Moderátor: Michal Dalecký
xmatejx píše:...No dobře a kteří "prodejci" tedy Rocu dali impuls k výrobě "našich" modelů z nabídky 2021? Pokud mezi námi není nějaký škodolibý cynik nebo cynici, kteří něco jiného říkají a něco jiného dělají, tak zřejmě z ČR nebo SR nebudou...
A2C píše:Omyl, je to na základe dopytu práve predajcov ČR/SR. To je na tom to najsmutnejšie. Ja osobne robím hlavne 3ep.
F. Placheta píše:Tomu moc nerozumim. Prodejci preci prodavaji nam, koncovym zakaznikum. Tudiz by jim nemelo byt jedno co se vyrobi. A navic, proc by melo prodejcum zalezet na tom, aby se vyrabelo to a ne ono?
Muzeme si myslet o MTB co chceme, ale mam za to, ze to jak pruzne reaguje na poptavku ted napr.u "brejlovcu" narozdil od zmineneho Roca, je to, v cem ma Roco problem. Neni pruzne na faktickou poptavku trhu...
vorisekml píše:To že se momentálně dělá víc ČSD je tak trochu i tím že se ČSD víc prodává i cizině.
...Protože v ČSD se toho ve velkosérii už moc neudá.
xmatejx píše:...Mohli by se k tomu prodejci, kteří sledují, vyjádřit? Zda skutečně poslali poptávku na modely, které Roco pro rok 2021 zařadilo?...
A2C píše:Podľa toho čo som dostal info tak ČSD predstavuje cca 70% predaja. ČSD je u nás top. Na to sa nechytá ani ZSSK, ZSSKC, CD, CDC, ŽSR...
xmatejx píše:A2C píše:Podľa toho čo som dostal info tak ČSD predstavuje cca 70% predaja. ČSD je u nás top. Na to sa nechytá ani ZSSK, ZSSKC, CD, CDC, ŽSR...
Taková informace je doslovné obracení reality vzhůru nohama. Roco láduje na trh odhadem (v objemu modelů) 2/3 ČSD, divit se, že následně tvoří ČSD 2/3 prodeje je slušná schíza. Vidím to takto, mnoho čtenářů tohoto fóra mne za to nebude mít rádo, ale:
1.) skalní modeláři, pánové trochu již odrostlí, z důvodu vlastní historie (dětství bla bla) preferují historii modelovou. Takže od páry až po osmdesátky. Tito modeláři jsou nejlépe organizovaní a jsou nejvíce slyšet. Tím pádem si jsou schopni leccos vyřvat. Část z nich je aktivní i obchodně, zlomek této části tvoří prodejci. NETVOŘÍ ale rozhodující segment trhu = mají jen okrajovou kupní sílu. Perfektně je to možné doložit pomocí MTB. MTB udržuje naše prodejce při životě. Nebýt MTB, nemají moc během roku co prodávat. Je to smutné, ale je to fakt. Stačí se dojít podívat do kteréhokoliv kamenného obchodu, kterého že to výrobce je tam plno, občas i přeplněno. A prodává a vyrábí. Podívejte se na nabídku MTB: ČSD tvoří asi 1/3... a MTB dobře ví, proč to dělá...
2.) 6. ep. jsou barvy. A barvy prodávají, jak známo. Zatímco modely 3. a 4. ep. si vystačí s mutacemi laků na prstech jedné ruky, u 6. ep. má každý model opravdu velký počet vizuálních variant. Vemte si naší bobinu. A vemte si Vectron v ČR a zahraničí. Vemte si kocoura ve 4.ep. a vemte si kocoury dnes. To je neporovnatelné. Vemte si počet předloh v roce 1975 nebo 1985 na kolejišti a proveďte totéž v roce 2015 nebo 2020. Je třeba rozvádět?
3.) aukční ceny modelů. Ceny modelů, které jsou nejhůře dostupné, po kterých je největší hlad, jsou nejvyšší. Takové modely byly logicky komerčně nejúspěšnější. Je to originální rudý lak 754? Ne... Je to Najbrt II. Je to CDC. Proč? Protože: barvy... prodávají. Modeláři a vláčkaři pro radost chtějí hezké modely na kolejišti a s miléniem dorazil na koleje i povrchový design... V 70 kách byla z tohoto pohledu křečovitá uniformita.
xmatejx píše:A2C píše:Podľa toho čo som dostal info tak ČSD predstavuje cca 70% predaja. ČSD je u nás top. Na to sa nechytá ani ZSSK, ZSSKC, CD, CDC, ŽSR...
Taková informace je doslovné obracení reality vzhůru nohama. Roco láduje na trh odhadem (v objemu modelů) 2/3 ČSD, divit se, že následně tvoří ČSD 2/3 prodeje je slušná schíza. Vidím to takto, mnoho čtenářů tohoto fóra mne za to nebude mít rádo, ale:
1.) skalní modeláři, pánové trochu již odrostlí, z důvodu vlastní historie (dětství bla bla) preferují historii modelovou. Takže od páry až po osmdesátky. Tito modeláři jsou nejlépe organizovaní a jsou nejvíce slyšet. Tím pádem si jsou schopni leccos vyřvat. Část z nich je aktivní i obchodně, zlomek této části tvoří prodejci. NETVOŘÍ ale rozhodující segment trhu = mají jen okrajovou kupní sílu. Perfektně je to možné doložit pomocí MTB. MTB udržuje naše prodejce při životě. Nebýt MTB, nemají moc během roku co prodávat. Je to smutné, ale je to fakt. Stačí se dojít podívat do kteréhokoliv kamenného obchodu, kterého že to výrobce je tam plno, občas i přeplněno. A prodává a vyrábí. Podívejte se na nabídku MTB: ČSD tvoří asi 1/3... a MTB dobře ví, proč to dělá...
2.) 6. ep. jsou barvy. A barvy prodávají, jak známo. Zatímco modely 3. a 4. ep. si vystačí s mutacemi laků na prstech jedné ruky, u 6. ep. má každý model opravdu velký počet vizuálních variant. Vemte si naší bobinu. A vemte si Vectron v ČR a zahraničí. Vemte si kocoura ve 4.ep. a vemte si kocoury dnes. To je neporovnatelné. Vemte si počet předloh v roce 1975 nebo 1985 na kolejišti a proveďte totéž v roce 2015 nebo 2020. Je třeba rozvádět?
3.) aukční ceny modelů. Ceny modelů, které jsou nejhůře dostupné, po kterých je největší hlad, jsou nejvyšší. Takové modely byly logicky komerčně nejúspěšnější. Je to originální rudý lak 754? Ne... Je to Najbrt II. Je to CDC. Proč? Protože: barvy... prodávají. Modeláři a vláčkaři pro radost chtějí hezké modely na kolejišti a s miléniem dorazil na koleje i povrchový design... V 70 kách byla z tohoto pohledu křečovitá uniformita.
F. Placheta píše:xmatejx píše:A2C píše:Podľa toho čo som dostal info tak ČSD predstavuje cca 70% predaja. ČSD je u nás top. Na to sa nechytá ani ZSSK, ZSSKC, CD, CDC, ŽSR...
Taková informace je doslovné obracení reality vzhůru nohama. Roco láduje na trh odhadem (v objemu modelů) 2/3 ČSD, divit se, že následně tvoří ČSD 2/3 prodeje je slušná schíza. Vidím to takto, mnoho čtenářů tohoto fóra mne za to nebude mít rádo, ale:
1.) skalní modeláři, pánové trochu již odrostlí, z důvodu vlastní historie (dětství bla bla) preferují historii modelovou. Takže od páry až po osmdesátky. Tito modeláři jsou nejlépe organizovaní a jsou nejvíce slyšet. Tím pádem si jsou schopni leccos vyřvat. Část z nich je aktivní i obchodně, zlomek této části tvoří prodejci. NETVOŘÍ ale rozhodující segment trhu = mají jen okrajovou kupní sílu. Perfektně je to možné doložit pomocí MTB. MTB udržuje naše prodejce při životě. Nebýt MTB, nemají moc během roku co prodávat. Je to smutné, ale je to fakt. Stačí se dojít podívat do kteréhokoliv kamenného obchodu, kterého že to výrobce je tam plno, občas i přeplněno. A prodává a vyrábí. Podívejte se na nabídku MTB: ČSD tvoří asi 1/3... a MTB dobře ví, proč to dělá...
2.) 6. ep. jsou barvy. A barvy prodávají, jak známo. Zatímco modely 3. a 4. ep. si vystačí s mutacemi laků na prstech jedné ruky, u 6. ep. má každý model opravdu velký počet vizuálních variant. Vemte si naší bobinu. A vemte si Vectron v ČR a zahraničí. Vemte si kocoura ve 4.ep. a vemte si kocoury dnes. To je neporovnatelné. Vemte si počet předloh v roce 1975 nebo 1985 na kolejišti a proveďte totéž v roce 2015 nebo 2020. Je třeba rozvádět?
3.) aukční ceny modelů. Ceny modelů, které jsou nejhůře dostupné, po kterých je největší hlad, jsou nejvyšší. Takové modely byly logicky komerčně nejúspěšnější. Je to originální rudý lak 754? Ne... Je to Najbrt II. Je to CDC. Proč? Protože: barvy... prodávají. Modeláři a vláčkaři pro radost chtějí hezké modely na kolejišti a s miléniem dorazil na koleje i povrchový design... V 70 kách byla z tohoto pohledu křečovitá uniformita.
Mohu se zeptat, pro toto máte nějaké podklady, zdroje, nebo jen píšete, jak si myslíte, že to je?
Mám totiž za to, že "okrajová kupní síla" sbírající ČSD je naopak ta hlavní kupní síla. Mladých kluků ( a holek?) chytajících se na barvičky bude spíš minimum. Neb jak známo, současná mladá generace má úplně jiné zájmy a koníčky a modelářství (a železniční především) jde postupně do kopru. Aspoň já v obchodech potkám vždy muže 40+. Nikdy ženy a nidky mladší cca 30 let.
To že MTB chrlí hlavně ČD je podle mě obchodní strategie - nedočkavce uspokojit a ČSD se pak stejně ve velkém prodá.
Ale samozřemě možná se mýlím.
Zpět na Velikost H0 (komunita H0)
Uživatelé procházející toto fórum: Jezevec Pepa a 12 návštevníků