všechno co proti tomu můžeme dělat.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod caruso82 » úte 23 úno, 2016 4:02 pm

Sidlo, nevšimol som si, že by niekto hovoril o odstránení firmy MTB z trhu, ak sú tu negatívne odozvy tak hlavne na nekomunikaciu MTB s odbornou verejnosťou.
caruso82
 
Příspěvky: 93
Registrován: pon 07 črc, 2008 9:45 am

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod Brejla » úte 23 úno, 2016 4:10 pm

sidlo píše:
Trh funguje podle pravidel (je na to celá věda - ekonomie) a nefunguje podle našich přání. Pokud na trhu zrušíme firmy, které nemáme rádi, tak ty co zbydou zvýší svoje ceny a zhorší kvalitu svých výrobků. Už tak úzká obec modelářů se ještě ztenčí, protože více lidí na to nebude mít peníze.

Pokud bude více firem vyrábět levnější modely, tak to přitáhne více zákazníků. A ti co budou chtít uspět v tvrdší konkurenci tak sami budou muset zvyšovat kvalitu.

Tím, že odstraníme jednu firmu z trhu kterou nemáme rádi, tak svoji pozici zákazníka ještě více zhoršíme.

Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme o tom vést spor, ale to je asi tak všechno co proti tomu můžeme dělat.

Tak přesně takhle to naštěstí nefunguje a děsím se toho, kdyby k tomu někdy došlo-asi by v tom případě moje firma zkrachovala.
Pokud z trhu zmizí firmy, které jsou proslulé vysokými cenami a nekvalitní výrobou, je to varování pro přeživší a impuls pro ně, aby vyplnily mezery na trhu po zaniklé firmě. Díky tomu, že jim naroste produkce, mohou si dovolit zlevnit a zkvalitnit výrobu. Finanční objemy, které jsou zákazníci schopni za modely vydat zůstávají prakticky stejné. Díky tomu, že zákazník může nakoupit více modelů je psychologicky váben i k nákupu dalšího příslušenství k těmto modelům a o něco vyšší útratě a z toho plynoucím vyšším ziskům výrobců, kteří pokud jsou rozumní, tak zisk zpětně investují do výroby. To jim umožní zkvalitnit a zlevnit výrobu, což vede k dalšímu rozvoji.
To, že některé firmy se pokusí zdražit je pravda, ale moc dlouho jim to nevydrží. Příkladem z poslední doby je Roco a Fleischmann, které klesající prodeje donutily změnit obchodní strategii. Zatím snížily ceny a je předpoklad, že v další etapě budou muset jít nahoru i s kvalitou. Podobný problém čekám i u PIKA, které začíná šponovat ceny a zkouší, co trh ještě akceptuje.
Snížení cen neudělali Roco s Fleischmannem proto, že nás mají rádi, ale proto, že trh a zákazníci, kteří odmítli nakupovat jejich nekvalitní a předraženou produkci je k tomu donutili.
Jasnější důkaz, že je to zákazník kdo si může diktovat, snad není. Modely naštěstí nejsou něco, co je nezbytné k životu a chvilku čekat, než výrobce a prodejce dostane rozum, vydržíme a rozhodně se naše pozice zákazníka nezhorší. Těmi, kdo nevydrží, jsou nenažraní nekvalitní výrobci a prodejci.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod TTmili » úte 23 úno, 2016 4:42 pm

Jeden o voze, druhej o koze. Nicméně souhlasím s Petrem, prvně nám tady uctívači předhazují, že nemáme brečet na DF, ale snažit se o to aby se "modely" od MTB nekupovaly, že jen tak se dobereme tendence navyšovat kvalitu, a najednou když už to tím směrem skoro jde, tak zase začnete řvát jak kdyby vám někdo držel kudlu pod krkem a našeptával "jestli si to koupíš, končíš". Tak si hergot vyberte. V principu nikdo nechce aby jakákoliv firma končila, ale malou prodejností třeba ještě může jít ta zabedněná palice trochu popostrčit k tomu aby se snažil o lepší úroveň svých výrobků, a ne aby nad tím mávnul rukou protože ono se to přece prodává.

S tím souvisí i pár mých otázek přímo na Michala Daleckého, které mi vyplynuly z recenze. A hodím je sem formou mnou již v minulosti použitou.
Recenze píše:... Ale tady se snad blýská na lepší časy. Měl jsem s panem Báňou minulý týden osobně dlouhý rozhovor a bylo mi hodně věcí vysvětleno a je pravda že část s nich je logická případně ovlivněná složitostí výroby....

No tak utvrzování v tom že to bude lepší, to už tady taky bylo, a ono nic. Nicméně by mě zajímalo co konkrétně na tom peršingu je ovlivněno složitostí výroby? Konkrétně mi jde o chyby typu vyšší pluhy, naprosto neodpovídající okénka na boku stanovišť, větší šířka mašiny, nedodržené úhly sklonů střech, atd.?

Recenze píše:... Plusem jsou pěkně provedené podvozky a paprsková kola. Jejich výroba není jednoduchá a u MTB ji zvládli na jedničku. Podvozek a jeho masky jsou opravdu pěkné....

Ano, pravda, paprsková kola jsou složitá na výrobu, ale rozhodně bych netvrdil že je MTB zvládlo na jedničku, nebo snad průměr kola o 0,6mm menší je dobře zvládnutá práce? Navíc to opět nijak nesouvisí s jakoukoliv technologickou složitostí výroby. A navíc na první pohled viditelně menší kola ještě umocňuje rozměrově naddimenzovaný podvozek, kdy ložiskové domky a celá část primárního vypružení je možná v měřítku kolem 1:60 až 1:70. Proč jste při porovnávání fotil všechna místa kde mají Piko i ČS Train také chyby, ale podvozky na porovnání jste nenafotil? Nebo snad nafotil ale bylo tam moc patrné humpolácké provedení MTB a to, že kola zpod masek lezou mnohem méně než mají?

Recenze píše:... Pluhy jsou širší právě díky šířce karosérie. Jejich výřezy v horní části jsou pro bezproblémový chod kulisy, která pracuje v plném rozsahu ...
Ale notak, šírku pluhů nikdo přece neřešil, to je jasný že bude blbě (když je blbě široká celá mašina), a ani se nad tím nikdo už nepozastavoval. Problém je v celé velikosti pluhů hlavně na výšku. Navíc při pohledu na fotku z čela kdy jsou vedle sebe všechny tři mašiny se jednak ukazuje že ČS Train má pluhy nejlepší, a taky že být pluy správně vysoké, ani by v nich výkus nemusel být, nebo ne tak velký. O absenci stupačky bych mohl pomlčet, ale opět, nějaká technologická složitost výroby? Patrně ne, jen si na ní kreslič z paměti rychle nevzpoměl.

Recenze píše:... Karosérii od MTB jsme srovnávali s karosériemi jiných výrobců a jiných modelů. V průměru je 163 od MTB o 1 - 2mm širší a tím pádem je i čelo lokomotivy při zachování všech úhlů o tyto milimetry širší....
Proč jste kastli MTB peršana srovnávali s kastlemi jiných výrobců a ne s reálnými rozměry? Dobrali byste se k "překvapení" že právě ty úhly zachovány nebyly ani náhodou, protože pokud je skříň o 1,8mm širší tak logika velí, že pro zachování základních proporcí by to by mělo být to čelo také o 1,8mm širší. Nicméně je o 2,8mm širší, jakto? Asi to s těma úhlama nebude tak slavné, že?

Recenze píše:... Model jsme otestovali na našem tesotvacím okruhu s R358mm od FL....
A proč byla mašina bez kastle? Že by s nasazenou kastlí těch R358 neprojela? Podle vytočení podvozků dááááleko přes rám to tak nevypadá. A to je bezmála o 2mm širší než by měla být, a dokonce i než Piko nebo ACME a dle dostupných podkladů tyto projedou oblouky i menší. Takže proč je ta mašina vlastně rozšířená? Co bylo tak technologicky nepřekonatelné?

Recenze píše:...
V analogu bohužel měřící vůz pracoval až při 10 voltech a tak rychlosti vycházejí takto:

10V = 73km/h
15V = 101km/h
18V = 120km/h
....
Panenko, 120km/h už při 18V? Já vím, zase se bude argumentovat tím, že nikdo nemá oblouky na 120, reálně dlouhé staniční koleje a kdesi cosi, ale pokud vím tak existuje něco jako normy NEM, a ty něco o rychlosti modelů praví. Ale patrně nejsou ty normy až tak závazné když se nedodrží ani rozteč nárazníků. Jen pro zajímavost, co rychlý peršani, s těma se bude jezdit při 21V?

Závěrem, modlím se aby někoho nenapadlo udělat takhle Eso i v TT, strašně nerad bych si tu mašinu nekupoval.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod mlha » úte 23 úno, 2016 5:18 pm

sidlo píše:
Petr Zatrepalek píše:Možná to tak vyznívá, a je to naopak jen dobře! Protože tím že si to koupíš (kupujete) jen podporuješ (podporujete) výrobu dalších nepodarků a odfláknutých věcí. I to je určitý úhel pohledu na věc. Nebo si snad myslíš (myslíte), že pouhým remcáním tady na foru nebo facebooku něco změníš /změníte? ...

Úhel pohledu na věc máme zcela opačný. Je to špatně a pokusím se říci proč.

Trh funguje podle pravidel (je na to celá věda - ekonomie) a nefunguje podle našich přání. Pokud na trhu zrušíme firmy, které nemáme rádi, tak ty co zbydou zvýší svoje ceny a zhorší kvalitu svých výrobků. Už tak úzká obec modelářů se ještě ztenčí, protože více lidí na to nebude mít peníze.

Pokud bude více firem vyrábět levnější modely, tak to přitáhne více zákazníků. A ti co budou chtít uspět v tvrdší konkurenci tak sami budou muset zvyšovat kvalitu.

Tím, že odstraníme jednu firmu z trhu kterou nemáme rádi, tak svoji pozici zákazníka ještě více zhoršíme.

Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme o tom vést spor, ale to je asi tak všechno co proti tomu můžeme dělat.

Pokud nebudeme kupovat šunt tak firma zdechne sama. Nejde o to, jestli máš firmu rád nebo ne, Roco při svém skoro dominantním postavení na trhu si nedovolí dávat do modelů motory s životností jeden až dva měsíce.
Pokud bude více firem vyrábět levnější modely, tak na nich musí v něčem ušetřit, budou šetřit v nákladech nebo zisku Ty ekonome?
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod Petr Zatrepalek » úte 23 úno, 2016 5:46 pm

sidlo píše:
Petr Zatrepalek píše:Možná to tak vyznívá, a je to naopak jen dobře! Protože tím že si to koupíš (kupujete) jen podporuješ (podporujete) výrobu dalších nepodarků a odfláknutých věcí. I to je určitý úhel pohledu na věc. Nebo si snad myslíš (myslíte), že pouhým remcáním tady na foru nebo facebooku něco změníš /změníte? ...

Úhel pohledu na věc máme zcela opačný. Je to špatně a pokusím se říci proč.

Trh funguje podle pravidel (je na to celá věda - ekonomie) a nefunguje podle našich přání. Pokud na trhu zrušíme firmy, které nemáme rádi, tak ty co zbydou zvýší svoje ceny a zhorší kvalitu svých výrobků. Už tak úzká obec modelářů se ještě ztenčí, protože více lidí na to nebude mít peníze.

Pokud bude více firem vyrábět levnější modely, tak to přitáhne více zákazníků. A ti co budou chtít uspět v tvrdší konkurenci tak sami budou muset zvyšovat kvalitu.

Tím, že odstraníme jednu firmu z trhu kterou nemáme rádi, tak svoji pozici zákazníka ještě více zhoršíme.

Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme o tom vést spor, ale to je asi tak všechno co proti tomu můžeme dělat.


Naopak, trh se řídí nabídkou a poptávkou. Základní ekonomická poučka - když už tedy zminuješ ekonomickou vědu - kterou učí možná už i na základce (mě to učili na SEŠ Resslova a pak na VŠE v rámci "politické ekonomie kapitalismu", po 89 pak rok a půl i v rámci klasických kurzů mikro a makroekonomie...). Nebudu podrobněji zminovat další základní ekonomickou poučku týkající se cenové křivky produktu. Kdo chce nastuduje, kdo zná, tak ví o čem mluvím... Trh se vyvíjí a reaguje samozřejmě i v závislosti na dalších aspektech jako např. devizová intervence ČNB, změny fiskální politiky státu apod., což má samozřejmě vliv jak na stranu "nabídky" tak zejména "spotřebitelské" chování na straně poptávky. Velmi zjednodušeně - je-li zle, lidé kupují jen tzv statky nezbytné (jídlo, palivo, výdaje na bydlení apod), naopak je-li dobře i statky zbytné (v našem případě vláčky). Strana nabídky (výrobci a poskytovatelé služeb) se přizpůsobuje, nikoliv naopak - tedy s vyjímkou státem vlastněných podniků a některých monopolních firem...

Takže ještě jednou - nebudem-li kupovat nekvalitní předražený produkty, tak logicky dojde k tomu, že bud si výrobce přes své distributory uvědomí že s danou cenou za aušusový výrobek na trhu neuspěje , a sníží ji /viz cenová křivka produktu/ , nebo vyrobí lepší produkt aby si udržel pozici na trhu. A pokud toto neudělá, někdo jiný velmi rychle zaplní vzniklou mezeru a nepružný výrobce zanikne... Samozřejmě to takto nefunguje z krátkodobého hlediska, nicméně z dlouhodobého a mnohdy i střednědobého naprosto spolehlivě - tedy pokud "někdo" aušusovýho výrobce záměrně nedotuje (EU kupříkladu...)
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod mlha » úte 23 úno, 2016 5:56 pm

sidlo píše:
viky píše:...Vojtíku... Věř že hodně lidí by rádo slyšelo tvůj názor.

V zájmu duševního zdraví viky, který sám sebe začíná považovat za větší skupinu lidí navrhuji

  • VojtikJ napíše pro viky soukromou zprávu a zeptá se ho na správnou odpověď
  • viky prozradí správnou odpověď v SZ pro VojtikJ
  • VojtikJ publikuje správnou odpověď (musí to být ta od viky) ve vlákně
  • viky ve vlákně prohlásí, že měl pravdu
  • viky přestane opakovat stále dokola stejný text

Snad to zabere.

řekl bych, že kolega sidlo a vojtik jedno jsou, jenom mě klame ten pravopis....
Naposledy upravil mlha dne úte 23 úno, 2016 6:18 pm, celkově upraveno 1
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod PajaF » úte 23 úno, 2016 6:08 pm

Jen pro ty ekonomicky (ne)vzdelane - pokud klesne konkurence, ceny se zvysi nebo snizi?
PajaFt
Uživatelský avatar
PajaF
 
Příspěvky: 205
Registrován: sob 31 črc, 2010 4:36 pm
Bydliště: Waier in Sudetenland

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod 362.001 » úte 23 úno, 2016 6:31 pm

Ja mám k tomu celému len jednu poznámku.
Recenziu radšej nekomentujem, od predajcu je pochopiteľná. Nestotožňujem sa však s dookola omieľaným tvrdením, že o nič nejde, veď komu sa páči, kúpi, komu sa nepáči, nekúpi. Somarina. Totižto tým, ktorým sa model MTB nepáči, jeho úspešným predajom odchádza nádej, že to v blízkej budúcnosti urobí iný výrobca a lepšie.
Mám za to, že pokiaľ MTB svojim nepodarkom nasýti trh a vychytá iným potenciálnym výrobcom rybník, je o to menej pravdepodobné, že sa doň pustia firmy ako Piko, ACME, Roco či trebárs Techimage, u ktorých je predpoklad, žeby minimálne tú kasňu zvládli lepšie.
A teda myslite si čo chcete, predajnosť MTB priamo uškodí nám náročnejším, čo čakáme na lepší model od inej firmy.
Čo už no, svet sa nerúca, ja si tiež budem musieť vystačiť ďalej s mojimi ČStrainmi.
362.001
 
Příspěvky: 49
Registrován: ned 07 lis, 2010 7:27 am

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod mlha » úte 23 úno, 2016 6:42 pm

362.001 píše:Ja mám k tomu celému len jednu poznámku.
Recenziu radšej nekomentujem, od predajcu je pochopiteľná. Nestotožňujem sa však s dookola omieľaným tvrdením, že o nič nejde, veď komu sa páči, kúpi, komu sa nepáči, nekúpi. Somarina. Totižto tým, ktorým sa model MTB nepáči, jeho úspešným predajom odchádza nádej, že to v blízkej budúcnosti urobí iný výrobca a lepšie.
Mám za to, že pokiaľ MTB svojim nepodarkom nasýti trh a vychytá iným potenciálnym výrobcom rybník, je o to menej pravdepodobné, že sa doň pustia firmy ako Piko, ACME, Roco či trebárs Techimage, u ktorých je predpoklad, žeby minimálne tú kasňu zvládli lepšie.
A teda myslite si čo chcete, predajnosť MTB priamo uškodí nám náročnejším, čo čakáme na lepší model od inej firmy.
Čo už no, svet sa nerúca, ja si tiež budem musieť vystačiť ďalej s mojimi ČStrainmi.

Nesouhlasím, Roco prodává dál svoje bardotky a čmeláky, raději s počkám na kvalitu. A to neobhajuji jejich cenovou politiku, ale čmelák za 4 000 Kč v loňském výprodeji nemá konkurenci
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod Brejla » úte 23 úno, 2016 6:48 pm

mlha píše:Nesouhlasím, Roco prodává dál svoje bardotky a čmeláky, raději s počkám na kvalitu. A to neobhajuji jejich cenovou politiku, ale čmelák za 4 000 Kč v loňském výprodeji nemá konkurenci


Já koupil osm zvukových Rocobardotek v různých verzích po 5200 Kč/kus, což se mi zdá ještě výhodnější :mrgreen:
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod 362.001 » úte 23 úno, 2016 6:57 pm

Veď kiež by som sa mýlil.
Roco prišlo s čmeliakmi po Techimage, ktorí predajnosťou dieru do sveta neurobili, a zhruba naraz s Pikom, takže prichádzali na nenasýtený trh.
Taktiež zamračené MTB a Roco prišli priblížne naraz, takže aj s touto komoditou si hladný trh konkurenti rozoberali od začiatku súčasne.
Ak by sa v čase ohlásenia peršingov od MTB črtalo, že sa do ich výroby v blízkej budúcnosti pustí ešte niekto iný, tak by veľa nie úplne rozhodnutých ľudí čakalo, porovnalo si výkon/cenu a potom sa rozhodlo.
Teraz je bohužiaľ predpoklad, že mnohí nedočkavci si MTB-čko kúpia, nech už je aké je. Lebo však iné nie je. Ak už budú mať MTB, tak je menej pravdepodobné, že si kúpia neskôr ten istý model ešte aj od iného výrobcu. Verím, že každý solídny výrobca si pri výbere modelu robí najprv prieskum trhu, či by bol odbyt, dnes nik nepôjde do ekonomickej samovraždy.
Ale hovorím, kiež by som sa mýlil.. uvidíme ešte, čo ACME.
362.001
 
Příspěvky: 49
Registrován: ned 07 lis, 2010 7:27 am

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod Brejla » úte 23 úno, 2016 7:04 pm

Pro ACME by to nemusel být problém. Kvalitní pojezd má, karoserii by za rok mohlo zvládnout a v té době už budou rok staré MTB 163 ojeté a zralé do šrotu a bude potřeba je nahradit něčím provozuschopným a koukatelným.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků