Depa

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Příspěvekod MirekTT » stř 02 čer, 2010 7:24 pm

Tak teď ti nevím. Upřimně se mi to už v hlavě míchá po dvaadvaceti letech. Vím jen, že se to zvedalo celý, ale s těmi podvozky už si tak jistej nejsem. V tom budeš asi mít pravdu.
MirekTT
 
Příspěvky: 2564
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod TTmili » stř 02 čer, 2010 7:38 pm

No jak jsem psal, panťák jsem na kousky vživotě neviděl, věděl bych co a jak u dieselů a nebo střídavých elektrik, zbytek ale ani ranu. Ovšem pravdou je že ve veškerý dokumentaci se píše podélně položený motor který přes kardan a nápravové převodovky žene celý povozek.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod MirekTT » stř 02 čer, 2010 8:30 pm

Díš pravdu
Obrázek
MirekTT
 
Příspěvky: 2564
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re:

Příspěvekod MirekTT » stř 16 čer, 2010 12:10 pm

TTmili píše:....věděl bych co a jak u dieselů....

Pokud jsme načnuli ty podvozky pod nadpisem Depa, nedokážu si vybavit u brejlovce na vyvázáném podvozku, ani rámu tzv. otočný čep podvozku. Vím, že to nemělo ani žádný oj, táhlo, ani nic podobného. Podezřívám starší typy brejlovců z vahadly (kterým zde říkáte závěsky), že právě a pouze ty sloužily nejen k vyrovnávání stranového náklonu skříně, ale i k celkovému přenosu tažné síly z rámu na podvozek. Ale moc se mi to nezdá. To by znamenalo u novějších gumokovových závěsů asi nějakou inovaci. Mám jen okno v paměti a otočný čep to mělo? Nebo je to jinak?
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2564
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Depa

Příspěvekod TTmili » stř 16 čer, 2010 12:19 pm

Všechny kývačky z ČKD přenášejí síly pomocí čepu který je zapuštěň v rámu loko. Když je podvozek vyvázaný tak ten čep vypadá jako kužel na kterém je ještě navíc obyčejný válec, bohužel fotku jsem nikde nenašel a líp to asi nepopíši. Od Hektorů až po Kyklopa to tak bylo na všech mašinách co měli kývačky (včetně šestinápravových). Závěsky, vahadla, pryžkové sloupky i ploché torny byli využity pouze k vyrovnávání zmíněného stranového náklonu, a s trochou nadsázky jako sekundární vypružení.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Depa

Příspěvekod milan ferdián » sob 16 úno, 2019 2:01 pm

Čím více se dostávám k materiálům o lokomotivních depech,tím více žasnu nad jednoduchosti kolejových schém.Například L.D. Hanušovice,jen dvě koleje pro příjezd/výjezd,tak akorát a to ještě jedna část přes točnu,ale když jsem viděl jak jsou napojeny koleje pro vozy s uhlím :o ,úvratí přes točnu :!: .
L.D.Choceň jen dvě koleje.
Suchá rotunda o šesti stáních,točna,555.0 na popelové jámě,sklad uhlí,první odvratová výhybka,druhá výhybka pro druhou kolej na točnu,ale ta sloužila jen pro přistavení vozů s uhlím,výhybka do stanice.
N.Jičín,mimo remízy pro parní lokomotivy,ještě garáž pro osobní motoráky.
Český Těšín,strojová kolej napojena přímo do dopravní koleji,točna,remíza.
Co na to říct :o :o :o :o :o :o .
Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Depa

Příspěvekod hank » sob 16 úno, 2019 3:11 pm

milan ferdián píše:Co na to říct.


Neříkej nic a drž se předloh... :lol: Kdyby ti nestačily, mám v archlívu tzv. Korbelovy samizdaty, dokumentující některé zrušené výtopny a depa; a kromě toho i nějaké starší PPŘ vleček, protože od rozdělení dráhy jsou ČD i Cargo ve vztahu k SŽDC vlečkaři a pracoviště lokomotivního hospodářství, ať už se u dopravců jmenují jakkoli, tak pokud mají vlastní koleje, mají statut vleček a dopravci se SŽDC uzavírají řádné vlečkové smlouvy. To samozřejmě platí pro všechny, kdo tohle čtou. Jestli o něco z uvedeného máte zájem, napište SZ, pošlu. (Snad jenom podotknu, že Cargo je od určité doby vůči outsiderům tajemné jak hrad v Karpatech, takže ty PPŘ, které se mi podařilo získat, se týkají jen ČD... :evil: )
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Depa

Příspěvekod hank » sob 16 úno, 2019 3:21 pm

milan ferdián píše:...mimo remízy pro parní lokomotivy,ještě garáž pro osobní motoráky...Milan


Takových případů bylo u ČSD ha'voll, a většinu se od 30. let remízy pro motoráky přistavovaly ke stávajícím parním remízám, i když ne vždy:
Přístavby: Lochovice, Mirošov...
Samostatné motorové remízy v místech, kde už dříve byly remízy parní: Zásmuky, Jemnice, Polička...
Nově vystavěná budova rozdělená rovnou na dvě části: Cukmantl/Zlaté Hory.
Často se taky dvoukolejné remízy rozdělovaly podélnou přepážkou a jedna kolej sloužila motorákům, nebo se v místech, kde byly dvě parní remízy vybudované původně dvěma různými společnostmi, jedna vyhradila pro motorovou trakci.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Předchozí

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků