
Moderátor: Michal Dalecký
jazdí kľudne, nekýve sa,
mikinko píše:Myslím si, že je veľmi dobré popísať aj nedostatky modelu a snažiť sa nejakým spôsobom tlačiť na výrobcu, predajcov, aby sa kvalita pohla smerom dopredu. Žiaľ, práve prístup, že to mnohým nevadí a zažmúria jedno aj obe oči, lebo to majú na hranie (nie je v tom prípade lepšie kúpiť hobby taurusa za polovičnú cenu ?), že veď je to lepšie ako to čo sa predáva na burze (a práve tá neskutočná tolerancia našich modelárov spôsobila to, že sa na burze často krát predáva "bľuvajz") znamená, že sa asi NIKDY nedočkáme pekného československého modelu v kvalite ako sa dočkali napríklad poliaci v podobe ET41, EU07, EP07, ....
mikinko píše:K samotnému prípadnému modelu - je to tak okrajová záležitosť (jedna jediná trať), že by výroba bola pravdepodobne nerentabilná ....
E27 píše:mikinko, neviem aký model si opisoval, ale troška upravím tvoje nadšenie.
Obal lokomotívy prešiel zmenou. Táto zmena je žiaľ negatívna ako pozitívna, nakoľko je stroj menej chránený proti pohybom v krabici, dochádza k odlamovaniu strešných partií. Pri pohľade ne model v krabici mi hneď napadne, že si to odnáša bleskoistka.
Pruh opravili, to je pravda, tlmiče nechali, ale nevadí.
Jazdné vlastnosti sú horšie ako u predchádzajúcich verzií. Rušeň sa po koľajniciach doslovne odvaluje, ale po konzultácií s odborníkmi je to spôsobené možno bandážami.
hummus píše:V podstatě musím potvrdit slova E27. V mém případě už vzala bleskojistka za své![]()
Jízdní vlastnosti nemůžu plně posoudit, protože lokomotiva zatím jela jen na zkušebním okruhu, ale žádně větší problémy jsem nezaznamenal.
To co ale nechápu je, proč A.C.M.E cpe na jednu stranu šachtu s kinematikou a na druhou plnohodnotný hák, hadice a žádnou šachtu. Já si do modelu ještě naistaluju zvukový dekodér, takže lokomotivu stejně budu rozdělávat a druhou kinematiku si doplním, ale tomuto řešení prostě nerozumím.
Další drobnosti jako otisky malých čínských prstíků na oknech a některých dílech jsou už u A.C.M.E taková klasika.
Celkově jsou ale pocity z provedení modelu, přes veškeré drobné problémy velmi pozitivní.
Tempotaxi píše:Většinou, kdo dělá ucelenou soupravu, tak na začátku na konci soupravy je model šroubovky a hadice, vše pro lepší vzhled.
Pokud se jezdí jedním směrem, tak je potřeba kinematika jen na jedné straně (kolejiště do kruhu, oválu a osmičky). Pokud se jezdí sem a tam, bez otáčení stroje, tak se bez kinematiky na obou stranách nevyhneš.
mikinko píše:Odpoveď je jednoduchá - marketing. Ja mám napríklad takmer všetky modely osadené spriahadlom len na jednej strane, na druhej plnohodnotné hadice a šroubovka. U iných výrobcov som si to dorábal sám, u ACME nemusím. Takže mňa to celkom potešilo. Jediné modely, kde sú spriahadlá na oboch stranách je pár motorových lokomotív na vedľajšej trati a posunovacie lokomotívy.
No a k tomu marketingu - väčšina kupujúcich model kúpi, potaví na koľaje a jazdí. Pre nich je ideálne riešenie že je model osadený tak ako má byť. Navyše to lepšie vyzerá (práca je s tým rovnaká, ale vzhľad je lepší). Modelárov, ktorí to rozoberajú a menia je podľa mňa minimum a preto je riešenie prispôsobené väčšine.
Detto je to s tým, že diely sú lepené - pre väčšinu zákazníkov ideálne riešenie, pre modelárov, ktorí to chcú prerábať, meniť, je to pohroma ....
mikinko píše:Detto je to s tým, že diely sú lepené - pre väčšinu zákazníkov ideálne riešenie, pre modelárov, ktorí to chcú prerábať, meniť, je to pohroma ....
Tempotaxi píše:Například při ježdění na modulech je ale potřeba mít spřáhlo na obou stranách, protože ne každý skryťák má točnu a pak pokud nemá lokomotiva spřáhlo na obou stranách, tak je potřeba použít "ruční jeřáb".
Ve filmu „Přednosta stanice“, říká Vlasta Burian, že mu poslal lokomotivu tendrem napřed a to se nedělá. Když budeš mít motorový vůz a přípojný vůz budeš muset soupravu také otočit na točně nebo ručně a popřípadě provedeš posun. Nebo budeš strkat přípojný vůz před sebe.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Každá lokomotiva má předek „P“ a zadek „Z“.
hummus píše:Ano, při ucelených soupravách to má asi smysl, ale stejně si myslím, že je rozumnější dávat na obě strany KKK a nechat na modelářích a sběratelích ať si eventuelně vyměni pluhy a doplní hadice s hákem. Koneckonců dělají to takto všichni ostatní výrobci.
Například při ježdění na modulech je ale potřeba mít spřáhlo na obou stranách, protože ne každý skryťák má točnu a pak pokud nemá lokomotiva spřáhlo na obou stranách, tak je potřeba použít "ruční jeřáb".
Zpět na Velikost H0 (komunita H0)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků