Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod jafobe » ned 28 úno, 2021 3:22 pm

juroH0 píše:Zdravím Vás. Mal by som otázku ohľadom tohto vagóna. Podľa info, ktoré sa mihlo na FB by sa malo jednať o vozeň ešte z čias monarchie. Nemáte foto jeho predlohy? Aké označenie by mal niesť počas prvej republiky? Ďakujem za info.


Trochu by tomu bylo podobné i toto (sice mi přije z fotky že to memá prolisy v bočnicích, má jinak řešení zavírání bočních dveří...). ale ani z posledního označení toho asi moc nevyluštím, a na druhé straně je ještě horší...

IMGP9290.jpg
IMGP9290.jpg (62.9 KiB) Zobrazeno 1536 krát

IMGP9291.jpg
IMGP9291.jpg (62.13 KiB) Zobrazeno 1536 krát
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 446
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod radeksindy » ned 28 úno, 2021 7:13 pm

mnet33:

Mně nezbývá než článek také doporučit :D Hlavně by po jeho přečtení mělo být zřejmé, že řeč je o dvou rozdílných typech vozů. První válečný typ Klagenfurt měl rám dlouhý 8,7 m a původně dřevěné dveře. U DB a DR byly vozy po válce rekonstruovány a velmi často dostaly vzpínadlo nebo dveře z lisovaného plechu. Model představuje právě provedení po rekonstrukci dveří. Po válce jich u ČSD pár zůstalo, všechny známé vozy měly dřevěné dveře.

Článek pojednává o vozech postavených pro ČSD po válce v NDR, které jsou konstrukčně odvozené ze dvou válečných typů, Klagenfurt je jedním z nich. Dveře měl od počátku plechové, prostorové vzpínadlo jako Villach a rám je kratší o 90 cm. Popisy na modelu jsou ovšem převzaty z vozu Vtu 1951, takže model nemá žádnou reálnou předlohu. Ani nemůže. 8)
radeksindy
 
Příspěvky: 2217
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod radeksindy » ned 28 úno, 2021 7:17 pm

hank: Ale vždyť ten 3D model má ve srovnání s výkresem na první pohled úplně jiný poměr polí bočnic a dveří i celkové délky a rozvoru...


Taky to tak vidím. Někdo od oka nakreslil vůz, který stával občas v depech pro pomocné účely a měl svůj původ ve zmíněných vozech KPEV.
radeksindy
 
Příspěvky: 2217
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod juroH0 » pon 01 bře, 2021 9:10 am

Ďakujem sa info páni :)
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 886
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod hank » pon 01 bře, 2021 12:57 pm

radeksindy: 90 cm ~ 5,6 mm v eNku. Pro provoz na kolejišti přijatelná tolerance. :mrgreen:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 4907
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod radeksindy » úte 02 bře, 2021 2:20 pm

radeksindy: 90 cm ~ 5,6 mm v eNku. Pro provoz na kolejišti přijatelná tolerance.


Pak je ovšem zcela zbytečné shánět fotografii nebo podklady, kdy na metru nesejde. :(
radeksindy
 
Příspěvky: 2217
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod radeksindy » úte 20 dub, 2021 10:19 am

Prosím, sháním výkresy k výpravní budově LVIIb/H Zemského výboru (např. KB-model Mšené Lázně), ale může být i zracadlová varianta LVII/H. Náčrtek z knihy o trati Kamenický Šenov - Česká Lípa mám, ale tam nejsou kóty ani vnitřek.
radeksindy
 
Příspěvky: 2217
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Předchozí

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků