od Svratka » čtv 09 úno, 2017 3:45 pm
Kajínek11:
Ano, období s fousy, to jsou vpodstatě 60. a 70.léta. Nátěr celozelený je typický od cca let 1973(4) až do konce provozu. U modrých pater Bap z druhé pol. 70.let to bylo s nátěry jinak, ale to už je jiná kapitola...
Proběhla tady na vlákně jakási hypotéza, že soupravy byly provozovány i jako třívozové. V prvních letech provozu postihla soupravu 900 nehoda, při které byl poškozen jeden střední článek. Souprava jezdila krátce jako třídílná, poté byl do ní zavázán nově dodaný článek. Jelikož pocházel z doby výroby 2.série, lišil se uspořádáním sedadel (2+2 namísto 2+3). Jiný výskyt zkrácené soupravy není znám.
MirekTT:
Patra Dom.st.Bratislava hl. se v oběhu dostala pouze do Brna, trati Brno - Tišnov - Žďár tehdy dominovaly pantografy S488.0.
rchlumecky:
Soupravy Bpjo a Bpjoz skutečně začínaly v počátcích svého provozu na Posázavském pacifiku. Jezdily i zdvojené, třeba fotek s hektorem T435.0 bylo několik i publikováno... Ovšem dlouho zde nevydržely, neboť na mizerném svršku a prudkých obloucích vykolejovaly. Po několika vykolejeních byly převedeny jinam.
Kajínek11:
Záchody:
Rozluštění záhady bílého okna na představku vozů Bpjo:
První série vozů (Bpjoz 900-919) bez vyhlídkového okna vlakvedoucího měla 4 záchody (v každém článku jeden). V čelních vozech A a B byl uprostřed plošiny (neměl okno), na celém čele byl oddíl pro vlakvedoucího, v článcích C, D (vložené vozy) byl záchod pod schody na horní patro.
Druhá série (Bpjo 920-949) měla změněno uspořádání interiéru, v krajním článku A byl záchod vlevo ve směru jízdy v rohu čela vozu (bílé okno). Vozy C,D shodně s první sérií, ve voze B (zadní čelní vůz se služ.oddílem) záchod nebyl (snížen počet záchodů v jednotce na 3) a celé čelo vozu hned od nástupní plošiny zaujímal služební oddíl s vyhlídkovým oknem.
Pošta se ve vozech nepřepravovala, oddíly byly služební.
Nátěr:
Původní nátěr s fousy a linkováním a černý rám byl obnovován cca do roku 1973-4. Pak byla již aplikována úsporná verze nátěru, tedy celozelený bez černého rámu a napatronované ČSD o výšce písma 165 mm.
V časopise Dráha Revue 1/2013 byl publikován rozsáhlý článek od skupiny skvělých autorů (rozsah 24 stran A4, okolo 35 fotografií, oběhy jednotek, životopis všech jednotek, provozní nasazení v celém období jejich provozu, nákresy vozů atd. Jedinečné dílo. Doporučuji! Tuším je stále v prodeji...
Naposledy upravil
Svratka dne čtv 09 úno, 2017 5:24 pm, celkově upraveno 3