Přeprava paliva pro jadernou el.

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Přeprava paliva pro jadernou el.

Příspěvekod "Beňa" » čtv 21 led, 2010 10:41 am

Zdravím vás pánové, nevíte jak zhruba mohla v 80tých letech vypadat souprava vezoucí palivo pro Dukovany? Pochopitelně zajímavé jsou i dnešní. Hledal jsem cosi na netu, ale moc toho není, tak jsem si říkal že bych zde založil vlákénko...
Když se potkají peníze, volný čas a chuť, vznikají modely...
Uživatelský avatar
"Beňa"
 
Příspěvky: 149
Registrován: ned 06 črc, 2008 11:47 am
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod mawerick » čtv 21 led, 2010 12:06 pm

Ono toho ani moc nikde nenajdeš. Tyhle věci jsou utajované. A to jak způsob přepravy, trasa apod. Jen tě můžu říct, že to jezdí asi takto:

uranovým koncentrát:

- vlaková lokomotiva,
- osobní vůz pro doprovod vlaku,
- nákladní vozy s uranovým koncentrátem.

čerstvé palivo:

- lokomotiva nezávislé trakce,
- 3 osobní vozy,
- ochranný vůz,
- vozy s kontejnery,
- ochranný vůz,
- osobní vůz,
- lokomotiva nezávislé trakce.

Vlak má po celé trase "zelený koberec" a má přednost před všemi nákladními vlaky vyjma vlaků Nex a služebních vlaků jedoucích k mimořádným událostem. V případě nutnosti, vyhlásí ústřední dispečer absolutní přednost zvláštního vlaku před všemi vlaky.

a vyhořelé palivo:

to samé jako předchozí ale je tu ještě "krycí vlak" v řazení:

- motorový vůz, nebo lokomotiva nezávislé trakce a 1 osobní vůz
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod "Beňa" » čtv 21 led, 2010 2:03 pm

Zajímalo by mě hlavně to čerstvé palivo. Myslíš že v 80tých letech byla sourpava taky zhruba stejně skládaná? Dá se někde dopátrat jak vypadají a hlavně vypadaly ty kontejnery, na jakých se to vozí vozech? Jako osobní se mohlo používt dřív co? Ynkové Bhm, Bc, B, nebo jak to mohlo vypadat. Nejsou někde k dohledání fotky? Našel jsem zatím jen pár.
Když se potkají peníze, volný čas a chuť, vznikají modely...
Uživatelský avatar
"Beňa"
 
Příspěvky: 149
Registrován: ned 06 črc, 2008 11:47 am
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod JBr » čtv 21 led, 2010 2:43 pm

Projdi si historii na K-reportu. Ty prevozy se sice tvari desne tajne, ale protoze to je udalost, tak jsou kolem trate stejne hejna sotousu.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod mawerick » pát 22 led, 2010 7:17 am

Beňo - v 80 tých letech to bylo fakt utajovaná skutečnost. Dnes se jízdy "svítících vlaků" kolikrát profláknou. Asi jako jiné jízdy. Dřív si jako výpravčí věděl o této jízdě až s nabídkou ze sousední stanice. Dispečer "o tom" taky neřekl nic.

Co se týká řazení nebo složení vlaku. To bylo stejné jako je dnes.
Je dáno: ... Všechny lokomotivy i vozy musí být v bezvadném technickém stavu. Osobní vozy musí být čisté, vybavené hygienickými prostředky a příslušné nádrže musí být doplněné vodou.

Ty vozy byly pro doprovod salonní ev. lehátkové (většinou) a ty osobní jakékoliv A, B, Bh, Bt ale pokaždé v perfektním stavu. Ochranné vozy většinou kryté a také pokaždé v perfektním stavu.

JBr: kolikrát nebylo vidět šotouše široko daleko. 8)
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň


Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků