nástavby tendrů

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

nástavby tendrů

Příspěvekod Střelec » čtv 23 kvě, 2019 4:19 pm

Zajímalo by mě, jak byly řešeny nástavby tendrů různých parních lokomotiv, zvyšující jejich objem. Většinou šlo o dřevěné konstrukce, ale občas některé vypadají jako plechové svařence. U některých strojů byl nástavec de facto půdorysu "U", u jiných měl půdorys obdélníkový, ale jak to bylo u lokomotiv (původně německých), kde dodatečná nástavba tvořila většinu vnější části tendru (původní končil ve výši nádrží deklem)? Jak to drželo na místě? Nějakými pásnicemi, přišroubovanými dřevěnými nosníky, nebo nějakým jiným způsobem? Dovedu si představit víc variant, ale která je pravděpodobná?

Budu upravovat Br92 od Trixe na 415.0 ČSD, bohužel na fotkách je vidět jen jakousi ohrádku na střeše budky s ukrutnou hromadou uhlí, ale už není patrná část na zadní stěně budky. Rád bych doplnil také nástavbu uhláku u 411.2 (FLM), kterou jsem kdysi sehnal už přebarvenou.
Střelec
 
Příspěvky: 811
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník