Stránka 1 z 1

Výkresy německých lokomotiv.

PříspěvekNapsal: ned 16 srp, 2020 3:07 pm
od vojtas
Ahoj, mám problém, že nikde na internetu nedovedu sehnat typáky k německým párám. Přitom Beckmann má třeba 75.5, Setuzáckou akumulačku, PMT má 91.19 a spousty dalších řad se minimálně z německých malosérií dá sehnat, a divil bych se, kdyby žádná z nich nebyla vhodná na žádnou českou lokomotivu. Zkoušel někdo třeba 354.1 na 75.5? Nebo nějakou ČKD průmyslovku na podvozku akumulačky? Určitě by se našlo víc řad, ze kterých už se něco postavit dá, a ne stále dokola řešit BR81 a T3 od tilliga. Stačilo by porovnat výkresy, ale kde je najít?

Re: Výkresy německých lokomotiv.

PříspěvekNapsal: pon 17 srp, 2020 7:04 am
od hank
vojtas píše:Ahoj, mám problém, že nikde na internetu nedovedu sehnat typáky k německým párám. Přitom Beckmann má třeba 75.5, Setuzáckou akumulačku, PMT má 91.19 a spousty dalších řad se minimálně z německých malosérií dá sehnat, a divil bych se, kdyby žádná z nich nebyla vhodná na žádnou českou lokomotivu. Zkoušel někdo třeba 354.1 na 75.5? Nebo nějakou ČKD průmyslovku na podvozku akumulačky? Určitě by se našlo víc řad, ze kterých už se něco postavit dá, a ne stále dokola řešit BR81 a T3 od tilliga. Stačilo by porovnat výkresy, ale kde je najít?


To už se tu probíralo tolikrát... Viz třeba tady
viewtopic.php?t=11502
Základní problém je uspořádání pojezdů německých lokomotiv. Skoro všechny mají 100% obrzděné pojezdy, takže většinou větší rozvory než naše páry, a i průměry kol bývají větší. Navíc si těžko umím představit, že někdo koupí model třeba od Beckmanna za 10 000 Kč, jenom aby ho rozebral...

Potřebuješ nějaké konkrétní výkresy? Něco mám. Ale v různých zákoutích internetu, kam raději nebudu kvůli autorským právům odkazovat, se stále dají najít kompletní skeny německých časopisů MIBA, Eisenbahn Journal a Modelleisenbahner, takže si s tím hledáním zkus dát ještě trochu práce...

Jinak ROCO BR 80 v TT je dobrý základ pro přestavbu na CP 600 ČKD = 327.0/328.0. Viz tady: https://golemuv-svet.webnode.cz/lokomot ... 100-korun/

Jo a mimochodem jsi nenapsal, o kterou modelovou velikost se ti jedná...

Re: Výkresy německých lokomotiv.

PříspěvekNapsal: pon 17 srp, 2020 8:48 am
od juroH0
Ahoj, niečo mám. Ale ako písal Hank, netuším ako to bude s autorskými právami a podobne...takže to sem nebudem dávať. Viem Ti pomôcť aspoň vypísaním rozmerov z výkresu.

BR 75.5 (saská XIV HT)
Ø behúňov - 1065 mm
Ø spriahnutých dvojkolí - 1590 mm
(-- - B1 - S1 - H - S2 - B2 - --)
1610 - 2700 - 1900 - 1900 - 2200 - 2105 mm

BR 91.19
Ø behúňa - 800 mm
Ø spriahnutých dvojkolí - 1150 mm
(-- - B1 - S1 - H - S2 - --)
1945 - 2600 - 1615 - 1385 - 2830 mm

Re: Výkresy německých lokomotiv.

PříspěvekNapsal: stř 19 srp, 2020 6:26 am
od milan ferdián
Už tyto podklady zde byly. Zkus opačně.
-m-

Re: Výkresy německých lokomotiv.

PříspěvekNapsal: stř 19 srp, 2020 6:28 am
od milan ferdián
....................................-m-

Re: Výkresy německých lokomotiv.

PříspěvekNapsal: stř 19 srp, 2020 10:38 am
od Zippich
V této souvislosti mě udivuje, jak málo se v TT využívá Beckmannova saská BR 38 (XII H2) pro přeznačování na ČSD 365.5. Přitom tyto stroje vydržely v provozu až do roku 1959 a Beckmannovy nové modely BR 38 jsou u německých prodejců běžně dostupné. Nevzpomínám si, že bych kdy nějakou přeznačenou viděl. Přitom je, jak to říct, ...krásná. Možná i díky tomu šikmému čelníku. Řekl bych, že je vzhledem blíže českým strojům a není tak pocitově hranatá, jako lokomotivy pruské konstrukční školy. Hmm, kdybych už nebyl zcela oddaný 2.epoše, přemýšlel bych o tom...

Re: Výkresy německých lokomotiv.

PříspěvekNapsal: stř 19 srp, 2020 8:16 pm
od Petr S.
Kolegové ,
zkuste myslet dál , než je prostý přepis rozměrů a uspořádání . Když přidáte ještě jedno dvojkolí k pojezdu od saské 38 ( zmíněné v předchozí stati ) , dostanete se na 2´D , konkretně na 465.0 - Vitéze . Myslím , že přepočítané rozměry upravené do proporcionality , jen tak někdo nepozná od přesného 1:87 . Výčet podobných myšlenek by byl dlouhý a není předmětem mého příspěvku . Na TTčkáře toho moc nezbyde , ale H0 je na tom velice dobře .
Zajděte si do knihovny , východoněmecké Atlasy lokomotiv z nakladatelství Transpress jsou vynikající . Není od věci , občas se vrátit ke kořenům , číst tištěný materiál a měřit měřítkem . A také číst pojednání o lokomotivách , protože se dozvíte technické souvislosti s jejich konstrukcí - o jejich konstruktérech , o zvyklostech různých drah a v návaznosti na to proč to někdy jde a někdy ne .
S pozdravem Petr S.

Re: Výkresy německých lokomotiv.

PříspěvekNapsal: sob 22 srp, 2020 12:16 pm
od vojtas
Díky moc za podklady, tolik jsem toho ani nečekal. Já bych si rád postavil CN350, mám doma BR80 od roco, ale ta má moc velká kola, tak jsem začal hned zkoumat dostupné modely. Škoda, že někde neexistuje snadná možnost jak se dostat k modelářským magazínům z doby, kdy to byly hlavní zdroje informací.

Re: Výkresy německých lokomotiv.

PříspěvekNapsal: sob 22 srp, 2020 12:26 pm
od prcek
Hank tu kdysi odkazoval nascanovany Modell Eisenbahner.

Re: Výkresy německých lokomotiv.

PříspěvekNapsal: sob 22 srp, 2020 6:14 pm
od hank
vojtas píše:Já bych si rád postavil CN350, mám doma BR80 od roco, ale ta má moc velká kola, tak jsem začal hned zkoumat dostupné modely.


No a chceš teda co? Navrhnout tovární model vhodný pro přestavbu na CN 350 nebo vhodný návrh, na co se dá přestavět BR 80 od ROCO? A pořád jsi ještě nenapsal, ve které to má být velikosti...

Já teď dělám na zakázce za peníze, která má termín do konce příštího týdne, tak jestli mě někdo nepředběhne, budu mít čas podívat se na to až potom.

Re: Výkresy německých lokomotiv.

PříspěvekNapsal: úte 25 srp, 2020 11:10 am
od vojtas
to první, ale rozhodně to nespěchá. začátek semestru se blíží. :D Jedná se o velikost TT.

Re: Výkresy německých lokomotiv.

PříspěvekNapsal: stř 26 srp, 2020 8:56 pm
od hank
vojtas píše:Já bych si rád postavil CN350...


Asi tě moc nepotěším. V TT jsem nenašel žádný rozumný základ pro takovou přestavbu. Rozvor 2700 mm a průměr kol 950 mm lok. CN 350 jsou někde úplně jinde než tovární modely TT. Jestli chceš průmyslovou lok. ČKD, asi ti nezbude než se spokojit s přestavbou ROCO BR 80 na CP 600.

Nevím, jak moc se cítíš na velké zásahy do pojezdu, ale kdybys odebral poslední nápravu z BR 81/92 BTTB, dostal by ses na rozvor 2800 mm, kdyby ti tedy nevadil větší průměr kol 1100 mm. Musel by ses ovšem popasovat s úpravou vnějšího rozvodu (zkrácením ojnic) a zkrácením rámu z 11 080 na 8800 mm, tj. v měřítku ze 92 na 73 mm, z toho vpředu cca o 9 a vzadu o 10 mm; nemám představu, co by to obnášelo s ohledem na uložení motoru apod.

Informativní bokorys BR 81 máš tady:
br81.jpg

Reprodukovatelný výkres CN 350 bohužel nemám.

Re: Výkresy německých lokomotiv.

PříspěvekNapsal: čtv 27 srp, 2020 10:07 am
od vojtas
V15 od Pika by měla mít kolečka průměru 8mm. Tedy pokud by šly nasadit na osičky z BR81, nebo posunout ozubené kolečko na střed nápravy, možná jsme doma. Objednám si pár náprav z Pika a až dorazí, budu informovat.

Re: Výkresy německých lokomotiv.

PříspěvekNapsal: čtv 03 zář, 2020 4:20 pm
od vojtas
Tak kolečka z V15 mám doma, mají průměr 8.3mm, tedy 996mm ve skutečnosti. Piko V15 je tedy V23, pořád je to ale blíž, než 1100mm, tak až si přivezu nějaký šrot z BR81, uvidím dál.