od Michal Šuhajda » stř 17 dub, 2024 2:23 pm
Odboček, kde z dvoukolejky odbočuje trať je u nás poskrovnu. Kromě té Bečvy za Vsetínem mě napadla ještě odbočka Zlatníky mezi Mostem, Bílinou a Obrnicemi a odbočka Čerňovice / Spořice Mezi Chomutovem a Prunéřovem.
Více je míst, kde odbočuje vlečka. Odbočení vlečky je většinou jednodušší, protože se počítá s obsluhou jen z jedné koleje, tedy chybí spojka mezi kolejemi dvoukolejky. Nicméně i tady jsou výjimky - např. napojení továrny TPCA do trati mezi Kolínem a Velkým Osekem.
Svého času bylo zajímavé napojení vlečky papírny v Bukovci, kde bylo napojení úvratí. Výhybka v hlavní koleji z Chrástu do Plzně se tak projížděla "po srsti" (od srdcovky k jazykům) a výtažná kolej vlečky vedla v délce cca 200m rovnoběžně s tratí. Výhybky na vlečku byly vyjmuty někdy kolem r. 2000, samotná trať byla zrušena v souvislosti s otevřením přeložky Plzeň - Ejpovice.
Někde jsme četl o vlečkách z tratě mezi Karlštejnem a Berounem (Srbsko a okolí), které byly postupně rušeny od 50. let, ale teď si nevzpomenu, kde to bylo..
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat