Tyhle nákladní vagony ???

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Tyhle nákladní vagony ???

Příspěvekod rchlumecky » sob 09 led, 2010 1:56 pm

V Benešově u Prahy jsem vyfotil vlak z těchto vagónů cca 15 a 2 Esa
.... a teď jako absolutní neznalec skutečnosti železnice, bych měl otázky :

- vyskytují se v česku často ? pravidelně ? jenom někde ? jenom projíždějí ČR ?
- vyskytují (-tovaly) se i v jiném provedení DR, DB , SBB, žluté NACCO apod ?
- mohou být - pár vagónů - součástí jiného vlaku ?
- kolik jich musí být, aby musel být i postrk - druhého esa ?

Díky za pár vět ..
Obrázek
Naposledy upravil rchlumecky dne sob 09 led, 2010 3:07 pm, celkově upraveno 1
"ale já tady nejsem sám - já tady tak chlastám .. "
rchlumecky
 
Příspěvky: 144
Registrován: pon 12 kvě, 2008 11:58 am

Příspěvekod Jarda H. » sob 09 led, 2010 2:33 pm

Paměť je věc ne příliš spolehlivá :wink: , ale lon v létě jsem tyhle vagony pravděpodobně jednou nebo dvakrát zahlédl v ZZN Podbořany - zemědělské zásobování a nákup, u objektu s obilovinami, dráhy tuším německé ! Víc jsem to nezkoumal, nebyl čas a vlastně ani zájem o "současné" vagony.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Patrik Novák » sob 09 led, 2010 4:44 pm

tyto vozy jsem viděl několirát v Mimoňi , Jabloném v podještědí , České lípě a Liberci , ano byli jen německé , jezdily pravidelně , nevím jak teď
Patrik Novák
 
Příspěvky: 756
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Příspěvekod "Beňa" » sob 09 led, 2010 8:12 pm

Do Olomouce nám tím vozí sůl do solných mlýnů. Teda aspoň vozívali, nevím ja kteď. A byli nejen hnědé, ale i modré s takovou jakousi malůvkou solné hory tuším.
Když se potkají peníze, volný čas a chuť, vznikají modely...
Uživatelský avatar
"Beňa"
 
Příspěvky: 149
Registrován: ned 06 črc, 2008 11:47 am
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod kecu.p » ned 10 led, 2010 10:37 am

Tyto "rakve" vozy Tadns jezdí zcela bezproblému i v obyčejných Mn. Nemusí se vždy jednat o ucelenou soupravu. To kolik jich je potřeba aby byl i postrk/přípřež záleží na normativu zátěže pro danou trať i brzdící procenta vlaku. Může to být odlišné. Některé jsem viděl odstavené i ve stanici Chrást u Plzně (170). Dokonce jezdili i ke mě na lokálku Pňovany - Bezdružice a to do dopravny Trpísty na tamní vlečku Agro podniku Trpísty (vlečka stále fyzicky existuje, ale již se tam nic nevozí) s nákladem hnojiv. Myslím že některé vozy má i ČD Cargo a.s.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod Pavel Dryml » ned 10 led, 2010 12:43 pm

kecu.p píše:Tyto "rakve" vozy Tadns jezdí zcela bezproblému i v obyčejných Mn. Nemusí se vždy jednat o ucelenou soupravu. To kolik jich je potřeba aby byl i postrk/přípřež záleží na normativu zátěže pro danou trať i brzdící procenta vlaku. Může to být odlišné. Některé jsem viděl odstavené i ve stanici Chrást u Plzně (170). Dokonce jezdili i ke mě na lokálku Pňovany - Bezdružice a to do dopravny Trpísty na tamní vlečku Agro podniku Trpísty (vlečka stále fyzicky existuje, ale již se tam nic nevozí) s nákladem hnojiv. Myslím že některé vozy má i ČD Cargo a.s.


Dovolím si dva poznatky:
1) vozy , kkteré má čd jsou z lostru v lounech a jsou dělané úplně jinak, mezi rámem a rakví mají jenom U profily - prostě přečtěte si článek www.parostroj.net - http://www.parostroj.net/katalog/nv/cla ... LOSTR.php3

2) postrk kvůli brzdícím procentům - ne u všech HV se dynamická brzda započítává do brzdící váhy vlaku, a cargo zatím radši rozpráší ročně několik tun litiny do štěrkového lože, než by brzdilo vlak dvěma loko s dynamickou brzdou.
H0, DCC, V epocha, ale končím u vznniku Carga
Pavel Dryml
 
Příspěvky: 183
Registrován: úte 05 čer, 2007 12:13 pm

Příspěvekod "Beňa" » ned 10 led, 2010 1:36 pm

Do brzdících procent se EDB nezapočítává u vozidel, která nejsou schopna ji použít za všech okolností. Například veškeré elektrické lok. produkce škoda co jsou v provozu mají smůlu, neboť při přerušení kontaktu s trolejí nelze využít edb. Proto také samotná lokomotiva nemá povolenou vyšší rychlost než 80km/h. Brzdící procenta u Es a Peršanů jsou pouhých cca 51%. Oproti tomu taurus 1016 má brzdící procenta 162%
Když se potkají peníze, volný čas a chuť, vznikají modely...
Uživatelský avatar
"Beňa"
 
Příspěvky: 149
Registrován: ned 06 črc, 2008 11:47 am
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod juroH0 » ned 10 led, 2010 3:06 pm

Pre všetky škodovky to neplatí...Na 350 je EDB použiteľná bez troleja tuším že jednu minútu. len neviem či je to tak od výroby alebo rekonštrukcie na 160km/h. Každopádne tam sa aj EDB počíta v brzdiacich %.
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 904
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod "Beňa" » ned 10 led, 2010 3:52 pm

No vida, to jsem nevěděl, zase su o cosi chytřejší...
Když se potkají peníze, volný čas a chuť, vznikají modely...
Uživatelský avatar
"Beňa"
 
Příspěvky: 149
Registrován: ned 06 črc, 2008 11:47 am
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod Jirka1 » ned 10 led, 2010 8:42 pm

V Pardubicích lze tyto vozy vidět poměrně často...
Uživatelský avatar
Jirka1
 
Příspěvky: 534
Registrován: pon 28 led, 2008 6:30 pm
Bydliště: Ústeckoorlicko


Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků