Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod TommyH » pon 30 pro, 2013 8:21 pm

forex

Pane mě je naprosto jasné, že lidé kteří si Bai koupí a nedrží jim spřáhlo v držáku jsou naštvaní i já bych byl a okamžitě reklamoval ;-)
TommyH
 
Příspěvky: 21
Registrován: ned 01 zář, 2013 9:00 am

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod alik » pon 30 pro, 2013 8:23 pm

Potvrzuji - spřáhla jsem měnil několikrát, FLM, Roco očko, Roco krátké - vše zcela bez problémů. Problém je výška spřáhla - občas se mi vůz rozpojuje, takže za lokomotivou mám očko, mezi vozy FLM.
alik
 
Příspěvky: 81
Registrován: pon 27 srp, 2012 5:02 pm

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 30 pro, 2013 8:28 pm

alik píše:Potvrzuji - spřáhla jsem měnil několikrát, FLM, Roco očko, Roco krátké - vše zcela bez problémů. Problém je výška spřáhla - občas se mi vůz rozpojuje, takže za lokomotivou mám očko.

Není třeba házet flintu do žita,přední výrobci železničních modelů na to pamatují.
http://www.roco.cc/de/product/22594-0-0 ... ducts.html
http://www.fleischmann.de/de/product/11 ... ducts.html
Naposledy upravil miroslav lengyel dne pon 30 pro, 2013 8:32 pm, celkově upraveno 1
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod TommyH » pon 30 pro, 2013 8:29 pm

alik

Prosím přihněte sběrače proudu směrem k rámu...mělo by to značně pomoci ;-)
TommyH
 
Příspěvky: 21
Registrován: ned 01 zář, 2013 9:00 am

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod fousek » pon 30 pro, 2013 8:35 pm

Jinak co se týká výšky spřáhel, také to není jednotné. Dvounápravové Dd od Tilliga je mají stejně vysoko, jako Bai, takže výše. Rychlíkáče od stejného výrobce je mají zase nízko.
fousek
 
Příspěvky: 513
Registrován: sob 17 led, 2009 11:33 am
Bydliště: Praha

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod jirkan » pon 30 pro, 2013 8:36 pm

Omlouvám se, že zde budu opakovat fakta, která jsem již dříve psal, ale docela mě poslední reakce ze strany výrobce dopálily, takže ještě jednou.

Tak teď, když jsem se dozvěděl, že je vlastně všechno v pořádku a dokonce podle normy, a navíc že vagony jiných výrobců se spřahují nakrátko jen proto, že se používají nějaká divná a navíc nestandardní spřáhla, vidím, že má původní idea, že tuzemští výrobci nepochopili nejen funkci, ale ani smysl KKK, je asi potvrzena. Jako škůdce firmy, který chce, aby se jeho vozy nesmyslně spřahovali skutečně nakrátko, zřejmě budu nadále odkázán pouze na výrobky pochybných zahraničních pseudovýrobců.

Jinak bych jen pro informaci doplnil, že odůvodňovat tu mezeru nějakými rezervami při provozu s očkovými spřáhly je - promiňte - totální nesmysl. Pro očkové spřáhlo je kulisa naprosto zbytečná a při provozu vůbec nefunguje - zůstává neustále ve střední poloze. Přesto se domnívám, že je mezera i s nimi nesmyslně velká - svěšené vozy jde bez problémů navzájem pootočit téměř o 90 stupňů, tedy tak, že stojí téměř kolmo k sobě. To snad opravdu není nutné ani při provozu na těch nejmenších poloměrech.

Právě proto, že kulisa zaíná pracovat až při tuhém spojení obou vozů, mohou být ta divná spřáhla výrobců, kteří tomu evidentně nerozumí, jako třeba ROCO, Flm, TRIX, Maerklin a další, o dost kratší a jejich vozy se tudíž mohou spřahovat nakrátko (přípustná mezera mezi nárazníky je tuším něco kolem 0,3 mm, ale neberte mě za slovo). Proto, aby i vozy jiných výrobců při použití krátkých spřáhel mohly být spřahovány též nakrátko (popř. i vozy zmíněných výrobců se spřáhly od konkurence), jsou rozměry normovány. Je ale třeba nejen použít ty správné normy, ale taky si uvědomit, že není normována jen vlastní kulise, ale že jsou dány í rozměry částí, kterými se vozy dotýkají (např. nárazníků). Pak samozřejmě vše funguje správně.

Jen na okraj bych si dovolil připomenout, že jsou normalizovány i rozměry šachty pro spřáhlo, včetně její výšky nad temenem kolejnice. To proto, aby bylo možné vozy spřahovat i s vozidly jiných výrobců a spřáhla nebyla u různých vozů různých výrobců navzájem výškově posunuta, jako je tomu právě u Bai.

O to, že jakákoliv mezera mezi vozy funkčně není nutná, jsem se již zmiňoval. Protože se i u jiných diskutujících vyskytly pochybnosti, tak bych zopakoval, že jsem vyrobil pevnou spojku, která je o zhruba 4 mm kratší, než dvojice spřažených krátkých spřáhel Flm, která jinak používám. Takto spojené vozy Bai se navzájem lehce dotýkají měchy (ne nárazníky, ty jsou příliš krátké). S takto spojenými vozy jsem jezdil na svém kolejišti bez jakýchkoliv problémů. Přitom nejezdím pouze v rovině, jak zde někdo namítal, mám stoupání i téměř 3 % (jak jsem již uváděl, kulisa má docela vůli, která to vše spolkne). Jen pro doplnění, jezdím na kolejivu Fleischmann a takto spřažené vozy bez jakýchkoli problémů zvládnou i esíčko - přejezd mezi dvěma paralelními kolejemi na dvoukolejce, realizovaný jak dvěma normálními výhybkami, tak i výhybkou a angličanem a dokonce i dvěma angličany. Kdo zná geometrii kolejiva Flm, mi jistě potvrdí, že to, co projede S-ko ze dvou angličanů Flm., to projede vše. O tom, že nakrátko spřažené Bai projedou poloměr 356 mm, asi není třeba se zmiňovat.

Takže na závěr. Jsem přesvědčen, že z funkčního hlediska není žádná mezera mezi vozy nutná, a když už tak max o velikosti několika málo desetin mm.

A úplně na konec - pokud budete nadále konstruovat vozy s takto velkými rozestupu, doporučuji vypustit kulisu a vrátit se k osvědčenému řešení z 50. let minulého stletí, kdy při použití klasických očkových spřáhel nebyly mezery o moc větší než jsou u Bai při použití krátkých spřáhel s KKK. Pokud by byl vůz prodáván za tomu odpovídající cenu 300 až 400 Kč, jistě by si své zájemce našel
. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

A to je vše. Vzhledem k tomu, že po výše uvedené reakci nějakou nápravu neočekávám, jdu vybalit Proxona a zkracovat kulisy. :oops:
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod jirkan » pon 30 pro, 2013 8:39 pm

miroslav lengyel píše:
alik píše:Potvrzuji - spřáhla jsem měnil několikrát, FLM, Roco očko, Roco krátké - vše zcela bez problémů. Problém je výška spřáhla - občas se mi vůz rozpojuje, takže za lokomotivou mám očko.

Není třeba házet flintu do žita,přední výrobci železničních modelů na to pamatují.
http://www.roco.cc/de/product/22594-0-0 ... ducts.html
http://www.fleischmann.de/de/product/11 ... ducts.html



Jenže ta spřáhla jsou cca o 2 mm delší než spřáhla normální, takže mezera se dále zvětší.... :mrgreen:
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod jirkan » pon 30 pro, 2013 8:40 pm

TommyH píše:alik

Prosím přihněte sběrače proudu směrem k rámu...mělo by to značně pomoci ;-)


Taky jsem si to myslel, boužel to nepomůže.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod TommyH » pon 30 pro, 2013 8:42 pm

Opakuji, že oficiální prohlášení bude na stránkách Šikulů s.r.o. do 7.1.2014. Děkuji všem za pozornost a tak ohnivou diskusi.
TommyH
 
Příspěvky: 21
Registrován: ned 01 zář, 2013 9:00 am

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod TommyH » pon 30 pro, 2013 8:51 pm

Tedy podle Vás by měla být mezera mezi nárazníky pár desetin mm...Teď jsem nelenoval a zapřahal různé vozy od Roca....vždy byla vůle 1-3mm, tak pak nevím kde je chyba :-D

Jinak také děkuji za připomínky, brzy se k nim Šikulové s.r.o. vyjádří na svých stránkách ;-)
TommyH
 
Příspěvky: 21
Registrován: ned 01 zář, 2013 9:00 am

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod jirkan » pon 30 pro, 2013 9:01 pm

Odpovím otázkou - a proč by ta vůle měla být větší, když to funguje i bez ní?
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod TommyH » pon 30 pro, 2013 9:25 pm

Roco.jpg
Přeci se nechává trochu "fóra" Tady důkaz i jak to má samotné Roco ;-)
TommyH
 
Příspěvky: 21
Registrován: ned 01 zář, 2013 9:00 am

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 30 pro, 2013 9:51 pm

jirkan píše:
miroslav lengyel píše:
alik píše:Potvrzuji - spřáhla jsem měnil několikrát, FLM, Roco očko, Roco krátké - vše zcela bez problémů. Problém je výška spřáhla - občas se mi vůz rozpojuje, takže za lokomotivou mám očko.

Není třeba házet flintu do žita,přední výrobci železničních modelů na to pamatují.
http://www.roco.cc/de/product/22594-0-0 ... ducts.html
http://www.fleischmann.de/de/product/11 ... ducts.html



Jenže ta spřáhla jsou cca o 2 mm delší než spřáhla normální, takže mezera se dále zvětší.... :mrgreen:

Kdepak Jirko,aspoň doufám,že jsem Tě nepřejmenoval. :D Mám tento typ spřáhel na těchto vozech z výroby.
http://www.elriwa.de/produkte/wagen/spu ... -drg-ep.ii
Trošku mě to při koupi zaskočilo,protože jsem chtěl spřáhla měnit za FLM.Má to ale své výhody,krásně se spřáhla dají srovnat do jedné roviny.Mám tenhle systém také na BR 57,kam jsem si objednal jednu hlavu,abych mohl původní Roco vyměnit.
Naposledy upravil miroslav lengyel dne úte 31 pro, 2013 5:47 am, celkově upraveno 1
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 30 pro, 2013 10:00 pm

Tak mi to nedalo,vnořil jsem se mezi vozy a dospěl k následujícím poznatkům.Rychlíkové vozy Roco mají při použití krátkých spřáhel 1-2 mm při lehkém stlačení vozů k sobě.Při tažení se mezera zvýší cca na 3 mm,při zastavení se opět zmenší,podobně jako ve skutečnosti.Mám 2 typy rychlíkových vozů,ten co jsem uvedl v předchozím příspěvku a Würtenberg,podobně jsou na tom vozy Karwendel od Liliputu.Nejlépe jsou na tom,jak také jinak, :D vozy Fleischmann.Všechny vozy mají vzdálenost mezi měchy na cigaretový papírek.
pro alika: Když už jsem se s tím babral,tak jsem zkusil přehodit ta dvojkolí a je to v pohodě. :wink:
Tímto se s Vámi všemi loučím,nechme vagónky spát.Já jdu za chvíli taky,musím využít situace a nemusím dnes v noci do práce.
Zítra se hlavně nezpijte do mrtva ať na to po Novém roce vidíte.
Míra
Naposledy upravil miroslav lengyel dne pon 30 pro, 2013 10:04 pm, celkově upraveno 1
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod Tramvaj » pon 30 pro, 2013 10:27 pm

Roco Y v tahu.
Souprava 5 vozů za pomalé jízdy.
Na fotce je spoj mezi prvním a druhým vozem.
Přílohy
CIMG2039.JPG
HO-analog-ČSD 70-80 léta
Uživatelský avatar
Tramvaj
 
Příspěvky: 16
Registrován: úte 08 zář, 2009 4:42 pm
Bydliště: Pardubice

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: George V. a 11 návštevníků