Mám prosbu - jakým způsobem se pohybovala ramena při stavění?
Našel jsem popis zde: http://vlaky.bestsite.cz/zeleznice/vyvo ... 39-2-1.htm
Dvouramenná návěstidla jsou ovládána buď jednou trojstavnou pákou (střední poloha je "Stůj") nebo nověji dvěma pákami s jedním hnacím kotoučem řetězu.
Na stožáru návěstidla je v tomto případě na stejném čepu jako horní rameno umístěna kladka
(1), na níž se přenáší drátovody pohyb páky ze stavědla. Tato kladka není pevně spojena s horním ramenem, nýbrž se může otáčet na obě strany. Se stavěcí kladkou je spojena pouze tyč zvaná spojnice
(4). Při pohybu stavěcí páky na jednu stranu ze středové polohy se zvedne pomocí kladky
(1) jen horní rameno (2), zatímco dolní rameno
(6) je přidržováno ve svislé poloze lomenou tyčí
(5), nesoucí na kratším rameni nálitek. Při pohybu páky na druhou stranu se nejdříve uvede do pohybu spodní rameno
(6) a od něho spojovacím mechanismem
(7) i rameno horní.
V případě dvou pák byl pohyb při stavění volno či vjezd do odbočky také s meziplohou přehmatu?