Otázky z železniční historie ČSD

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod Vladimír_B » stř 13 lis, 2013 8:37 pm

radeksindy píše:Úplně nerozumím tomu pojmu "mírové úlevy"
Od slova míra, ne mír. Tedy na dvojku mohu použíti lehčí kolejnice na metr délky (tedy nějaká mírová jednotka), mohu použít oblouky o menších poloměrech (metrová, či tenkrát sáhová míra ...), trať mohu vésti většími sklony...
To je v pořádku, mě nikdo nerozumí... :wink:

Možná se opět pletu, ale první drahou podle prvního lokálkového zákona byla vlastně Elbogener Local Bahn, ale to teď a tady není vůbec podstatné.
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod radeksindy » stř 13 lis, 2013 9:05 pm

Možná se opět pletu, ale první drahou podle prvního lokálkového zákona byla vlastně Elbogener Local Bahn, ale to teď a tady není vůbec podstatné.

Je a není 8) V první fázi dostávali dráhy nějakou výjimku,obvykle jejich schválení proběhlo jako u nouzových staveb (třeba dráha Valšov - Rýmařov). V roce 1879 vyšla nějaká vyhláška, která umožňovala první úlevy (Loketská dráha, Nejdek atd.). V roce 1880 se to přetavilo do zákona.
radeksindy
 
Příspěvky: 2632
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod milancsd » pát 13 pro, 2013 8:21 pm

Zdravím všechny modeláře,
nemohu si vzpomenout jaký nátěr měly pouliční lampy ,70-80 léta, už jsem prohledal hodně fotek, ale bez výsledku.
Díky Milan
milancsd
 
Příspěvky: 82
Registrován: čtv 24 pro, 2009 2:53 pm
Bydliště: Beroun

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod BohousP » pát 13 pro, 2013 8:28 pm

milancsd píše:Zdravím všechny modeláře,
nemohu si vzpomenout jaký nátěr měly pouliční lampy ,70-80 léta, už jsem prohledal hodně fotek, ale bez výsledku.
Díky Milan

Nevím jak kde, ale v Bratislavě v 60-80.létech byly barvy podle kategorie ulice/silnice. Hlavní (I.) červené se žlutým spodkem, vedlejší (II.) modré se žlutým a III., parky a chodníky zelené/žlutý spodek. Výjimka byla Nám.SNP (centrální náměstí), tam byly celé stříbrné. Ten žlutý spodek byl buď kryt, nebo u širokých sloupů, které měly elektroinstalaci uvnitř, to byl nátěr do výšky cca 1 m.
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 3041
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod milancsd » sob 14 pro, 2013 6:19 pm

Díky za odpověd ,potřebuji umístit několik lamp před nádraží do ulice takže asi žlutočervená.
milancsd
 
Příspěvky: 82
Registrován: čtv 24 pro, 2009 2:53 pm
Bydliště: Beroun

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod Polabský » sob 14 pro, 2013 9:01 pm

S barvami stožárů je to složitější. Některá města používali kombinaci erbovních barev. Praha např. žlutý okr / rudá.
Mám pocit, že Ostrava používala nějakou kombinaci s modrou (??).
Ale již v sedmdesátých letech se objevuje socialisticky plánovaná unifikace. Stožáry ČSN světlý odstín 1010,
patice tmavý odstín 1100.
V této době se ale objevují i plastové patice, sukně v barvě červené, se švem krytým černou gumou.
Ty byly později zakázany a opět nahrazeny litinovými.
Hezký den.
Polabský
 
Příspěvky: 856
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod Kpetr » stř 25 pro, 2013 4:16 pm

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda má někdo k poslání e-mailem článek Z počátku provozu JLV ze Železničaře 14/77. Mohl by mi ho někdo prosím poslat. Nejsem totiž majitelem takového časopisu a nikdo v mém okolí ho také nemá.
Kpetr
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte 28 kvě, 2013 5:08 pm

Ruční zauhlování

Příspěvekod Radek » ned 26 led, 2014 3:06 pm

Rozumím tomu, že tam, kde se zbrojilo málo se místo techniky používaly koše a sypalo se uhlí ručně. Prostudoval sem si Hankův článek, včetně výkresu lešení. Není mi ale jasné, jak ti chlapi dostali padesátikilové koše nahoru na lešení.
A navíc, pokud sem to dobře pochopil, tak ve stanicích, kde se zbrojilo jen v úterý a v květnu, nebylo lešení vůbec. Pak už sem z toho úplně paf. :oops: Soudím, že anatomie průměrného člověka neumožňuje šplhání z košem plným uhlí po žebříku.
Zná prosím někdo tyto podrobnosti?
HO-II.-Ve stádiu oťukávání
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 622
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod Radek Strnad » ned 26 led, 2014 4:01 pm

No ono dřív také vážil pytel cementu 50kg a byli borci, co tahali na každém rameni jeden. Já tedy myslím, že lešení dřív bylo skoro všude. Ve zvláštním čísle Světa železnice, které je věnováno trati České Budějovice-Volary je krásná fotka tuším z Polné n.Š. nebo Hořic, kde je takovéto zařízení krásně vidět i s koši a to je úplná ministanička, takže se tam toho asi moc nenazbrojilo. Kde nebylo lešení umím si představit nějakou šibenici s jednoduchou kladkou. Fakt je, že ani mašinky v tu dobu nebyly nijak velké. Většinou nějaká 310 a tam uhlí není nijak vysoko. Ale tahat koše bych tedy nechtěl.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod Radek » ned 26 led, 2014 7:39 pm

Nemohl bys mi prosím ten obrázek poslat?
HO-II.-Ve stádiu oťukávání
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 622
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod Jarda H. » ned 26 led, 2014 8:51 pm

Kdysi se tady mihnul krásný snímek - lávka a koše s uhlím ....
Přílohy
Hranice_stanice_vcetne_uhli.JPG
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod Radek » úte 28 led, 2014 5:13 am

Jarda H. píše:Kdysi se tady mihnul krásný snímek - lávka a koše s uhlím ....

To je přesně ono, ta fotka lecos vysvětluje. Moc děkuju. :wink: Škoda, že takových obrázků není víc :cry:
HO-II.-Ve stádiu oťukávání
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 622
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod vvitty » úte 28 led, 2014 9:48 am

Polabský píše:...
V této době se ale objevují i plastové patice, sukně v barvě červené, se švem krytým černou gumou.
Ty byly později zakázany a opět nahrazeny litinovými.
...


To by me zajimalo, neznate duvod zakazu?
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2791
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod Polabský » úte 28 led, 2014 6:02 pm

Pokud vím, tak důvodů bylo několik.
Rychle to stárlo od UV záření a nic to nevydrželo, nízká pevnost,
Hořlavost bez samozhášivosti,
Nerecyklovatelnost, sklolaminát životní prostředí, smradíci,
Víc mě nenapadá :oops:
Hezký den!!
Polabský
 
Příspěvky: 856
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod Patrik Novák » sob 01 úno, 2014 5:52 pm

těžko říct takhle z hlavy , .......... třeba ve Varnsdorfu ve městě ještě jsou

Rychle to stárlo od UV záření -Nerecyklovatelnost, sklolaminát životní prostředí, smradíci, ........to bych neřekl , v tý době se tohle ještě moc (skoro vůbec ) neřešilo


to nic to nevydrželo, nízká pevnost,
Hořlavost bez samozhášivosti, ... to by mohly být důvody
Patrik Novák
 
Příspěvky: 759
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

PředchozíDalší

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků