ACME ŠKODA X62, X63, X71, X72

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: ACME ŠKODA X62, X63, X71, X72

Příspěvekod Pawlik » pon 28 pro, 2020 9:15 pm

To je tedy síla!
Příčinu neznám a patrně to nepůjde zjistit bez ulámání topných spojek a sundání kastle.
Ale jen pro zajímavost uvádím, že jsem měl do luku prohnutý plošný spoj (uprostřed asi o 2 mm).
Příčina byla v tom, že motor je v rámu vypodložen gumovou páskou a ta moje vyčnívala směrem nahoru a odtlačovala zmíněný plošný spoj.
Mimochodem ten motor je nějaký no name, zřejmě bez možnosti vyměnit uhlíky.
Kvalita montáže je dost špatná, viz např. nakřivo přilepené nárazníky.

Edit: Kastli máte nakloněnou i s rámem, ta je asi nasazená dobře. Tak mě jedině napadá, že nosníček tvaru U, jehož dolní část je otočným bodem podvozku, není na jedné straně řádně přišroubovaný k rámu lokomotivy.
ScreenShot1549.jpg
ScreenShot1549.jpg (25.02 KiB) Zobrazeno 3578 krát
Pawlik
 
Příspěvky: 275
Registrován: úte 30 čer, 2015 2:32 pm

Re: ACME ŠKODA X62, X63, X71, X72

Příspěvekod FilipP » pon 28 pro, 2020 9:51 pm

Najskor je kastla krivo nasadena. Porovnajte s fotkami v tomto vlakne.
Jedna strana je priliz nizko a druha vysoko. Dat dole a nasadit spravne.
FilipP
 
Příspěvky: 123
Registrován: pon 12 říj, 2020 9:47 pm

Re: ACME ŠKODA X62, X63, X71, X72

Příspěvekod Jezevec Pepa » pon 28 pro, 2020 10:28 pm

To určitě ne, karoserie je dobře nasazená.
Naklání se to v podvozcích a to vždy na jednu stranu.

K chybějící podložce: je to stejné i u 350 011-3 kde také chybí.
U původního modelu 499.0009 jsou obě :-)

FilipP píše:Najskor je kastla krivo nasadena. Porovnajte s fotkami v tomto vlakne.
Jedna strana je priliz nizko a druha vysoko. Dat dole a nasadit spravne.


Musím se přiznat, že jsem letmo prošel vlákno a obrázek o špatném nasazení jsem nenašel.
Jezevec Pepa
 
Příspěvky: 170
Registrován: pát 21 kvě, 2010 12:03 pm

Re: ACME ŠKODA X62, X63, X71, X72

Příspěvekod Jezevec Pepa » pon 28 pro, 2020 10:31 pm

Pawlik píše:To je tedy síla!
Příčinu neznám a patrně to nepůjde zjistit bez ulámání topných spojek a sundání kastle.
.......
Edit: Kastli máte nakloněnou i s rámem, ta je asi nasazená dobře. Tak mě jedině napadá, že nosníček tvaru U, jehož dolní část je otočným bodem podvozku, není na jedné straně řádně přišroubovaný k rámu lokomotivy.
ScreenShot1549.jpg


Děkuji za odpověď...no buď reklamace a nebo řezat topnou spojku (zde nejde vyndat :-( ) a opravit. No model je pěkný a jezdí taky super, no moc se mi ho už nechce dávat z ruky.
Jezevec Pepa
 
Příspěvky: 170
Registrován: pát 21 kvě, 2010 12:03 pm

Re: ACME ŠKODA X62, X63, X71, X72

Příspěvekod FilipP » pon 28 pro, 2020 10:57 pm

Pardon, beriem spat, az teraz vidim, ze aj podvozok je nakrivo, tak to kastlou nebude. Je mozne ze tam nieco nedotiahli alebo ma model vadu. Ja som mal na 350 nedocvaknuty kryt ventilatorov, musel som dat dole kastlu aby som to napravil a zial tiez som prisiel o kable...
FilipP
 
Příspěvky: 123
Registrován: pon 12 říj, 2020 9:47 pm

Re: ACME ŠKODA X62, X63, X71, X72

Příspěvekod horak » úte 29 pro, 2020 8:21 am

soundman73 píše:Mezi verzí C a D ale lze jednoduše softwarově přecházet.

Když do CV8 nahrajete 3, změní se z D na C.
Když do CV8 nahrajete 4, změní se z C na D.

Platí jak pro MX634, tak pro MX638.


Hmmm a ako je na tom zvukovy MX644D? Pouzil ho uz niekto? Ten sa da tiez prepnut z D na C? V manuali som nic take nenasiel.
A Gorila je na tom ako? DPS je rovnaka ako stara verzia (ES499.0009) alebo sa objavi tiez problem D a C ?
Obsah príspevku je bez môjho súhlasu iba na NEKOMERČNÝ účel. Zásah do SW/HW je Vaše vlastné riziko!
horak
 
Příspěvky: 732
Registrován: pát 17 srp, 2012 5:46 am
Bydliště: Bratislava

Re: ACME ŠKODA X62, X63, X71, X72

Příspěvekod Charlie » úte 29 pro, 2020 9:12 am

Když chci model digitalizovat, tak na něm musím něco ulomit, abych mohl sundat karosérii?
ČSD, H0, H0e, DCC LENZ LZV200 z ovládacího pultu a ještě trochu BTTB
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 393
Registrován: čtv 15 led, 2009 7:24 pm
Bydliště: Luka nad Jihlavou

Re: ACME ŠKODA X62, X63, X71, X72

Příspěvekod PavelGregora » úte 29 pro, 2020 9:30 am

Ten náklon modelu na stranu jsem tu už také zmiňoval. Jeden z mých modelů to v mnohem menším měřítku má také. A zajímavé je, že takto nakloněnou mám i jednu Bardotku od Roco.
PavelGregora
 
Příspěvky: 93
Registrován: stř 15 led, 2020 6:54 am

Re: ACME ŠKODA X62, X63, X71, X72

Příspěvekod FilipP » úte 29 pro, 2020 9:41 am

Když chci model digitalizovat, tak na něm musím něco ulomit, abych mohl sundat karosérii?


Zial najskor ano. Topna spojka (cierny kabel na pravej strane obrazku) je uchytena o ram podvozku a vacsinou je prilepena.
Přílohy
topna spojka.JPG
topna spojka.JPG (20.11 KiB) Zobrazeno 3352 krát
FilipP
 
Příspěvky: 123
Registrován: pon 12 říj, 2020 9:47 pm

Re: ACME ŠKODA X62, X63, X71, X72

Příspěvekod soundman73 » úte 29 pro, 2020 10:14 am

horak píše:Hmmm a ako je na tom zvukovy MX644D? Pouzil ho uz niekto? Ten sa da tiez prepnut z D na C? V manuali som nic take nenasiel.
A Gorila je na tom ako? DPS je rovnaka ako stara verzia (ES499.0009) alebo sa objavi tiez problem D a C ?


S přepínáním toho zvukového si nejsem jistý. V manuálu to není výslovně zmíněno, jako v případě MX634 a MX638. Pravděpodobně budete potřebovat verzi C.
Ale pravdou je, že se zde ACME striktně drží normy, aux3 a aux 4 mají být v mtc21 logické výstupy.

Mě se na jednom čele podařilo topnou spojku z rámu vydolovat a na druhém zlomit tak šikovně, že to ani není vidět a nemusím ji ani lepit. Ale ven tedy nešla.
Nemám foto, ale kastle je uvnitř na čelnících podložena nějakou papírovou páskou, ovšem na mém kuse jen na jedné straně - zrovna na té se správným podvozkem.
Na opačné straně (s podvozkem bez podložky) chybí i tato papírová podložka kastle...

Digitalizovaná jezdí krásně, od naprosto minimální rychlosti, sotva okem postřehnutelné, bez klepání nebo poskakování. V tomto bodě jsem spokojen.
soundman73
 
Příspěvky: 74
Registrován: sob 31 srp, 2013 8:56 am

Re: ACME ŠKODA X62, X63, X71, X72

Příspěvekod Jacek » úte 29 pro, 2020 2:29 pm

soundman73 píše:
horak píše:Hmmm a ako je na tom zvukovy MX644D? Pouzil ho uz niekto? Ten sa da tiez prepnut z D na C? V manuali som nic take nenasiel.
A Gorila je na tom ako? DPS je rovnaka ako stara verzia (ES499.0009) alebo sa objavi tiez problem D a C ?


Právě ladím nový zvukový projekt na tento model a s dekodérem MX644D dálkové reflektory nesvítí. Žádné přepnutí C a D nefunguje.
U modelů 151/351 tento problém není, DPS nic neumí.

Také potvrzuji nemožnost sundání kastle bez zlomení topných spojek. U goril se aspoň dají vysunout z pojezdu.
Stránky o modelové železnici TT, digitál, zvuky http://www.jacek-modely.cz
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: ACME ŠKODA X62, X63, X71, X72

Příspěvekod Vojtěch Vorel » úte 29 pro, 2020 4:07 pm

A je nějaká jiná možnost? MS440D by šel?
Vojtěch Vorel
 
Příspěvky: 367
Registrován: úte 16 úno, 2016 5:12 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: ACME ŠKODA X62, X63, X71, X72

Příspěvekod Jacek » úte 29 pro, 2020 4:51 pm

No proto sem píšu, nevím. Jaký je vlastně rozdíl mezi verzí C a D, jen v těch výstupech FA3 a FA4?
Když revlektor nesvítí s dekodérem MX644D, bude stejný problém s MS440D. Otázkou tedy je jestli s verzemi "C" svítit bude a co je třeba naprogramovat
Stránky o modelové železnici TT, digitál, zvuky http://www.jacek-modely.cz
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: ACME ŠKODA X62, X63, X71, X72

Příspěvekod JaroHo » úte 29 pro, 2020 5:25 pm

Pawlik píše:To je tedy síla!
Příčinu neznám a patrně to nepůjde zjistit bez ulámání topných spojek a sundání kastle.
Ale jen pro zajímavost uvádím, že jsem měl do luku prohnutý plošný spoj (uprostřed asi o 2 mm).
Příčina byla v tom, že motor je v rámu vypodložen gumovou páskou a ta moje vyčnívala směrem nahoru a odtlačovala zmíněný plošný spoj.
Mimochodem ten motor je nějaký no name, zřejmě bez možnosti vyměnit uhlíky.
Kvalita montáže je dost špatná, viz např. nakřivo přilepené nárazníky.

Edit: Kastli máte nakloněnou i s rámem, ta je asi nasazená dobře. Tak mě jedině napadá, že nosníček tvaru U, jehož dolní část je otočným bodem podvozku, není na jedné straně řádně přišroubovaný k rámu lokomotivy.
ScreenShot1549.jpg


A máte foto spodku? Jinak topná spojka na jedné straně vysunout mě šla, ale je to těsně u stupačky a je to na lupu, teda pro mě. Druhá, co mi po ní zbyl vajgl a ten ani nešel pinzetou ven.
A mašinka jezdí líp než ČEZ, Najbrt i Babán i ES499→všecky se nepatrně klepou :roll: ačkoliv kastle mají naprosto perfektně vyvedené
DR5000, Z21app,2x myš, kolejiště ve výstavbě
Uživatelský avatar
JaroHo
 
Příspěvky: 1513
Registrován: čtv 28 bře, 2013 2:59 pm
Bydliště: Nymburk

Re: ACME ŠKODA X62, X63, X71, X72

Příspěvekod Martin70 » úte 29 pro, 2020 6:20 pm

Jacek píše:[ U modelů 151/351 tento problém není, DPS nic neumí.

Pokládám tedy mírně odbočný dotaz. Deska v lokomotivách ACME 150, 151 a 350(ES499) je tedy tvarově či velikostně jiná než u Peršinga 163 pod.? Tedy nedá se v modelech vzájemně zaměnit? ACME vyrobilo novou variantu DPS? Netuším tedy zda to máte v oku, máte možnost porovnal tyto odkrytované lokomotivy, nebo jen osazujete dekodéry a modely hned vracíte majitelům. Děkuji komukoliv za odpověď a osvětlení situace. Přeji pohodový zbytek roku.
Začátečník a obdivovatel H0, nyní bez kolejiště. Hledám informace a uvidím zda se pustím do stavby.
Uživatelský avatar
Martin70
 
Příspěvky: 370
Registrován: sob 19 bře, 2016 9:07 am
Bydliště: Zlín

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 10 návštevníků