Mnoho dřevěných mostů i na hlavních tratích ČSD vydrželo až do dvacátých let. Nemám na mysli krátkodobá provizoria ani propustky, ale pořádné mosty. Zde je pár odkazů na materiály v Národním archivu, fond MŽ I, na které jsem náhodou narazil a poznamenal si je:
* karton 186, karton 218 : Bratislava - Komárno, ocelové provizorum na místě dvou shořelých polí dřevěného mostu přes Malý Dunaj
* kartony 402 : Čata - Šahy, náhrada dřevěných inundačních mostů
* karton 416, karton 531 : Prešov - Bardejov, náhrada dřevěných mostů o světlosti 6 až 8 m ocelovými provizorii
* karton 575, karton 594 : Břeclav - státní hranice, náhrada dřevěných inundačních mostů, jeden z mostů má délku 70 m
* karton 1197 : Břeclav - Znojmo, náhrada dřevěného mostu přes Dyji mostem ocelovým (rok 1931)
V těchto materiálech jsou zpravidla výkresy, ze kterých je zřejmá i původní dřevěná podoba. Bohužel žádný z těchto mně známých mostů není starý klasický systém Howe, který se mně osobně líbí nejvíce. Ten znám z doby první republiky už jen na úzkém rozchodu.
Edit: pro ilustraci přikládám původní most přes Malý Dunaj na trati Bratislava - Komárno. Na místě vydržel cca 30 let.