Navěstí SSSR a AŽD

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Příspěvekod JBr » pát 28 lis, 2008 7:42 pm

Kdybych to stavel ja, tak bych to udelal asi takhle...

Obrázek

Vjezd - normalni predvest, na vjezdovych navestidlech neni potreba zelena, protoze nikdy nemuze byt na vjezdu volno (konec cesty ve stanici). Vjizdi se bud primo (navest vystraha, horni zluta) nebo odbockou (40 km/h + vystraha).

Cestaky ve stanici (cervena bila) davaji konec vlakove cesty. Bila povoluje posun za navestidlo.

Odjezdy na vsech kolejich ctyrsvetelne, z kazde jde odjizdet odbockou.

Seradovaci trpaslici na vjezdu kryji krizeni a na kusych kolejich posun na dopravni koleje.

Pokud jsem tam nakreslil nejakou blbost, tak prosim mistni zabezpecovaky, aby me opravili.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod JBr » pát 28 lis, 2008 7:48 pm

Jeste me napadlo, ze kdyby nahodou na tech dvou vstupujicich tratich byl autoblok, tak by odjezdova navestidla mela byt petisvetelna, zluta zelena cervena bila zluta, protoze v tom pripade odjezdove navestidlo predvesti navest na prvnim navestidle autobloku.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Návestia

Příspěvekod JanoH0e » pát 28 lis, 2008 8:30 pm

Tomáši, pozri stanicu Tachov, všetko ti bude jasné. Dúfam.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Návestia

Příspěvekod JBr » sob 29 lis, 2008 8:30 am

JanoH0e píše:Tomáši, pozri stanicu Tachov, všetko ti bude jasné. Dúfam.


Vzhledem k tomu, ze chce Tomas stanici plne pokrytou navestidly, neni Tachov, ktery ma jen vjezdy, imho uplne nejlepsi priklad.

Obrázek
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod mawerick » sob 29 lis, 2008 9:26 am

To JBr: nemám námitek. Akorát na "pravém" zhlaví bych dal stejný kříž jako na "levém" nebo tu spojku mezi druhou a třetí kolejí (odshora) posunul kousek dál doprava.
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Re: Návestia

Příspěvekod Tomáš » sob 29 lis, 2008 12:04 pm

JBr píše:
JanoH0e píše:Tomáši, pozri stanicu Tachov, všetko ti bude jasné. Dúfam.


Vzhledem k tomu, ze chce Tomas stanici plne pokrytou navestidly.

Ano klíčové je to slovo CHCE :lol: ovšem snad se mi to podaří vše pozapojovat aby to fungovalo,ono se to celkem kupí a drátů bude jak much
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod maayaa » sob 29 lis, 2008 2:41 pm

Návěstidla podle JBr jsou dobře,ale všechny koleje na tomhle nádraží jsou dopravní a žádný pro posun,ty jsou na tom Tachově.Takže by to chtělo kombinaci obojího
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod JanoH0e » sob 29 lis, 2008 4:36 pm

Neviem, ale trpasličie návestidlo na koncovej koľaji pre obrat lokomotívy som nevidel. Ten plánik som dal preto, aby si Tomáš uvedomil, že potrebuje ešte minimálne 2 manipulačné koľaje, poprípade ubrať 1 dopravnú na objazd lokomotívou súpravu. Hodí sa aj manipulačná na odstavenie vozňov. Myslím, že tam chce križovať vlaky. Inak na pravé zhlavie by som návestidla ani nedával, pretože časom možno bude Tomáš chcieť napr. predlžiť trať do slučky a potom sa zmení celá konfigurácia návesti. Prerábať už zapojené návestidla a elektriku je náročnejšie ako postaviť to od znovu. Predpokladám, že chce stavať vlakovú cestu podľa návesti.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Příspěvekod mawerick » ned 30 lis, 2008 12:23 pm

Trpaslíky z kusých kolejí nedávat :?: Pokud jsou v dané stanici stavěny VC / PC "výpravčím" nebo i "signalistou" jak by dostal "strojvedoucí "Souhlas k posunu"? Manipulační kolej pro objíždění souprav není podmínkou, objíždět se může i po dopravních kolejích. Soupravy se mohou též odstavovat na dopravních kolejích. Manipulační kolej by byla třeba pokud by Tomáš měl ve stanici rampu, skladiště nebo SNV (středisko nakládky a vykládky).
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod JanoH0e » ned 30 lis, 2008 12:43 pm

Pokiaľ viem, v koncovej stanici je to prehodenie výhybky do správnej polohy. K manipulačnej koľaji, teoretický nie je podmienkou, ale prakticky ? Na dopravnej koľaji blokuje cestu pri krížení, vagóny na predávanie medzi Mn atď. by uberali dopravné koľaje, nehovoriac o možnosti "ujetí ". Ale to už je iná téma.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Příspěvekod mawerick » ned 30 lis, 2008 12:55 pm

:!: Přehození výhybky do jakékoliv polohy není v žádném případě souhlasem k posunu :!:
Pouze na tratích se zjednodušeným provozem D3, si VC staví (a zodpovídá) strojvedoucí popř. obsluha vlaku. Tomášem uváděná stanice zcela jistě není D3. Pokud máte možnost projděte si ZDD některé z koncových stanic.

ZDD - základní dopravní dokumentace (staniční řád, atd.)
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod JanoH0e » ned 30 lis, 2008 4:32 pm

Áno, súhlas. Ale v praxi majú trpaslíkov čo ja viem iba v Prahe na Masarykovom, odstavnom atd ,napr. Dobříš, Dubí ich nemajú. Pokiaľ viem, spôsob a koľaje na obrat sú dané v ZCP, ale ako je to teraz u ČD neviem. Ak vieš, hoď informáciu, tiež by ma to zaujímalo, aj keď je to mimo tému.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Příspěvekod mawerick » ned 30 lis, 2008 5:38 pm

Dubí: dopravna D3, sídlo dirig. dispečera Louka u Litvínova a v ZDD se uvádí "kolej č. 1 je vjezdová od dopravny Hrob","kolej č. 3 je vjezdová od dopravny Moldava v Krušných horách","při změně vjezdové koleje od dopravny Hrob na třetí kolej a od dopravny Moldava v Krušných horách na první kolej (popř. jízda na kolej obsazenou vozidly)
Současné vjezdy jsou zakázány.
• Dirigující dispečer určí písemným rozkazem, který vlak (PMD) bude jednat jako vlak „první“ a který vlak (PMD) bude jednat jako vlak „druhý“!
• Jízdní cestu pro vlak druhý nařídí dozorci výhybek dirigující dispečer až po oznámení strojvedoucím prvního vlaku, že vlak první dojel do dopravny Dubí.
Po postavení jízdní cesty pro vlak druhý umožní dozorce výhybek Dubí vjezd vlaku druhého ruční speciální návěstí „Souhlas k posunu“, nebo pokynem přímo, či prostřednictvím radiostanice.
"... staniční koleje č.1 a č.3 a výhybky č. 9, 10, 11, 12 a 13 za návěstmi "Stůj" (červený terč) jsou z důvodu špatného technického stavu vyloučeny.

Dobříš: Obvody pro přestavování výhybek za vlakové dopravy a při posunu:
staniční dozorce obsluhuje všechny výhybky kromě 15, 16 a 17, při posunu též kromě výhybky č.4ab, kterou obsluhuje obsluha vlaku.
Výhybky číslo 15/16 a 17 jsou přestavovány ústředně a obsluhuje je výpravčí řadičem na stavědlovém přístroji. V době, kdy není stanice obsazena staničním dozorcem a při mimořádnostech
(poruše zabezpečovacího zařízení) může výpravčí nařídit obsluhu ručně
stavěných výhybek obsluze vlaku, případně provede jejich obsluhu výpravčí. Kolej č.1 a 3 - vjezdová a odjezdová kolej pro všechny vlaky. Kolej č. 2 - vjezdová kolej pro krátké vlaky, odjezdová kolej pro všechny vlaky. Kolej č. 2c - odstavná kolej.

Z toho vyplývá, že souhlas k posunu dává staniční dozorce.

Takže záleží na Tomášovi "čím tu stanici osadí a jak jí "obsadí".

Pokud chcete vědět více ze ZDD (SŘ) pak přes SZ.
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod JanoH0e » ned 30 lis, 2008 5:55 pm

Ďakujem za aktuálne info.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Příspěvekod Pavel Dryml » pon 01 pro, 2008 1:12 am

Já bych Tomášovi doporučil, zamyslet se jak by se asi ve skotečnosti daná stanice řešila. Je důležité si uvědomit, že postavení základu pro návěstidlo, samotné návěstidlo a samozřejmě zabezpečovací zařízení, do kterého bude návěstidlo zavázáno ve skutečnosti něco stojí.
Tím chci říct, že plánek s rozmístěním návěstidel od JBr není v žádném technickém ohledu špatný, ale myslím si, že ve věstšině stanic podobné velikosti a rozložení, by to spíše dopadlo:
na pravém zhlaví dvě skupinová návěstidla se světli červená a zelená (možná i bílá) a na pravém zhlaví návěstidlem: konec vlakové cesty. O těch trpaslících ani nemluvím.
Chápu, že každý modelář má nějakou svoji představu a nikoho nechci násilím přesvědčovat pro cokoliv, ale myslím si, že uvedené z nákresu řeššení by byl ještě v nedávné minulosti pro podobnou stanici zbytečný luxus.
Pavel Dryml
 
Příspěvky: 183
Registrován: úte 05 čer, 2007 12:13 pm

PředchozíDalší

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: knavi a 5 návštevníků