České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod radeksindy » úte 30 led, 2018 8:58 am

Je otázka, jestli ten seznam představuje konečnou verzi. Třeba vozy De 16525 a 16526 lokálce nakonec nepatřily.
radeksindy
 
Příspěvky: 1694
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod OndraFíra » úte 30 led, 2018 1:20 pm

hank píše:Devětapadesátky byly před r. 1914 i v Čerčanech, ale zase především pro hlavní trať, i když samozřejmě nelze vyloučit, že se občas mohly objevit na obou větvích Pacifiku, tj. do Vraného i Ledečka.


Ano existují i fotky těchto lokomotiv na lokálce do Ledečka, či přímo v Čerčanech. V roce 1918 měly být i ve Vršovicích (8 strojů), odkud taky případně mohly být nasazeny na lokálce do Vraného a Dobříše/Čerčan.
Uživatelský avatar
OndraFíra
 
Příspěvky: 59
Registrován: sob 26 čer, 2010 12:26 pm
Bydliště: Praha

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod OndraFíra » úte 30 led, 2018 1:27 pm

radeksindy píše:Je otázka, jestli ten seznam představuje konečnou verzi. Třeba vozy De 16525 a 16526 lokálce nakonec nepatřily.


To já jako laik neumím posoudit. Nicméně žádný jiný novější seznam už v archivu není. A tento se jmenuje Státní kolaudace lokální dráhy Modřany-Čerčany. A pokud mi to dobře překládá google, tak by mělo jít o seznam existujících vozů, drezín a vozíků. Z laického hlediska mi přijde, že když se něco kolauduje, tak je to něco co už existuje - skutečný stav. Uvnitř jsou krom čísel vozů i detailní informace o nich, například že vozy BCi vyrobené v Grazu váží 11,57 tun, zatímco stejné vozy BCi vyrobené v Simmeringu váží 11,55 tun, atd. Mám to nafocené, tak ti to můžu poslat do zprávy pokud chceš.

VOZY.jpg
Uživatelský avatar
OndraFíra
 
Příspěvky: 59
Registrován: sob 26 čer, 2010 12:26 pm
Bydliště: Praha

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod hank » úte 30 led, 2018 3:41 pm

OndraFíra píše:Mám to nafocené, tak ti to můžu poslat do zprávy pokud chceš.


Mě by ta kopie prosím taky zajímala.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2473
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod radeksindy » úte 30 led, 2018 4:30 pm

Jasně, přeloženo je to správně, ale skutečně to znamená "existující vozy", tedy ty, které byly používány na dráze v okamžiku kolaudace a nemusely to být nutně vozy v majetku dráhy. To je docela nezmapovaná oblast, protože si dráhy mezi sebou občas vozy prodávaly, půjčovaly nebo vyměňovaly. Některé dráhy vlastní vozy vůbec neměly a vozy si půjčovaly. Buď částečně nebo všechny.

Pošli mi to prosím, sice osudy vozů znám, ale třeba mě tam něco překvapí.
radeksindy
 
Příspěvky: 1694
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod Bw_Ig » úte 30 led, 2018 5:39 pm

No pokud by to chtělo najít skutečné seznamy vozů v "majetku" dané místní dráhy, to už je skutečně velké bádání. Prvně by to chtělo písemnosti Akciové společnosti místní dráhy a najít si knihy finanční, nákupy a prodeje, tak se občas psaly i finance na pronájmy vozů. Jelkož tato místní dráha spala pod Králoství české a její zemský výbor, další písemnosti jsou v ZV-ŽO, kde budou zcela rozhodně roční vyhodnocení závěrečného provozního účtu za daný rok. A tam... už se psalo a komentovalo, a počítalo, každý den nájemu, pronájmu, půjčení, atd, všeho a dost podrobně rozepsáno, čísla vozů, půjčených odkud - kam, atd.
Bw_Ig
 
Příspěvky: 69
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod radeksindy » úte 30 led, 2018 7:05 pm

Majetek není problém. V tuto chvíli eviduji 2738 vozů u 67 lokálek na území dnešní ČR.

Menší problém je v prodejích, ty se procházením kartonů ZV, GI nebo případně EM najít celkem dají. Dlouhodobé výměny nebo zápůjčky osobních vozů se dají celkem podchytit, ale nákladní vozy už jsou málokdy k dohledání. A to mohl být klidně na druhém konci monarchie.

Problém je v kratších zapůjčkách, protože ne vždy je uvedeno co se přesně zapůjčilo. Velice často to bylo tak, že pokud vůz musel do dílen, přijel jiný. Ale z papírů to je vidět málokdy. Klidně mohly být dva služební vozy zapůjčeny na trať do Dobříše a Čerčean po celou dobu existence, ale pražské ředitelství je přistavovalo podle potřeby. Třeba právě dva výše uvedené vozy De postupně opustili pražské ředitelství a jeden skončil v Haliči, druhý v Rakousku. U nákladních vozů to už bývá zcela výjimečné, tam poznám dlouhodobou zápůjčku jen podle změny dílen.
radeksindy
 
Příspěvky: 1694
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod pechatmartin » sob 10 úno, 2018 1:41 pm

Zdravím, scháním jakékoliv artefakty - plány kkStB, normálie, fotky budov 2/H a interiéru těchto budov nebo podobných, vodárny 23/H, záchodků 19/H a skladiště 24/H, a jakékoliv další vybavení nádraží kkStB. Kdyby někdo něco měl, ozvěte se prosím. Díky moc
pechatmartin
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř 01 bře, 2017 1:28 pm

Předchozí

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků