Mechanická návěstidla

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Příspěvekod mawerick » ned 11 dub, 2010 5:37 pm

Ale nikdy tě nikdo nepovolí a ani nevyrobí stožárové návěstidlo s třeba 2x tak delším (vyšším) stožárem. V tom případě s použije už tebou zmíněná lávka, krakorec apod.
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod Max » ned 11 dub, 2010 6:35 pm

mawerick - ten stožár předvěsti u SEMIL stojí - tedy ho asi někdo musel vyrobit.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Příspěvekod kecu.p » ned 11 dub, 2010 8:01 pm

mawerick píše:Ale nikdy tě nikdo nepovolí a ani nevyrobí stožárové návěstidlo s třeba 2x tak delším (vyšším) stožárem. V tom případě s použije už tebou zmíněná lávka, krakorec apod.


2x asi nn, ale přeci jen stojí ... sice světelné návěstidlo a není daleko Martine :-) A ty jej jistě znáš :-) v 1.TK Jížní - Křimice předvěst do Křimic
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod mawerick » pon 12 dub, 2010 6:39 am

Ale pánové já netvrdím, že může být vyšší ale nikoliv 2x. Pokud by šlo o takovou výšku, pak se jedná o stožár a ten nesmí být umístěn v ochranném pásmu dráhy. Někde bych našel i podle jaké normy se tohle řeší. Pokud stojí návěstidlo (mechanické, světelné) "ve stráni" pak skutečně vypadá vyšší. Pokud ho někde uvidíte, spočítejte si stupačky a porovnejte s "klasickým". Mechanická návěstidla bývala vyšší ale nikdy 2x tolik.

Honzo, tu předvěst znám velmi dobře :D
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod Max » úte 13 dub, 2010 4:53 pm

mawerick : se jedná o stožár a ten nesmí být umístěn v ochranném pásmu dráhy.

A co sloupy osvětlení, ty měly či mají asi 20 m. A jsou těsně u koleje.
Trochu rozpláclý véesák kolem nich nemohl projet, musel mu Kirow kapsou maličko z boku nabouchat, a stejně pak každý sloup se ohýbal stranou, ale nespadl díky pružnosti oceli.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Příspěvekod mawerick » úte 13 dub, 2010 6:03 pm

Max píše:...Trochu rozpláclý véesák kolem nich nemohl projet, musel mu Kirow kapsou maličko z boku nabouchat, a stejně pak každý sloup se ohýbal stranou, ale nespadl díky pružnosti oceli...


Pánebože, a průjezdný průřez tě nic neříká? A kde má "véesák" kapsy? Pokud by k něčemu co ty tady popisuješ došlo, potom by se jednalo o mimořádnou událost a zvlášť pokud by k ní vyjížděl jeřáb (NJJ). A tu "pružnou"ocel radši nekomentuji. Zjisti si informace o přepravě součásti k reaktoru VVER 1000 z plzeňské Škodovky po trati č. 190 a zjistíš "jak se ohýbají návěstidla, lampy, sloupy TV apod.

A abych uspokojil pár zdejších ... Najdu Vám tu normu. Howk.

:evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil:
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod Max » úte 13 dub, 2010 7:07 pm

mawerick - normu hledat nemusíš, ten véesák skutečně byl tak moc široký, že dřel o ty sloupy. Návěstidla byla dál od koleje, tam se vešel bez problémů. Bylo nutné ho z trati dostat do stanice, aby se mohlo jezdit !
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Příspěvekod Max » úte 13 dub, 2010 7:10 pm

mawerick - o těch kapsách si to přečti znovu, pomalu, tak jak to tam píšu to opravdu bylo.
Kapsa byla jenom jedna.
Visela na laně.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Příspěvekod kecu.p » úte 13 dub, 2010 8:00 pm

Veesák se rozumí vůz Vsa?? Dnešní obdoba Eas ?? Že to dřelo o sloupy?? To by musela být PLM a ta má svá pravidla. Tady se tímto ale dostáváš mimo téma, což jsou návěstidla.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod mawerick » úte 13 dub, 2010 8:40 pm

Ty Maxi, nic ve zlým ale mohl bys mě tuhle "akci" přiblížit? Kde, co, a jak? Myslím, že už jsem něco u kolejí zažil, ovšem tohle mě nejde do hlavy. Véesák, kapsa, na laně, lampy blízko .... Fakt tomu nerozumím.

Díky.
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod Max » úte 13 dub, 2010 9:52 pm

Tak tedy vysvětlení :
jestliže má Kirow kapsu na laně, ja jasné, že se nejedná o nehoďák ale zauhlovací.
Po deštích ujel břeh na trať a ten Kirow + Vsa tam byly kvůli odklizení zasypané trati.
Vozilo se to o kus dál, a tam to zas z vozu KAPSOU vybíral, a sypal ze stráně. Když už nakládal poslední várku, dal toho tam trochu víc, a bočnice vozu se roztáhly do stran.
Takže po vyložení musel točit ramenem a kapsou bouchat do bočnice Vsa, aby se vůz zůžil do profilu. Trochu se to podařilo, ale kolem stožárů osvětlení to stejně dost dřelo .
Jasný ?
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Příspěvekod mawerick » stř 14 dub, 2010 6:32 am

Max píše:... jestliže má Kirow kapsu na laně, ja jasné, že se nejedná o nehoďák ale zauhlovací...


to je pochopitelný.


Max píše:... Po deštích ujel břeh na trať a ten Kirow + Vsa tam byly kvůli odklizení zasypané trati...


Pokud se stane, že vlivem povětrnostních podmínek dojde k "zavalení (zasypání)" tratě. Jedná se o mimořádnou událost. Tudíž i tebou zmiňovaný Kirow se považuje za NPV (nehodový pomocný vlak).

Max píše:... dal toho tam trochu víc, a bočnice vozu se roztáhly do stran.


Vůz Vsa má sloupky z lisovaného plechu tl. 8-10 mm a plechovou výplň tl. 4 mm. Opravdu si myslíš, že pokud dáš víc hlíny do kýble, že z něj uděláš pekáč? Pokud by vlivem nakládky, vykládky nebo jiné činnosti došlo k poškození vozu takovým způsobem, jaký ty popisuješ, tak se jedná opět o mimořádnou událost. Tzn. kontrola vozmistrem, který určí zda je vůz schopen dalšího provozu a za jakých podmínek.

Max píše:... Takže po vyložení musel točit ramenem a kapsou bouchat do bočnice Vsa, aby se vůz zůžil do profilu. ...


"Kapsa" visí na lanech. A na to aby "bouchal" do bočnice způsobem aby ji trochu "zůžil do profilu" by musel být vůz nějakým způsobem "připevněn" ke koleji. Jinak by vůz "sestřelil" z koleje.

Max píše:...Trochu se to podařilo, ale kolem stožárů osvětlení to stejně dost dřelo ...


Pokud dojde k poškození ŽKV (železniční kolejové vozidlo) takovým způsobem, že narušuje průjezdný průřez. A vozidlo je po technické stránce schopno (za určitých podmínek) jízdy, upraví se na místě takovým způsobem aby byl zachován průjezdný průřez. Je povolena i PLM (překročená ložná míra) ovšem za jasně a přesně daných podmínek. Což "dření" kolem lamp rozhodně není.

Jestliže znáš až takové podrobnosti, tak napiš kdea kdy k tomu došlo. Není problém zjistit o této události víc.
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod Max » stř 14 dub, 2010 9:36 pm

Teorie je sice hezká věc, ale praxe je často jiná.

Možná by se ty odřené sloupy ještě našly, ale nevidím důvod je hledat.

Pokud jde o ty vyvalené bočnice uhláků, to bývala jedna z nejčastějších oprav na vozovém depu. Druhou častou opravou byly od tanků utrhané úhelníky podlah na vozech Px. Dnes už tanky u nás nejsou , tak ani tyhle práce nehrozí. I uhláky už jsou trochu pevnější.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Příspěvekod mawerick » čtv 15 dub, 2010 9:08 am

Maxi, tohle není teorie ale mnoha letá praxe.
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod milan ferdián » čtv 15 dub, 2010 12:39 pm

Jelikož se snažím přiblížit navrhovaná kolejiště co nejvíce k reálu,samozřejmě s určitým kompromisem,tak při hledání někdy narazím na zajímavé věci.Foto ze z webových stránek www.nadraziletohrad.wz.cz

Velmi se předem omlouvám autorovi,že jsem jeho foto ,zde použil.

Obrázek
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník