M 296.1009 od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: M 296.1009 od MTB

Příspěvekod vvitty » ned 08 bře, 2020 12:07 am

jirkan píše:
vvitty píše:3500 za vuz? Co je to za dekodery?

Nechal jsem si vozy kompletně osadit a prý je tam ZIMO MX622. Jak jsem ale koukal, tak to není funkční dekodér. Zřejmě proto ani nelze programovat a hlásí zkrat při programování. Nevíte, zda existuje nějaký fígl, jak to obejít?


Odpor (vykonovy) cca 150 ohmu na motorovem vystupu.

... ja tam davam cinske Lais. Na to aby jen zapnuly LED bohate staci... cenove pak komplet osazenej vuz vyjde na nejakych 2700,-.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: M 296.1009 od MTB

Příspěvekod jirkan » ned 08 bře, 2020 1:32 am

Já mám ale dojem, že tady je na motorový výstup zapojeno osvětlení? Protože to hlásí zkrat při programování. Takže by asi musel dekodér ven? Pak si ho klidně naprogramuju v nějaké lokomotivě. Po pravdě řečeno, to byl fakt dobrej kšeft, když jsem si chtěl ušetřit práci s rozebíráním vozů.
Bohužel to zatím neřeší problém s tím, že motoráky ty vozy neutáhnou. :mrgreen:
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: M 296.1009 od MTB

Příspěvekod Brejla » ned 08 bře, 2020 7:15 am

jirkan píše:Já mám ale dojem, že tady je na motorový výstup zapojeno osvětlení? Protože to hlásí zkrat při programování. Takže by asi musel dekodér ven? Pak si ho klidně naprogramuju v nějaké lokomotivě. Po pravdě řečeno, to byl fakt dobrej kšeft, když jsem si chtěl ušetřit práci s rozebíráním vozů.
Bohužel to zatím neřeší problém s tím, že motoráky ty vozy neutáhnou. :mrgreen:


Vyhoď nebo uprav ty původní sběrací kontakty a přesuň sběr proudu z kola na osu. Výrazně klesne jízdní odpor. Bez těch původních plechů čtyři vozy utáhne jeden motor.

EDIT: Ještě jsem zapomněl dodat, že MTB používá oboustranně izolovaná dvojkolí. Je třeba na jedné straně propojit osu s kolem např.vodivým lakem.
Naposledy upravil Brejla dne ned 08 bře, 2020 12:45 pm, celkově upraveno 1
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: M 296.1009 od MTB

Příspěvekod HonzaM » ned 08 bře, 2020 7:37 am

Brejla píše:
jirkan píše:Já mám ale dojem, že tady je na motorový výstup zapojeno osvětlení? Protože to hlásí zkrat při programování. Takže by asi musel dekodér ven? Pak si ho klidně naprogramuju v nějaké lokomotivě. Po pravdě řečeno, to byl fakt dobrej kšeft, když jsem si chtěl ušetřit práci s rozebíráním vozů.
Bohužel to zatím neřeší problém s tím, že motoráky ty vozy neutáhnou. :mrgreen:


Vyhoď nebo uprav ty původní sběrací kontakty a přesuň sběr proudu z kola na osu. Výrazně klesne jízdní odpor. Bez těch původních plechů čtyři vozy utáhne jeden motor.

Sice to nepatří přesně sem, ale s tímto problémem jsem se setkal u soupravy vozů RailJetu a tak jsem prostě sběrací plíšky odehnul. To samozřejmě znamená že osvětlení nebude. Odběr z osy je dobré řešení, je ale nutné na polovině náprav nápravu otočit, tak aby bylo izolované kolo na opačné straně. Sníží se ale na polovinu počet náprav které budou napájení zajišťovat a zhorší se přerušováni napájení.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: M 296.1009 od MTB

Příspěvekod Brejla » ned 08 bře, 2020 7:41 am

HonzaM píše:
Brejla píše:
jirkan píše:Já mám ale dojem, že tady je na motorový výstup zapojeno osvětlení? Protože to hlásí zkrat při programování. Takže by asi musel dekodér ven? Pak si ho klidně naprogramuju v nějaké lokomotivě. Po pravdě řečeno, to byl fakt dobrej kšeft, když jsem si chtěl ušetřit práci s rozebíráním vozů.
Bohužel to zatím neřeší problém s tím, že motoráky ty vozy neutáhnou. :mrgreen:


Vyhoď nebo uprav ty původní sběrací kontakty a přesuň sběr proudu z kola na osu. Výrazně klesne jízdní odpor. Bez těch původních plechů čtyři vozy utáhne jeden motor.

Sice to nepatří přesně sem, ale s tímto problémem jsem se setkal u soupravy vozů RailJetu a tak jsem prostě sběrací plíšky odehnul. To samozřejmě znamená že osvětlení nebude. Odběr z osy je dobré řešení, je ale nutné na polovině náprav nápravu otočit, tak aby bylo izolované kolo na opačné straně. Sníží se ale na polovinu počet náprav které budou napájení zajišťovat a zhorší se přerušováni napájení.


Nezhorší se vůbec nic. MTB sbírá v originále na každém podvozku jen jeden pól. Tím spíš nechápu, proč sbírají z kola a ne z nápravy.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: M 296.1009 od MTB

Příspěvekod Brejla » ned 08 bře, 2020 8:25 am

Ještě existuje jedna varianta, kterou společně s kolegou, jemuž budu osvětlení dodělávat, zvažujeme. Kolega bude provozovat vždy kompletní soupravu a nepředpokládá její rozpojování. Pravděpodobně vozy pevně propojíme vedením a veškeré osvětlení a napájení bude pouze z řídícího motoráku. Dekoder PLUX22 toto umožní, protože nebudeme potřebovat ovládat koncová světla jednotlivých vozů a finanční úspora za nepoužití jednotlivých dekoderů ve vozech je taky zajímavá. Osvětlení celé soupravy bude řízeno z motoráku stejně jako tomu bylo i u skutečné Vindobony. Toto řešení se mi už osvědčilo u RailJetu, kde je vše řízeno a napájeno z lokomotivy včetně koncového osvětlení řídícího vozu. Jde to použít všude, kde se provozují ucelené soupravy a nepředpokládá se rozpojování vozů.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: M 296.1009 od MTB

Příspěvekod matejkocis » ned 08 bře, 2020 10:36 am

Dobrý deň,

rozmýšľam nad kúpou súpravy Vindobona od MTB v mierke H0. Ponúka sa to ako set 4 vozňov + motorový vozeň M296.1003 + motorový vozeň M296.1006.

Ja som si pred rokom kúpil od MTB motorový vozeň M296.1013 - nevie mi niekto poradiť či je tento vozeň možné zaradiť do súpravy Vindobona namiesto M296.1003?

Mám hlavne obavu či bude sedieť farba - či nebude iný odtieň. Konštrukčne je to snáď identické.

Ďakujem
matejkocis
 
Příspěvky: 135
Registrován: sob 17 led, 2015 7:30 pm

Re: M 296.1009 od MTB

Příspěvekod sidlo » ned 08 bře, 2020 10:58 am

Jiný nátěr rámu. Ale málokdo to pozná.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: M 296.1009 od MTB

Příspěvekod jirkan » ned 08 bře, 2020 12:44 pm

Tak jsem své problémy částečně vyřešil. Dekodéry jsem přeprogramoval v lokomotivě Flm s 6ti pin rozhraním. Dále jsem poněkud odehnul sbírací plíšky a jízdní odpor znatelně poklesl. Je ale třeba být opatrný, aby to ještě mělo nějaký kontakt. Ale stejně by MTB mělo zvážit návrat ke zvyku dodávat obandážované dvojkolí, třeba i za příplatek nebo jako samostatný artikl.
Komu se chce vrtat v elektronice, tak asi nejlepší by bylo volit napájení a spínání světel z motoráku dle příspěvku výše, protože Vindobony asi budou jezdit jako ucelené soupravy. Pak i koncové osvětlení vozů je zbytečné.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: M 296.1009 od MTB

Příspěvekod Brejla » ned 08 bře, 2020 1:37 pm

matejkocis píše:Dobrý deň,

rozmýšľam nad kúpou súpravy Vindobona od MTB v mierke H0. Ponúka sa to ako set 4 vozňov + motorový vozeň M296.1003 + motorový vozeň M296.1006.

Ja som si pred rokom kúpil od MTB motorový vozeň M296.1013 - nevie mi niekto poradiť či je tento vozeň možné zaradiť do súpravy Vindobona namiesto M296.1003?

Mám hlavne obavu či bude sedieť farba - či nebude iný odtieň. Konštrukčne je to snáď identické.

Ďakujem


Správně by to mělo být takto - http://854foto.net/text/s852,853part5.html
Zda ti odchylky modelů od skutečnosti vadí už si musíš rozhodnout sám.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: M 296.1009 od MTB

Příspěvekod jirkan » sob 28 bře, 2020 9:25 pm

Ještě jeden dotaz k Vindoboně. Kdysi jsem se tady ptal, jak to bylo s přívěsnými vozy a byl mi doporučen velmi zajímavý odkaz, ve kterém se ovšem psalo o dvou motorech a třech vlečňácích. Tak jsem trochu pátral po obrázcích a našel jsem kombinace dvou motorů se dvěma a třemi vleky, ale žádný obrázek se čtyřmi. Může to někdo z Vás, co se v historii orientujete, popsat, jak to tedy bylo v reálu? Moc děkuji.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: M 296.1009 od MTB

Příspěvekod radula63 » sob 28 bře, 2020 9:48 pm

jirkan píše:Ještě jeden dotaz k Vindoboně. Kdysi jsem se tady ptal, jak to bylo s přívěsnými vozy a byl mi doporučen velmi zajímavý odkaz, ve kterém se ovšem psalo o dvou motorech a třech vlečňácích. Tak jsem trochu pátral po obrázcích a našel jsem kombinace dvou motorů se dvěma a třemi vleky, ale žádný obrázek se čtyřmi. Může to někdo z Vás, co se v historii orientujete, popsat, jak to tedy bylo v reálu? Moc děkuji.


ČSD Vindobona dle wikipedie s motorovými vozy byla šestdílná .
Cituji: "Od 1.8. 1969 až do roku 1972 ČSD zařadily nové vozy M 296.1 s nejvyšší rychlostí 120 km/h. Motorové vozy a BRam se střídaly v Praze hl.n., vlak zde byl rovněž zkracován, na rameni Praha-Berlin jezdil M296.1+Aam+Aam+BRam+Bam+M 296.1, na rameni Praha-Vídeň M296.1+Aam+BRam+M 296.1."
https://cs.wikipedia.org/wiki/Vindobona_(vlak)
Obrázek zde:
https://commons.wikimedia.org/wiki/Cate ... _296.1.jpg

p.s. Vindobona vezená Delfínem ( DR VT 18.16 ) byla taky šestidílná - 2 motory a 4 vložené vozy.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: M 296.1009 od MTB

Příspěvekod adam.pinos » sob 28 bře, 2020 10:16 pm

radula63 píše:
jirkan píše:Ještě jeden dotaz k Vindoboně. Kdysi jsem se tady ptal, jak to bylo s přívěsnými vozy a byl mi doporučen velmi zajímavý odkaz, ve kterém se ovšem psalo o dvou motorech a třech vlečňácích. Tak jsem trochu pátral po obrázcích a našel jsem kombinace dvou motorů se dvěma a třemi vleky, ale žádný obrázek se čtyřmi. Může to někdo z Vás, co se v historii orientujete, popsat, jak to tedy bylo v reálu? Moc děkuji.


ČSD Vindobona dle wikipedie s motorovými vozy byla šestdílná .
Cituji: "Od 1.8. 1969 až do roku 1972 ČSD zařadily nové vozy M 296.1 s nejvyšší rychlostí 120 km/h. Motorové vozy a BRam se střídaly v Praze hl.n., vlak zde byl rovněž zkracován, na rameni Praha-Berlin jezdil M296.1+Aam+Aam+BRam+Bam+M 296.1, na rameni Praha-Vídeň M296.1+Aam+BRam+M 296.1."
https://cs.wikipedia.org/wiki/Vindobona_(vlak)
Obrázek zde:
https://commons.wikimedia.org/wiki/Cate ... _296.1.jpg

p.s. Vindobona vezená Delfínem ( DR VT 18.16 ) byla taky šestidílná - 2 motory a 4 vložené vozy.


Ale fuj velebnosti, zkuste najít jiný seriózní zdroj než wikipedii, když tam někdo napíše že pan Vopička je 'blbec' tak tomu budeme také věřit? :roll:
adam.pinos
 
Příspěvky: 20
Registrován: stř 25 pro, 2019 5:02 pm

Re: M 296.1009 od MTB

Příspěvekod radula63 » sob 28 bře, 2020 10:28 pm

adam.pinos píše:
radula63 píše:
jirkan píše:Ještě jeden dotaz k Vindoboně. Kdysi jsem se tady ptal, jak to bylo s přívěsnými vozy a byl mi doporučen velmi zajímavý odkaz, ve kterém se ovšem psalo o dvou motorech a třech vlečňácích. Tak jsem trochu pátral po obrázcích a našel jsem kombinace dvou motorů se dvěma a třemi vleky, ale žádný obrázek se čtyřmi. Může to někdo z Vás, co se v historii orientujete, popsat, jak to tedy bylo v reálu? Moc děkuji.


ČSD Vindobona dle wikipedie s motorovými vozy byla šestdílná .
Cituji: "Od 1.8. 1969 až do roku 1972 ČSD zařadily nové vozy M 296.1 s nejvyšší rychlostí 120 km/h. Motorové vozy a BRam se střídaly v Praze hl.n., vlak zde byl rovněž zkracován, na rameni Praha-Berlin jezdil M296.1+Aam+Aam+BRam+Bam+M 296.1, na rameni Praha-Vídeň M296.1+Aam+BRam+M 296.1."
https://cs.wikipedia.org/wiki/Vindobona_(vlak)
Obrázek zde:
https://commons.wikimedia.org/wiki/Cate ... _296.1.jpg

p.s. Vindobona vezená Delfínem ( DR VT 18.16 ) byla taky šestidílná - 2 motory a 4 vložené vozy.


Ale fuj velebnosti, zkuste najít jiný seriózní zdroj než wikipedii, když tam někdo napíše že pan Vopička je 'blbec' tak tomu budeme také věřit? :roll:

OK, a co wagonweb ? Taky šestidílná.
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php ... a&rok=1971
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: M 296.1009 od MTB

Příspěvekod jirkan » sob 28 bře, 2020 11:45 pm

No já jsem našel něco v tom smyslu, že vzhledem k nízkému zájmu o cesty mezi Prahou a Vídní byl na tomto úseku snížen počet vložených vozů ze tří na dva....
A v tom wagonwebu je i ten delfín spíš jako pětivozová a nejčastěji jako čtyřvozová jednotka. Tak v tom mám pořád větší zmatek.... :D
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků