Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod kor » pát 19 úno, 2016 7:05 am

Dobrý den,
dovolím si jen malou subjektivní poznámku k proporcionalitě skříně lokomotivy. Myslím, že by stálo pro zajímavost ještě za oměření zkosení čel lokomotivy. Jsem přesvědčen, že výrobce nedodržel úhel zkosení kabiny a tím vychází čelo lokomotivy o poznání širší, než by mělo být. Dále si dovolím upozornit na velkou šířku krytu klimatizace. Tento kryt má být spíše podlouhý než čtvercový. A poslední poznatek je co se týče úhlu bočních střech...skutečná lokomotiva má úhel boční střechy k bočnici 45st., což si myslím na tomto modelu není. Bohužel se to negativně projevuje i na celkovém tvaru odporníku. Ale na druhou stranu díky za každý český model. Škoda jen, že výrobce tyto drobnosti nepodchytí, protože namodelovat ve 3D úhel nějakej a 45st. je úplně stejná práce...
kor
 
Příspěvky: 7
Registrován: pon 14 črc, 2008 8:57 am

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod Zx1974 » pát 19 úno, 2016 7:37 am

Jacku díky.

Další měření (úhly, zkosení atd..) je v domácích podmínkách už těžko proveditelné s dostatečnou přesností.
Zx1974
 
Příspěvky: 382
Registrován: úte 17 říj, 2006 10:01 am
Bydliště: Písek

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod VojtikJ » pát 19 úno, 2016 9:14 am

ještě bych prosil do tabulky doplnit poloměry oblouků co jsou schopny modely projet, když už je o tom zmíňka v recenzi. Že to je ten důvod šířky skřín.
Jinak si myslím recenze napsaná dobře. Být H0 tak koupím, ale asi koupím i tak v jiným laku :D
Šašci
VojtikJ
 
Příspěvky: 564
Registrován: stř 11 led, 2012 8:35 pm

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod kor » pát 19 úno, 2016 9:17 am

Večer se pokusím zúžení kabiny změřit...doma mám 3D model skutečné skříně 363.5. Myslím, že rozdíl měřitelný bude, protože to na špičce čumáku udělá určitě něco v řádech mm...Další co mi zaráží jsou ty "chlopně" kolem sekundárního vypružení.
kor
 
Příspěvky: 7
Registrován: pon 14 črc, 2008 8:57 am

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod caruso82 » pát 19 úno, 2016 9:44 am

Veľmi slušná recenzia, autor spomínal problémy s chýbajúcou prepazkou medzi ledkami osvetlenia, nenašla by sa aj fotka s nasadenou kastlou a zapnutymi svetlami?
caruso82
 
Příspěvky: 93
Registrován: pon 07 črc, 2008 9:45 am

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod viky » pát 19 úno, 2016 10:09 am

Extra pro vojtíka :)

Minimální poloměr oblouku:

Piko.....358 mm
Acme....350 mm
MTB......380 mm

Evidentně šíře skříně nemá vliv na průjezd modelů oblouky.

Docela rád bych se Vojtíku od tebe dočkal odpovědi na moji otázku kterou jsem ti kladl v diskuzi :)
Odsuzoval jsi lidi kteří poznají nedostatky modelu hned z nekvalitní fotografie.
Pozvednul jsi je na lidi s policejními schopnostmi :)
Škoda že to admin smazal, respektive upravil.
Přečti si recenzi zpětně a klidně napiš na co lidé poukázali, a neměli pravdu :)

Ps. Až ti někdy klekne eso (163 extra pro tebe) od mtb, tak ani nehledej na mašině diagnostiku závad.
Kup si frézu na kov, nový a kvalitější motor a za den máš eso (163) znovu provozuschpnou :)
viky
 
Příspěvky: 210
Registrován: sob 20 říj, 2012 2:06 pm

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod VojtikJ » pát 19 úno, 2016 10:44 am

napsal jsem ti SZ

ale je zajímavý že po MTB chtějí někteří zázraky...
Teď jsem si tak uvědomil... jak po mladé firmě můžem chtít zázraky když teprv sbírá zkušenosti? Obzvlášť když to není soběstačná firma jako jiný velcí výrobci. Někdo tu psal že už udělali dost modelů. Dost? Co je dost? Těch pár modelů co nedá ani na katalog? Jo katalog, n2kdo si stěžoval že MTB nevydává katalog novinek. Ty dvě stránky daj spíš na pohled než na katalog. Není to firma formátu Tillig, Roco, Piko atd atd... Ty si to dovolit můžou už jen z výrobních kapacit.
Osobně si myslím že jako "nová" firma si vedou dobře, velikáni se k tomu dopracovali za ty léta výroby. To musí uznat každej modelář, přeci první domácí model taky nebyl na 100% ale postupem času se to k těm 100% blíží.
Šašci
VojtikJ
 
Příspěvky: 564
Registrován: stř 11 led, 2012 8:35 pm

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod George V. » pát 19 úno, 2016 10:58 am

VojtikJ píše:Osobně si myslím že jako "nová" firma si vedou dobře, velikáni se k tomu dopracovali za ty léta výroby. To musí uznat každej modelář, přeci první domácí model taky nebyl na 100% ale postupem času se to k těm 100% blíží.


Hmm, právě naopak. Jejich první model (v H0) byl velmi dobrý, byť měl také pár chyb (bardotka). Ale pak to šlo z kopce. Člověk by čekal, že se firma bude s každým modelem zlepšovat, jak sbírá zkušenosti, ale s MTB je to spíše naopak...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod michalctt » pát 19 úno, 2016 10:59 am

caruso82 píše:Veľmi slušná recenzia, autor spomínal problémy s chýbajúcou prepazkou medzi ledkami osvetlenia, nenašla by sa aj fotka s nasadenou kastlou a zapnutymi svetlami?


Mám túto so zapnutými prednými svetlami
Přílohy
IMG_7802.JPG
Naposledy upravil michalctt dne pát 19 úno, 2016 4:26 pm, celkově upraveno 1
michalctt
 
Příspěvky: 70
Registrován: pon 20 črc, 2015 9:11 am

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod Colonel32 » pát 19 úno, 2016 11:34 am

George V. píše:Hmm, právě naopak. Jejich první model (v H0) byl velmi dobrý, byť měl také pár chyb (bardotka). Ale pak to šlo z kopce. Člověk by čekal, že se firma bude s každým modelem zlepšovat, jak sbírá zkušenosti, ale s MTB je to spíše naopak...


A nebo se holt sbírají zkušenosti s tím, jak moc to jde odfláknout, aby to lidé stále ještě kupovali.
Colonel32
 
Příspěvky: 986
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod 362.001 » pát 19 úno, 2016 11:45 am

K tej recenzii si dovolím pár slov, keďže sa v nej objavila kritika na moje porovnávacie fotografie.
V prvom rade som si vonkoncom nenárokoval na to, aby tie zrovnávacie obrázky makety (dovolím si nepoužívať slovo model) a predlohy boli absolútne platnou mernou mincou. Sám som upozornil, že aj napriek snahe uhol ani ohnisko nie je úplne totožné, preto k určitému skresleniu dôjsť mohlo.
Nie však k takému, žeby sa do oka bijúce rozdiely boli pre trochu súdneho človeka bezpredmetné a neprikladal im žiaden význam. Predpokladám, že pán recenzent nie je šotouš a nezaoberá sa zákonmi optiky, ale ubezpečujem ho, že to, čo vidí na mojich fotkách, viac-menej presne odzrkadľuje tvarové a proporčné nedostatky modelu. Pán recenzent možno nie je ani modelár, ale dávam mu na vedomie, že ako napísal aj predrečník Mikinko, milimetrová nepresnosť u trojmilimetrového dielu je 30 percentná chyba. Ak je to pre niekoho akceptovateľné, potom OK, len neviem, či sme v správnom fóre...
Nech si myslí kto chce čo chce, model je u mňa modelom vtedy, keď v mierke je proporčnou zmenšeninou skutočnej predlohy alebo sa k tomu aspoň čo najviac blíži. Väčšina prvkov rušňovej skrine MTB viac alebo menej uteká od predlohy a skúsim sem zhrnúť pár údajov, ktoré si môže pomerať každý sám. Údaje v milimetroch sú vyzískané z výkresovej dokumentácie ktorú vlastním, údaje v centimetroch z mojich vlastných dávnejších meraní.
Bočnica:
-rozloženie prelisov je nesprávne. Ich rozostupy majú byť väčšie, spodná hrana prvého prelisu má byť 39,5 cm od spodku rámu rušňa.
-bočnicový plech spodných štyroch prelisov má byť vystúpený nad úroveň plechu nad ním z dôvodu oplechovania výstuh a horného L-profilu hlavného rámu, ktorý je skrytý pod nim (tento detail správne vystihol iba výrobca Piko), vrch 4. prelisu má byť 1800 mm nad TK.
-Žalúzie chladenia strojovne majú mať rozmer 11054 mm x 830 mm bez odkvapu.
-Dĺžka bočnicového prelisovaného plechu ma byť 11160 mm. Vrch bočnice 3450 mm nad TK.
-Výška plechu rámu pod stanovišťom má byť 34,5 cm, jeho spodná hrana kvôli zaobleniu opticky nemá byť v jednej rovine so spodnou hranou pozdlžniku rámu.
Rám sa pod stanovišťom od strojovne k čelám zužuje zo šírky 2940 na 2700 mm.
Tu poznamenávam, že zúženie rámu na makete pod stanovišťom je nesprávne, má byť rovnobežné so zúžením oplechovania kabíny. Dôsledkom toho je, že čelník je u makety nemodelovo užší ako samotná skriňa ktoré majú mať na čele jednotný rozmer 2700 mm. Pre všetkých, ktorí obhajujú nutnosť rozširenia skrine kvôli natáčaniu podvozkov, dávam do pozornosti túto absurditu. Výrobca na jednu stranu urobil v rozpore s realitou rám užší ako je stanovište, aby potom mohol celú skriňu nemodelovo rozšíriť kvôli natáčaniu podvozkov!!
-prelisy na stanovišti majú nesprávne rozostupy, vzdialenosť medzi vrchom horného prelisu a lichobežníkovým oknom má byť 16 cm.
-neprávne proporcie lichobežníkového okienka, dverí a dverového okna, schodíkov pod dverami som popisoval skôr, vzdialenosť osi schodíkov od čelnej roviny hl. rámu 1200 mm. Rozmer otvoru schodíka - 40x13 cm, hlbka 13 cm. Šírka kabíny od hrany šípu po koniec pôdorysného skosenia má byť 2015 mm.
Čelo:
Spodná hrana rámu čelných okien od zlomovej priamky čela - 41 cm, stred reflektorového svietidla od zlomovej priamky čela - 22 cm
Rozmer stieračových krytov 32x23 cm, rozmer krytu reflektorového svietidla 56x35 cm, rozmer reflektorového okienka 43x22 cm.
Vzdialenosť stredov nárazníkov 1750 mm +-3 mm.
Pluhy: ľavý 1050x400 mm, pravý 975x400 mm. Chýba posunovačský schodík.
Strecha:
Bočné strechy majú mať šikmú dĺžku 480 mm. Šírka prednej a zadnej strechy (dekľa) je 2280 mm. Výška stredu strechy (dekľa) je 3985 mm nad TK.
Dĺžka odporovej skrine je 3884 mm, bez vybratia je to 3750 mm. Výška stredu odporovej skrine nad TK - 4265 mm. Dĺžka šikmej časti odporovej skrine (diel so žalúziami) na stane okien - 80 cm, na strane žalúzií 94 cm. odporová skriňa je uložená šikmo, od ľavej k pravej bočnici klesá pod uhlom 5 stupňov. Žalúzie odporovej skrine makety sú oproti konkurenčným výrobcom stvárnené veľmi zjednodušene. Prelisovanie krycích plechov odporovej skrine..?
Podvozok:
-šírka čela podvlečeného priečniku - 605 mm. Autor recenzie kritizujúci moje pripomienky a spochybňujúci fundovanosť rušňovodiča tento podvlečený priečnik sám veľmi odbore nazýva "Závěsy podvozků (nebo co je to)".
Podvlečený priečnik a konzola na ráme má oproti predlohe odlišný tvar.
-brzdová jednotka má odlišný tvar (namiesto prelisu má byť tlačidlo vyradenia stavača odľahlosti zdrží atď). Konzola brzdovej jednotky má úplne nesprávny tvar, na makete je to čistý výmysel (to čosi polkruhové nad brzdovou jednotkou).
-náliatky ložiskových skríň majú nesprávny tvar, majú byť voči ložiskovému domcu vyššie, to platí aj o stvárnení podchytných závesov.
-pružiny primárneho aj sekundárneho stupňa majú nesprávny počet závitov.
Toto sú podstatné veci, ktoré sa stvárniť dali relatívne verne (viď ACME), detaily, s ktorými by sa vedel popasovať špičkový výrobca, ako káble, hadičky a podobne samozrejme u MTB neriešim.

Pane, nevyznám sa zďaleka do všetkého (keď ste si všimli, modely iných radov mašin, do ktorých sa až tak nevyznám som nekritizoval, nie som teda nejaký paranoidny kritik), ale uisťujem vás, že v peršingoch som celkom nadupaný, tak ak dačo napíšem, tak to tak je. Ja sa tu neriadim dojmami.
Môžte merať, máločo z týchto údajov vám bude na MTB makete pasovať.
Bol som ochotný spolupracovať, bol som ochotný tieto a ďalšie údaje poskytnuť každému serióznemu výrobcovi, ktorý by sa do peršinga pustil. MTB na moju vôľu a ochotu nezištne spolupracovať nereagoval, tak si dnes vyhradzujem plné právo na kritiku toho paškvilu, čo teraz splodil.
362.001
 
Příspěvky: 49
Registrován: ned 07 lis, 2010 7:27 am

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod caruso82 » pát 19 úno, 2016 11:51 am

Michalctt, ďakujem, určite máš už aj nejaké video ak sa dá mohol by si sa s nami oň podeliť?
caruso82
 
Příspěvky: 93
Registrován: pon 07 črc, 2008 9:45 am

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod vvitty » pát 19 úno, 2016 1:02 pm

caruso82 píše:Veľmi slušná recenzia, autor spomínal problémy s chýbajúcou prepazkou medzi ledkami osvetlenia, nenašla by sa aj fotka s nasadenou kastlou a zapnutymi svetlami?


Prepazku vyrobce udela dodatecne z laserovaneho kartonu (podobne jako to udelal napr. v TT pro Brejlovce) a bude k dispozici i tem co uz maji model koupeny.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Novinky H0 2016

Příspěvekod viky » pát 19 úno, 2016 1:02 pm

viky píše:
viky píše:
VojtikJ píše:Na stanoviště strojvedoucího chodím každou směnu, je to má práce :D
Já teď koukám na 163 z okna.. bohužel nemám jak vyfotit... ale okna prostě seděj. Ta mezera je vždy nad klikou... pokud tám ňáká je.. proto že jak víme.. dveře jsou lehce zaměnit za jiné :D Což já na modelu tu mezeru vidím. Ale nejsem takovej machr abych dle fotky odhalil neviditelné, fotky dost zkreslujou a nejen fotky z úhlu ale i fotky kolmo...


Vojtíku nic ve zlém.
Jen jsem chtěl aby jsi se vyjádřil k oknu ve dveřích a zkosenému oknu vedle.



Já se tady ptal VojtikaJ aby posoudil který model je blíže předloze.

VojtikuJ chtěl bych jsem se tě zeptat když jezdíš na této mašině a trávíš tam dost času a dokonce ti stojí pod okny jestli jsou okna správně u Pika nebo Mtb ?
Koukni na 14-tou stranu této diskuze.
Konkrétně na 12 foto příspěvku od E27.
Děkuji za odpověď.

Bohužel zatím žádná odpověď.


Já chápu Vojtíku že nemáš čas číst zpětně diskuzi a hledat mojí otázku.
Chtěl bych aby jsi objektivně posoudil boční okna na stanovišti strojvedoucího.
Viz zpětně text.
Nejde mě o to aby jsi vše přeměřil na desetiny ale proporčně posoudil velikost a umístění oken.
Sám za sebe řekl co je pro tebe věrnější kopie.
V této diskuzi tady hlavně hodnotíš názory diskutujících (jako nicotné nebo nesmyslné) a hlásíš že si model koupíš že je ok.
Klidně prosím odpověz raději tady než v sz, je to přeci diskuze.

Za mě je lepší se veřejně o chybách bavit a upozornit výrobce na ně, než všude hlásit " to je super "že máme další model Ho a těšíme se na další :)
Zvlášť když modelovost postupuje ........ .
Ten kdo nemá žádné chyby, nemá se včem změnit!!!
Tedy úplně zbytečné chyby které nemají opodstatnění a to ani z ekonomických důvodů.
Omlouvat firmu tím že staré modely mají taky chyby je pro mne nepochopitelné.
Ať mě nekdo vysvětlí jaký důvod je že firma netrefí ani rozteč nárazníků, přitom dříve se jim to povedlo.
Dnes při použití číslicivých obraběcích strojů které obrábějí s přesností na tři desetiná čísla.
Smutné je taky že firma nás i prodejce uvedla v omyl.
Všude prezentovala 5-ti polové motory ale....... .
Prodejci s kritikou firmy také nemohou být důslední, protože je modely živí.
Ale na druhou stranu je možná lepší konečně přestat pochlebovat firmě a zasadit se také o zkvalitnění modelů firmy mtb.
Není to jednoduché, to chápu ale aby za pár let bylo co prodávat.
Ps. Kritici kritiků teď si mě vychutnejte :)
viky
 
Příspěvky: 210
Registrován: sob 20 říj, 2012 2:06 pm

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod A2C » pát 19 úno, 2016 2:12 pm

Niet tomu čo dodať, teda až na jeden detail: 362-> Maketa je čo možno najvernejsia podoba skutočnej predlohy zatiaľ čo u modelu sa na niektoré detaily tak moc nehľadí.
Takže po správnosti
1. Maketa
2. Model
3. MTB
4. Čínska toxická hračka bez mierky
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1710
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků