Elektrika 181 až 183 od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod RadekH0 » pát 13 lis, 2015 12:56 pm

V příspěvku jste se zmínil o zvukáči ZIMO. Měnil jste i reproduktor za Zimo kostku?
Podle mnou získaných informací po nějaké době začnou chrastit.

Díky.
Měřítko TT, epocha: V./VI.
DCC
RadekH0
 
Příspěvky: 506
Registrován: ned 03 bře, 2013 11:37 am
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod Brejla » pát 13 lis, 2015 12:59 pm

RadekH0 píše:V příspěvku jste se zmínil o zvukáči ZIMO. Měnil jste i reproduktor za Zimo kostku?
Podle mnou získaných informací po nějaké době začnou chrastit.

Díky.


Ano na základě rady zde na foru. To už byla ta nejmenší investice a nejlehčí práce.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod A2C » pát 13 lis, 2015 3:18 pm

Nezdá sa mi že by Piko malo s tými Poľskými modelmi príliš konkurenciu a napriek tomu sú v veľmi príjemnej kvalite a za rozumnú cenu.
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1710
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod A2C » pát 13 lis, 2015 5:59 pm

Bastard je v sérii Classic, to sú staré formy, za vysoké peniaze. Nepochopím tieto cenové politky Piko, ale však keď im to nikto nekupuje tak to buď zabalia a hodia do skladu resp kontajnera, formy zastarajú a nepredajú za čas nič. Čo sa ale týka série Expert v ktorej sú aj tie Polské mašiny, Čmeliak alebo Ragulin to je niečo celkom iné a aj cenovo. :wink:
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1710
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod ČouĎák » pát 13 lis, 2015 8:26 pm

sidlo píše:Všem místním kritikům bych doporučil si přičíst první kapitolu mikroekonomie o nabídce a poptávce.

Pokud bude poptávka (a ta zjevně je), tak bude i nabídka, a to bez ohledu na počet místních kritiků a radilů.

Já, až bude verze E 669.1 ČSD bez žlutého pruhu (a pošetřím korunky), jedno vozidlo koupím.



poptávka zjevně bude pokud to budou kupovat všichni takoví jako jsi ty a nebude jim vadit zrůda,kterou u MTB sprostě oje-Bání podle svého,jen proto aby stím nebylo víc práce!...vždyť oni to koupí,nikdo jiný to líp udělat "zatím" neumí.
Dobře ať je to dražší ale bude to zmenšenina a né jak pěst na oko.
u 182 toho chybí hodně!...a nebo je to DO-DO...dodělej doma(díry pro hadice a kde je TOPNÁ SPOJKA?)...tak ta je úpně MTB u (_:_)
A.C.M.E a 151 a Italové to umí,no není to divný?

jen jsem zvěda co za další zrůdu vyplodí...jen kdyby si vzali u MTB příklad jak se to má dělat.
DF porušuje práva svobodného projevu. Příspěvky se přesouvají nebo cenzurují jako za komunistů. ;)
Uživatelský avatar
ČouĎák
 
Příspěvky: 365
Registrován: čtv 18 říj, 2012 6:53 pm
Bydliště: Hohenfurth

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod RadekH0 » pát 13 lis, 2015 9:35 pm

Cožpak s třípólovým motorem se dá ještě pěkně jezdit. Pokud si výrobce poradí s tichým chodem a plynulostí jízdy- v tomto případě si myslím, že Piko si tím u Čmeláka poradilo tak proč ne, to bych ještě bral.

Ale mě co nejvíc štve je to, že MTB do těch motorů nedá dva blbé uhlíky za pár korun. Když by tam aspoň ty uhlíky byly tak už bych o koupi i uvažoval. Ale když vím že tam jsou místo uhlíků dva kusy plechu, který se po nějaké době vydřou a tím model dojezdil a já bych se v to musel vrtat a cpát tam motor nový,tak o koupi zase rychle přestanu přemýšlet.
Měřítko TT, epocha: V./VI.
DCC
RadekH0
 
Příspěvky: 506
Registrován: ned 03 bře, 2013 11:37 am
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod A2C » pát 13 lis, 2015 10:36 pm

forex píše:Je nutno dodat, ze Piko Cmelak, ma take tripolovy motor. Ale kazdopadne to jezdi lepe nez MTB.

Netvrdil by som to na 100% keďže je v T679.2 5 pólový ktorý stojí trocha menej ako motor v Čmeliakovi podľa price liste, osobne Čmeliaka nevlastním, mám T679.2 a tá jazdí ako po masle
Chcelo by to niekoho kto má čmeliaka a už pitval motor :)
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1710
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod Netáhlo » sob 14 lis, 2015 3:59 pm

forex píše:Nevim,zda to je primo polska vyroby, v roce 2014 se stejnym typem polskych loko byl v Lipsku jeden malovyrobce z Dortmundu, tusim......


Ano, výrobce sice sídlí v Dortmundu, ale je to Polák. Nebo si myslíš, že by německý výrobce, jako prvotinu, zvolil Polskou předlohu?

Nicméně lokomotivu jsem měl v ruce a než jsem se dozvěděl, co je to zač a kdo to vyrábí, tak jsem si myslel, že MicroMetaKit začal vyrábět elektriky. A cena mě úplně dostala, na naše to bylo nějakých 4 300 Kč.
Výrobce by klidně vyrobil jakoukoliv lokomotivu, ale podmínka je, odběr alespoň 2000ks (jinak jsme s cenou někde v lese).
Uživatelský avatar
Netáhlo
 
Příspěvky: 149
Registrován: pon 28 lis, 2011 3:52 pm

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod ČouĎák » úte 17 lis, 2015 1:26 pm

Netáhlo píše:
forex píše:Nevim,zda to je primo polska vyroby, v roce 2014 se stejnym typem polskych loko byl v Lipsku jeden malovyrobce z Dortmundu, tusim......


Ano, výrobce sice sídlí v Dortmundu, ale je to Polák. Nebo si myslíš, že by německý výrobce, jako prvotinu, zvolil Polskou předlohu?

Nicméně lokomotivu jsem měl v ruce a než jsem se dozvěděl, co je to zač a kdo to vyrábí, tak jsem si myslel, že MicroMetaKit začal vyrábět elektriky. A cena mě úplně dostala, na naše to bylo nějakých 4 300 Kč.
Výrobce by klidně vyrobil jakoukoliv lokomotivu, ale podmínka je, odběr alespoň 2000ks (jinak jsme s cenou někde v lese).


kdyby to šlo a odpískat oje-Báňu a nebo mu to dát rázně najevo aby se konečně chytl za frňák ale to půjde stěží,když to budou kupovat jak smyslů zbaveni!

http://www.schlesienmodelle.de/

pátral jsem a sehnal jednu z allegra ,tak jen čekám až dorazí abych ji prozkoumal.
Přílohy
EU07 516 Schlesienmodelle.jpg
DF porušuje práva svobodného projevu. Příspěvky se přesouvají nebo cenzurují jako za komunistů. ;)
Uživatelský avatar
ČouĎák
 
Příspěvky: 365
Registrován: čtv 18 říj, 2012 6:53 pm
Bydliště: Hohenfurth

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod George V. » úte 17 lis, 2015 9:03 pm

...zajímavější by byla EP09. Ta zajíždí i do Prahy.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod fousek » úte 17 lis, 2015 10:32 pm

Ovšem EU07 do Prahy také zajížděly.
Obrázek
fousek
 
Příspěvky: 513
Registrován: sob 17 led, 2009 11:33 am
Bydliště: Praha

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod ČouĎák » úte 17 lis, 2015 10:36 pm

fousek píše:Ovšem EU07 do Prahy také zajížděly.


no a o tom to je !
DF porušuje práva svobodného projevu. Příspěvky se přesouvají nebo cenzurují jako za komunistů. ;)
Uživatelský avatar
ČouĎák
 
Příspěvky: 365
Registrován: čtv 18 říj, 2012 6:53 pm
Bydliště: Hohenfurth

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod ČouĎák » stř 18 lis, 2015 10:09 pm

Schlesienmodelle 107011.jpg
DF porušuje práva svobodného projevu. Příspěvky se přesouvají nebo cenzurují jako za komunistů. ;)
Uživatelský avatar
ČouĎák
 
Příspěvky: 365
Registrován: čtv 18 říj, 2012 6:53 pm
Bydliště: Hohenfurth

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod Aleson » stř 18 lis, 2015 11:45 pm

Ahoj všem.
Vrátil bych se zase k tématu tohoto vlákna - tedy k šestikoláku. Ve svém minulém příspěvku jsem se zabýval
určitým hodnocením, opravou a drobnými úpravami 3-pólového motoru lokomotivy od MTB. Chtěl jsem ještě
napsat něco o digitalizaci.O tomto tématu se teď ale zmíním jen částečně. Pokoušel jsem se "naladit" dekodér
tak, aby byly jízdní vlastnosti uspokojivé. To se mi vcelku povedlo, lokomotiva se rozjížděla plynule, ve vyšší
rychlosti (modelově ca od 70 až do 90km/h) jezdila taky slušně, jen ve středních rychlostech nepatrně cukala,
chod nebyl úplně plynulý. Ale výsledek byl celkem dobrý. Při zkušebních jízdách se mi několikrát stalo,
že se mašina vůbec nerozjela. To vyřešilo zvýšení minimální rychlosti v CV2. Pak ale došlo k něčemu,co jsem
ještě nezažil. Mašina se "sekla" za plné jízdy ! Myslel jsem, že se kousl nějaký převod. Rozebral jsem to a zjistil
jsem, že motoru se zadřelo zadní ložisko. :shock: Rotorem šlo rukou otáčet jen velmi těžce. Mašina měla najeto
tak maximálně 2 hodiny čistého času. Mažu ložiska silikonovým olejem, který je dost řídký, ale netuhne. Nikdy
se mi žádný motor nezadřel. Rozdělal jsem motor, abych našel příčinu, ale nic. Při té příležitosti jsem si ale
všiml, že po té krátké době provozu jsou viditelně probroušené sběrací plíšky u komutátoru (viz foto) a tím to
u mě ten motor definitivně prohrál. Už to tady párkrát zaznělo, JE TO ZMETEK !
Nebudu to prodlužovat, následovala výměna za 5ti pólovou Mashimu MH-1632D, které stačí nepatrně zkrátit
hřídele a patřičně ji vypodložit ze spodu a z boků. Na rámu není potřeba dělat žádné úpravy, setrvačník a unašeče
kardanů lze použít původní. Rozdíl je veliký. Nastavil jsem dekodér na defaultní hodnoty, mašina se rozjíždí
od nejnižší rychlosti, je daleko tišší, jezdí klidně v celém rozsahu rychlostí a není potřeba nijak laborovat
s nastavením dekodéru.
Smutné na celé věci je, že jinak vcelku přijatelný model dokáže MTB takhle znehodnotit kvůli rozdílu možná
dvou stovek ? :?
Chtěl jsem si ještě pořídit další kus ve verzi ČSD (ovšem ne v té napodobenině, která vyšla ), ale další
takové martyrium, 5 stovek za nový motor k ceně lokomotivy a spoustu práce .... Na to kašlu !
Alda
sberne-plisky.jpg
Aleson
 
Příspěvky: 444
Registrován: pát 24 čer, 2011 9:33 pm

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod Brejla » čtv 19 lis, 2015 9:11 am

Aleson píše:Ahoj všem.
Vrátil bych se zase k tématu tohoto vlákna - tedy k šestikoláku. Ve svém minulém příspěvku jsem se zabýval
určitým hodnocením, opravou a drobnými úpravami 3-pólového motoru lokomotivy od MTB. Chtěl jsem ještě
napsat něco o digitalizaci.O tomto tématu se teď ale zmíním jen částečně. Pokoušel jsem se "naladit" dekodér
tak, aby byly jízdní vlastnosti uspokojivé. To se mi vcelku povedlo, lokomotiva se rozjížděla plynule, ve vyšší
rychlosti (modelově ca od 70 až do 90km/h) jezdila taky slušně, jen ve středních rychlostech nepatrně cukala,
chod nebyl úplně plynulý. Ale výsledek byl celkem dobrý. Při zkušebních jízdách se mi několikrát stalo,
že se mašina vůbec nerozjela. To vyřešilo zvýšení minimální rychlosti v CV2. Pak ale došlo k něčemu,co jsem
ještě nezažil. Mašina se "sekla" za plné jízdy ! Myslel jsem, že se kousl nějaký převod. Rozebral jsem to a zjistil
jsem, že motoru se zadřelo zadní ložisko. :shock: Rotorem šlo rukou otáčet jen velmi těžce. Mašina měla najeto
tak maximálně 2 hodiny čistého času. Mažu ložiska silikonovým olejem, který je dost řídký, ale netuhne. Nikdy
se mi žádný motor nezadřel. Rozdělal jsem motor, abych našel příčinu, ale nic. Při té příležitosti jsem si ale
všiml, že po té krátké době provozu jsou viditelně probroušené sběrací plíšky u komutátoru (viz foto) a tím to
u mě ten motor definitivně prohrál. Už to tady párkrát zaznělo, JE TO ZMETEK !
Nebudu to prodlužovat, následovala výměna za 5ti pólovou Mashimu MH-1632D, které stačí nepatrně zkrátit
hřídele a patřičně ji vypodložit ze spodu a z boků. Na rámu není potřeba dělat žádné úpravy, setrvačník a unašeče
kardanů lze použít původní. Rozdíl je veliký. Nastavil jsem dekodér na defaultní hodnoty, mašina se rozjíždí
od nejnižší rychlosti, je daleko tišší, jezdí klidně v celém rozsahu rychlostí a není potřeba nijak laborovat
s nastavením dekodéru.
Smutné na celé věci je, že jinak vcelku přijatelný model dokáže MTB takhle znehodnotit kvůli rozdílu možná
dvou stovek ? :?
Chtěl jsem si ještě pořídit další kus ve verzi ČSD (ovšem ne v té napodobenině, která vyšla ), ale další
takové martyrium, 5 stovek za nový motor k ceně lokomotivy a spoustu práce .... Na to kašlu !
Alda
sberne-plisky.jpg


Tak to už je hodně silný kafe. Ale u MTB nic překvapivého.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 10 návštevníků