Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod greenery » úte 03 zář, 2013 8:05 pm

Ještě si dovolím připojit odkaz na článek na parostroji, snad to nevadí. Nevím, kdo (z vás?) je autorem, ale je to přehledné a patří to sem.
Zaujal mě prototyp s podvěsy - elegantní vůz.
http://www.parostroj.net/katalog/ov/cla ... z_Cai.php3
greenery
 
Příspěvky: 1065
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod Čouda » stř 04 zář, 2013 5:20 am

Ahoj!

Může mi prosím někdo říci, v kterých letech bylo změněno označení vozů na 12ti místné, kdy docházelo k výměnám měchů za návalky. Zdali se úpravy dočkali všechny vozy ev. jestli se počítá s 12ti místnými čísly i do výroby (nechalo by se upravit doma?)
Díky :wink:
TT V. epocha // H0 IV. epocha.
Uživatelský avatar
Čouda
 
Příspěvky: 233
Registrován: sob 11 říj, 2008 8:59 am
Bydliště: Trutnov

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod George V. » stř 04 zář, 2013 5:51 am

Změna číselného značení je cca od r. 1966, nejdříve ovšem u nově vyrobených vozů a vozů pro mezinárodní provoz; návalky za měchy se měnily od r. 1964 v návaznosti na dodávku nových vozů typu Y. Z čehož vyplývá dost nešťastná volba provedení modelu, které zaujme poměrně málo modelářů (tedy těch, kteří aspoň trochu dbají na to, aby jim na kolejišti nejezdily "nesmysly" z historického hlediska). Takže pokud tedy máme možnost výrobci do výroby "kecat", tak bych se velmi přimlouval za redukci variant z toho období a urychlení "vývoje" vozu z let 70-80.-tých a nebo vozu z období před r. 1964 (s měchy).
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod ReichenbergW » stř 04 zář, 2013 6:50 am

George V. píše:Změna číselného značení je cca od r. 1966, nejdříve ovšem u nově vyrobených vozů a vozů pro mezinárodní provoz; návalky za měchy se měnily od r. 1964 v návaznosti na dodávku nových vozů typu Y. Z čehož vyplývá dost nešťastná volba provedení modelu, které zaujme poměrně málo modelářů (tedy těch, kteří aspoň trochu dbají na to, aby jim na kolejišti nejezdily "nesmysly" z historického hlediska). Takže pokud tedy máme možnost výrobci do výroby "kecat", tak bych se velmi přimlouval za redukci variant z toho období a urychlení "vývoje" vozu z let 70-80.-tých a nebo vozu z období před r. 1964 (s měchy).


Podle čeho tak soudíte? První varianty Bai jsou všechny z konce 60. let a jezdily tak až do přeznačení v 70. letech, tedy jde o naprosto typického zástupce z té doby, provozované s parními i motorovými lokomotivami 60. let (vozy půjdou např. za T 478.1010 Roco a jiné realizované nebo chystané novinky. Popisy a rozmístění nápisů jsou brány vždy z konkrétních vozů a fotografií, tedy o žádný "historický nesmysl" v žádném případě nejde. Vozy s tzv. počítačovým číslem jsou t.č. v přípravě (opět trojice Čechy, Morava a Slovensko) a jakmile výrobce řekne že je k dispozici i měch, může být uděláno i toto provedení, vč. třetí třídy - jejíž jeden zástupce byl již zkušebně odevzdán. Určitě se dočkají všechny epochy .-)

Jinak zde prosím diskutovat jen a pouze k chybám na formě a ne k tajným přáním každého modeláře. To bychom tu za chvíli museli řešit, že ten či onen chce to či ono provozní číslo a to tady nejde. K tomu si případně založte další vlákno. Děkuji.
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod George V. » stř 04 zář, 2013 7:01 am

Myslel jsem "historický nesmysl" z pohledu řazení souprav (nikoliv konkrétní provedení modelu). Ono toto období, řekněme 1964-1970 je zatím poměrně chudé co se týká nabídky hnacích vozidel. Co tady máme: T478.1010 (od 1967), T679.1006 (od 1966), malé hektory, možná časem velký hektor, němky, páry od Albatrosu (??? :twisted: ). What else?
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod ReichenbergW » stř 04 zář, 2013 7:14 am

George V. píše:Myslel jsem "historický nesmysl" z pohledu řazení souprav (nikoliv konkrétní provedení modelu). Ono toto období, řekněme 1964-1970 je zatím poměrně chudé co se týká nabídky hnacích vozidel. Co tady máme: T478.1010, T679.1006, malé hektory, možná časem velký hektor, němky, páry od Albatrosu (??? :twisted: ). What else?


No právě že je "chudé" děláme vše proto aby chudé nebylo - pravda tady asi vidím dál jak zbytek ctěného obecenstva, ale všeho do času. Myslím že tohle pěkné období původních nátěrů již brzy doplníme.
More Nothing :wink:
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod George V. » stř 04 zář, 2013 12:20 pm

Ještě jedna připomínka - až se budou chystat vozy Da; minimálně v období 80-90.- tých let byly vozy vybaveny dvojitými brzdovými zdržemi, protože byly zhusta používány i na rychlících (a tudíž zřejmě i vybaveny rychlíkovou brzdou = možné změny na spodku vozu).
Naposledy upravil George V. dne čtv 05 zář, 2013 3:44 am, celkově upraveno 1
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod Jozo_cz » stř 04 zář, 2013 2:28 pm

George V.: Vězte, že všechny vozy Da měly dvojité zdrže. Lišily se však druhem brzdy. Část vozů byla vystrojena brzdou DAKO s rozvaděčem DAKO CV 1-D-2x14´ a část vozů brzdou KNORR KP s rychločinným rozvaděčem KNORR. Kolik z nás pozná rozdíl mezi těmito rozvaděči v H0?
Rozdílný počet zdrží je však u vozů Bai. První serie měla jednoduché zdrže a druhá pak dvojité. Ale já bych to zase tak nehrotil.
PS: Připojuji se k řadě kolegů, kteří kladně oceňují přístup Šikulů ke "zdrcující" kritice jejich prvotiny. Děkuji jim za odvahu formy ještě upravovat.
Jozo_cz
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte 16 říj, 2012 5:01 pm

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod jirkan » stř 04 zář, 2013 6:07 pm

Dovoluji si připojit přání nepříliš zručného a časem méně disponujícího nemodeláře :shock: . Protože z předchozího jsem vytušil, že není zcela nemožné uvažovat o osvětlení vozů - zejména pokud je i slušné vybavení interiéru, tak bych uvítal, kdyby se časem mohla objevit i verze svítící a pokud možno i s dekodérem. Protože se řešení místních "elektroniků" pro vozy cizokrajných výrobců zhusta objevují, nemusela by tato spolupráce být neřešitelná, i když je jasné, že cena by pak byla asi někde jinde. Ale zase mít profi osvětlený a navíc nepoblikávající vůz v ČSD kabátě by možná leckdo uvítal :D .
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod George V. » čtv 05 zář, 2013 3:52 am

Jozo_cz píše:George V.: Vězte, že všechny vozy Da měly dvojité zdrže. Lišily se však druhem brzdy. Část vozů byla vystrojena brzdou DAKO s rozvaděčem DAKO CV 1-D-2x14´ a část vozů brzdou KNORR KP s rychločinným rozvaděčem KNORR. Kolik z nás pozná rozdíl mezi těmito rozvaděči v H0?
Rozdílný počet zdrží je však u vozů Bai. První serie měla jednoduché zdrže a druhá pak dvojité. Ale já bych to zase tak nehrotil.
PS: Připojuji se k řadě kolegů, kteří kladně oceňují přístup Šikulů ke "zdrcující" kritice jejich prvotiny. Děkuji jim za odvahu formy ještě upravovat.


...za prvé: měly vozy Da dvojité zdrže už z výroby? Za druhé: Které vozy Bai máte na mysli; 8-dveře, nebo 4-dveře? Prostudoval jsem pár fotek dostupných na netu a 8-dveřák všude jednoduché zdrže, stejně tak si ze svého mládí nepamatuji, že by v provozu měly dvojité. Podle jednoho zdroje byly zkušebně vybaveny dvojitou botkou jen vozy 4-3548 až 4-3595, čož zdaleka není celá II. serie. 4-dveřák je už něco jiného...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod Jozo_cz » čtv 05 zář, 2013 9:34 am

...za prvé: měly vozy Da dvojité zdrže už z výroby? Za druhé: Které vozy Bai máte na mysli; 8-dveře, nebo 4-dveře? Prostudoval jsem pár fotek dostupných na netu a 8-dveřák všude jednoduché zdrže, stejně tak si ze svého mládí nepamatuji, že by v provozu měly dvojité. Podle jednoho zdroje byly zkušebně vybaveny dvojitou botkou jen vozy 4-3548 až 4-3595, což zdaleka není celá II. serie. 4-dveřák je už něco jiného...


Za prvé: Ano z výroby. Výjimkou by snad mohl být prototyp naší výroby.
Za druhé: Samozřejmě 8-mi dvéřáky. Tady se musím omluvit za částečnou dezinformaci. Dvojitými zdržemi měla být osazena část vozů druhé serie (nikoliv tedy celá). Čerpáno z atlasu osobních vozů pánů inženýrů Jindry a Frolíka (NADAS 1967).
Kniha Pojezdy a podvozky železničních vozů (NADAS 1964) k pensylvánským podvozkům praví: "Podvozek se jhy byl stavěn československým průmyslem od roku 1950 až do konce roku 1962." O kus dál následuje pár slov o jejich obrzdění: "Podvozky vyráběné v posledních 5 létech jsou vystrojeny dvojčitými zdržemi, dřívější podvozky měly zdrže jednošpalíkové."
Tolik tedy k pensylvánským podvozkům :wink:
Jozo_cz
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte 16 říj, 2012 5:01 pm

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod TommyH » pát 06 zář, 2013 10:56 am

Děkuji všem za věcné připomínky a návrhy. Budu bezporstředně Šikulům tlumočit a snažit se o co nejrychlejší nápravu ke spokojenosti Vás všech, tedy drtivé většině ;-)
TommyH
 
Příspěvky: 21
Registrován: ned 01 zář, 2013 9:00 am

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod ReichenbergW » ned 08 zář, 2013 8:01 am

Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod jirkan » ned 08 zář, 2013 11:19 am

No zatím vypadají dobře ty okna ve vyhlídce - rámy jsou pěkně tenké. Takže pokud do toho sedne i zasklení, bude to prima. Já osobně na ně čekám víc než na baiky (které už mám za šílenou cenu od nejmenovaného výrobce - prodejce :mrgreen: ), takže už aby byly :D .
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod Petr Zatrepalek » ned 08 zář, 2013 12:48 pm

Zdá se mi to nebo nejsou skutečně koncové stěny vagonu kolmo svislé? Viz zveřejněná fotka skříně modelu a reál focený u nás v Sázavě?
http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?page=2&id=4550
Přílohy
sazava.jpg
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 4 návštevníků