Výkres staniční budovy lokálky typ LVI/H ?

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Výkres staniční budovy lokálky typ LVI/H ?

Příspěvekod marho » stř 08 říj, 2008 8:48 pm

Hledám okótovaný výkres lokálkové staniční budovy LVI/H. Už jsem toho prohledal dost, fotografií jsem taky dost postahoval, ale typák jsem nikde nenašel :?:

Nemáte to někdo doma, nebo alespoň tip, kde by se dalo sehnat? Díky

Jde mi o tuto budovu:

Obrázek
N, DDC, IV, ČSD, moduly, navrhování plánku mě baví, stavění mi moc nejde
marho
 
Příspěvky: 69
Registrován: úte 11 bře, 2008 5:45 pm

Příspěvekod radeksindy » stř 08 říj, 2008 9:43 pm

Hledal bych v publikacích věnovaným výročím místních drah. Je hned v několika, ale podle mne nejlepší reprodukci lze nalézt v publikaci "Místní dráha Česká Lípa - Kamenický Šenov - Česká Kamenice" z edice Pohledy do dějin zrušených tratí, vyšlo v roce 2001 ve Vydavatelství dopravní literatury.
radeksindy
 
Příspěvky: 2627
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod mawerick » čtv 09 říj, 2008 6:32 am

Kdysi vycházely v časopisu železničář. Já si konkrétní stavbu většinou oměřím sám. Okna, dveře, římsy apod. bývají ve většině stejné.
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod Radek(T) » čtv 09 říj, 2008 10:38 am

Jak píše radeksindy. Ve Vydavatelství dopravní literatury vyšla celá série knih "Místní dráha" ve které jsou originální výkresy všeho na co si člověk vzpomene. Určitě to budou mít v knihovně, sám jsem si tam už spoustu dílů půjčil.
TT digitál, doba mého dětství (končící parní trakce) + 2. svět.válka 1:35
Uživatelský avatar
Radek(T)
 
Příspěvky: 103
Registrován: čtv 05 čer, 2008 8:57 am
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod Zippich » čtv 09 říj, 2008 4:42 pm

mawerick píše:Kdysi vycházely v časopisu železničář. Já si konkrétní stavbu většinou oměřím sám. Okna, dveře, římsy apod. bývají ve většině stejné.


Problém vlastního oměřování je, že většina staveb je zprzněna pozdější "péčí" Drachstavu, takže tuto metodu nelze použít pro modelování staveb do starších epoch.
Naopak plánky v knížkách o nichž píše Radek jsou obvykle velmi autentické. Obvykle obsahují také informaci o měřítku, takže každou míru lze velmi jednoduše dopočítat...
Zippich
 
Příspěvky: 421
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Příspěvekod mawerick » čtv 09 říj, 2008 5:28 pm

To máš pravdu ale "typák" na budovu co má marho, pochybuju, že bude v knížkách. Já teď dělám prakticky všechny stavby (co za to stojí nebo které se budou bourat) z tratě Plzeň - Cheb. Drachstav tyto objekty kolikrát prznil nějakou přístavbou ale "základ" zůstává stejný. Na některé budovy mám i dokumentaci. Většinou se jedná o "typizované" objekty. Např. Českomoravská transverzálka. V každém případě je dobré čerpat i ze zmiňovaných knih a projít si víc zdrojů.
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod radeksindy » pát 10 říj, 2008 8:21 am

To máš pravdu ale "typák" na budovu co má marho, pochybuju, že bude v knížkách.

Tak nepochybuj :D Uvedl jsem konkrétní knihu, protože výkres této konkrétní budovy tam je. Pokud bude zájem, příští týden naskenuji a někam dám nebo pošlu. Obecně to není s výkresy budov používaných na lokálkách tak špatné, protože jsou otištěny v každé druhé výroční publikaci.

Pro základní míry rozhodně není nutno nic na místě odměřovat, výkres obvykle dostačuje. Návštěva na místě je vhodná kvůli studiu detailů, které nejsou na výkresu vidět. Například provedení konstrukce nástupiště, konstrukce krovu, detaily oken atd. Budovy existuji po celé ČR v různém stavu a spoustou různých úprav takže je potřeba si říct, které období se modeluje. Postavit totiž budovu podle originálního výkresu, se špaletovými okny a všemi detaily fasády, je sice pěkné, ale prohánět kolem ní bardotky s patrovými vozy nebo motoráky 810 také není úplně správný obraz reality.

S budovami větších drah (jako například uvedené KFJB nebo Transverzálka) je to horší.
radeksindy
 
Příspěvky: 2627
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod petrh » pát 10 říj, 2008 8:33 am

radeksindy píše:...pokud bude zájem, příští týden naskenuji a někam dám nebo pošlu...

bral bych si taky kopii do meho mailu (sfketc@seznam.cz)
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod Radek.S » pát 10 říj, 2008 8:34 pm

Ahoj tak jsem to také naskenoval,snad ti to pomůže. :D http://picasaweb.google.com/radek8787/VPravnBudovaLVIH#
Radek.S
 
Příspěvky: 10
Registrován: pon 30 črc, 2007 6:24 am
Bydliště: Benešov u Prahy

Paráda

Příspěvekod marho » sob 11 říj, 2008 12:05 am

Děkuji mnohokrát :)

To je přesně to co jsem potřeboval. :idea:
N, DDC, IV, ČSD, moduly, navrhování plánku mě baví, stavění mi moc nejde
marho
 
Příspěvky: 69
Registrován: úte 11 bře, 2008 5:45 pm

Příspěvekod jv66 » pon 10 lis, 2008 1:35 pm

Ahoj borci - ten "typák" jak mu říkáte je vlastně tzv. "normálie" neboli normalizovaná stavba. Pozor na jednu maličkost - je možné, že každá konkrétní stavbička se lišila dle místních poměrů - tzn. můžete potkat stavbu zrcadlově otočenou, také prvky jako podezdívka, barva oken a dveří, počet a tvar komínů, barva fasády a střešní krytina se mohou lišit. Lze najít varianty této normálie jako prodlouženou část o služební byt (větší počet oken a dveří), přidané další křídlo na druhé straně (rizalit). Velice podobné jsou normáie budov, které mají zastřešení verandy jako protaženou část sedlové střechy a nemají podpěrné sloupy u hrany dláždění verandy, ale jako konzoly.
Je to moc pěkná stavbička, mám ji rozmalovanou v AutoCadu, má-li někdo zájem...
KMŽ Brno; TT+HO Modulovka
jv66
 
Příspěvky: 43
Registrován: ned 16 bře, 2008 12:08 pm
Bydliště: Brno

Příspěvekod marho » pon 10 lis, 2008 9:41 pm

Z mého hledání podkladů vím, že existuje spoustu variant.
Za jakékoliv další kóty či odkazy na podklady budu samozřejmě rád.

Co si mám představit pod nabídkou v Autocadu? Autocad nemám a ani bych s ním neuměl dělat, ale pokud by to byly podrobné kompletní materiály dle skutečnosti, ze kterých bych se mohl dozvědět např. rozměry oken atd. bez oměřování malého nákresu, tak bych asi dokázal sehnat někoho, kdo Autocad má a umí s ním dělat.
Díky
Martin
N, DDC, IV, ČSD, moduly, navrhování plánku mě baví, stavění mi moc nejde
marho
 
Příspěvky: 69
Registrován: úte 11 bře, 2008 5:45 pm

Příspěvekod mawerick » pon 10 lis, 2008 9:49 pm

Soubory AutoCadu jdou otevřít i v Corelu. Ovšem může být problém v počtu použitých vrstev apod. Potom nemusí jít soubor otevřít.

A soubory (vektory) z Corelu jdou exportovat třeba jako rastrový obrázek (.jpg).
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 11 lis, 2008 10:08 am

Navíc existuje spousta freewaru (tedy volně ke stažení) k prohlížení CADových výkresů.
O ty výkresy bych zájem měl. Mail je v profilu. Předem díky.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod gearus » úte 11 lis, 2008 10:45 am

Také bych prosil o ty výkresy... díky moc
gearus
 
Příspěvky: 47
Registrován: čtv 24 led, 2008 11:34 am
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků