Mám doma celkem asi 12 kusů jak původních od KMB, tak nově vyrobené ROCO. Jizdní vlastnosti jsou dobré, toho se není potřeba bát. ROCO osadilo vozy novými koly, takže nemají takový hnusný plastový vzhled jako vozy KMB. Jediný problém byla u vozů KMB občas vyskakující a ztracená pružinka z kinematiky. K původním vozům před lety vznikl tento článek:
http://www.zababov.cz/fileadmin/multisc ... _Klein.pdfObecně ROCO podělalo tvar nápisů. Například číslo vozu mělo dvojnásobnou výšku než údaj o ložné ploše (Bdfl. 15m2) a ne jako u ROCO, kde je skoro větší než číslo. Tabulka revizí se jim nevešla na rám a tak ji vrazili na skříň. A podobně. Přitom původní verze KMB byla správně (až na data revizí).
Gd (zelený) - originál vozu vznikl přestavbou krytého na zavazadlový. Pro model byla použita stejná skříň jako u vozu s plošinkou, jenom větrací okénko je nahrazeno skleněným oknem. Bohužel Gd by měl mít i dveře do vozu s plošinky a na to už se nedostalo. Největší problém je v tom že, tyto vozy byly zrušeny ještě před postátněním StEG, takže kkStB verze je výmysl. Ale s tím se nedá nic dělat, ROCO vsadilo u modelů ex. KMB většinou na taktiku setů, takže ho nemůžeme nekoupit. Ale daly by se dodělat dveře a udělat z něj StEG.
G s plošinkou a G s větracími okénky - OK, odpovídá
G s plnými bočnicemi - původní vůz KMB měl správné číslo, ROCO ho odvodilo od vozu s okny, takže je špatně
Bohužel na výběr u vozů I.epochy není. Jízdní vlastnosti dobré, tvarově a barevně jsou dobré, takže v soupravách nadělají parády dost. Jedná se tvarově typické vozy, které nakonec dožívaly ještě ve 20. letech za ČSD, takže jsem je pořídil.