Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod E27 » čtv 19 kvě, 2016 5:18 pm

Tak ja neviem, ale u mňa katastrofa. Pri jazde sa prejavovala nadprúdová ochrana prvej motorovej skupiny.. Pri preskoku na paralelné stupne odpálilo HV a po opätovnom oživení už búchala pri druhom stupni.. Zhoreli fechralové odporníky. ďalšia jazda už len s príprahom... :mrgreen:
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod E27 » pát 20 kvě, 2016 6:28 pm

mikinko, neviem aký model si opisoval, ale troška upravím tvoje nadšenie.
Obal lokomotívy prešiel zmenou. Táto zmena je žiaľ negatívna ako pozitívna, nakoľko je stroj menej chránený proti pohybom v krabici, dochádza k odlamovaniu strešných partií. Pri pohľade ne model v krabici mi hneď napadne, že si to odnáša bleskoistka.
Pruh opravili, to je pravda, tlmiče nechali, ale nevadí.
Jazdné vlastnosti sú horšie ako u predchádzajúcich verzií. Rušeň sa po koľajniciach doslovne odvaluje, ale po konzultácií s odborníkmi je to spôsobené možno bandážami.
Mikinko,
jazdí kľudne, nekýve sa,

No nevie neviem...
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod sidlo » sob 21 kvě, 2016 8:03 am

mikinko píše:Myslím si, že je veľmi dobré popísať aj nedostatky modelu a snažiť sa nejakým spôsobom tlačiť na výrobcu, predajcov, aby sa kvalita pohla smerom dopredu. Žiaľ, práve prístup, že to mnohým nevadí a zažmúria jedno aj obe oči, lebo to majú na hranie (nie je v tom prípade lepšie kúpiť hobby taurusa za polovičnú cenu ?), že veď je to lepšie ako to čo sa predáva na burze (a práve tá neskutočná tolerancia našich modelárov spôsobila to, že sa na burze často krát predáva "bľuvajz") znamená, že sa asi NIKDY nedočkáme pekného československého modelu v kvalite ako sa dočkali napríklad poliaci v podobe ET41, EU07, EP07, ....
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod jirkan » sob 21 kvě, 2016 5:22 pm

Těžko mohu srovnávat s předchozími verzemi, protože žádnou nemám, takže spíš můj názor jako majitele první lokomotivy (i od tohoto výrobce). Balení vypadá docela solidně, pokud je nasazen i díl na střeše, tak se mi zdá, že model sedí v krabičce docela spolehlivě. Neměl jsem ani problém s vybalováním, vše šlo hladce.
Detaily a shodu s předlohou nechť posoudí ti, co jsou v tom více znalí, než já. Nicméně celkový dojem na kolejišti je dobrý a nic přímo neuráží pozorovatele.
Model je bez spřáhel, díl s kulisou a šachtou je jen na jedné straně, na druhé jsou kompletní nezkrácné imitace hadic, háku atd.
Protože mám zvukovou verzi, tak jízdní vlastnosti jsem testoval v digitálu. Označil bych je za obvyklé, nic co by překvapilo. Chod se jeví docela tichý, slyšet je hlavně zvuk od kol. Nastavená maximálka je docela vysoká, to ale odpovídá předloze, já jen raději pomalou jízdu. I ta je přijatelná bez zásadních problémů se sběrem proudu či výpadků zvuku. Žádné zvláštní pohyby či kolébání jsem nepozoroval ani při maximální rychlosti.
Kvalitu zvuků také nebudu komentovat, jen se mi zdá, že proti tomu, co jsem slyšel u starších verzí na prodejně je to teď podstatně hlasitější, takže je asi konečně použit reprák s ozvučnicí přiměřené velikosti. Nicméně nepochybuji o tom, že zvuky, které nabídne kolega Jacek budou někde úplně jinde.
Celkově mohu říci, že model splnil má očekávání a žádný zásadní problém jsem nezaregistroval. Takže z mé strany OK.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod tusakvlasta » sob 21 kvě, 2016 5:33 pm

Prominte že se vám pletu do diskuse a že se nevyznám v označení elektrik. Nedávno jsem přijížděl od jihu do Košic kolem nádraží a tam jsem viděl od silnice několik dvojtých elektrických lokomotiv staršího i prastarýho provedení. Pak jsem viděl o kus dál na trati soupravu 2 krát 2 dvojčata jak táhnou krokem těžkej nekonečnej náklad a vypadalo to impozantně. Tyto loko jezdily určitě i v ČSD a myslím že by to byla pro výrobce velká výzva a to bych si snad i já jednu koupil, i když dělám do páry. Máte někdo odkaz na fotky?
Uživatelský avatar
tusakvlasta
 
Příspěvky: 223
Registrován: úte 21 pro, 2010 11:03 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod sidlo » sob 21 kvě, 2016 6:23 pm

Je to širokorozchodná lokomotiva řady E 469.5 / 125.8
http://spz.logout.cz/vozidla/125/125.html
Modelovat širokorozchodnou trať, tak to je výzva. Ty lokomotivy vezly železnou rudu. Dost těžký vlaky.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod George V. » ned 22 kvě, 2016 10:22 am

mikinko píše:K samotnému prípadnému modelu - je to tak okrajová záležitosť (jedna jediná trať), že by výroba bola pravdepodobne nerentabilná ....


Ale zase pokud by se někdo pustil do velblouda (řada 130), tak by se to při dobré přípravě dalo levně zvládnout. Akorát by výrobce musel mít v portfoliu i starší řady lokomotiv (141,12x) a to kvůli podvozku... Třeba se jednou dočkáme. A možná, že to ani nemusí dlouho trvat... ET 40 PKP :) .
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod hummus » ned 22 kvě, 2016 3:18 pm

E27 píše:mikinko, neviem aký model si opisoval, ale troška upravím tvoje nadšenie.
Obal lokomotívy prešiel zmenou. Táto zmena je žiaľ negatívna ako pozitívna, nakoľko je stroj menej chránený proti pohybom v krabici, dochádza k odlamovaniu strešných partií. Pri pohľade ne model v krabici mi hneď napadne, že si to odnáša bleskoistka.
Pruh opravili, to je pravda, tlmiče nechali, ale nevadí.
Jazdné vlastnosti sú horšie ako u predchádzajúcich verzií. Rušeň sa po koľajniciach doslovne odvaluje, ale po konzultácií s odborníkmi je to spôsobené možno bandážami.

V podstatě musím potvrdit slova E27. V mém případě už vzala bleskojistka za své :(
Jízdní vlastnosti nemůžu plně posoudit, protože lokomotiva zatím jela jen na zkušebním okruhu, ale žádně větší problémy jsem nezaznamenal.
To co ale nechápu je, proč A.C.M.E cpe na jednu stranu šachtu s kinematikou a na druhou plnohodnotný hák, hadice a žádnou šachtu. Já si do modelu ještě naistaluju zvukový dekodér, takže lokomotivu stejně budu rozdělávat a druhou kinematiku si doplním, ale tomuto řešení prostě nerozumím.
Další drobnosti jako otisky malých čínských prstíků na oknech a některých dílech jsou už u A.C.M.E taková klasika.
Celkově jsou ale pocity z provedení modelu, přes veškeré drobné problémy velmi pozitivní.
HO - DCC, IVb
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 598
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Tempotaxi » ned 22 kvě, 2016 5:36 pm

hummus píše:V podstatě musím potvrdit slova E27. V mém případě už vzala bleskojistka za své :(
Jízdní vlastnosti nemůžu plně posoudit, protože lokomotiva zatím jela jen na zkušebním okruhu, ale žádně větší problémy jsem nezaznamenal.
To co ale nechápu je, proč A.C.M.E cpe na jednu stranu šachtu s kinematikou a na druhou plnohodnotný hák, hadice a žádnou šachtu. Já si do modelu ještě naistaluju zvukový dekodér, takže lokomotivu stejně budu rozdělávat a druhou kinematiku si doplním, ale tomuto řešení prostě nerozumím.
Další drobnosti jako otisky malých čínských prstíků na oknech a některých dílech jsou už u A.C.M.E taková klasika.
Celkově jsou ale pocity z provedení modelu, přes veškeré drobné problémy velmi pozitivní.


Většinou, kdo dělá ucelenou soupravu, tak na začátku na konci soupravy je model šroubovky a hadice, vše pro lepší vzhled.
Pokud se jezdí jedním směrem, tak je potřeba kinematika jen na jedné straně (kolejiště do kruhu, oválu a osmičky). Pokud se jezdí sem a tam, bez otáčení stroje, tak se bez kinematiky na obou stranách nevyhneš.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4855
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod hummus » pon 23 kvě, 2016 5:47 am

Tempotaxi píše:Většinou, kdo dělá ucelenou soupravu, tak na začátku na konci soupravy je model šroubovky a hadice, vše pro lepší vzhled.
Pokud se jezdí jedním směrem, tak je potřeba kinematika jen na jedné straně (kolejiště do kruhu, oválu a osmičky). Pokud se jezdí sem a tam, bez otáčení stroje, tak se bez kinematiky na obou stranách nevyhneš.

mikinko píše:Odpoveď je jednoduchá - marketing. Ja mám napríklad takmer všetky modely osadené spriahadlom len na jednej strane, na druhej plnohodnotné hadice a šroubovka. U iných výrobcov som si to dorábal sám, u ACME nemusím. Takže mňa to celkom potešilo. Jediné modely, kde sú spriahadlá na oboch stranách je pár motorových lokomotív na vedľajšej trati a posunovacie lokomotívy.
No a k tomu marketingu - väčšina kupujúcich model kúpi, potaví na koľaje a jazdí. Pre nich je ideálne riešenie že je model osadený tak ako má byť. Navyše to lepšie vyzerá (práca je s tým rovnaká, ale vzhľad je lepší). Modelárov, ktorí to rozoberajú a menia je podľa mňa minimum a preto je riešenie prispôsobené väčšine.
Detto je to s tým, že diely sú lepené - pre väčšinu zákazníkov ideálne riešenie, pre modelárov, ktorí to chcú prerábať, meniť, je to pohroma ....

Ano, při ucelených soupravách to má asi smysl, ale stejně si myslím, že je rozumnější dávat na obě strany KKK a nechat na modelářích a sběratelích ať si eventuelně vyměni pluhy a doplní hadice s hákem. Koneckonců dělají to takto všichni ostatní výrobci.
Například při ježdění na modulech je ale potřeba mít spřáhlo na obou stranách, protože ne každý skryťák má točnu a pak pokud nemá lokomotiva spřáhlo na obou stranách, tak je potřeba použít "ruční jeřáb".

mikinko píše:Detto je to s tým, že diely sú lepené - pre väčšinu zákazníkov ideálne riešenie, pre modelárov, ktorí to chcú prerábať, meniť, je to pohroma ....

Ciwe, ono je to ještě navíc přilepené? Díky za tuto informaci. Alespoň si dám pozor a při přestrojení hák a hadice rovnou odvrtám.
HO - DCC, IVb
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 598
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Tempotaxi » úte 24 kvě, 2016 7:29 am

Například při ježdění na modulech je ale potřeba mít spřáhlo na obou stranách, protože ne každý skryťák má točnu a pak pokud nemá lokomotiva spřáhlo na obou stranách, tak je potřeba použít "ruční jeřáb".


Ve filmu „Přednosta stanice“, říká Vlasta Burian, že mu poslal lokomotivu tendrem napřed a to se nedělá. Když budeš mít motorový vůz a přípojný vůz budeš muset soupravu také otočit na točně nebo ručně a popřípadě provedeš posun. Nebo budeš strkat přípojný vůz před sebe. :D :lol: :shock: :o :x :P
Každá lokomotiva má předek „P“ a zadek „Z“. :wink:
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4855
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod hummus » úte 24 kvě, 2016 2:29 pm

Tempotaxi píše:Například při ježdění na modulech je ale potřeba mít spřáhlo na obou stranách, protože ne každý skryťák má točnu a pak pokud nemá lokomotiva spřáhlo na obou stranách, tak je potřeba použít "ruční jeřáb".


Ve filmu „Přednosta stanice“, říká Vlasta Burian, že mu poslal lokomotivu tendrem napřed a to se nedělá. Když budeš mít motorový vůz a přípojný vůz budeš muset soupravu také otočit na točně nebo ručně a popřípadě provedeš posun. Nebo budeš strkat přípojný vůz před sebe. :D :lol: :shock: :o :x :P
Každá lokomotiva má předek „P“ a zadek „Z“. :wink:

No s elektrikou, dieselem, nebo motorákem přijedu do stanice, odvěsím vozy a objedu soupravu po vedlejší koleji. Poté na druhé straně znovu zapřáhnu. V tomto případě potřebuju spřáhlo na obou stranách. V případě parní lokomotivy ve stanici bez točny nebo trianglu holt pojedu uhlím napřed (samozřejmě sníženou rychlostí), ikdyž se to nedělá :D
Už jsem jednou zažil jezdění i s lokomotivou, která měla spřáhlo jen na jedné straně. V každé stanici, kde jsem končil a obracel vlak jsem ji musel otočit ručně :(
HO - DCC, IVb
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 598
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod George V. » stř 25 kvě, 2016 5:07 am

Takže moje moje gorilka už je taky doma. Utržená bleskojistka je asi standard (ačkoliv jsem měl v krabičce od prodejce lísteček, že byl model zkontrolován :mrgreen: ), ale co mne překvapilo a tady ještě nebylo ventilováno - nátěr skříně odporníků - stříbrné jsou jenom mřížky, zbytek je šedý jako střecha. Model by měl znázorňovat stav po vyrobení (aspoň tedy podle skvěle provedených nárazníků :D ) - ale podle dostupných fotek v Monografii by skříň odporníků měla být celá stříbrná, stejně, jako to měl model PIKO. Ale protože ta šedá je docela světlá, dá se to snést. Ta modrá barva celkem ujde, ještě porovnám s WLAB, jenom ta "čára ponoru" je divná; zřejmě díky tomu, že výrobce nevychytal správně tvar a rozměry kabiny. Na bočnici to sedí, ale tím pádem to na čele nevychází, ta čára ponoru by měla být tak o 0.5mm výše, ale to by zas rozhodilo bočnici (hlavně pod bočním oknem strojvedoucího)... Jinak docela pěkná mašinka (až na to čínské dílenské zpracování).

Edit: V té monografii je též fotka ES 499.007 z roku 1976, pouhý rok v provozu a ta má skříň odporníků zjevně šedou. Tak nevím, bylo to z výroby? 003-006 stříbrná, 007 a výše šedá?
Naposledy upravil George V. dne stř 25 kvě, 2016 2:25 pm, celkově upraveno 1
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod michalctt » stř 25 kvě, 2016 7:12 am

Zdravím, úvodom tiež uvediem, že aj u mojej Gorily tá bleskoistka nevydržala. Mám aj predchádzajúce dve 350-tky od A.C.M.E. a tam problém nebol. Tá modrá sa mi zdá, že je správna a vystihuje to ako si tieto stroje pamätám ešte z detských čias. Pre porovnanie však prikladám fotku z môjho koľajiska kde je aj s modrými WLAB-kami ČSD. Prvá za lokomotívou je od Roca a za ňou je tá od Tilliga. No a tu je vidieť, že každá modrá je iná. Nechám na odborníkov ktorí určia tu správnu modrú. Za seba môžem povedať, že toto vyhotovenie ČSD a celkový dojem z modelu hodnotím veľmi pozitívne. Treba vzdať hold aj strojcom veľkého modelu, že aj po toľkých rokoch je to krásna a pracovitá lokomotíva.
Přílohy
IMG_8149.JPG
michalctt
 
Příspěvky: 70
Registrován: pon 20 črc, 2015 9:11 am

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod vperlik » stř 25 kvě, 2016 12:49 pm

hummus píše:Ano, při ucelených soupravách to má asi smysl, ale stejně si myslím, že je rozumnější dávat na obě strany KKK a nechat na modelářích a sběratelích ať si eventuelně vyměni pluhy a doplní hadice s hákem. Koneckonců dělají to takto všichni ostatní výrobci.
Například při ježdění na modulech je ale potřeba mít spřáhlo na obou stranách, protože ne každý skryťák má točnu a pak pokud nemá lokomotiva spřáhlo na obou stranách, tak je potřeba použít "ruční jeřáb".


jak se tu diskutovalo o tom, jestli je lepší aby výrobce osadil KKK jen na jedné straně a na druhé bez KKK osadil plné hadice a hák pro větší modelovost, nebo raději na obou osadit KKK, tak vězte, že soudruh montážník z Číny nám vymyslel ještě třetí variantu :lol: , takto mě dnes model přišel od prodejce z Čech. Možná to patří spíše do rubriky Pro zasmání, rubriku "K pláči" tu asi zatím nemáme. A tak jde na reklamaci, protože kromě toho ještě zcela chybí jedna lyžina na sběrači. Ještě mě přišel druhý model z Německa a ten je naprosto v pořádku (k dodacímu listu přiložen lísteček se jménem, že model před odesláním zkontroloval).
Přílohy
Změněná velikost ACME_2.png
Změněná velikost ACME_1.png
ČSD H0, DCC, epocha IIIa-IVb
Uživatelský avatar
vperlik
 
Příspěvky: 96
Registrován: pát 20 dub, 2012 7:28 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků