od hank » pát 19 kvě, 2023 6:00 pm
No dobře, ale ty odstíny na fotkách z obou uvedených odkazů jsou úplně odlišné... A to platí i pro spodní část skříně.
Norma TNŽ 28 0070 ve znění z r. 2003 předepisuje pro lokomotivy 121, 122, 123, 140, 141, 181, 182 tyto odstíny: Spodní část skříně vč. rámu - RAL 6016 tyrkysově zelená, horní část skříně - RAL 6021 bledě zelená, střecha a pojezd - RAL 7002 olivově šedá, sběrače a holé vodiče na střeše - RAL 7005 myší šeď, krytý odporník na střeše - RAL 9006 hliníkově bílá. Teď už zbývá jenom zjistit, zda to začalo platit až od r. 2003. Norma TNŽ 28 0070 byla po zániku ČSD (poprvé?) změněna už v r. 1997, ale tohle znění bohužel nemám.
Zajímavé je, že pro ostatní stejnosměrné lokomotivy vč. řady 130 nahoře zůstává v uvedeném období RAL 1014 slonová kost.
Podle vzorového listu, který byl součástí normy TNŽ 28 0070 už v 50. letech, byla pro horní část skříně prvních bobin stanovena hrášková zeleň 5080=cca RAL 6021 jako tovární nátěr. Různé prameny se ale neshodují v tom, zda byl skutečně používán jenom tento nátěr a kdy se přešlo na tu krémovou (tehdy se tomu říkalo "slonová kost), která byla jednotně předepsána v 70. letech.
Naposledy upravil
hank dne pát 19 kvě, 2023 6:17 pm, celkově upraveno 1
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.