820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod JarPi » pát 15 lis, 2019 12:13 pm

Taky mi to už vrtalo hlavou a hledal jsem, ale nic jsem nenašel. Podle mě by to mohl být stav někdy koncem roku 2008, kdy se od roku 2006 už zavádělo mezinárodní číslo dle TSI dole na bočnici, ale ještě před přečíslováním přípojných vozů, které u nás proběhlo od 01.01.2009. Ale zda to tak reálně mohlo nastat si nejsem jist.
JarPi
 
Příspěvky: 72
Registrován: úte 09 pro, 2014 7:09 pm
Bydliště: Jihlava

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod TTmili » pát 15 lis, 2019 3:46 pm

Reálně dodnes mají některé Btax a BDtax přinejmenším patrná stará (010, 011, 012, atd ) čísla. A inventárně nesedí žádné z nich s novým UIC, jak se nová čísla přidělovala ale netuším.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod JarPi » sob 16 lis, 2019 7:57 am

forex: Naprosto s vámi souhlasím. Pokud to vůbec kdy tak bylo, byl to jen nějaký velice omezený časový úsek, a dát to na model je naprosto nešťastné.
PS: Nikdy jsem zde nenapsal žádný příspěvek na téma kvalita a chování MTB, pouze ty diskuze sleduju a zařídil jsem se podle toho - naprostou většinu jejich modelů jsem oželel. U těch přívěšáků to vypadalo dost nadějně, že tam nebudou zásadní chyby, ale vypadá to, že když už nezkazí formu, tak aspoň zkazí popis.
JarPi
 
Příspěvky: 72
Registrován: úte 09 pro, 2014 7:09 pm
Bydliště: Jihlava

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod Vojtěch Vorel » sob 16 lis, 2019 9:07 am

Včera jsem si ho přivez a taky jsem si toho všimnul. Nešel by ten jeden popisek prostě nějak smazat? (každou chvíli tu někdo něco z vozů smazává :) ). Osobně mě spíš mrzí u toho vozu interiér, který v té služební části vlastně vůbec není.
Vojtěch Vorel
 
Příspěvky: 367
Registrován: úte 16 úno, 2016 5:12 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod Svratka » sob 16 lis, 2019 10:16 am

Kdykoli se na dráze něco přečíslovávalo, vždycky z toho udělali chlív...

V novodobé historii při přečíslování přívěsných vozů v 90.letech a předávání z vozových dep do DKV spolu s lokomotivami a mot.vozy už nastal první zmatek. Dvanáctimístné číslo se změnilo na sedmimístné v nové logice řadového označení vycházejícího z řadového označení hnacích vozidel, přičemž se změnilo i inv.číslo. Nová inv.čísla byla přidělena vzestupně od jedničky v tom pořadí, ve kterém jednotliví provozovatelé (depa) posílali na evidenci vozidel svoje podněty k přečíslování. Změna inv.čísel byla samozřejmě naprosto zbytečná, mohly zůstat přece stejné. Po letech došlo k dalšímu přečíslování, a to opět na dvanáctimístné číslo UIC označení včetně písmenného označení majitele. Ovšem došlo k vytvoření zcela nových číselných řad, které vznikly na jiném principu než ty původní. A opět se měnila i inv.čísla, tentokrát však se někdy vrátila ta zcela původní, ne však u všeho... K tomu ještě peripetie s písmenným označením... Dříve vždy při přečíslování se staré číslo vozu psalo dolů na rám vozu (bohužel též nejednotně) v malém provedení. Ovšem od té poslední změny číslování, když se přesunulo číslo z bočnice dolů na rám už postupně přestali předchozí čísla uvádět. Za ta léta také došlo k velkému množství různých rekonstrukcí se změnou řadového i inventárního označení (vznikem nové řady se začalo číslovat od jedničky v rámci oné řady), takže vypátrat předchozí čísla konkrétního vozu je dneska velmi obtížné.

Obecně tedy, platí vždy jen jedno číslo vozu v daném období. Při přečíslování na číslo UIC, které znázorňuje model, občas zůstávalo ještě nějaký čas (než se zcela umylo, vybledlo...) sedmimístné číslo na bočnici. Ovšem vytvořit takovýto model je poněkud matoucí, působí to spíš jako nějaký omyl...
Svratka
 
Příspěvky: 273
Registrován: úte 08 dub, 2014 7:38 am

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod rozec.karel » sob 16 lis, 2019 10:24 am

Zdravím všechny... Nevíte někdo náhodou, jestli i model vozu BDtax bude k mání formou stavebnice stejně jako Btax? Děkuji... :D
rozec.karel
 
Příspěvky: 46
Registrován: pát 30 dub, 2010 7:24 pm
Bydliště: Brno

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod halik » sob 16 lis, 2019 11:44 am

https://commons.wikimedia.org/wiki/Cate ... 2013_1.JPG
Tady jsem našel fotku vozu BDdtx kterou prezentuje MTB na svém webu. Stačilo to jen opsat.
halik
 
Příspěvky: 60
Registrován: pát 21 pro, 2012 7:53 am

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod Pivrnec78 » ned 17 lis, 2019 9:05 pm

https://nastoupil.com/zeleznice-iv/puvodni-rady-zanikle-rady-prubezne-rady/puvodni-rady-vozu-pripojnych-ci-vlozenych/bddtx-764/rada-bddtx-764-50-54-82-29-vozu-33/

V r. 2011 měl nové číslo CZ-ČD a staré 022 002 čerstvě sloupnuté a "nalepený prach" jej tak trochu zvýraznil
H0, analog - konec IV.ep., V.ep. a začátek VI.ep. ... to, co jezdí (jezdilo) a to, co se mi líbí ...
Uživatelský avatar
Pivrnec78
 
Příspěvky: 166
Registrován: úte 10 říj, 2006 6:02 pm
Bydliště: Fulnek

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod Pivrnec78 » pát 22 lis, 2019 7:37 pm

H0, analog - konec IV.ep., V.ep. a začátek VI.ep. ... to, co jezdí (jezdilo) a to, co se mi líbí ...
Uživatelský avatar
Pivrnec78
 
Příspěvky: 166
Registrován: úte 10 říj, 2006 6:02 pm
Bydliště: Fulnek

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod petrha » stř 27 lis, 2019 6:39 am

Měl bych takový dotaz pro majitele motorového vozu - už MTB udělalo něco s tím, aby u mot.vozů a lokomotiv držely zvukové dekodéry ZIMO?? Výrobce na dotaz tradičně oněmněl.
petrha
 
Příspěvky: 216
Registrován: ned 06 lis, 2011 6:51 pm

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod radula63 » stř 27 lis, 2019 9:11 am

petrha píše:Měl bych takový dotaz pro majitele motorového vozu - už MTB udělalo něco s tím, aby u mot.vozů a lokomotiv držely zvukové dekodéry ZIMO??

Např. motorový vůz 842 v H0 . Tam se dekodér vkládá ze strany konektoru.
U svých modelů v TT jsem u dekodérů MX645 plux 16 a MX648 P16 problémy nezaznamenal ani u jednoho modelu (celkem 5ks).
Stačí si pouze pohlídat, aby "klíčový" pin na dekodéru byl uštípnut úplně u toho černého plastu. Zimo je někdy nechává delší, pak logicky nedrží, jelikož nejde domáčknout k DPS. U kamaráda, který má obr měřítko ( há nulu ), byl problém u jednoho nebo dvou dekodérů MX645 P 22. Stačilo pohlídat klíčový pin a bylo po problému.
Někdo tento problém řeší navrtáním do DPS malé dírky, důlku. Pak nemusí zastřihávat "klíčový" pin.
Asi 3 roky (možná i víc) zpět MTB nechalo upravit v tichosti u výrobce konektroru dotykové plošky a pak problémy ustaly a stačí pohlídat jen délku "proklatého" pinu. Do té doby to někteří řešili opatrným sundáním černého plastu z konektoru na dekodéru. Osobně jsem to pár lidem udělal a bylo po problému. Ten plast se dá stáhnout během deseti vteřin.
I mne je však s podivem, proč třeba u dekodéru MX630 P16 (nezvukový) má ZIMO nožičky delší.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod petrha » stř 27 lis, 2019 1:12 pm

radula63 píše:
petrha píše:Měl bych takový dotaz pro majitele motorového vozu - už MTB udělalo něco s tím, aby u mot.vozů a lokomotiv držely zvukové dekodéry ZIMO??

Např. motorový vůz 842 v H0 . Tam se dekodér vkládá ze strany konektoru.
U svých modelů v TT jsem u dekodérů MX645 plux 16 a MX648 P16 problémy nezaznamenal ani u jednoho modelu (celkem 5ks).
Stačí si pouze pohlídat, aby "klíčový" pin na dekodéru byl uštípnut úplně u toho černého plastu. Zimo je někdy nechává delší, pak logicky nedrží, jelikož nejde domáčknout k DPS. U kamaráda, který má obr měřítko ( há nulu ), byl problém u jednoho nebo dvou dekodérů MX645 P 22. Stačilo pohlídat klíčový pin a bylo po problému.
Někdo tento problém řeší navrtáním do DPS malé dírky, důlku. Pak nemusí zastřihávat "klíčový" pin.
Asi 3 roky (možná i víc) zpět MTB nechalo upravit v tichosti u výrobce konektroru dotykové plošky a pak problémy ustaly a stačí pohlídat jen délku "proklatého" pinu. Do té doby to někteří řešili opatrným sundáním černého plastu z konektoru na dekodéru. Osobně jsem to pár lidem udělal a bylo po problému. Ten plast se dá stáhnout během deseti vteřin.
I mne je však s podivem, proč třeba u dekodéru MX630 P16 (nezvukový) má ZIMO nožičky delší.


Já u TT také nemán žádný problém, ale v klubu nám začaly problémy s Hydrou a Kocourem. Problém je s tím, že MX645P22 konektoru nedrží, je to tím že konektor je pod plošňákem a délka nožiček nestačí. UK hydře jsme sehnaly starý MX645P22
A ten sedí perfektně. tak mě zajímalo jestli to MTB nějak řešilo a nebo to hodili za hlavu jak jsou zvyklí. Problémy mají jen Lokomotivy s P22.
petrha
 
Příspěvky: 216
Registrován: ned 06 lis, 2011 6:51 pm

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod vvitty » stř 27 lis, 2019 2:13 pm

V prvni rade je potreba domacknout plast az k plosnaku a pak odstrihnout blbe zastrizeny klicovaci pin. To letos vyresilo 99% problemu pri ozvucovani modelu MTB ...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod MiG » stř 27 lis, 2019 2:15 pm

Třeba je v tom MTB nevinně. A problém je na straně Zimo, které dává konektory s kratšími piny.
MiG
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod vvitty » stř 27 lis, 2019 2:19 pm

... zkousel jsem v nekolika modelech kde zvukac tak jak prisel z fabriky vypadaval osadit nezvukovou verzi tehoz vyrobce. Bez problemu sedela ...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků