Ještě kolegovi Hank a ostatním, se vrátím k problematice "konec provozu sacích brzd na tratích ČSD".
Ještě jsem dohledal jeden materiál z let 1949-1950 kdy probíhal "nařízený" přesun osobních vozů z České části ČSD na Slovenskou část ČSD.
A zde se nám v seznamech předaných vozů objevuje skupina osobních vozů které mají jasně uvedeno "výstroj sací brzdy". Tedy neměly vůbec tlakovou brzdu a asi neměly ani potrubí tlakové brzdy? Jejich původ je zcela jasný a doložitelný dle původních domovských stanic. Co s těmito vozy se sací brzdou dělaly na Slovensku? (jezdily na ruční brzdění), asi se moc divily že to ještě existuje a stejně byla nepoužitelná, když všechny lokomotivy MÁV měly tlakovou brzdu.
Třeba původ od FOD mě nepřekvapuje použití sací brzdy, když zdejší 310.8 měly při předání k DRB v listopadu 1938 ještě sací brzdu a s tou byly ještě v květnu 1945 vráceny ČSD.
Děkuji za pozornost.