Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod MkTT » úte 18 srp, 2015 2:22 pm

Zdravím kolegové, nemá prosím někdo z Vás historické plány a fotografie zastávek s nákladištěm Mikulášovice střed (Nixdorf Mitte) a Mikulášovice horní nádraží (Ober Nixdorf) z doby, kdy ještě nebyla snesena manipulační kolej? Zatím jsem objevil pouze fotografie ze stránek http://www.nixdorf.estranky.cz/fotoalbum/nadrazi-a-zeleznice/.

Díky za pomoc.
Mirek
MkTT
 
Příspěvky: 569
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

Re: Speciální drážní vozidla.

Příspěvekod 6LenkaPe » pát 25 zář, 2015 6:45 pm

Dobrý den, rád bych požádal zde přítomné o podklady(plány+foto) ke stavbě nákladního vozu řady Zdv, hlavně mi jde převážně o výkres s rozměry. Předem děkuji za podklady,Petr.
6LenkaPe
 
Příspěvky: 34
Registrován: čtv 26 srp, 2010 7:00 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod radeksindy » stř 30 zář, 2015 2:05 pm

Zdv je trochu široký pojem. Od roku 1922 do roku 1938 bylo vyrobeno skoro 585 vozů v několika variantách. Chtělo by to trochu blíže určit. Výkres k posledním typům (8 voz.sk., bez brzdy, rozvor 9 m) a výrobní fotografie byly před časem ve Světě železnic.
radeksindy
 
Příspěvky: 2629
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod 6LenkaPe » pát 02 říj, 2015 7:40 pm

Děkuji radeksindy alespoň za informaci kde najít výkres Zdv, škoda že se nikdo jiný nezapojil, to nikdo nemá výkres Zdv třeba s budkou aúpd. děkuji za podklady.
6LenkaPe
 
Příspěvky: 34
Registrován: čtv 26 srp, 2010 7:00 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod hank » pát 02 říj, 2015 8:21 pm

6LenkaPe: Tady máš jeden starorakouský:

Zdv_2_25_maly.jpg


Je to ze Železničáře někdy mezi lety 1970 a 1974, značka -k M- je Zdeněk Maruna starší.

Kvalita nic moc, sám mám v archívu jen prastarou xeroxovou kopii a ani editace v Corelu moc nepomohla... Ale rozměry snad přečteš.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6671
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod hank » pát 02 říj, 2015 8:29 pm

Ještě tu mám jeden:

Zdv_2_23_maly.jpg


Taky z nějakého prastarého Železničáře, kóty jsou v H0. Tyhle výkresy většinou kreslil ing. Gustav Máša.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6671
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod 6LenkaPe » ned 18 říj, 2015 5:35 am

Děkuji hankovi za podklady ke stavbě Zdv.
6LenkaPe
 
Příspěvky: 34
Registrován: čtv 26 srp, 2010 7:00 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod 6LenkaPe » ned 18 říj, 2015 5:54 am

Rád bych požádal zde přítomné o podklady pro stavbu Masarykova salonního vozu Aza 080, jedná se mi hlavně o fotky čela vozu, střechy a výkres pokud existuje. E-mail: lenkakusalova@seznam.cz Děkuji Petr.
6LenkaPe
 
Příspěvky: 34
Registrován: čtv 26 srp, 2010 7:00 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod Střelec » úte 20 říj, 2015 11:27 am

Vagón silně připomínající Zdv stál v Plzni na koterovským zhlaví hlavního nádraží. Byly j němu i udělaný schůdky z kusů panelů a vedle vrat měl plechovou(?) "vlaječku" žluté barvy s modrým pruhem. Při rekonstrukci ho ale odtáhli někam jinam.

V Budějovicích v depu stojí dlouhý léta čtyřnápravová dřevěná "zetka" s plochou střechou. Pár let po plyšáku ji natřeli, ale od tý doby zase notně zarostla.
Přílohy
DSCN4383 – dlouhá zetka.JPG
Střelec
 
Příspěvky: 1861
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod milan ferdián » stř 11 lis, 2015 9:12 am

Dotaz na Hanka.Nemohu stále zjistit normálie výkresu výpravních budov s přilehlými skladišti.Trať M.D.O.K.,stanice Radvanice.Při srovnání fotografií a výkresu,bych se přikláněl k normálií LVII/H.Mate mě ale ta fasáda a není zde stříška nad nástupištěm.
Přílohy
1002858_569559666420202_1173657152_nradvanice4.jpg
10959641_1537112873235880_2165552237220297229_nradvanice.jpg
10959641_1537112873235880_2165552237220297229_nradvanice.jpg (16.63 KiB) Zobrazeno 7842 krát
10858475_1537113676569133_8188414193176933630_nradvanice2.jpg
10858475_1537113676569133_8188414193176933630_nradvanice2.jpg (21.5 KiB) Zobrazeno 7842 krát
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod hank » stř 11 lis, 2015 10:20 am

Je v té štítové stěně podélného křídla okno?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6671
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod milan ferdián » stř 11 lis, 2015 10:30 am

hank píše:Je v té štítové stěně podélného křídla okno?

Otázce moc nerozumím.Štít vypadá takto.Karvinná - Pivovar.
Přílohy
10959636_1538238419789992_6303760046048628916_nkarvinapivovar.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod JanoH0e » stř 11 lis, 2015 10:33 am

Že ťa máta, je celkom správne :D .(že by otvorili stánok, :D ) Určite to nebola normália akákoľvek z Práglu, ale z Opavy. (Hl. mesto rakúskeho Sliezska do r. 1918). Takže hľadať tam. Projektovať by to mal Otto Wágner, aspoň je udávaný. Či došlo k normalizácii stavieb na lokálkach v Slezku ti nepoviem, ale skôr nie. Trati bolo málo a každá spoločnosť si asi robila projekty k obrazu svojmu. Podobné stanice, neviem aké sú presné odlišnosti mala železnica Hrušov- Polská Ostrava.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod milan ferdián » stř 11 lis, 2015 10:46 am

K dispozici mám publikaci o těchto drahách.Pro mě je velké zklamání,že neobsahuje aspoň základní stavební výkresy nejen staničních budov,ale remíz,případně dalších podružných staveb.O architektu staveb ani "čárka".
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod hank » stř 11 lis, 2015 1:10 pm

JanoHOe byl rychlejší, i když nemusí mít pravdu zcela.

Není mi známo, že by v rakouském Slezsku byla jiná situace než v jiných zemích Koruny české, pokud jde o schvalování drážních normálií. Vposledku stejně všechno muselo jít přes vídeňské ministerstvo železnic, kde to zařadili do sbírky schválených normálií a následně to mohl použít kdekoli kdokoli pro svoji stavbu. Na spoustě tratí ve Slezsku najdeš typizované budovy podle normáli použitých i jinde, viz slezské úseky KFNB a MSCB, javornická lokálka, osoblažka nebo slezská část ramzovské dráhy budované OeLEG. Na druhé straně by vlastník MDOK určitě nebyl v Předlitavsku jediný, kdo obvyklé sbírky normálií zavedených společností ignoroval a nechal si všechno schválit ad hoc. Viz třeba FOD, úštěcká lokálka nebo trať Liberec - Žitava vlastněná 100% saskou společností. (Hlučínsko do tohoto výčtu nepatří, to bylo připojeno k ČSR až v r. 1920.)

Můžeš sice zkusit Slezský zemský archiv v Opavě nebo i místně příslušné archívy na Ostravsku (nevím, jak teď je státní a regionální archivnictví přesně organizováno a pod co dnes spadají bývalé okresní a městské archívy...), něco podkladů ke schvalování projektů ve stavebním řízení by tam mohlo být, ale bez záruky. Jediná jistota je Vídeň a pokud je mi známo, rakouské drážní archívy jsou veřejnosti z ČR stále nepřístupné.

Otázce moc nerozumím.Štít vypadá takto.Karvinná - Pivovar.


No přece hlavní na první pohled patrný rozdíl mezi budovami LVII/H a 15/H bylo právě okno v té štítové stěně. Jinak měly obě podélné křídlo na 4 okna. Ale je zřejmé, že to skutečně není ani jedna z nich.

Pro mě je velké zklamání,že neobsahuje aspoň základní stavební výkresy...


Nápodobně, a dtto platí i pro publikaci o jabloneckých tramvajích, kde sice pár informací je, ale pro modeláře jsou taktéž nepoužitelné.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6671
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

PředchozíDalší

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník